background img
banner
banner

Εντυπωσιακή άσκηση στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου σε συνεργασία με την Πυροσβεστική | ΦΩΤΟ

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΝΩ ΕΞΕΦΡΑΣΑΝ ΚΑΙ ΑΠΟΡΙΕΣ

Πλήρη ετοιμότητα έδειξαν οι μαθητές του 5ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου «Γεωργία Πανουτσοπούλου – Παπασημακοπούλου», που συμμετείχαν με σύνεση και προσοχή στην εντυπωσιακή άσκηση ετοιμότητας για σεισμό και πυρκαγιά, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου στο σχολείο τους, με τη συνδρομή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αιγίου. Η διαδικασία περιελάμβανε εκκένωση της σχολικής μονάδας μετά από σεισμό, ανεύρεση απόντος μαθητή από την Πυροσβεστική Υπηρεσία και κατάσβεση πυρκαγιάς από βραχυκύκλωμα λόγω της σεισμικής δόνησης.

Πρώτα σεισμός και μετά φωτιά…

Σύμφωνα με το σενάριο της άσκησης στις 10.15 το πρωί, σημειώθηκε σεισμική δόνηση μεγέθους 7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ. Το κτίριο εκκενώθηκε αμέσως, βάσει του σχεδίου που έχει επικαιροποιηθεί για το 2023-2024 και ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες ενέργειες. Παρατηρήθηκαν ωστόσο υλικές ζημιές, ρωγμές, πτώση αντικειμένων και αναφέρθηκε καπνός στη νοτιοανατολική πλευρά.

Ο Διευθυντής, ως υπεύθυνος επικοινωνίας με τους αρμόδιους φορείς της σχολικής μονάδας, άμεσα επικοινωνεί με την Πυροσβεστική Υπηρεσία (Π.Υ.) και το ΕΚΑΒ.

Κατόπιν της καταμέτρησης από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς των τάξεων-και βάσει του πλήθους των παρόντων μαθητών την ημέρα αυτή- διαπιστώνεται η απουσία ενός μαθητή. Αναμένοντας την Π.Υ. και το Ε.Κ.Α.Β., οι ομάδες εργασίας ενεργούν και αναφέρουν στον Διευθυντή, η καθεμιά ανάλογα με το έργο που έχει αναλάβει.

Η υπεύθυνη της Ομάδας Παροχής Πρώτων Βοηθειών κάνει γνωστό ότι δεν υπάρχουν θύματα και σοβαροί τραυματισμοί και πως αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά οι ελαφριοί τραυματισμοί. Η υπεύθυνη της Ομάδας Ασφάλειας- Ελέγχου Προσέγγισης μαθητών σε επικίνδυνα σημεία αναφέρει ότι οι μαθητές είναι σε ασφαλή σημεία του προαύλιου. Οι υπεύθυνες  της Ομάδας Αναζήτησης Ατόμων που δεν έχουν παρουσιαστεί στον χώρο καταφυγής, σημείωσαν ότι ο μαθητής που λείπει είναι της Δ1 τάξης και πως θα προβούν στην αναζήτησή του επικουρούμενες από την Π.Υ. Η υπεύθυνη της Ομάδας Υποστήριξης ΑμΕΑ αναφέρει ότι ο μαθητής που υποστηρίζεται έχει καλώς. Η υπεύθυνη της Ομάδας Φύλαξης του Αρχείου του Σχολείου έκανε γνωστό ότι ήδη έχει αρχίσει να επικοινωνεί με τους γονείς των μαθητών προκειμένου οι μαθητές να παραληφθούν από τους γονείς ή τους κηδεμόνες τους από τους προκαθορισμένους στο Σχολικό Σχέδιο, χώρους καταφυγής.

Η πυρκαγιά εκδηλώνεται στη νοτιοανατολική πλευρά του ισόγειου λόγω βραχυκυκλώματος μετά τη σεισμική δόνηση και λόγω της ύπαρξης εύφλεκτων υλικών (ξύλινη θεατρική σκηνή κ.ά.). Ο υπεύθυνος της Ομάδας Ελέγχου Δικτύων-Αποκατάστασης Βλαβών γνωστοποιεί ότι υπάρχει πρόβλημα στα δίκτυο ηλεκτροδότησης λόγω του βραχυκυκλώματος και της πυρκαγιάς που εκδηλώθηκε ενώ στο δίκτυο υδροδότησης δεν υπάρχει πρόβλημα.

Ο υπεύθυνος της Ομάδας Πυρασφάλειας οργανώνει και συντονίζει την ομάδα πυρόσβεσης για να σβήσουν τη φωτιά, με τα μέσα που διαθέτει το σχολείο (πυροσβεστήρες ξηρού τύπου), χωρίς αποτέλεσμα. Ο διευθυντής της σχολικής μονάδας άμεσα επικοινωνεί εκ νέου με την Π.Υ. για την όσο το δυνατόν έγκαιρη συνδρομή της για την αναζήτηση και τον απεγκλωβισμό του μαθητή αλλά και στην κατάσβεση της πυρκαγιάς. Αρκετοί μαθητές και εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε κατάσταση πανικού καθώς σημειώνονται ισχυροί  μετασεισμοί.

Η υλοποίηση του σεναρίου

Η Πυροσβεστική καταφθάνει στο σχολείο με πολλά οχήματα και ανθρώπινο δυναμικό. Προχωρά σε κατάσβεση της πυρκαγιάς ενώ ταυτόχρονα οι πυροσβέστες αναζητούν τον μαθητή που βρίσκεται εγκλωβισμένος σε αίθουσα του πάνω ορόφου του σχολείου. Προχωρούν σε απεγκλωβισμό του αναίσθητου μαθητή από την τάξη, τον τοποθετούν σε φορείο και τον βγάζουν στο προαύλιο, παρέχοντάς του τις πρώτες βοήθειες (ΚΑΡΠΑ). Ακολουθεί παροχή ψυχολογικής υποστήριξης από τον Ψυχολόγο της σχολικής μονάδας στον προαναφερόμενο μαθητή και σε όποιον άλλο χρειάζεται.

Ενημέρωση των μαθητών

Να σημειωθεί ότι στην άσκηση έλαβαν μέρος δέκα άνδρες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αιγίου με επικεφαλής τον υποδιοικητή Ανδρέα Ζαφειρόπουλο, ο οποίος με πολλή υπομονή απάντησε σε όλες τις απορίες των μαθητών, που παρουσίασαν μεγάλο ενδιαφέρον για το θέμα. Τα παιδιά ρωτούσαν πώς μπορούν σε μία τέτοια έκτακτη περίπτωση να προφυλαχτούν από τον καπνό, πώς θα καταφέρουν να κατέβουν τις σκάλες εάν δεν έχουν ορατότητα ή εάν πρέπει να παραμένουν σκυφτά, ενώ εξέφρασαν απορίες και για τον τρόπο που λειτουργούν οι πυροσβέστες σε έκτακτες περιπτώσεις και για τον εξοπλισμό των πυροσβεστών. Πραγματοποιήθηκε ακόμη επίδειξη του εξοπλισμού του πυροσβεστικού οχήματος στους μαθητές και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου.

Ουσιαστικός, ως προς την επιτυχία της άσκησης, ήταν ο ρόλος του διευθυντή της σχολικής μονάδας, Αλέξη Κατεργάρη και των εκπαιδευτικών του σχολείου, με τον μεν πρώτο να περιγράφει κάθε στιγμή της άσκησης στα παιδιά, τους δε εκπαιδευτικούς να συντονίζουν τη δράση και να λύνουν απορίες των μαθητών.

Ευχαριστίες του διευθυντή του σχολείου

Από τον διευθυντή τέλος εκφράστηκαν θερμές ευχαριστίες προς όλους τους συνεργάτες του, το προσωπικό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αιγίου και τον Υποδιοικητή Ανδρέα Ζαφειρόπουλο, την εκπαιδευτικό Εμμέλεια Φιλιπποπούλου που επιμελήθηκε το σκηνικό με τις «φωτιές» και τον Αντιδήμαρχο Παναγιώτη Ανδριόπουλο.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr