background img
banner
banner

Το ενιαίο κέντρο «δείχνει» πεζοδρόμηση

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΚΑΙ ΤΟ «ΜΑΡΜΑΡΟ» ΣΕ ΚΛ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΚΑΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ – ΑΝΟΙΧΤΗ Η ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΣΕ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ

Εφικτός είναι ο στόχος ολοκλήρωσης της Τρίγωνης Πλατείας και των δρόμων περιμετρικά αυτής στο τέλος Φεβρουαρίου δεδομένου ότι οι εργασίες προχωρούν με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Η παράδοση του έργου ανοίγει αυτομάτως τον δρόμο για πεζοδρομήσεις, δεδομένου ότι και η μορφή η οποία λαμβάνει το ενιαίο κέντρο, προσφέρεται για τέτοιου είδους χρήση. Η λογική της δημοτικής αρχής και του ίδιου του δημάρχου είναι σε αυτή την κατεύθυνση, πλην όμως είναι κοινώς αποδεκτό πως προέχει η επικαιροποίηση της υφιστάμενης ή η εκπόνηση νέας κυκλοφοριακής μελέτης.

Η χρήση μάρμαρου τόσο στην οδό Ασ. Φωτήλα κάτω από την πλατεία Βάλφουρ όσο και στην Κλ. Οικονόμου πάνω από αυτή, οδηγεί πολλούς στο συμπέρασμα ότι το έργο διαμορφώνεται κατ’ αυτό τον τρόπο προκειμένου να χρησιμοποιείται από πεζούς και όχι από οχήματα. Υπήρξε μάλιστα και ερώτημα στο Δημοτικό Συμβούλιο κατ’ επανάληψη για το εάν η μελέτη προβλέπει τη χρήση μαρμάρου. Τόσο από την πλευρά του αρμόδιου αντιδημάρχου όσο και από την Τεχνική Υπηρεσία επισημαίνεται πως στην εκτέλεση του έργου δεν θα μπορούσε να μην ακολουθηθούν τα βήματα που η μελέτη «προστάζει» και να χρησιμοποιηθούν τα υλικά που προβλέπονται.

Στο Δημοτικό Συμβούλιο της περασμένης εβδομάδας, ο δήμαρχος προχώρησε σε ενημέρωση του σώματος για το έργο της Τρίγωνης Πλατείας, λέγοντας πως διαμορφώνεται ένα ενιαίο κέντρο. Είπε ακόμη πως είναι δεδομένο ότι εφαρμόζεται η μελέτη, ολοκληρώνεται το έργο και είναι αδύνατον τώρα να πούμε πως αλλάζει η μελέτη.

Ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας Κώστας Σπηλιόπουλος, στην τοποθέτησή του, αναφέρθηκε στο θέμα της Τρίγωνης Πλατείας μεταφέροντας τον προβληματισμό του για το υλικό με το οποίο διαμορφώθηκαν οι δρόμοι δηλαδή το μάρμαρο, συμπεραίνοντας ότι δεν πρόκειται να το πατήσει αυτοκίνητο και τονίζοντας πως εάν υπάρξει πεζοδρόμηση θα πρέπει να προηγηθεί κυκλοφοριακή μελέτη.

΄΄Προέχει το «πού θα πάνε οι πολίτες» από το «πού θα πάνε τα αυτοκίνητα»΄΄

΄΄Είναι δέσμευση, όπως έχω πει και προεκλογικά, ότι με βάση την επιστημονική τεκμηρίωση, είμαστε υπέρ των πεζοδρομήσεων. Κι αν κανείς ρωτήσει τι θα γίνει με τα αυτοκίνητα, εγώ θα αντέστρεφα το ερώτημα και θα έλεγα, τι θα γίνει με τους ανθρώπους; Την υφιστάμενη κατάσταση με τα μάρμαρα θα την λάβουμε υπόψη προκειμένου, αν αυτό είναι δυνατό, να ρυθμιστεί και το ζήτημα της κυκλοφοριακής μελέτης την οποία την έχουμε στους στόχους μας, καθώς γνωρίζουμε πως χρειάζεται πράγματι μία σύγχρονη και επικαιροποιημένη κυκλοφοριακή μελέτη. Όμως πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι όταν λέγαμε κυκλοφοριακή μελέτη δίναμε σημασία στην όδευση.

Οι επιστήμονες μου είπαν ότι σήμερα πρέπει να κοιτάξουμε περισσότερο τον κυκλοφοριακό φόρτο και αυτές τις απόψεις προτιθέμεθα να λάβουμε υπόψιν μας΄΄, υπογράμμισε απαντώντας, ο κ. Καλογερόπουλος.

Η «κόντρα» για το… άλλο μάρμαρο, της Μητροπόλεως

Εκκρεμότητα για την ενοποίηση του κέντρου παραμένει η οδός Μητροπόλεως καθώς έχει «παγώσει» η διαδικασία για το μη αναπλασμένο τμήμα, μετά τη διάλυση της σύμβασης με την ανάδοχο του έργου «ΑΚΡΟΣ ΑΤΕ». Υπενθυμίζεται πως βάσει των όσων έχουν γίνει γνωστά, η «σκυτάλη» θα περάσει στη δεύτερη, βάσει έκπτωσης, εταιρεία που είναι η επίσης αιγιώτικη, «ΑΝΤΑΙΟΣ».
Από πλευράς Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου τονίζεται πως πέρα από την απόφαση του μειοδότη να μην εκτελέσει το έργο επικαλούμενος καθυστερήσεις, με την ανατίμηση των υλικών θα ήταν ζημιογόνο για την επιχείρησή του να εκτελέσει το έργο με την έκπτωση του 32% που είχε δώσει συμμετέχοντας στον διαγωνισμό, δεδομένου ότι τότε ήταν διαφορετικά τα δεδομένα.

Η αμέσως επόμενη εταιρεία ωστόσο είχε δώσει κατά 20% μικρότερη έκπτωση, άρα θεωρείται ότι μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, να προχωρήσει το έργο.

Σε διαφορετική περίπτωση, η τεχνική εταιρεία που θα κατασκευάσει την ανάπλαση της Μητροπόλεως από το αρχοντικό Παναγιωτόπουλου ως τη Σολωμού, θα πρέπει να αναδειχθεί μέσα από νέο διαγωνισμό, κάτι που θα καθυστερήσει αρκετά.

Ο δήμαρχος πάντως κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου είπε πως ο ανάδοχος «εγκατέλειψε το έργο» και πως ο δήμος βρίσκεται στην αναζήτηση του επόμενου εργολάβου, δεχόμενος ωστόσο τα «πυρά» του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Χρήστου Γούτου, σχετικά με το ποιος θα αποζημιώσει τον εργολάβο που αναγκάστηκε να αποχωρήσει λόγω των καθυστερήσεων με υπαιτιότητα της δημοτικής αρχής.

Μάλιστα, το ποσό που αξιώνει ανέρχεται στα 300.000 ευρώ, με τον κ. Γούτο να ρωτά «ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο για τις δικές σας καθυστερήσεις; Ο δήμος; Οι δημότες;».


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr