background img
banner
banner

Οπτικές ίνες στο φαράγγι

ΚΛΕΙΣΤΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΜΕ ΚΑΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΟΔΟΝΤΩΤΟ

Ένας νέος… Οδοντωτός είναι αυτός που αναμένεται να επιστρέψει σύντομα στο φαράγγι του Βουραϊκού όπως αποκαλύπτει σήμερα, μιλώντας στο Protionline.gr, ο διευθύνοντας σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης.

Το σχέδιο αναμένεται να εξελιχθεί σε φάσεις

Σε πρώτη φάση γίνεται μια καταγραφή της κάλυψης που υπάρχει μέσω δορυφόρου προκειμένου να υπάρξει μια άμεση αντικατάσταση της σημερινής επικοινωνίας της τεχνικής βάσης, στο Διακοπτό με τους μηχανοδηγούς και τους ελεγκτές που μετακινούνται με τους συρμούς, κατά μήκος της γραμμής. Η κάλυψη μέσω του δορυφορικού σήματος, εφόσον επιτευχθεί, θα είναι άμεση και θα δώσει τέλος σε ορισμένα «τυφλά σημεία» των σημερινών συμβατικών ραδιο-επικοινωνιών μέσα στο φαράγγι.

Σε επόμενη φάση, σύμφωνα με το σχέδιο του ΟΣΕ, προγραμματίζεται η ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών το οποίο θα επιτρέπει την συνεχή ροή εικόνα σε διάφορα σημεία του Βουραϊκού επεκτείνοντας το σύστημα ασφαλείας με κάμερες CCTV.

Παρά το γεγονός ότι το ιστορικό τρενάκι κινείται με ασφάλεια εδώ και 128 χρόνια μέσα στον Βουραϊκό, ο ΟΣΕ σχεδιάζει να αναβαθμίσει την επικοινωνία στο πέρασμα, χρησιμοποιώντας το ίδιο «πρωτόκολλο» ασφαλείας που ακολουθεί πλέον σε όλες τις σήραγγες της γραμμής, Πειραιάς, Αθήνα, Κόρινθος Αίγιο, από την Κακιά Σκάλα έως και την Ακράτα.

«Ο ΟΣΕ προετοιμάζεται να αναπτύξει δίκτυο οπτικών ινών, από το Διακοπτό στα Καλάβρυτα, με αναμεταδότες που θα παρέχουν τηλεφωνική κάλυψη αλλά και ραδιοεπικοινωνίες. Εναλλακτικά, σε περίπτωση κάποιας βλάβης του κυκλώματος της εικόνας, θα υπάρχει και δυνατότητα ραδιο-κάλυψης με τα δορυφορικά τηλέφωνα. Το σύστημα μέσω δορυφόρου θα είναι μελλοντικά το εφεδρικό.

Με τις οπτικές ίνες θα υπάρχει πλήρης κάλυψη, κατ αρχήν, στο σήμα της κινητής τηλεφωνίας σε σημεία που σήμερα δεν υπάρχει και, παράλληλα, δορυφορικά τηλέφωνα θα έχουν εφοδιάσει το προσωπικό με άμεση και αδιάλειπτη μεταξύ τους επικοινωνία, από τους κινούμενους συρμούς, με το τεχνικό τμήμα στη βάση του Οδοντωτού στο Διακοπτό» επισημαίνει ο κ. Τερεζάκης
Κάμερες ασφαλείας, μέσα στο 2024 σχεδιάζεται να μπουν στις περιοχές ‘αυξημένου ρίσκου, τις θέσεις ‘Πόρτες’, ‘Δικαστήρια, στα ‘Τρία Ανοίγματα’ κα.

«Αποκαθιστούμε σύστημα οπτικής επικοινωνίας με εφεδρική δορυφορική ραδιο-κάλυψη, καθώς πλέον, με βάση την εμπειρία, ένα μόνο σύστημα ενδοεπικοινωνίας ίσον… κανένα πλέον στο τρένο!» συμπληρώνει ο κ. Τερεζάκης.

Στις περιοχές του δικτύου κορμού, σε όλη τη χώρα, όπου υπάρχουν μεγάλες σήραγγες, ήδη ο ΟΣΕ έχει εγκαταστήσει 250 κάμερες CCTV, παρόμοια δυνατότητα θα δίνουν οι οπτικές ίνες στο Διακοπτό

Μετεωρολογικοί σταθμοί και drone

O OΣΕ, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών, σε επίπεδο προκαταρκτικής μελέτης που αφορά τεχνικά έργα και αποκαταστάσεις στη γραμμή του Οδοντωτού, μελετά την εγκατάσταση Σταθμών Μετεωρολογίας μέσα στο φαράγγι.

«Συμφωνήσαμε με τον καθηγητή Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Κουκουβέλα ότι πλέον, για λόγους ασφαλείας, θα χρειαστεί να έχουμε στοιχεία για τα μικροκλίμα της περιοχής. Ένας δυνατός άνεμος που θα σπρώξει μια πέτρα στην κορυφή, δυνητικά μπορεί να προκαλέσει κατάπτωση βράχων στη βάση, στα πρότυπα δημιουργίας μιας χιονοστιβάδας. Θα καλύψουμε λοιπόν τη διαδρομή με σταθμούς παρακολούθησης των καιρικών συνθηκών, και τις κάμερες ενώ συζητούμε ότι πρέπει να υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης των συνθηκών που επικρατούν και με drone, ώστε να αυξήσουμε την ασφάλεια, στο μέγιστο, πάνω ακόμα και από το αναγκαίο, μέσα στο φαράγγι!» καταλήγει ο κ. Τερεζάκης.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr