background img
banner
banner

Οι τράπεζες κλείνουν τα ταμεία, καταργούν τα βιβλιάρια

Σε κέντρα εξυπηρέτησης πελατείας μετασχηματίζονται τα καταστήματα των τραπεζών, τερματίζοντας την κυριαρχία των παραδοσιακών ταμείων από τα οποία η πελατεία των τραπεζών πραγματοποιούσε τις περισσότερες συναλλαγές: καταθέσεις, αναλήψεις, μεταφορές, ενημερώσεις βιβλιαρίων, πληρωμές λογαριασμών κ.α.

Παράλληλα, σιωπηλά, οι συστημικές τράπεζες έχουν αποφασίσει να καταργήσουν το βιβλιάριο καταθέσεων προωθώντας τύπους λογαριασμών που δεν συνδέονται με βιβλιάριο αλλά η ενημέρωση γίνεται με μηνιαίο statement. Οι τράπεζες σε πρώτη φάση καθοδηγούν την πελατεία τους σε λογαριασμούς με ενημέρωση μέσω μηνιαίων έντυπων statement, με επόμενο βήμα στον προγραμματισμό τους το statement να αποστέλλεται μόνο ηλεκτρονικά και όχι σε χαρτί. Στόχος είναι τα επόμενα χρόνια όλες οι σχετικές ενημερώσεις να γίνονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά. Μόνον στους λίγους πελάτες που επιμένουν για βιβλιάριο καταθέσεων οι τράπεζες προχωρούν σε έκδοση αλλά αυτό δεν θα έχει μεγάλη διάρκεια: πολύ σύντομα τα βιβλιάρια καταθέσεων θα περάσουν στην ιστορία.

Μεταμορφώνονται οι τράπεζες

Ήδη πολλά καταστήματα των μεγάλων τραπεζών έχουν αλλάξει δραστικά δομή και όψη εξαφανίζοντας ή περιορίζοντας θεαματικά τα παραδοσιακά ταμεία που μέχρι τώρα κυριαρχούσαν, επιβάλλοντας το σύνολο σχεδόν των συναλλαγών να γίνεται από τα εναλλακτικά ψηφιακά δίκτυα, που βρίσκονται και εντός των καταστημάτων. Έτσι ακόμα και όσοι επιμένουν να επισκέπτονται τραπεζικό κατάστημα, αντί να πραγματοποιούν τις συναλλαγές από τον υπολογιστή ή το κινητό τους, και στο κατάστημα θα είναι υποχρεωμένοι να διεκπεραιώσουν τις συναλλαγές τους μέσω μηχανημάτων.

Σύντομα τα ταμεία σχεδόν θα εξαφανισθούν και ίσως σε κάποιες τράπεζες να λειτουργεί ένα ταμείο ανά κατάστημα και μόνο σε ημέρες και ώρες αιχμής. Η θέση του ταμία τράπεζας θα καταργηθεί και το προσωπικό των τραπεζών θα επικεντρωθεί σε έναν συμβουλευτικό ρόλο αλλά και εκπαιδευτικό, για σειρά προϊόντων και υπηρεσιών, τόσο προς τον πελάτη-επιχειρηματία όσο και προς τον πελάτη της λιανικής τραπεζικής. Επίσης μεγάλο βάρος θα δωθεί στην προώθηση νέων τραπεζικών προϊόντων

Στην κατεύθυνση αυτή όλες οι μεγάλες τράπεζες, Εθνική Τράπεζα, Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank και Eurobank προχωρούν σε επανεκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις νέες αναγκαίες και απαιτήσεις που δημιουργεί η νέα ηλεκτρονική εποχή.

Πλέον τα καταστήματα θα επικεντρωθούν σε συμβουλευτικές δραστηριότητες για την ικανοποίηση κάθε ανάγκης του ιδιώτη πελάτη.

www.economistas.gr


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr