background img
banner
banner

Το 1ο Γενικό Λύκειο Αιγίου στην Κωνσταντινούπολη!

ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ»

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA229 «Master Your Emotional Intelligence Skills Through Game Cards» πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη από 3 έως 7 Νοεμβρίου, η δεύτερη διακρατική συνάντηση εκπαιδευτικών πέντε συνεργαζόμενων σχολείων από Ρουμανία, Τουρκία, Σλοβενία, Ιταλία καθώς και του 1ου Γενικού Λυκείου Αιγίου. Το αιγιώτικο σχολείο εκπροσώπησαν οι εκπαιδευτικοί Διαμαντόπουλος Νικόλαος και Σπανός Ηλίας, καθηγητές Πληροφορικής.

Σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες που μελετούν την λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου, αυτός χωρίζεται σε δύο ημισφαίρια τα οποία όμως επικοινωνούν διαρκώς μεταξύ τους: το αριστερό ημισφαίριο των γνώσεων και της λογικής και το δεξιό ημισφαίριο των συναισθημάτων, της φαντασίας και της δημιουργικότητας, αυτό που συνήθως ονομάζουμε «καρδιά». Το εκπαιδευτικό σύστημα προσφέρει στα παιδιά σχεδόν αποκλειστικά ακαδημαϊκή παιδεία, έχει σκοπό τη μετάδοση πληροφοριών και γνώσεων στα παιδιά (δηλ. εκπαιδεύει κατά βάση το αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου).΄΄Η βελτίωση της συναισθηματικής ικανότητας των παιδιών αγνοείται στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και αυτό είναι εντυπωσιακό αν σκεφτούμε ότι ο ρόλος του σχολείου δεν είναι μόνο να παρέχει γνώσεις αλλά να διαμορφώσει συμπεριφορές, να κοινωνικοποιήσει και να προσφέρει ωριμότητα στα παιδιά. Τι μπορεί να φανεί πιο χρήσιμο στη ζωή ενός ενήλικα: το να ξέρει να λύνει δύσκολα μαθηματικά προβλήματα, να εκφράζει ένα φυσικό νόμο ή να μπορεί να ελέγχει το θυμό του, τις παρορμήσεις του, να είναι κοινωνικός και να μπορεί να κερδίζει την εμπιστοσύνη των άλλων; Πόσες φορές δεν έχουμε συναντήσει ιδιαίτερα ευφυείς ανθρώπους (με υψηλό IQ), οι οποίοι όμως δεν τα καταφέρνουν και τόσο καλά στις διαπροσωπικές τους σχέσεις; Και πόσες ακόμα φορές δεν έχουμε συναντήσει ανθρώπους όχι ιδιαίτερα ευφυείς (με μέτριο IQ), οι οποίοι όμως τα καταφέρνουν μια χαρά στην προσωπική αλλά και στην επαγγελματική τους ζωή;΄΄, αναφέρεται εκ μέρους του συντονιστή του προγράμματος Νικόλαου Διαμαντόπουλου.

Υλοποίηση προγραμματισμένων κοινών δράσεων

Επίσης, ο εκπαιδευτικός ενημερώνει και για τα εξής: ΄΄Σκοπός λοιπόν της συνάντησης ήταν η υλοποίηση προγραμματισμένων κοινών δράσεων από τους εκπαιδευτικούς των συνεργαζόμενων σχολείων σχετικά με τους τρόπους βελτίωσης της συναισθηματικής νοημοσύνης στο σχολικό περιβάλλον.

Οι καθηγητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα παρακολούθησαν βιωματικά εργαστήρια συναισθηματικής νοημοσύνης με κάρτες που αναπτύσσουν δεξιότητες επικοινωνίας και επιτρέπουν την αναγνώριση και έκφραση των συναισθημάτων. Τα εργαστήρια συντόνισε το Τουρκικό σχολείο που είχε σχετική εμπειρία. Το απόγευμα κάθε ημέρας ήταν αφιερωμένο σε ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο και στα σημαντικότερα αξιοθέατα της Κωνσταντινούπολης, όπως η Αγία Σοφία, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, τα παλάτια Ντολμαμπαχτσέ και Τοπκαπί, ο πύργος Γαλατά, το Μεγάλο Παζάρι, η πλατεία Ταξίμ, το Μπλε τζαμί. Άλλωστε, ένα πρόγραμμα Erasmus είναι “μισό” αν εστιάζει μόνο στις επιστημονικές γνώσεις και δεν δίνει τη δυνατότητα ουσιαστικής γνωριμίας των Ευρωπαίων μεταξύ τους. Έτσι λοιπόν αδράξαμε την ευκαιρία να “γευτούμε” όσο περισσότερο Κωνσταντινούπολη ήταν δυνατό, λόγω και των συναισθηματικών δεσμών που ενώνουν εμάς τους Έλληνες με την Πόλη.

Η Κωνσταντινούπολη έχει το δικό της ανατολίτικο χρώμα, μεγάλους δρόμους με πολλή όμως κίνηση, όμορφα κτήρια και πολύ έντονη ζωή μέχρι τις πρωινές ώρες΄΄.

Προγραμματισμένες δράσεις… έως τη Λουμπλιάνα με την παρουσία μαθητών

Το επόμενο ταξίδι έχει προορισμό την Λουμπλιάνα στην Σλοβενία, τον Ιανουάριο του 2022 με την παρουσία μαθητών από όλες τις χώρες. Όπως τονίζει ο συντονιστής, ΄΄έως τότε υπάρχουν πολλές ακόμη προγραμματισμένες δράσεις στα σχολεία μας με επίκεντρο πάντα τα παιχνίδια συναισθηματικής νοημοσύνης με κάρτες, η υλοποίηση των οποίων ευελπιστούμε να δώσει τους αναμενόμενους καρπούς για τους μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

Τα παιχνίδια συναισθηματικής νοημοσύνης που γνωρίσαμε θα πρέπει μέχρι την επόμενη συνάντηση στην Σλοβενία να παιχτούν από τους μαθητές κάθε σχολείου με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών και οι μαθητές να τα αξιολογήσουν γράφοντας σχετικά άρθρα στην eTwinning πλατφόρμα του έργου.

Η θερμή υποδοχή από τον συντονιστή του τούρκικου σχολείου καθώς και η άριστη οργάνωση της συνάντησης συνέβαλαν ώστε η εκπαιδευτική μετακίνηση στην Πόλη να μας χαρίσει ανεπανάληπτες εμπειρίες και πολύτιμες γνώσεις σχετικά με τον τομέα της συναισθηματικής νοημοσύνης καθώς και την ιστορία και την κουλτούρα της Πόλης. Ήταν μία επιτυχημένη συνάντηση και γνωριμία, στα πλαίσια ενός project που φαίνεται να έχει εμπνεύσει και ενώσει όλους τους συμμετέχοντες – με κύριο στόχο την δημιουργία καλύτερου κλίματος μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολείο΄΄.

Συμπερασματικά, αναφέρει: ΄΄Γενικά, τα προγράμματα Erasmus+, παρά τις δυσκολίες υλοποίησή τους, αποτελούν ανεκτίμητες εκπαιδευτικές δράσεις καινοτομίας και πρωτοτυπίας που ενισχύουν τον ρόλο του σχολείου ως χώρου εκπαίδευσης και διαπαιδαγώγησης των αυριανών πολιτών της Ενωμένης Ευρώπης. Προσφέρουν στους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς και μαθητές, πέρα από την ανεκτίμητη εμπειρία της βιωματικής μάθησης, την ανεπανάληπτη ευκαιρία να στρέψουμε το βλέμμα μας προς την Ευρώπη και να δούμε έξω από τον περιορισμένο και περιοριστικό κύκλο του σχολείου μας΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close