background img
banner
banner

«Χωλαίνει» στην Αιγιάλεια η Ειδική Αγωγή στην προσχολική ηλικία

ΛΙΓΟΣΤΑ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΤΙΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Την επιτακτική ανάγκη για τη δημιουργία νέων Τμημάτων Ένταξης στην Προσχολική Αγωγή καθώς και στέγασης του Ειδικού Νηπιαγωγείου Αιγίου το οποίο από την ίδρυσή του κατά το σχολικό έτος 2016-17 εδράζει στην τραπεζαρία του σχολικού συγκροτήματος του 3ου Δημοτικού Σχολείου – 4ου Νηπιαγωγείου-Ειδικού Νηπιαγωγείου Αιγίου, ζητά η προϊσταμένη του 4ου Νηπιαγωγείου Αιγίου, Αθηνά Σκανδάμη. Με έγγραφό της προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, εκφράζει την αγωνία των εκπαιδευτικών, επισημαίνοντας τον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό μαθητών είτε για τα Τμήματα Ένταξης, είτε για τα Ειδικά Σχολεία.

Η παρέμβαση της προϊσταμένης του 4ου Νηπιαγωγείου Αθ. Σκανδάμη

Όπως εξηγεί, ΄΄από το 2007 οπότε ιδρύθηκε το Τμήμα Ένταξης του 4ου Νηπιαγωγείου Αιγίου φιλοξενούσε όλους τους μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες σε μία γεωγραφική ακτίνα από Αιγείρα έως Καμάρες. Με ατομική και ομαδική προσπάθεια, αγάπη και στήριξη από τις μόνιμες συναδέλφους, αργοπορημένη στελέχωση, ανεπαίσθητη στήριξη από φορείς και ελαχιστότατες επισκέψεις από τους Συμβούλους Ειδικής Αγωγής, καταφέραμε να υποστηρίξουμε τους μαθητές μας και να αναπτύξουμε συμπεριληπτική κουλτούρα στο σχολείο μας με στόχο την αποδοχή, την ενσωμάτωση, την ενσυναίσθηση και τη βελτίωση των παιδιών. Το σχολικό έτος 2016-2017, ιδρύθηκε το Τμήμα Ένταξης του 3ου Νηπιαγωγείου Αιγίου, το οποίο βοήθησε στην αποφόρτιση της κατάστασης, στη μείωση του αριθμού των υποστηριζόμενων μαθητών από το Τμήμα Ένταξης του 4ου Νηπιαγωγείου Αιγίου και ως εκ τούτου τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαιδευτικής διαδικασίας΄΄.

΄΄Την ίδια χρονιά΄΄, όπως αναφέρει, ΄΄ιδρύθηκε το ειδικό Νηπιαγωγείο Αιγίου το οποίο στεγάστηκε στην τραπεζαρία του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου με το οποίο συλλειτουργούμε. Με προσωπική δευκόλυνση του τότε Διευθυντή κου Τριαντάφυλλου Κιντή και την ανοχή του Συλλόγου Διδασκόντων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου, θεωρήθηκε εξασφαλισμένη η στέγαση του Ειδικού Νηπιαγωγείου στην τραπεζαρία του συγκροτήματος (χώρος σίτισης του Δημοτικού Σχολείου με ηλεκτρικό ψυγείο, φουρνάκια μικροκυμάτων και τραπέζια φαγητού για το Ολοήμερο Δημοτικό)΄΄.

Η αγορά του οικοπέδου δεν έγινε ποτέ…

Επισημαίνει ακόμη πως προσπάθησε με κάθε Δημοτική Αρχή, ιδιαίτερα δε τα τελευταία χρόνια, να διερευνήσει την δυνατότητα αγοράς του εφαπτόμενου στο προαύλιο του σχολικού συγκροτήματος, οικοπέδου ιδιοκτησίας Αθανασίου Πουλίτσα με σκοπό τη στέγαση του Ειδικού Νηπιαγωγείου Αιγίου σε χώρο δίπλα στο 4ο Νηπιαγωγείο, ώστε να επιτυγχάνεται η συμπεριληπτική διαδικασία, οι εκπαιδευτικοί να έχουν βοήθεια και στήριξη και οι μαθητές και οι γονείς τους να νιώθουν ασφαλείς. Αναφέρει δε πως αρωγός και γνώστης της διαδικασίας επαφών με τον ιδιοκτήτη, υπήρξε σε επίπεδο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ο τέως Διευθυντής Π.Ε. Αχαΐας Ευάγγελος Πασσάς. ΄΄Παρά τις υποσχέσεις και τις συνεχείς οχλήσεις σε όλους τους αρμόδιους φορείς, η αγορά του οικοπέδου δεν έγινε ποτέ και το Ειδικό Νηπιαγωγείο παραμένει στον αρχικό του χώρο.

΄΄Η επιστολή έχει τον σκοπό να εκφράσει την αγωνία της γράφουσας και όλων των διδασκόντων του Νηπιαγωγείου, οι οποίες αναγκάζονται να «καταπατούν» χώρους του 3ου Δημοτικού Σχολείου, προκειμένου να επιτύχουν εξατομικευμένη διδασκαλία, να υποστηρίξουν γονείς, να δημιουργήσουν μικρές ομάδες εργασίας, αυτοσχεδιάζοντας και υπερβάλλουσες εαυτόν΄΄, σημειώνει ακόμη η κ. Σκανδάμη τονίζοντας πως η επιστολή της αποστέλλεται τη συγκεκριμένη στιγμή ενόψει του προγραμματισμού της σχολικής χρονιάς 2023-24.

Κάνει δε γνωστό πως στο Τμήμα Ένταξης θα φιλοξενηθούν 13 προνήπια και νήπια με διάφορες εκπαιδευτικές ανάγκες, στο δε Ειδικό Νηπιαγωγείο 12 προνήπια-νήπια με σοβαρότατες δυσκολίες και κάποια απ’ αυτά με ιδιαίτερα έντονα κινητικά προβλήματα. Η σχολική χρονιά 2022-23 –όπως λέει – κλείνει με τον αριθμό 9 μαθητών στο Τμήμα Ένταξης και στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Αιγίου, επίσης 9. ΄΄Η συναρμογή τόσων εκπαιδευτικών και τόσων μαθητών, συμπεριλαμβανομένων και των 50 προνηπίων και νηπίων Τυπικής ανάπτυξης, είναι εξαιρετικά δύσκολη και επιτυγχάνεται με την αγάπη, τη σύμπνοια και την αλληλοβοήθεια μεταξύ των συναδέλφων Νηπιαγωγών και Ειδικοτήτων ,την υποστήριξη των Γονέων και την εξαιρετική εκπαίδευση των μαθητών Γενικής Αγωγής στην αποδοχή και την υποστήριξη των συμμαθητών τους΄΄, καταλήγει η προϊσταμένη του 4ου Νηπιαγωγείου Αιγίου.

«Οι γονείς έχουν το δικαίωμα να απαιτούν την καλύτερη εκπαίδευση για τα παιδιά τους»

΄΄Έχουμε αναγκαστεί να καταπατήσουμε χώρους και τη μεγάλη αίθουσα για να δουλέψουμε πιο εξατομικευμένα το τμήμα ένταξης, το γραφείο, τον όροφο για να υποστηρίζουμε τους γονείς. Πλέον δεν ξέρω ποιον άλλο χώρο να καταπατήσω΄΄, σχολίασε η κ. Σκανδάμη, τονίζοντας πως ΄΄ιδανικά, θα έπρεπε το 4ο Νηπιαγωγείο, που έχει αυτή τη φιλοσοφία με παιδιά ένταξης με το Ειδικό, να μεταστεγαστούν σε έναν χώρο ενιαίο. Διαφορετικά, ευχής έργο θα ήταν να γίνει η αγορά του οικοπέδου για το νέο σχολείο. Τη συμπερίληψη που έχω ονειρευτεί κι εγώ και οι συνάδελφοί μου να τη συνεχίσουμε και να βάλουμε τα παιδιά μέσα στην κοινωνία. Όποιος θέλει μπορεί να έρθει να δει τους χώρους. Έχουν ήδη περάσει 12 χρόνια από το πρώτο αίτημα. Η παρέμβαση από τα 4 ως τα 6 χρόνια του παιδιού όπου ο εκπαιδευτικός βλέπει αν υπάρχει μία δυσκολία, είναι καθοριστική. Οι περισσότερες περιπτώσεις πηγαίνουν πολύ καλά. Οι γονείς έχουν το δικαίωμα να απαιτούν την καλύτερη εκπαίδευση για τα παιδιά τους. Γιατί ο εκπαιδευτικός πρέπει να πιέζει; Χρόνο με τον χρόνο τα δεδομένα αλλάζουν. Το 2016 είχε 4 παιδιά και τώρα 12΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr