background img
banner
banner

Παλιές γέφυρες ανησυχούν κατοίκους

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΞΕΚΙΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΕΡΓΩΝ ΟΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ

Ο θόρυβος από το θανατηφόρο δυστύχημα της πτώσης της γέφυρας στην Πάτρα ήταν αρκετός για να… ταρακουνήσει τους αρμόδιους ώστε να ξεκινήσουν έλεγχοι στατικότητας των γεφυρών και στην περιοχή. Για ορισμένες μάλιστα έχει υπάρξει επανειλημμένη όχληση από προέδρους, δεδομένης της παλαιότητάς τους ώστε να ελεγχθούν και να είναι ασφαλείς για τους πολίτες, ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει παρεμβάσεις.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της γέφυρας στον οικισμό Κάτω Πτέρης στην κοινότητα Φτέρης όπου πριν από περίπου 25 μέρες, τριμελές κλιμάκιο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας έκανε αυτοψία στην γέφυρα κρίνοντας επιβεβλημένη την εκτέλεση εργασιών συντήρησης.

Εργασίες στη γέφυρα της Κάτω Πτέρης

Όπως έκανε γνωστό στο Protionline.gr ο πρόεδρος της κοινότητας Φτέρης Τάσος Κατσαούνης, ΄΄η έναρξη των εργασιών έγινε αμέσως μετά τις αυτοψίες, από εργολάβο της Περιφέρειας. Έχουν γίνει παρεμβάσεις για την αποκατάσταση φθορών και σκουριών που είχε η γέφυρα καθώς και αντικατάσταση κιγκλιδωμάτων. Ωστόσο αυτό που ζητήσαμε εμείς σαν κοινότητα ήταν να γίνει παρέμβαση και στα θεμέλια της γέφυρας και στα τσιμέντα, δεδομένης της παλαιότητάς της, αφού μετρά 90 χρόνια ζωής εξυπηρετώντας κυρίως ντόπιους αλλά και περαστικούς. Μέχρι στιγμής όμως δεν έχει γίνει τέτοια παρέμβαση΄΄. Να σημειωθεί ότι πρόκειται για την κύρια γέφυρα που εξυπηρετεί τον οικισμό της Κάτω Πτέρης δεδομένου ότι η άλλη γέφυρα, που είναι ακόμη πιο παλιά, βρίσκεται σε πιο μεγάλο υψόμετρο στο χωριό. ΣΥΕπιπλέον, ο κ. Κατσαούνης έχει ζητήσει να προβλεφθεί νοητός χώρος πάνω στη γέφυρα για διάβαση πεζών. ΄΄Έχουμε πολλές φορές αποστείλει έγγραφα στην Περιφέρεια γι’ αυτές τις παρεμβάσεις. Έγινε μία αρχή όμως θέλουμε να γίνει ακόμη μεγαλύτερο έργο. Υπολείπονται δε ακόμη η τσιμεντόστρωση του δρόμου πάνω στη γέφυρα και να πέσουν επιπλέον τσιμέντα στα θεμέλια για να στηριχθεί καλύτερα΄΄.

«Καμπανάκι» από τον Σύλλογο Μηχανικών Αχαΐας

Ο Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών Αχαΐας παρεμβαίνοντας στο θέμα της αιματηρής κατάρρευσης της γέφυρας στα Μποζαΐτικα Πατρών, θέτει μία σειρά κρίσιμων ερωτημάτων για το τραγικό συμβάν και ταυτόχρονα θίγει το ευρύτερο πρόβλημα των υφιστάμενων έργων υποδομής τονίζοντας: ΄΄Μεγάλο μέρος των υφιστάμενων γεφυρών πλησιάζει ή έχει ήδη ξεπεράσει τον αρχικά προβλεπόμενο χρόνο ζωής τους και έως και σήμερα δεν έχει εφαρμοστεί κανένα πρωτόκολλο συντήρησης ή ελέγχου , με αποτέλεσμα να μην είναι γνωστό σε τι κατάσταση βρίσκονται τα δομικά υλικά, τι βλάβες ενδεχομένως υπάρχουν και ποιος είναι εν γένει ο βαθμός επιτελεστικότητάς τους.

Προκειμένου να αποφευχθούν στο μέλλον παρόμοια τραγικά συμβάντα θα πρέπει επιτέλους η Πολιτεία να εντάξει στον προγραμματισμό της μια σειρά ενεργειών και παρεμβάσεων με στόχο τη συντήρηση των υφιστάμενων γεφυρών΄΄.

Στο πλαίσιο αυτό πρότεινε: Να εξασφαλιστούν πιστώσεις για τη συντήρηση των έργων υποδομής. Να επιδοτηθούν άμεσα από το Υπουργείο Μεταφορών προγράμματα για την καταγραφή και την αποτίμηση της δομικής επάρκειας των υφιστάμενων γεφυρών. Να θεσπιστεί διαδικασία για Τακτική Επιθεώρηση των έργων υποδομής που θα συνοδεύεται από την Έκδοση σχετικών Πιστοποιητικών Επιθεώρησης.

Όπως τονίζει, ΄΄η αρχή θα μπορούσε να γίνει με την δημιουργία ενός ολοκληρωμένου Εθνικού Μητρώου, όπου οι γέφυρες θα αποκτήσουν «ταυτότητα» δίνοντας την δυνατότητα: Να συγκεντρώνεται όλη η κρίσιμη πληροφορία που απαιτείται για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της κατασκευής (γεωμετρία, ηλικία, θέση, δομικός τύπος, υλικά κλπ). Να καταγράφονται όλοι οι κρίσιμοι παράγοντες που επιδρούν στην κατασκευή (εδαφολογικά χαρακτηριστικά – ζώνη σεισμικής επικινδυνότητας – περιβαλλοντικές δράσεις – όγκος φορτίων από την κυκλοφορία οχημάτων κλπ). Να υλοποιούνται στοχευμένα προγράμματα επιθεώρησης και αξιολόγησης από πιστοποιημένους επιθεωρητές, να ιεραρχούνται στόχοι και προτεραιότητες και να χρηματοδοτούνται τακτικά προγράμματα συντήρησης, όπου κρίνεται απαραίτητο.

Εν έτει 2023 δεν μπορούμε να αγνοούμε την πρόληψη και την συντήρηση υποδομών υψηλής σπουδαιότητας και σημασίας για το Δημόσιο συμφέρον ,όπως είναι οι γέφυρες κύριων και δευτερευόντων οδικών δικτύων υψηλής έντασης χρήσης. Οφείλουμε να έχουμε γνώση ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη αξιοποίηση ανθρώπινων και οικονομικών πόρων προς τα έργα με την μεγαλύτερη ανάγκη συντήρησης΄΄.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr