background img
banner
banner

Εκπτώσεις τέλος – Άρχισαν οι προσφορές

ΜΕ ΘΕΤΙΚΟ ΠΡΟΣΗΜΟ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟ, ΕΚΛΕΙΣΑΝ ΟΙ ΘΕΡΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ

Το αποτύπωμα της μεγάλης εισροής επισκεπτών και τουριστών που μπόρεσε να… απολαύσει όλη η Αιγιάλεια τους τελευταίους δύο μήνες, έχει φανεί ξεκάθαρα και στο εμπορικό κομμάτι της, αλλά και σε πολλά από τα καταστήματα γενικής ένδυσης και υπόδησης, καθώς ο τριπλασιασμός του κόσμου σε όλο το φάσμα του δήμου απέφερε κέρδη, χαμόγελα και… ελεγχόμενη αύξηση των τζίρων και στους εκπροσώπους του κλάδου, αλλά και στην ψυχολογία των επιχειρηματιών.

Κατά την περίοδο των φετινών εκπτώσεων που ολοκληρώθηκαν την Πέμπτη 31 Αυγούστου, οι προτιμήσεις παρέμειναν οι ίδιες από το αγοραστικό κοινό, με μεγαλύτερη όμως έμφαση αφενός στις αγορές επώνυμων προϊόντων ένδυσης ή υπόδησης και αφετέρου, στην αγορά “λευκών” ειδών, ηλεκτρικών συσκευών και ηλεκτρονικών αναλώσιμων.

Υπήρξε βέβαια και μία μικρή άνοδος στον κλάδο των επίπλων – στρωμάτων, αφού πολλοί επισκέπτες της Αιγιάλειας που έχουν πατρικά σπίτια ή εξοχικές κατοικίες στην ευρύτερη περιοχή, κατέφυγαν σε αγορές αναπαλαίωσης και αναμόρφωσης των χωρών τους και των κατοικιών τους, με μικρές ή μεσαίες αγορές ανακαίνισης, εξού και τα βαριά αντικείμενα που “κατέκλυσαν” τους κάδους σκουπιδιών της πόλης κατά τον μήνα Αύγουστο, με μικρά έπιπλα και παλαιούς καναπέδες να κάνουν… πάρτι, κάθε δεύτερη ημέρα σε πεζοδρόμια και κοινόχρηστους χώρους.

Διάθεση σε πολύ συμφέρουσες τιμές

Οι επιχειρήσεις της πόλης του Αιγίου κατά την περίοδο των εκπτώσεων βρέθηκαν να παρουσιάζουν προς πώληση τα προϊόντα τους σε πολύ συμφέρουσες τιμές, προσδοκώντας στο “ξεστοκάρισμα” των εποχικών τους ειδών ώστε να επιτύχουν τη βελτίωση της ρευστότητας τους, καθώς οι προηγούμενοι δύο μήνες – Ιούνιος και Ιούλιος – δεν “χάρισαν” ούτε καλή, ούτε σταθερή “εικόνα” από πλευράς τζίρων.

Οι φετινές εκπτώσεις έδειξαν ότι ήταν τελικά ένα “έργο για έναν ρόλο” καθώς σύμφωνα με τα λεγόμενα των επιχειρηματιών αλλά και των ανθρώπων που εργάζονται στον εμπορικό κλάδο, το 90% όσων ψώνιζαν στις εκπτώσεις ήταν τουρίστες ή πρόσκαιροι επισκέπτες που βρέθηκαν στην Αιγιάλεια και μόνο το 10% ήταν ντόπιοι κάτοικοι. Μάλιστα, στις ιδιαιτερότητες της κατάστασης, συγκαταλέγεται το γεγονός ότι οι φετινές προσφορές που έγιναν σε Αίγιο και Ακράτα (που είναι ο κύριος όγκος των καταστημάτων ρουχισμού και υποδημάτων) έγιναν σε μία ιδιαίτερη περίοδο, όπου η οικονομία δεν έχει ισχυροποιηθεί πλήρως και η ακρίβεια σε ενέργεια και καθημερινά αγαθά, “απειλεί” την τσέπη του καταναλωτή. Παρ’ όλα αυτά, η κυβέρνηση συνεχίζει να επιδιώκει τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων, γεγονός που έχει (ελεγχόμενα) αυξήσει τις προσδοκίες του εμπορικού κόσμου, ο οποίος ευελπιστεί σε έναν πιο θερμό χειμώνα από πλευράς αύξησης των τζίρων. Το μεγάλο χρονικό διάστημα των καλοκαιρινών εκπτώσεων, ως διάρκεια, έδωσε την ευκαιρία στο καταναλωτικό κοινό να βολιδοσκοπήσει τα προϊόντα, ώστε να αξιολογήσει τα αγαθά τα οποία θέλει να αγοράσει και να συγκρίνει τις τιμές με άλλες αγορές, είτε άλλων πόλεων είτε διαδικτυακών καταστημάτων για να προβεί εν τέλει σε αγορές.

Έχοντας κατά νου ότι θα προσφερθούν σημαντικές μειώσεις τιμών και μετά το πέρας των φετινών εκπτώσεων που λήγουν σήμερα 31 Αυγούστου, ο εμπορικός κόσμος ευελπιστεί ότι η κίνηση θα είναι δυναμικά ανάλογη της έναρξης των εκπτωτικών περιόδων, ενώ αυτές ίσως σηματοδοτήσουν κάτι διαφορετικά καλύτερο και επικερδές, με δεδομένο ότι καταργήθηκαν πλέον οι ενδιάμεσες εκπτώσεις που λειτουργούσαν “διασπαστικά” για το αγοραστικό κοινό. Οι προσφορές που πρόκειται να γίνουν στα εμπορικά της Αιγιάλειας για το μήνα Σεπτέμβριο, σε όλα τα είδη, θα είναι από 20 ως και 60%, ενώ δεν αποκλείεται κάποια (συνήθως ιδιόκτητα καταστήματα) να αγγίξουν και το 70%, ανάλογα και το στοκ που έχει η κάθε επιχείρηση.

Λ. Παπαδόπουλος: «Δυστυχώς οι καλοί τζίροι δεν επαρκούν να αντιστρέψουν το γενικό αρνητικό κλίμα»

Μιλώντας στο Protionline.gr ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος του συνδυασμού “Αιγιάλεια μαζί για το αύριο” και πρώην πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Λάμπης Παπαδόπουλος, σχολιάζοντας την κίνηση και τον παλμό της αγοράς, δήλωσε χαρακτηριστικά: “Από τις 20 Ιουλίου και μέχρι σήμερα που τελειώνουν οι εκπτώσεις, η αγορά πήγε καλά. Υπήρχε μία θετική τάση και διάθεση στα καταστήματα και οι επιχειρηματίες μπόρεσαν να αναθαρρήσουν, ότι τα πράγματα θα έρθουν κάπως καλύτερα το επόμενο διάστημα. Ο κύριος όγκος των καταναλωτών ήταν οι επισκέπτες που βρέθηκαν στην περιοχή, οι οποίοι σήκωσαν το “βάρος” των μεγάλων ή μικρών αγορών. Δυστυχώς, οι καλοί τζίροι που έγιναν τις τελευταίες εβδομάδες δεν μπορούν να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα που γενικά βιώνει ο εμπορικός κόσμος της πόλης και της Αιγιάλειας γενικότερα… Οι εργασίες στις πλατείες Αγίας Λαύρας και Βάλφουρ λειτούργησαν αρνητικά για τη συνολική εμπορική κίνηση. Η κατάσταση των πεζοδρομίων και των γύρω δρόμων τους, έγιναν… τροχοπέδη για τους καταναλωτές και τους επισκέπτες”. τόνισε ο επιχειρηματίας.

Ο κ. Παπαδόπουλος διευκρίνισε ότι ο μεγάλος όγκος των τουριστών που βρέθηκαν το προηγούμενο δίμηνο στην ευρύτερη περιοχή, “σήκωσε” αρκετά και τους καθημερινούς μικρούς τζίρους των διαφόρων καταστημάτων του κέντρου της πόλης του Αιγίου σε διάφορα άλλα είδη πέραν του ρουχισμού, αφού πολλοί από τους Αιγιαλείς που κατοικούν σε άλλες πόλεις τους χειμερινούς μήνες, λειτούργησαν ως “διαφημιστές” της περιοχής, στηρίζοντας την τοπική οικονομία και στο κομμάτι της εστίασης – αναψυχής, αλλά και στις καθημερινές μικροαγορές. Η τεχνική της “περαντζάδας” στα κύρια σημεία της πόλης και το shopping therapy, ήταν δύο “δυνατά χαρτιά” στο μοίρασμα της αγοραστικής αξίας. Ένας μεγάλος όγκος των καταναλωτών δε, ήταν όπως αποδεικνύεται ο… γυναικείος πληθυσμός, ο οποίος σήκωσε αρκετά την ζήτηση, αφού στράφηκε στην τεχνική των μικρών και ευέλικτων αγορών και σε διάφορα καλλυντικά, γυναικεία προϊόντα, ρούχα και είδη δώρων.

«Αύγουστε καλέ μου μήνα»…

Αρκετοί ξένοι που επισκέφθηκαν στις εξοχικές τους κατοικίες, το πατρικό τους σπίτι ή φίλους, ακόμα και οι περιπτώσεις βραχυπρόθεσμης μίσθωσης σε σπίτια ή καταλύματα, επέφεραν ελεγχόμενη “ανάταση” και ευεξία στον επιχειρηματικό κόσμο κατά το μήνα Αύγουστο.

Αυτό επιβεβαιώνουν και τα λόγια του προέδρου του Συλλόγου Εμπορικής – Τουριστικής Ανάπτυξης Ανατολικής Αιγιάλειας Γιώργου Σακελλαρόπουλου, ο οποίος μιλώντας στo Protionline.gr τόνισε: “Στην Ανατολική Αιγιάλεια, η περίοδος των θερινών εκπτώσεων δεν είναι τόσο ισχυρές όπως οι χειμερινές εκπτώσεις ή άλλες εκπτωτικές στιγμές. Σαφώς και βοηθήθηκαν σημαντικά τα καταστήματα σε όλο το φάσμα της ανατολικής πλευράς του δήμου από τους επισκέπτες και τον τετραπλασιασμό των κατοίκων της περιοχής, αλλά η αλλά δεν είναι ο ρυθμιστικός όγκος που θα καθορίσει τη συνολική εικόνα της αγοράς για όλο τον χρόνο.

Ο όγκος των επισκεπτών φέτος ήταν τεράστιος και μοιραία τα εμπορικά καταστήματα είχαν αύξηση των τζίρων τους και μία πολύ καλή αγοραστική εικόνα, αλλά μόνο τον Αύγουστο. Νομίζω ότι εμπορικός κόσμος αλλά και οι εκπρόσωποι των καταστημάτων εστίασης – αναψυχής, πρέπει να είναι ευχαριστημένοι από τουριστική κίνηση στην ανατολική πλευρά του δήμου” επισήμανε ο κ. Σακελλαρόπουλος, ο οποίος ευχήθηκε να υπάρξει μία ήρεμη και καλή προεκλογική περίοδος, δηλώνοντας “…όποιος και αν βγει δήμαρχος Αιγιαλείας, ελπίζω να κοιτάξει λίγο και προς τα εδώ, στον κόσμο και τις επιχειρήσεις στα ανατολικά μέρη…”.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr