background img
banner
banner

Άλλο μαρίνα, άλλο καταφύγιο σκαφών…

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΤΕΡΥΓΑΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ ΑΙΓΙΟΥ

Το ζήτημα της δημιουργίας τουριστικής μαρίνας δίπλα στην προβλήτα του νέου λιμανιού τέθηκε στο… τραπέζι του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας την περασμένη Τετάρτη, με αφορμή την έγκριση προϋπολογισμού – πίνακα στοχοθεσίας για το 2024, του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

Η αντιπολίτευση ζήτησε διευκρινίσεις για την προγραμματική σύμβαση για την υλοποίηση του έργου και από τους επί σειρά ετών προέδρους του Δ.Σ. του Δ.Λ.Τ.Α., ξεκαθαρίστηκε αφενός ότι δεν αφορά το καταφύγιο σκαφών στον Ι.Ν.Ο.Α. και αφετέρου ότι πρόκειται για έργο που περιλαμβανόταν στην αρχική μελέτη του λιμανιού, πλην όμως δεν εκτελέστηκε γιατί δεν επαρκούσαν τα χρήματα που είχαν διατεθεί.

Συγκεκριμένα ερωτήματα που απορρέουν από τα όσα ανακοινώθηκαν σχετικά με τη συμφωνία Δήμου και Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για το αίτημα χρηματοδότησης για τη διαμόρφωση τουριστικής μαρίνας, έθεσε ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης Κώστας Σπηλιόπουλος, εκφράζοντας απορία για το πώς κατατέθηκε πρόταση από τη στιγμή που δεν υπάρχει προετοιμασία, μελέτη, χωροθέτηση και βέβαια ούτε χρήσεις γης. ΄΄Εδώ μιλάμε για μία προμήθεια και όχι έργο. Τι πρόκειται να γίνει εκεί; Θέλουμε ενημέρωση΄΄, είπε μεταξύ άλλων.

Κατατέθηκε ο φάκελος, παραμένει «ανοιχτός» για συμπληρώσεις

Ο πρόεδρος του Δ.Λ.Τ.Α. Ανδρέας Οικονόμου είπε ότι στις 31 Ιανουαρίου που ήταν και η καταληκτική ημερομηνία κατατέθηκε η πρόταση με όλα όσα απαιτούνται για να ελεγχθεί από το υπουργείο Τουρισμού. ΄΄Υπάρχει μία ελαστικότητα και ό,τι χρειαστεί θα το προσκομίσουμε στην πορεία. Αν δεν υποβάλαμε την πρόταση τώρα θα χάναμε την ημερομηνία. Έχουν υπογραφεί τα σχετικά έγγραφα και έχουν δεσμευθεί ότι αν χρειαστεί κάτι συμπληρωματικό θα το προσκομίσουμε. Το έργο χρηματοδοτείται σχεδόν εξ’ ολοκλήρου ως το ποσό των 6 εκατομμυρίων €. Μάλιστα η αρχική άποψη ήταν ότι στα 6 εκατομμύρια συμπεριλαμβάνεται και ο Φ.Π.Α. αλλά σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που μας έστειλε ο μελετητής που υπέβαλε τον σχετικό φάκελο, μπορεί να είναι επιπλέον για τον Φ.Π.Α. δηλαδή τα 6 εκατομμύρια να είναι καθαρά. Η προοπτική και ο σκοπός μας είναι να επιτύχουμε το ανώτερο δυνατό. Ο Δήμος θα είναι ο φορέας του έργου και ο κύριος του έργου το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο. Είναι χρήματα τα οποία θα δοθούν προκειμένου να γίνει αυτή η επένδυση. Και βέβαια το έργο αυτό ουδεμία σχέση έχει με το τουριστικό καταφύγιο που γίνεται δίπλα στο στον Άγιο Νικόλαο αλλά πρόκειται για προέκταση δίπλα από το νέο λιμάνι. Προβλεπόταν αρχικά να γίνει εκεί ένας πρόβολος για τη μαρίνα αλλά δυστυχώς το έργο αυτό εγκαταλείφθηκε λόγω έλλειψης χρηματοδοτήσεων. Σήμερα όμως αδράξαμε την ευκαιρία΄΄.

Και προμήθεια και έργο

Ο πρώην πρόεδρος του Δ.Λ.Τ.Α. Βασίλης Χριστόπουλος συμπληρωματικά είπε πως ΄΄είναι ένα κομμάτι που υπήρχε στην αρχική μελέτη όταν κατασκευάστηκε το λιμάνι. Το τότε master plan του νέου λιμανιού υπήρχε ένας λιμενοβραχίονας που προοριζόταν για τουριστικό καταφύγιο ωστόσο τότε δεν έφτασαν τα χρήματα και έτσι κόπηκε το έργο αυτό. Τώρα βγήκε αυτή η προκήρυξη, έχει ένα κομμάτι προμήθειας όπως φαίνεται και στην προγραμματική σύμβαση, όμως αφορά και ένα κομμάτι έργου το οποίο περιλαμβάνει την βυθοκόρηση που θα γίνει, προκειμένου να αυξηθεί το βάθος και κάποιες πλωτές εξέδρες. Παράλληλα, θα διαμορφωθεί και ο χερσαίος χώρος που θα γειτνιάζει με την τουριστική μαρίνα που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της΄΄. Επιπλέον, ο κ. Χριστόπουλος έκανε γνωστό ότι στη διαδικασία βοήθησε και η εταιρεία που σχεδίασε το λιμάνι και είχε στα αρχεία της τον αρχικό σχεδιασμό. ΄΄Όντως θα υπάρξει ελαστικότητα για να μπορέσουμε στην πορεία να καταθέσουμε τα ολιστικά σχέδια και αποτελεί μία καλή ευκαιρία αυτό το κομμάτι να αξιοποιηθεί και να φτιαχτεί και μία γλίστρα που δεν υπάρχει στο Αίγιο΄΄, πρόσθεσε.

Να πάρει… σειρά και ο κυματοθραύστης

Ο πρώην πρόεδρος του Δ.Λ.Τ.Α. Δημήτρης Φιλιππάτος, αναφέρθηκε στο γεγονός ότι δεν επαρκούσαν τα χρήματα όταν κατασκευαζόταν το νέο λιμάνι για να δημιουργηθεί και αυτό το τμήμα και πως στην ίδια μελέτη προβλέπεται ανοιχτά του νέου λιμένα και του λιμενοβραχίονα, κυματοθραύστης, τονίζοντας πως καλό είναι μελλοντικά αφού πάμε στην τρίτη φάση στην κατασκευή του λιμενοβραχίονα, αργότερα να διεκδικήσουμε χρηματοδότηση και γι’ αυτόν ούτως ώστε και να προστατεύονται οι δύο λιμενικές εγκαταστάσεις και να μπορούν να γίνουν αγκυροβολία κατά μήκος της ζώνης του λιμένα προκειμένου να υποδεχθούμε και άλλα πολύ μεγαλύτερα σκάφη.

Να γίνει σκοπός η προσέλκυση μεγάλων σκαφών

Ο κ. Σπηλιόπουλος τόνισε πως το Δημοτικό Συμβούλιο πρέπει να αποφανθεί για το εάν θέλει το λιμάνι τουριστικό και τάχθηκε ανοιχτά υπέρ αυτής της προοπτικής, επισημαίνοντας: ΄΄Νομίζω ότι το συμφέρον της περιοχής και της πόλης είναι μαρίνα και προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η Περιφέρεια. Ο σκοπός είναι να φέρουμε μεγάλα σκάφη στην πόλη μας να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις, να έρθει ανάπτυξη στην λιμενική ζώνη. Γι’ αυτό έχει σημασία να έρθει γρήγορα το master plan να δούμε τις χρήσεις και τη χωροθέτηση, γιατί αυτά τα βήματα δεν είναι ούτε γρήγορα ούτε σταθερά.

Βασική η διευθέτηση του θέματος αλλαγής των χρήσεων γης

΄΄Η βάση για την ανάπτυξη και τον σχεδιασμό της λιμενικής ζώνης, είναι οι χρήσεις γης, είναι ένα θέμα που έχει ξεκινήσει το 2019. Το 2026 τελειώνει η χρήση των καταστημάτων, όμως παρά την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τότε, στην οποία είχε συμφωνήσει ο Σύλλογος Μηχανικών, επεστράφη ο φάκελος από την Περιφέρεια στην Πολεοδομία και δεν έγινε τίποτα. Μην επαναπαυόμαστε στα Τοπικά Χωρικά Σχέδια΄΄, σχολίασε ο δημοτικός σύμβουλος Σωτήρης Ταξιαρχόπουλος.

Σε διαβούλευση θα τεθεί το master plan

“Περιμένουμε μέσα στον επόμενο μήνα ή τον μεθεπόμενο να ανακοινώσουμε το μάστερ πλαν του λιμανιού. Μέσα στο επόμενο δίμηνο θα αναρτηθεί ο διαγωνισμός για τη μαρίνα. Υπήρξε μία σύγχυση ότι γίνεται και δεύτερη μαρίνα. Δεν είναι ακριβώς έτσι. Είναι επιδιωκόμενη πίστωση για το δεύτερο μπαστούνι δίπλα στο Τελωνείο. Επίσης, καταβάλουμε προσπάθειες για την ανάπτυξη της παραλιακής ζώνης και της πρώην Χαρτοποιίας καλώντας οποιονδήποτε έχει κάποια ιδέα να την καταθέσει αν και σύντομα θα φροντίσω να δημιουργηθούν ομάδες εργασίας ώστε να δουλέψουμε πάνω στα κληροδοτήματά και την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δήμου΄΄, είπε ακόμη ο κ. Καλογερόπουλος.

Για το παραλιακό μέτωπο είπε πως θέλει έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό και πρόσθεσε: ΄΄Σπεύδω όμως να σας πω ότι στόχος μας είναι να έχουμε ένα μακρόπνοο σχέδιο δεν βιαζόμαστε να κάνουμε κάτι αύριο για λόγους εντυπώσεων. Θέλουμε να βάλουμε τις βάσεις ούτως ώστε το παραλιακό μέτωπο να αποτελέσει το μελλούμενου σημείο έλξης και των πολιτών της Αιγιάλειας και των επισκεπτών. Σε αυτό τον στρατηγικό σχεδιασμό πολύ μεγάλο ρόλο παίζουν οι κτιριακές υποδομές και ο περιβάλλων χώρος. Το μάστερ πλαν θα λάβει υπόψιν και την όλη περιοχή και θα το δούμε όταν θα είναι έτοιμο εξάλλου θα τεθεί σε διαβούλευση΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr