background img
banner
banner

Στρατηγικό βήμα για την «βιώσιμη κινητικότητα»

ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΔΙΑΚΟΠΤΟ – ΑΙΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥ

Σε φάση διαβούλευσης βρίσκεται το σχέδιο για την πολυετή παραχώρηση χρήσης της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Διακοπτό – Αίγιο με στόχο τη διαμόρφωση του μεγάλου ποδηλατοδρόμου των 14 χλμ., με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος να αξιολογεί την πρόταση που έχει κατατεθεί από τη ΓΑΙΑ-ΟΣΕ.

Το σχέδιο έχει ενεργοποιηθεί κατά την προηγούμενη θητεία του Φωκίωνα Ζαΐμη ως Αντιπεριφερειάρχη Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας Δυτικής Ελλάδος. Ο κ. Ζαΐμης προετοιμάζεται ήδη για την αντιπρόταση της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας στη ΓΑΙΑ-ΟΣΕ, μέσα και από την αναγκαία διαβούλευση στο Περιφερειακό Συμβούλιο και τη Δημοτική αρχή του Αιγίου.

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος εδώ και μια 4ετία έγινε σύμμαχος του αγώνα που δίνει ο δήμος με στόχο να εξασφαλιστεί η παραχώρηση χρήσης για την αξιοποίηση της μήκους 14 χλμ. παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Διακοπτό – Αίγιο και στόχο να μετατραπεί αυτή στον μεγαλύτερο ποδηλατοδρόμιο της Αχαΐας!

Παραμονές των περασμένων Χριστουγέννων ο κ. Ζαΐμης βρέθηκε στο γραφείο της Διευθύνουσας Συμβούλου της ΓΑΙΑ-ΟΣΕ Ιωάννα Δούνια σε μια καθοριστική συνάντηση που έγινε για να ξεπεραστούν γραφειοκρατικές δυσκολίες και εμπόδια σε σχέση με την αξιοποίηση της παλαιάς γραμμής του ΟΣΕ. Είχε προηγηθεί επαφή και με τον διευθύνοντα του ΟΣΕ Παναγιώτη Τερεζάκη που ήδη έχει αποδεχθεί τον αποχαρακτηρισμό της ζώνης που λειτουργούσε το τρένο πριν την κατασκευή της νέας σύγχρονης διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Αίγιο.

Τα εμπόδια μεταβίβασης και αποχαρακτηρισμού της γραμμής

Για να ξεπεραστούν εμπόδια με την διαδικασία μεταβίβασης και αποχαρακτηρισμού της συγκεκριμένης ζώνης κατά την τελευταία 3ετία έχουν γίνει αλλεπάλληλες επαφές με τον Ευθύμιο Μπακογιάννη, Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υ.Π.ΕΝ. Όπως είναι γνωστό, από το 2010 με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής για την κατασκευή του νέου ΠΑΘΕΠ (Πειραιάς, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ειδομένη), το τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη αποτέλεσε μια από τις πρώτες κύριες διακλαδώσεις του ΠΑΘΕΠ στο οποίο αναμένεται να «κουμπώσει» και το τμήμα της νέας γραμμής Ροδοδάφνη, Ρίο, Πάτρα.

Το παλαιό, μετρικό, σιδηροδρομικό δίκτυο πέρασε σε αναστολή λειτουργίας και τότε ξεκίνησαν οι πρώτες συζητήσεις για την παραχώρηση χρήσης της γραμμής.

Για θετικές εξελίξεις πάνω σε μια στρατηγική διεκδίκηση που χαράσσεται εδώ και χρόνια με τρεις βασικούς άξονες, α) εκσυγχρονισμό και βελτίωση του ενεργού δικτύου Διακοπτό – Καλάβρυτα με παραχώρηση της διαχείρισης σε Περιφέρεια και Τοπική Αυτοδιοίκηση, β) ανακατασκευή και αξιοποίηση του δικτύου του ΟΣΕ που είναι υπό κατασκευή όπως το Κάτω Αχαΐα – Πύργος και γ) μεταφορά απευθείας σε Περιφέρεια και την Τοπική Αυτοδιοίκηση της χρήσης τμημάτων του δικτύου τα οποία είναι καταργημένα, όπως το Διακοπτό – Αίγιο, κάνει λόγο ο κ. Ζαΐμης στo Protionline.gr.
Η αξιοποίηση αποτελεί τμήμα του σχεδίου «βιώσιμης κινητικότητας» για την πόλη του Αιγίου καθώς το ποδήλατο αλλά και τα φιλικά – ήπια μεταφορικά μέσα, όπως το τρενάκι και τα ηλεκτροκινούμενα λεωφορεία, περιλαμβάνονται στον σχεδιασμό με τις παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου και την Περιφερειακή Ενότητα Αχαΐας.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr