background img
banner
banner

Με το βλέμμα στο… βουνό

Ο ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΘΕΤΕΙ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ, ΘΕΜΑ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΟΔΟΝΤΩΤΟΥ –Ο ΟΣΕ «ΑΝΑΨΕ ΚΟΚΚΙΝΟ» ΚΑΙ ΑΝΑΜΕΝΕΙ ΤΗ ΔΑΣΙΚΗ

Tην επίσπευση των αναγκαίων έργων με στόχο να επιστρέψει άμεσα το τρενάκι στη γραμμή του Οδοντωτού, πριν το καλοκαίρι, αναμένεται να ζητήσει κατά την αυριανή επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στα Καλάβρυτα ο δήμαρχος Θανάσης Παπαδόπουλος.

Παράλληλα, εκτός από τις αποκαταστάσεις της γραμμής μήκους 22 χλμ., ο δήμαρχος Καλαβρύτων προετοιμάζεται να επαναφέρει την πρόταση για παραχώρηση του τρένου στην τοπική αυτοδιοίκηση με στόχο την τουριστική αξιοποίησή του. Θα επαναφέρει και το θέμα με την επέκταση του Οδοντωτού στο υπό μελέτη τμήμα από Σιδ. Σταθμό στα Καλάβρυτα προς τη Μονή Αγίας Λαύρας με αναγκαίες απαλλοτριώσεις και τη διαβούλευση μέσα από το προστατευόμενη περιοχή από την Unesco που είναι το οικοσύστημα Χελμού – Βουραϊκού .

Όπως αποκάλυψε το Protionline.gr στα μέσα της περασμένης εβδομάδας, ο τζίρος για τις επιχειρήσεις σε εμπόριο και εστίαση στην περιοχή του Διακοπτού είναι στο μισό (50% κάτω) μετά την εμπλοκή με τον Οδοντωτό ενώ στα Καλάβρυτα ο χειμώνας… εξπρές περιόρισε τα έσοδα για τα εμπορικά σε ποσοστό 60% ενώ .το τελευταίο διάστημα, χωρίς το τρενάκι, υπάρχει μεγάλη κάμψη σε όλους τους κλάδους, φιλοξενία, εμπόριο και εστίαση.

«Μετά από 128 χρόνια ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος κινδυνεύει να γίνει παρελθόν. Πρόσφατα κινδύνεψαν ζωές, είναι συχνές πλέον οι κατολισθήσεις αλλά καμία πρόνοια για ουσιαστικές παρεμβάσεις. Διεκδικούμε άμεσα από την Hellenic Train, την Περιφέρεια και την Κυβέρνηση για να γίνει ξανά το τρενάκι μας ασφαλές» δηλώνει, με αφορμή την παρουσία του Πρωθυπουργού στα Καλάβρυτα ο Κώστας Κακκαβάς, πρόεδρος του Εμπορικού και Επιχειρηματικού Δικτύου «Αζάνες».

Ο ΟΣΕ περιμένει τη Δασική…

Από την αλληλογραφία μεταξύ του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ Παναγιώτη Τερεζάκη με τον πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Αιγίου Γιώργο Μπέσκο αλλά και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, θεωρείται δεδομένο ότι ο Οργανισμός θεωρεί εκ των ουκ άνευ τη έναρξη των έργων του Δασαρχείου Αιγιαλείας στην περιοχή των καμένων της Δ.Ε. Διακοπτού προκειμένου να επανεξετάσει την απόφαση για αναστολή λειτουργίας της γραμμής.

Σύμφωνα με τον κ. Τερεζάκη, από τον ΟΣΕ υπάρχει ήδη σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία σε επίπεδο προκαταρκτικής μελέτη για αποκαταστάσεις στην περιοχή από το 1,7 χλμ. της γραμμής στο Διακοπτό – Καλάβρυτα έως και το 4ο χλμ. στη Στάση στα Νιάματα, με αξιολόγηση εναλλακτικών λύσεων όμως νέα τεχνικά έργα για αντιπλημμυρικά φράγματα, αμυντικές στοές και πλέγματα συγκράτησης πιθανών βραποπτώσεων.

Με αφορμή και την κατάθεσή του την περασμένη Παρασκευή στα πλαίσια της προκαταρκτικής που ξεκίνησε από την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Αιγίου, με ερώτημα για αμέλεια και παραλείψεις στην ασφάλεια της κυκλοφορίας του τρένου, ο κ. Μπέσκος ξεκαθαρίζει πως «ενδιαφέρομαι για την ουσιαστική επαναλειτουργία του Οδοντωτού και ασφαλή χρήση του με αποδείξεις, πρέπει όχι μόνο να λειτουργεί υπό καθεστώς ασφαλείας αλλά και να εφαρμοστούν και να χρηματοδοτηθούν επιπλέον οι μελέτες για επέκταση της γραμμής που εκκρεμούν πολλά χρόνια».

Κορμοδέματα σε μήκος 75 χλμ.

Καθυστέρηση παρουσιάζεται από τις αρχές του έτους στην υλοποίηση των αντιδιαβρωτικών έργων λόγω των ελλείψεων προσωπικού στην Διεύθυνση Δασών Αχαΐας αλλά και του γεγονότος ότι έχει δοθεί πλέον έμφαση στον σχεδιασμό για την νέα αντιπυρική περίοδο. Σύμφωνα πάντως με το Τεχνικό Δελτίο του έργου, σχεδιάζεται άμεσα η διακήρυξη του διαγωνισμού για αντιπλημμυρικές και αντιδιαβρωτικές παρεμβάσεις στο δάσος για την προστασία δικτύων στις κοινότητες Ροδιάς, Ελαιώνα, Ζαχλωρίτικων, Μαμουσιάς, Διακοπτού, Ζαχλωριτίκων, Μαμουσιάς, Καθολικού και Τράπεζας. Τα έργα αποκατάστασης, μετά από την πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2023, είναι προϋπολογισμού 1,1 εκατ. ευρώ.

Προτείνεται η κατασκευή κορμοδεμάτων και κορμοφραγμάτων από πεύκα και η διάνοιξη τάφρων, συνολικά σε μήκος 74,6 χλμ. Ειδικά για τα κορμοφράγματα θα χρησιμοποιηθούν πάνω από 500 τεχνικά, μια παρέμβαση συνολικού εμβαδού 1,6 χλμ. Από την Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος αλλά και το δήμο Αιγιαλείας, επισημαίνεται ότι ο όγκος των καμένων δέντρων δεν αρκεί σε καμία περίπτωση για να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες που υπάρχουν για φράγματα, με στόχο την ανάσχεση των κατολισθήσεων στην περιοχή της Δ.Ε. Διακοπτού.

«Απαντήσεις για την ωριμότητα του έργου θα δοθούν μόνο όταν βγει στον αέρα η διακήρυξη του έργου» σχολιάζει στέλεχος της Πολιτικής Προστασίας της Π.Δ.Ε.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr