background img
banner
banner

Θα πούμε το ψωμί… μαρούλι!

60% ΚΑΤΩ Η ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΛΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΑΙΓΙΟΥ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΕΝΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

Οι επιχειρηματίες της υπαίθριας λαϊκής αγοράς δεν έχουν… αποφύγει τελικά να “πληρώσουν” και αυτοί, το τίμημα των τρομακτικών ανατιμήσεων σε καύσιμα και πρώτες ύλες. Η ενέργεια και τα αγαθά πρώτης προτεραιότητας είναι σε πλήρη… ¨σύγχυση¨ και περίπου ίδιας έντασης με αυτήν των εμπόρων των οπωροκηπευτικών και βιομηχανικών προϊόντων της λαϊκής αγοράς. Αν κάποιος έκανε μια βόλτα στην λαϊκή προχθές 26 Μαρτίου, θα μπορούσε να διαπιστώσει αμέσως και την υποτονική διάθεση του κοινού, αλλά και την φειδώ που ακολουθούν σχεδόν όλοι, αγοράζοντας πλέον όχι με τις ανάγκες της εβδομάδας όπως συνέβαινε μέχρι πρότινος αλλά με “βάθος διημέρου” το πολύ.

60% λιγότερη η κίνηση σε σχέση με πριν τρεις μήνες

Η αγοραστική κίνηση τις τελευταίες τρεις εβδομάδες είναι πολύ μικρή και οι έμποροι έχουν αναγκαστεί να “κόψουν” προϊόντα από τους πάγκους κατά 50% σε σχέση με πριν από λίγους μήνες, προσπαθώντας να ισορροπήσουν σε μία αφενός “τραμπάλα τιμών” και αφετέρου ικανοποίηση του αγοραστικού τους κοινού. Οι ανατιμήσεις μάλιστα, γίνονται από εβδομάδα σε εβδομάδα και με την τεχνική της “κλιμακωτής” αύξησης, επικυρώνοντας την μεγάλη κρίση του αγοραστικού κοινού. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στα βιομηχανικά προϊόντα της αγοράς σημειώνονται στα εσώρουχα, στα παπούτσια και τα παντελόνια, στις πετσέτες και τέλος στα μακό μπλουζάκια. Όλοι ανεξαιρέτως οι έμποροι αναφέρουν ότι η αγοραστική ¨κίνηση¨ έχει μειωθεί πάνω από 60% σε σχέση με το τέλος του προηγούμενου έτους, ενώ κάνουν λόγο για ένα ¨τυραννικό Φθινόπωρο¨ που πλησιάζει, καθώς πιστεύουν ότι το αντίκτυπο σε αυξήσεις ενέργειας και πρώτης ύλης, τότε θα ¨ξεδιπλωθεί¨ ουσιαστικά.

Φραγκονικολόπουλος: «Η υπαίθρια αγορά της οδού Σολιώτη είναι μια… μικρογραφία της κοινωνίας»

Ερωτώμενος ο αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής Γιώργος Φραγκονικολόπουλος για την λειτουργία της λαϊκής αγοράς αλλά και τις ανατιμήσεις που “κλονίζουν” την τσέπη του καταναλωτή, ανέφερε: “Ο κόσμος είναι πολύ πιεσμένος και ψυχολογικά και οικονομικά. Οι ανατιμήσεις στα καύσιμα και οι αυξήσεις σε πρώτες ύλες και είδη πρώτης ανάγκης είναι πραγματικά μεγάλες και το “καλάθι της νοικοκυράς” έχει επηρεαστεί με τρομερά μεγάλο αντίκτυπο, στα αγαθά που αγοράζει από την λαϊκή. Δυστυχώς η υπαίθρια αγορά της οδού Νικ. Σολιώτη είναι μια… μικρογραφία της κοινωνίας. Όλα είναι ρευστά, ο φόβος και οι προβληματισμοί είναι μια κατάσταση που όχι μόνο επικρατεί, αλλά παγιώνεται κιόλας και τα πράγματα δεν πάνε καλά. Οι αυξήσεις στα τιμολόγια, στα καύσιμα και τα καθημερινά αγαθά έχουν αλλάξει πολλά” δήλωσε στo protionline.gr ο κ. Φραγκονικολόπουλος.

Οικονομίδης: «Έκρηξη τιμών και ανατιμήσεις λόγω των αυξήσεων της ενέργειας και του πετρελαίου»

Μιλώντας στo protionline.gr ο αντιπρόεδρος των Εμπορικών Καταστημάτων Βιομηχανικών Προϊόντων της Υπαίθριας Αγοράς της πόλης Δημήτρης Οικονομίδης από την μεριά του και σχολιάζοντας τις τιμές των πάγκων αλλά και την γενικότερη κίνηση, επισήμανε: «Για ένα ακόμα Σάββατο η κίνηση είναι υποτονική. Ο κόσμος έχει επηρεαστεί πολύ και από τα γεγονότα στην Ουκρανία, αλλά πολύ περισσότερο φοβάται για τα οικονομικά του και το τι του “ξημερώνει” σε σχέση με την ακρίβεια. Βλέπουμε ότι ο καταναλωτής δίνει προτεραιότητα στα είδη διατροφής και σε ορισμένα αγαθά, στο σιτάρι και το αλεύρι, στο γάλα και την ζάχαρη και σε… τέταρτη “μοίρα” θα βάλει την ένδυση και την υπόδησή του. Οι ανατιμήσεις στα καύσιμα και την ενέργεια έχουν επηρεάσει πολύ και εμάς, θέλοντας και μη. Κάθε εβδομάδα “πληρώνουμε” χονδρική πώληση όλο και πιο πολύ, λόγω των καυσίμων και των “εκρήξεων” σε όλα τα είδη, με αποτέλεσμα ο πελάτης τελικά να “πληρώνει τη νύφη…» τόνισε ο κ. Οικονομίδης.

Αυξήσεις στις αυξήσεις στα βιομηχανικά είδη

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της τεράστιας αλλαγής που έχουν τα βιομηχανικά είδη στην υπαίθρια αγορά του Αιγίου σε σχέση με παλαιότερους μήνες είναι τρία από τα πιο δημοφιλή είδη αγοράς: Το τζιν παντελόνι, τα μακό μπλουζάκια και τα αθλητικά παπούτσια. Τον περασμένο Αύγουστο ένα τυπικό τζιν παντελόνι μιας ουδέτερης μάρκας (μέτριας ποιότητας) στους πάγκους της λαϊκής αγοράς είχε κόστος 10 ευρώ. Τα Χριστούγεννα που πέρασαν, το ίδιο ακριβώς παντελόνι είχε 13 ευρώ λιανική πώληση, ενώ πριν από δύο ημέρες (Σάββατο 26 Μαρτίου) κόστιζε 15 ευρώ, με το καθαρό ποσοστό κέρδους του εκάστοτε εμπόρου να μην ξεπερνά το 10%. Ανάλογες περιπτώσεις συμβαίνουν και σε ρούχα και παπούτσια, με τους επιχειρηματίες να προβληματίζονται ολοένα και περισσότερο, με τις συνθήκες που επικρατούν.

Κανελλόπουλος: «Οι πάγκοι έχουν τους μισούς πελάτες σε σχέση με την κίνηση μέχρι πριν τρεις μήνες»

Ερωτώμενος ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Πωλητών Οπωροκηπευτικών και Φρούτων της Υπαίθριας Αγοράς Αιγίου Οδυσσέας Κανελλόπουλος για την εικόνα που επικρατεί και την αγοραστική – ενεργειακή κρίση, επισήμανε: «Η κατάσταση δεν είναι καλή όπως μπορείτε να διαπιστώσετε. Οι πάγκοι έχουν τους μισούς πελάτες, σε σχέση με την κίνηση που επικρατούσε μέχρι πριν από κάποιους μήνες. Ο κόσμος δυστυχώς δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις τρομερές ανατιμήσεις που υπάρχουν σχεδόν σε όλα τα προϊόντα. Υπάρχουν συγκεκριμένοι πελάτες μας, που έρχονται και περνούν πλέον τα μισά κυριολεκτικά από όσα χρειάζονται. Θεωρώ ότι ο πόλεμος της Ουκρανίας δεν έχει επηρεάσει τον καταναλωτή της Αιγιάλειας, τον έχει επηρεάσει όμως βαθύτατα αυτός ο οικονομικός “πόλεμος” που υφίσταται σε όλα τα προϊόντα. Και δυστυχώς, τα όπλα που διαθέτει ο “πόλεμος” της ακρίβειας, είναι όπλα που μπορούν να αποδεκατίζουν το ευρύ κοινό. Μπορούν να “τσακίσουν” την αντοχή του καθημερινού αγώνα επιβίωσης. Η κατάσταση ίσως χειροτερέψει από το καλοκαίρι και έπειτα» δήλωσε στo protionline.gr ο κ. Κανελλόπουλος.

Το ακριβότερο όλων το… μαρούλι με υπερδιπλάσια τιμή σε λιγότερο από 6 μήνες

Από πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα ανατιμήσεων οπωροκηπευτικών προϊόντων είναι τα χόρτα, οι πατάτες και τα μαρούλια. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα λεγόμενα των εμπόρων της Λαϊκής Αγοράς, τον Σεπτέμβριο του ‘21 η τιμή στις πατάτες Α’ ποιότητας ήταν περίπου στα 0,50 ευρώ το κιλό, τρεις μήνες αργότερα η τιμή τους μετατράπηκε σε 0,70 και σήμερα, τέλη Μαρτίου του ‘22 η τιμή κιλού στο συγκεκριμένο είδος είναι 0,80 με 0,90 ευρώ. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τα χόρτα, τα οποία ίσως να είναι το είδος που έχει επηρεάσει η ακρίβεια πιο πολύ από κάθε άλλο στην υπαίθρια αγορά.

Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκονται και οι ντομάτες, τα λαχανικά και τα φρούτα, όπου συναντιούνται ανατιμήσεις έως και 80% επάνω σε σχέση με ένα εξάμηνο πριν. Αξίζει να σημειωθεί δε ότι, οι πιο πολλοί επιχειρηματίες της Λαϊκής… κατανοούν την μεγάλη πίεση του κόσμου και την οικονομική δυνατότητά του και πολλές φορές “στρογγυλοποιούν” έναν λογαριασμό προς τα “κάτω” χάνοντας και τα 0,10 λεπτά κέρδος που ουσιαστικά έχουν… προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους μόνιμους πελάτες.

Τέλος, να επισημανθεί ότι σε πολλά είδη έχουν σημειωθεί τρομερά μεγάλες ανατιμήσεις, με τον “βασιλιά” των αυξημένων επιπέδων να είναι το μαρούλι, όπως η πώληση του είναι στο 1,30 με 1,40 αυτή την στιγμή, ενώ πριν από έξι μήνες βίαια άγγιζε τα 0,60 λεπτά, μια αύξηση δηλαδή υπερδιπλάσια.

Οι επιχειρηματίες της Λαϊκής Αγοράς το αμέσως επόμενο διάστημα και πριν από τις γιορτές του Πάσχα, θα επιδιώξουν μία συνάντηση με την Δημοτική Αρχή και με τον κ. Φραγκονικολόπουλο, προκειμένου να παραθέσουν τα προβλήματα του κλάδου τους και των αυξημένων αναγκών, καθώς και τις τροποποιήσεις περί της λειτουργίας τους σε σχέση με τις αποστάσεις μεταξύ των πάγκων, το ωράριο λειτουργίας και τις διάφορες εργασίες που αφορούν την περιοχή της λαϊκής και των δρόμων.

Το ακριβότερο όλων το… μαρούλι με υπερδιπλάσια τιμή σε λιγότερο από 6 μήνες

Από πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα ανατιμήσεων οπωροκηπευτικών προϊόντων είναι τα χόρτα, οι πατάτες και τα μαρούλια. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα λεγόμενα των εμπόρων της Λαϊκής Αγοράς, τον Σεπτέμβριο του ‘21 η τιμή στις πατάτες Α’ ποιότητας ήταν περίπου στα 0,50 ευρώ το κιλό, τρεις μήνες αργότερα η τιμή τους μετατράπηκε σε 0,70 και σήμερα, τέλη Μαρτίου του ‘22 η τιμή κιλού στο συγκεκριμένο είδος είναι 0,80 με 0,90 ευρώ. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τα χόρτα, τα οποία ίσως να είναι το είδος που έχει επηρεάσει η ακρίβεια πιο πολύ από κάθε άλλο στην υπαίθρια αγορά. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκονται και οι ντομάτες, τα λαχανικά και τα φρούτα, όπου συναντιούνται ανατιμήσεις έως και 80% επάνω σε σχέση με ένα εξάμηνο πριν. Αξίζει να σημειωθεί δε ότι, οι πιο πολλοί επιχειρηματίες της Λαϊκής… κατανοούν την μεγάλη πίεση του κόσμου και την οικονομική δυνατότητά του και πολλές φορές “στρογγυλοποιούν” έναν λογαριασμό προς τα “κάτω” χάνοντας και τα 0,10 λεπτά κέρδος που ουσιαστικά έχουν… προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους μόνιμους πελάτες.

Τέλος, να επισημανθεί ότι σε πολλά είδη έχουν σημειωθεί τρομερά μεγάλες ανατιμήσεις, με τον “βασιλιά” των αυξημένων επιπέδων να είναι το μαρούλι, όπως η πώληση του είναι στο 1,30 με 1,40 αυτή την στιγμή, ενώ πριν από έξι μήνες βίαια άγγιζε τα 0,60 λεπτά, μια αύξηση δηλαδή υπερδιπλάσια.

Οι επιχειρηματίες της Λαϊκής Αγοράς το αμέσως επόμενο διάστημα και πριν από τις γιορτές του Πάσχα, θα επιδιώξουν μία συνάντηση με την Δημοτική Αρχή και με τον κ. Φραγκονικολόπουλο, προκειμένου να παραθέσουν τα προβλήματα του κλάδου τους και των αυξημένων αναγκών, καθώς και τις τροποποιήσεις περί της λειτουργίας τους σε σχέση με τις αποστάσεις μεταξύ των πάγκων, το ωράριο λειτουργίας και τις διάφορες εργασίες που αφορούν την περιοχή της λαϊκής και των δρόμων.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr