background img
banner
banner

Το 1ο Γενικό Λύκειο Αιγίου στην Λουμπλιάνα της Σλοβενίας

ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ»

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA229 «Master Your Emotional Intelligence Skills Through Game Cards», πραγματοποιήθηκε στην Λουμπλιάνα της Σλοβενίας από 24 έως 28 Ιανουαρίου, η 3η διακρατική συνάντηση εκπαιδευτικών και μαθητών τεσσάρων συνεργαζόμενων σχολείων από Ρουμανία, Τουρκία, Σλοβενία και Ελλάδα. Το 1ο ΓΕΛ Αιγίου ήταν εκεί!
Συγκεκριμένα, το αιγιώτικο σχολείο εκπροσώπησαν οι εκπαιδευτικοί Αντωνοπούλου Πολυξένη, Κοκορόπουλος Κωνσταντίνος, Διαμαντόπουλος Νικόλαος και Λουκόπουλος Μιχαήλ καθώς και 8 μαθήτριες: Οι Φραντζή Αναστασία, Αναστασοπούλου Ευαγγελία, Μέρμηγκα Μαρία, Βελισσαροπούλου Μαρία-Χριστίνα, Δρουγούτη Αγγελική, Αμορούζο Μαρία-Άννα, Σταθακοπούλου Ιφιγένεια και Σουρμπάτη Χαρίκλεια.

΄΄Σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες που μελετούν την λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου, αυτός χωρίζεται σε δύο ημισφαίρια τα οποία όμως επικοινωνούν διαρκώς μεταξύ τους: το αριστερό ημισφαίριο των γνώσεων και της λογικής και το δεξιό ημισφαίριο των συναισθημάτων, της φαντασίας και της δημιουργικότητας, αυτό που συνήθως ονομάζουμε «καρδιά». Το εκπαιδευτικό μας σύστημα προσφέρει στα παιδιά σχεδόν αποκλειστικά ακαδημαϊκή παιδεία, έχει κυρίως σκοπό τη μετάδοση πληροφοριών και γνώσεων (δηλ. εκπαιδεύει κατά βάση το αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου). Η βελτίωση της συναισθηματικής ικανότητας των παιδιών αγνοείται στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και αυτό είναι εντυπωσιακό αν σκεφτούμε ότι ο ρόλος του σχολείου δεν είναι μόνο να παρέχει γνώσεις αλλά και να διαμορφώσει συμπεριφορές, να κοινωνικοποιήσει και να προσφέρει ωριμότητα στα παιδιά΄΄, αναφέρεται σε δελτίο Τύπου του σχολείου.

Βελτίωση συναισθηματικής νοημοσύνης

Όπως τονίζεται, σκοπός της συνάντησης ήταν η υλοποίηση από τους μαθητές σε μικτές ομάδες πέντε (5) παιχνιδιών με κάρτες που αναπτύσσουν τις δεξιότητες επικοινωνίας και επιτρέπουν την αναγνώριση και έκφραση των συναισθημάτων, δηλ. βελτιώνουν την συναισθηματική νοημοσύνη. Η συνάντηση περιελάμβανε επίσης περιήγηση στη Λιουμπλιάνα, επίσκεψη στο εντυπωσιακό σπήλαιο Postojna, παιχνίδι escape room, αποτίμηση των παιχνιδιών συναισθηματικής νοημοσύνης από τους μαθητές και βιντεοσκόπηση των μαθητών από τους Σλοβένους μαθητές για τα συναισθήματα που βίωσαν κατά την διάρκεια της εβδομάδας.

΄΄Η επόμενη συνάντηση έχει προγραμματιστεί για την χώρα μας την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου με την παρουσία μαθητών από όλες τις χώρες. Έως τότε υπάρχουν πολλές ακόμη προγραμματισμένες δράσεις στα σχολεία μας με επίκεντρο πάντα τα παιχνίδια συναισθηματικής νοημοσύνης με κάρτες, η υλοποίηση των οποίων ευελπιστούμε να δώσει τους αναμενόμενους καρπούς για τους μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα΄΄, επισημαίνεται ακόμη, ενώ τονίζονται και τα εξής: ΄΄Η θερμή υποδοχή από τους καθηγητές του Σλοβένικου σχολείου καθώς και η άριστη οργάνωση της συνάντησης συνέβαλαν ώστε η εκπαιδευτική μετακίνηση στην Λουμπλιάνα να μας χαρίσει ευχάριστες εμπειρίες και πολύτιμες γνώσεις σχετικά με τον τομέα της συναισθηματικής νοημοσύνης καθώς και την ιστορία και την κουλτούρα της Σλοβενίας. Ήταν μία επιτυχημένη συνάντηση και γνωριμία, στα πλαίσια ενός project που φαίνεται να έχει εμπνεύσει και ενώσει όλους τους συμμετέχοντες – με κύριο στόχο την δημιουργία καλύτερου κλίματος μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr