background img
banner
banner

«Επισκέψεις ζωής» Co2gether σε άτομα απομακρυσμένων οικισμών

ΔΙΝΟΥΝ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΖΩΗ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ!

Μία ολιστική παρέμβαση στη φροντίδα ευπαθών ομάδων πληθυσμού που πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον δήμο Αιγιάλειας και τις κοινωνικές υπηρεσίες του δήμου, είναι οι επισκέψεις ζωής της Co2gether. Μία πρωτοποριακή συνεργασία, που προσφέρει διευρυμένο φάσμα υπηρεσιών και έχει ως επίκεντρο μοναχικά άτομα που διαμένουν σε απομακρυσμένους οικισμούς. Σε αυτή τη συνέργεια σημαντική υπήρξε η στήριξη των κοινωνικών υπηρεσιών του Δήμου Αιγιάλειας και της Αντιδημάρχου Πρόνοιας& Κοινωνικής Προστασίας -Παιδείας Διαμάντω Βασιλακοπούλου – Καρτσωνάκη.

Ξεκινώντας τις επισκέψεις τους από την Δυτική Αιγιάλεια, έχουν ήδη επισκεφθεί τους οικισμούς Σαλμενίκο, Νέος Ερινεός, Λόγγος, Άκολη, Ελαιώνας, Σελιανίτικα και Καμάρες. Μέχρι στιγμής, με τη συμβολή της Αντιδημάρχου και των κοινωνικών υπηρεσιών του δήμου, έχουν πραγματοποιήσει παρεμβάσεις σε 14 οικίες με ωφελούμενους ασθενείς, άπορους, ηλικιωμένους και χρόνια πάσχοντες, ενώ οι προγραμματισμένες επισκέψεις συνεχίζονται και σε άλλες απομακρυσμένες περιοχές της Ανατολικής Αιγιάλειας.

Ήδη πριν από λίγες ημέρες μαζί με την Αντιδήμαρχο παρέδωσαν ένα ελαφρύ αναπηρικό αμαξίδιο χαμηλού τύπου σε ασθενή με νευρολογική πάθηση, η οποία τον δυσκολεύει στην καθημερινή του κίνηση – μετακίνηση. Ακόμα έχουν προσφέρει ένα ανατομικό μαξιλάρι καθίσματος.

΄΄Παράλληλα προσφέρουμε στους συνανθρώπους μας που έχουν πραγματικά ανάγκη πολλαπλές υπηρεσίες όπως δωρεάν διανομή τροφίμων σε μεγάλη ποσότητα στην οικία, παρεμβάσεις που αφορούν την υγιεινή και την ασφάλεια του σπιτιού, αλλά και εργονομικές παρεμβάσεις, όπως τοποθέτηση αυτοκόλλητων ταινιών και φωτάκια νυκτός για την αποφυγή ατυχημάτων, ανυψωτές λεκάνης κ.ά.΄΄, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται από το Τμήμα Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικής Προστασίας του δήμου.

Επίσης τονίζονται και τα εξής: ΄΄Οι παρεμβάσεις μας σύμφωνα με τις ανάγκες των ωφελούμενων, οι οποίες καταγράφονται από το εξειδικευμένο προσωπικό μας, εστιάζουν σε συμβουλές φροντίδας και αυτοφροντίδας, ψυχολογική στήριξη, συμβουλευτική διαχείρισης άγχους, συμβουλευτική οικογένειας και παραπομπή σε ειδικές υπηρεσίες για διαχείριση παιδιών ΑμεΑ κ.α. Μία από τις πιο συχνές παραπομπές αποτελεί η τηλεφωνική γραμμή ψυχοκοινωνικής στήριξης 10306, η οποία λειτουργεί δωρεάν και ανώνυμα όλο το 24ωρο και απευθύνεται σε πολίτες κάθε φύλου και κάθε ηλικίας για οποιοδήποτε θέμα ψυχικής υγείας τους απασχολεί΄΄.

Διαμάντω Βασιλακοπούλου: ΄΄Πολλαπλά τα οφέλη για τους συμπολίτες μας΄΄

Όπως ανέφερε η αντιδήμαρχος Πρόνοιας & Κοινωνικής Προστασίας – Παιδείας Διαμάντω Βασιλακοπούλου – Καρτσωνάκη, ΄΄προσπαθούμε να καλύψουμε όλες τις βασικές ανάγκες των πολιτών στον δήμο μας και ως υγειονομικός καταλαβαίνω πόσο σημαντικό είναι αυτό για τους συνανθρώπους μας. Η συνεργασία της Co2getherμε τον δήμο μας σε θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης σωματικών και ψυχικών προβλημάτων υγείας, έχει πολλαπλά οφέλη για τους συμπολίτες μας. Στόχος μας είναι να φτάσει πολύτιμο υγειονομικό υλικό σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες πληθυσμού που διαμένουν σε δυσπρόσιτες οικισμούς του Δήμου, ώστε να τους προσφέρουμε μία καλύτερη ποιότητα ζωής τόσο για τους ίδιους όσο και τους φροντιστές τους΄΄.

΄΄Όραμά μας είναι μία κοινωνία όπου κανείς δεν μένει πίσω. Εστιάζουμε σε κάθε πολίτη, και στην κάθε οικογένεια ξεχωριστά. Αποσκοπούμε τόσο στην βελτίωση της ποιότητας ζωής τους όσο και στην επίλυση βασικών αναγκών των ευπαθών πολιτών, προσεγγίζοντας ολιστικά κάθε σπίτι που επισκεπτόμαστε΄΄, πρόσθεσε η αντιδήμαρχος.

Καταγραφή αναγκών των ωφελούμενων

Η κ. Βασιλακοπούλου- Κατσωνάκη μίλησε στo Protionline.gr και για την καταγραφή των αναγκών των ωφελούμενων, επισημαίνοντας: ΄΄Μέσω της δράσης μας θα καταγραφούν οι αντικειμενικές αλλά και οι υποκειμενικές ανάγκες των ωφελούμενων, στα πλαίσια εντοπισμού και κάλυψης ανικανοποίητων κοινωνικών αναγκών (unmet social needs) ιδιαίτερα των πιο οικονομικά αδύναμων και ευπαθών ωφελούμενων ΤΕΒΑ. Σε περιπτώσεις που χρήζουν ανάγκη θα γίνονται παραπομπές στις κατάλληλες υπηρεσίες (κοινωνικές υπηρεσίες, οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών, Ερυθρός Σταυρός, μονάδες ψυχικής υγείας κλπ). Η Καταγραφή της υποκειμενικής άποψης των ωφελούμενων ΤΕΒΑ σε σχέση με την ποιότητα ζωής τους σε συνδυασμό με την αντικειμενική καταγραφή των συνθηκών διαβίωσης και της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης και της κατάστασης υγείας τους είναι σημαντική για την εφαρμογή αποτελεσματικών δράσεων που αφορούν τη λειτουργικότητα και ασφάλεια στο σπίτι και την βελτίωση της ποιότητας ζωής΄΄.

Ως εργαλείο καταγραφής αναγκών χρησιμοποιείται ένα ερωτηματολόγιο. Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο, ΄΄το πρώτο μέρος του ερωτηματολογίου, συμπληρώνεται από ένα μέλος διοικητικού προσωπικού και γίνεται αντικειμενική καταγραφή ερωτήσεων για: 1. δημογραφικά στοιχεία (ονοματεπώνυμο, ΑΜΚΑ, ημ/νια γέννησης, μεταφορικό μέσο, προσωπικός γιατρός, ιδιότητα, οικογενειακή κατάσταση, φροντιστής, ποσοστό αναπηρίας, εργασία), 2.στοιχεία της οικίας τους (χρονολογία, εμβαδόν, είδος, πρόσβαση, μπάνιο, κουζίνα, ύδρευση, θέρμανση), 3. την ασφάλεια στο σπίτι. Οι ερωτήσεις βασίζονται στο ECDC, το οποίο θα σταθμιστεί μετά το πέρας των 100 παρεμβάσεων. Αφορούν την εσωτερική και εξωτερική ασφάλεια του σπιτιού (σκάλες, φωτισμός, καλώδια, έπιπλα).

Το δεύτερο μέρος του ερωτηματολογίου, συμπληρώνεται από το ειδικό προσωπικό και περιλαμβάνει ερωτήσεις για: 1.την υγεία του ατόμου ( κάπνισμα, ιατρός, απόσταση από το ιατρείο, μεταφορικό μέσω, προβλήματα υγείας, εμβόλια), 2. την αξιολόγηση του άγχους. Βασίζονται στο BECK και περικλείει ερωτήσεις όπου ο καθένας απαντάει υποκειμενικά για το πώς νιώθει (εκνευρισμός, ανησυχία, φόβος, άγχος, αναβλητικότητα), 3. την κατάθλιψη διαρκείας (αν έχουν κόπωση, αϋπνίες, αυτοκτονικές τάσεις κ.ά.), 4. όσους είναι άνω των 60 – τους κάνουμε ερωτήσεις για άνοια, για προβλήματα όρασης/ ακοής/ κατάποσης , για κινητικά προβλήματα, 5. την στοματική τους υγεία, αυτοεξυπηρέτηση, λήψη φαρμάκων, πτώσεις. 6.την ποιότητα ζωής τους. Σε αυτή την ενότητα, χρησιμοποιούμε το διεθνές σταθμισμένο ερωτηματολόγιο ESF όπου οι απαντήσεις είναι υποκειμενικές. Περικλείει ερωτήσεις για την σωματική και συναισθηματική τους υγεία και πως είναι η καθημερινότητά τους το διάστημα των τελευταίων εβδομάδων”.


Κατηγορίες Άρθρου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr