background img
banner
banner

Γιορτές στη… σκιά της ακρίβειας

ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΙΝΗΣΗ – ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΤΟ ΑΙΓΙΟ

Το αδιαχώρητο δημιουργήθηκε τις ημέρες των Χριστουγέννων στο Αίγιο και τις γύρω περιοχές, με καταστήματα εστίασης και αναψυχής και γεμίζουν κόσμο και την αγορά να παρουσιάζει ένα χαρούμενο και λαμπερό «πρόσωπο».

Στο… ταμείο ωστόσο τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά. Ντόπιοι και εκδρομείς βγήκαν, κυκλοφόρησαν όμως τα χρήματα που άφησαν στις τοπικές επιχειρήσεις ήταν λιγοστά. Και το χειρότερο όλων είναι πως έμποροι και επαγγελματίες γνωρίζουν ότι όσο η ακρίβεια «σφίγγει τη θηλιά» τόσο δεν μπορούν να περιμένουν περισσότερα… Οι επισκέπτες, θα έλεγε κανείς, πως ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Το κέντρο του Αιγίου, οι παραλίες και οι ορεινές τοποθεσίες, δημοφιλείς και μη, παρουσίασαν μεγάλη κίνηση και ο καιρός ευνόησε τις βόλτες.

Στη συντριπτική πλειοψηφία τους βέβαια διέμειναν σε πατρογονικά, σε συγγενείς και φίλους ενώ και στις εξόδους τους πήραν τα άκρως απαραίτητα. Τα εμπορικά καταστήματα κινήθηκαν όχι όμως περισσότερο από τα περσινά ή τα προπέρσινα Χριστούγεννα, με την αγορά εδώ και τρία χρόνια να βρίσκεται σε… χειμερία νάρκη.

Στα εμπορικά δεν έγινε η προσδοκώμενη «έκρηξη» που θα άλλαζε το τοπίο

Ο γ΄ αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Πελοποννήσου, Νοτιοδυτικής Ελλάδος, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας (Ο.Ε.ΕΣ.Π), Λάμπης Παπαδόπουλος, περιγράφει τη ζοφερή κατάσταση, ξεκαθαρίζοντας πως η Αιγιάλεια δεν αποτελεί εξαίρεση στον… κανόνα και ότι σε όλη την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα, οι κατά τόπους αγορές πλήττονται από την ακρίβεια και τις συνεχείς ανατιμήσεις στα βασικά είδη κατανάλωσης, γεγονός που «τραυματίζει» σοβαρά το εμπόριο. ΄΄Είναι αλήθεια ότι το τριήμερο των Χριστουγέννων η Αιγιάλεια παρουσίασε τεράστια επισκεψιμότητα. Τα καταστήματα εστίασης και αναψυχής δούλεψαν ικανοποιητικά τις ημέρες αυτές ενώ και στα εμπορικά υπήρξε αύξηση της κίνησης. Με τη μόνη διαφορά ότι ο κόσμος στράφηκε για άλλη μία φορά στα τρόφιμα και τα είδη ευρείας κατανάλωσης, στη συνέχεια στα δώρα και τέλος σε είδη ένδυσης και υπόδησης. Έτσι τα εμπορικά καταστήματα παρουσίασαν μεν αύξηση πωλήσεων, ωστόσο δεν έγινε η πολυαναμενόμενη «έκρηξη» που θα άλλαζε το τοπίο. Δυστυχώς, η κίνηση ήταν κατώτερη των προσδοκιών και κυμάνθηκε στα περσινά και προπέρσινα επίπεδα των αντίστοιχων ημερών των Χριστουγέννων΄΄, είπε ο κ. Παπαδόπουλος, προσθέτοντας πως δεν ο εμπορικός κόσμος δεν μπορεί να περιμένει μεγάλη διαφοροποίηση την Πρωτοχρονιά.

Τα βασικά είδη αυξήθηκαν 30% με 40% μέσα σε μία τριετία

Και η αιτία του κακού για τον αντιπρόεδρο της Ο.Ε.ΕΣ.Π. δεν είναι άλλη από την ακρίβεια: ΄΄Το πρόβλημα είναι ακριβώς το ίδιο και παρατηρείται έντονα την τελευταία τριετία, μετά τα lock down. Οι πληθωριστικές τάσεις στα τρόφιμα και η ακρίβεια στα βασικά είδη κατανάλωσης όπως είναι τα καύσιμα και η ενέργεια δεν αφήνουν περιθώρια για άλλες δαπάνες. Σκεφτείτε ότι την τελευταία τριετία και μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία, οι τιμές των τροφίμων εκτοξεύτηκαν στο συν 30% με 40%. Τα καύσιμα παραμένουν στα ύψη και η ενέργεια είναι πανάκριβη. Και δεν συμβαίνει μόνο στο Αίγιο. Το πρόβλημα είναι γενικό και η δική μας αγορά αποτελεί μία μικρογραφία μεγαλύτερων. Με τη μόνη διαφορά βέβαια ότι μπορεί να μην έχει τις ίδιες αντοχές, αφού οι «πηγές της» στερεύουν σιγά – σιγά΄΄, τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος, προσθέτοντας: ΄΄Όλα αυτά μας αναγκάζουν να βλέπουμε το ποτήρι μισοάδειο. Και δεν μπορούμε να σταματήσουμε να το βλέπουμε έτσι, διότι η πραγματικότητα μας κόβει τα φτερά. Αν δεν δούμε ριζικές αλλαγές στο ρεύμα, το καύσιμο, αν δεν κοπούν τα pass που το μόνο που καταφέρνουν είναι να αδρανοποιούν τον κόσμο περιμένοντάς τα, αν δεν υπάρξουν νέες πηγές και θέσεις εργασίας, τότε δεν θα δούμε το ποτήρι μισογεμάτο. Η αγορά του Αιγίου καταβαραθρώνεται χρόνο με τον χρόνο΄΄.

Τέλος, ο κ. Παπαδόπουλος μετέφερε και την αγωνία των συναδέλφων του καταστηματαρχών της Τρίγωνης Πλατείας, από τους οποίους – όπως είπε – εκλαμβάνει προβληματισμό για καθυστέρηση παράδοσης του έργου γεγονός που έχει αντίκτυπο στους τζίρους τους.

Δεν ξεπέρασε το 20% η πληρότητα των καταλυμάτων σε Αίγιο και παραλιακή ζώνη

Κι αν η Αιγιάλεια γέμισε κόσμο, πώς κατανεμήθηκαν οι επισκέπτες, πόσοι από αυτούς διέμειναν σε τουριστικά καταλύματα και τι πληρότητες καταγράφηκαν; Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αχαΐας Χρήστος Κανελλής, αναφέρει στo Protionline.gr: ΄΄Στα Καλάβρυτα και τα γύρω χωριά, κατά τις ημέρες των Χριστουγέννων υπήρξε μεγάλη επισκεψιμότητα με πληρότητα 100% όλες τις ημέρες ανεξαιρέτως. Στην Πάτρα σημειώθηκαν 65-70% πληρότητες σε όλα τα ξενοδοχεία. Η Αιγιάλεια ωστόσο ποτέ δεν ήταν ένας πρωτοκλασάτος τουριστικός προορισμός. Διότι ναι μεν οι πληρότητες στα ορεινά καταλύματα κινήθηκαν στο 95-100% και υπήρχαν καλές τιμές στα δωμάτια, όμως στα παραλιακά καταλύματα αλλά και στα ξενοδοχεία που είναι στο Αίγιο, οι πληρότητες δεν ξεπέρασαν καμία στιγμή, καμία ημέρα το 20%. Η κίνηση στα δωμάτια βραχυπρόθεσμης διαμονής αλλά και στα ξενοδοχειακά συγκροτήματα της ευρύτερης περιοχής δεν ήταν καλή, και παρόλο που εκατοντάδες άνθρωποι βρέθηκαν στην Αιγιάλεια αυτές τις μέρες (κατά 80% και πλέον από την Αττική), παρ’ όλα αυτά διαπιστώθηκε ότι οι περισσότεροι από αυτούς διέμεναν ή σε φιλικά και συγγενικά σπίτια ή ακόμα και σε πατρικές κατοικίες, λιγότερο βολικές και άνετες, προκειμένου να περιορισθούν τα γενικά έξοδα΄΄.

Ως προς το τι προβλέπεται για την «έξοδο» της Πρωτοχρονιάς, ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αχαΐας, εκτίμησε τα εξής: ΄΄Πιστεύω πως τα ίδια ακριβώς θα ισχύσουν και το ερχόμενο τετραήμερο, σύμφωνα με τις κρατήσεις που υπάρχουν και λαμβάνοντας υπόψη τα λεγόμενα των συναδέλφων ξενοδόχων΄΄.

Την ίδια στιγμή οι άνθρωποι του τουρισμού βρίσκονται σε αναμονή προκειμένου να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τα χιονοδρομικά κέντρα που επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τον χειμερινό τουρισμό. ΄΄Το ζήτημα των αδειοδοτήσεων είναι σε εκκρεμότητα και υπάρχει πρόβλημα σε όλη τη χώρα. Είναι πολύ πιθανό το χιονοδρομικό κέντρο Καλαβρύτων να μην πάρει την απαιτούμενη αδειοδότηση λειτουργίας, δεν έχει ακόμη λειτουργήσει ούτε το Καϊμακτσαλάν ούτε πολλά ακόμη χιονοδρομικά κέντρα”.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr