background img
banner
banner

Έπεσαν οι πρώτες «καμπάνες» για την αφισοκόλληση

ΑΥΣΤΗΡΗ ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ

«Μαχαίρι» στην αφισοκόλληση βάζει ο δήμος Αιγιαλείας, με την αντιδημαρχία Καθαριότητας να ξεκινά να εφαρμόζει κατά γράμμα τον Κανονισμό Καθαριότητας με σκοπό να πατάξει το πρόβλημα της αφισορύπανσης. Ήδη βεβαιώθηκαν τα πρώτα πρόστιμα στα καταστήματα που προτίμησαν αυτό τον τρόπο προβολής, καθώς πολλοί επιχειρηματίες έχουν επαναπαυτεί στην επί σειρά ετών αδιαφορία του δήμου να επιβάλει την τάξη…

΄΄Έχουμε ξεκινήσει την εφαρμογή του Κανονισμού Καθαριότητας κατά γράμμα. Τις προηγούμενες ημέρες πραγματοποιήσαμε καθαρισμό του κέντρου της πόλης από αφίσες και μπάνερ, καταγραφή των επιχειρήσεων που αυθαιρετούν και επιβολή προστίμων. Δυστυχώς, αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να αντιληφθούν οι συμπολίτες ότι απαγορεύεται ρητά η αφισοκόλληση΄΄, επισήμανε στo protionline.gr ο αντιδήμαρχος Νίκος Καραΐσκος, καθιστώντας σαφές πως η επιβολή κυρώσεων δεν θα εφαρμοστεί μόνο στην παράνομη αφισοκόλληση αλλά σε όλες τις απαγορεύσεις που ορίζει ο Κανονισμός.

Τι προβλέπει ο Κανονισμός

Σε ό,τι αφορά την υπαίθρια διαφήμιση πάντως, στο Άρθρο 16 ο Κανονισμός αναφέρει: «Απαγορεύεται σύμφωνα με το Ν. 2946/2001 η υπαίθρια διαφήμιση δηλαδή η υπαίθρια και δημόσια προβολή (π.χ. αφισοκόλληση) με κάθε τρόπο και μέσο για την προώθηση εμπορικών και επαγγελματικών σκοπών στους εξής χώρους: Α. Σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και στις ζώνες προστασίας γύρω από αυτούς, σε παραδοσιακούς οικισμούς, στον περιβάλλοντα χώρο τους καθώς και σε τόπους που χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά. Β. Σε μνημεία, στον περιβάλλοντα χώρο τους ή και στις ζώνες προστασίας τους και παραδοσιακά κτίρια. Γ. Σε κτίρια στα οποία στεγάζονται δημόσιες υπηρεσίες και υπηρεσίες των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου. Δ. Σε κοιμητήρια, κτίρια ναών κάθε θρησκείας και δόγματος, καθώς και στον περιβάλλοντα χώρο τους. Ε. Σε επιφάνειες τεχνικών έργων φορέων του δημόσιου τομέα, όπως αυτός προσδιορίζεται στο άρθρο 14 παράγραφο 1 του Ν 2190/1994 (ΦΕΚ 28 Α’) όπως τοίχοι αντιστήριξης, γέφυρες, σήραγγες, το κατάστρωμα δρόμων και πεζοδρομίων, καθώς και στύλοι και υποσταθμοί εγκαταστάσεων κοινής ωφέλειας ΣΤ. Σε στοές κτιρίων Ζ. Σε πινακίδες δημοσίας πληροφόρησης, σε πινακίδες οδικής σήμανσης και στους φωτεινούς σηματοδότες οδικής κυκλοφορίας.

16.2 Απαγορεύεται επίσης: Α. Η ανάρτηση πανό, αεροπανό ή άλλων όμοιων αντικειμένων για οποιοδήποτε λόγο, σε οδούς, πλατείες ή άλλους κοινόχρηστους χώρους, στις προσόψεις των κτιρίων και σε ακάλυπτους χώρους, χωρίς άδεια από την Υπηρεσία.

Ακόμη, ο διασκορπισμός διαφημιστικών- ενημερωτικών φειγ-βολάν στο κατάστρωμα των δρόμων και σε κοινόχρηστους χώρους. Σε όλες τις περιπτώσεις το πρόστιμο βαρύνει αλληλέγγυα και στο ακέραιο τόσο τον διαφημιζόμενο όσο και το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που παραβαίνει τη διάταξη αυτή. Επιπλέον οι υπαίτιοι, βαρύνονται με το κόστος καθαρισμού που απολογιστικά θα επιβάλει ο Δήμος».

Τα πρόστιμα

Το ύψος το προστίμων εξαρτάται από το πόσο επιβαρύνεται το περιβάλλον. Άρα, για διασκορπισμό φυλλαδίων έως 100 τεμαχίων το πρόστιμο ανέρχεται σε 200 ευρώ ενώ για άνω των 100 τεμαχίων φτάνει τα 2.000 ευρώ (συν δαπάνες καθαρισμού).

Για την ανάρτηση πανό κ.λπ. ο υπεύθυνος επιβαρύνεται με 500 ευρώ (συν δαπάνες καθαρισμού).
Τέλος, για υπαίθρια διαφήμιση το πρόστιμο έως 20 τεμάχια ανέρχεται σε 200 ευρώ και για περισσότερα από 20 τεμάχια 2.000 ευρώ…


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr