background img
banner
banner

Τα… μούσκεψε για τα καλά!

ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΖΩΝΗ ΤΗΣ ΑΧΑΪΑΣ

Υπομονή έως και τις 20 Ιουνίου θα πρέπει να κάνουν οι λουόμενοι καθώς η αστάθεια του καιρού συνεχίζεται και αυτή την εβδομάδα, με τις επιχειρήσεις εστίασης στην ευρύτερη περιοχή να δοκιμάζουν τις αντοχές τους.

Το πλήγμα από την μεγάλη στην κατανάλωση -η οποία στην ευρύτερη περιοχή του Νομού Αχαΐας καταγράφει πτώση πάνω από 30% μόνο κατά τον περασμένο μήνα Μάιο- είναι μεγάλο. Το σύνολο του κλάδου των εταιρειών του HoReCa (κρύο προϊόν), οι επιχειρήσεις εστίασης και οι εταιρείες παραγωγής αι εμφιάλωσης, αλλά και στον κλάδο που αντιπροσωπεύει το «ζεστό προϊόν» (τροφοδοσία από σούπερ μάρκετ, κρεοπωλεία και μανάβικα), έχει υποστεί ζημιά.

Μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών εστίασης και αναψυχής στα παράλια της Πάτρας. Στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, στο κέντρο της πόλης, υπάρχει κάποια κίνηση καθώς πολλοί τουρίστες (Ισραηλινοί, Πολωνοί, Τσέχοι κά.) οι οποίοι διαμένουν σε μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα σε Δυτική Αχαΐα και Ηλεία, προτιμούν την πόλη λόγω του καιρού! Στην πλειοψηφία τους όμως οι επιχειρήσεις του κλάδου εστίασης και φιλοξενίας αλλά και η τροφοδοσία, που αποτελεί το 50% της οικονομικής δραστηριότητας στην Πάτρα, καταγράφουν κατά το τελευταίο τρίμηνο (Απρίλιος, Μάιος και το πρώτο μισό περίπου του Ιουνίου) μείωση τόσο στους τζίρους όσο και τις πωλήσεις. Περιορισμένες είναι πλέον οι προσδοκίες συνολικά για το φετινό καλοκαίρι καθώς οι πωλήσεις δεν αναμένεται να πλησιάσουν τα επίπεδα του 2019, προ πανδημίας.

Ήδη το πρόβλημα που σχετίζεται με τις μειωμένες προσδοκίες για την θερινή τουριστική περίοδο, φαίνεται ότι έχει μεταφερθεί σε μεγάλες επιχειρήσεις και βιομηχανία. Μόνο κατά το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου, καταγράφηκε πτώση στις πωλήσεις αναψυκτικού και μπύρας σε ποσοστό πάνω από 20%.

Η αύξηση του τουρισμού αλλά και η βελτίωση των καιρικών συνθηκών προβλέπεται να «ανοίξει» τη δουλειά για τα καλά μετά τις 10 Ιουλίου. Μέχρι τότε οι επιχειρήσεις θα λειτουργούν σε συνθήκες «ασφαλούς λειτουργίας» με περιορισμένο προσωπικό, μενού και εξυπηρέτηση…

Σκέπτονται να ανοίξουν…

«Δεν υπάρχει κάποιο μετρήσιμο μέγεθος το οποίο και μπορεί να οδηγήσει σε κάποια εκτίμηση σε σχέση με την επίπτωση του καιρού στις πωλήσεις στον κλάδο της εστίασης καθώς τα περισσότερα καλοκαιρινά μαγαζιά, μέχρι και πρόσφατα, δεν είχαν κάνει έναρξη. Συνολικά όμως οι μήνες Απρίλιος και Μάιος, επηρεαζόμενοι από τον καιρό, έχουν αρνητικό πρόσημο για τον κλάδο. Τα καταστήματα του κέντρου της Πάτρας αλλά και σε παραλιακές περιοχές καταγράφουν πτώση του τζίρου έως και 40%. Γνωρίζουμε ήδη ότι αρκετοί συνάδελφοι, εξαιτίας της κατάστασης με τις καιρικές συνθήκες αλλά και γενικότερα, είτε καθυστερούν να ανοίξουν, είτε περιορίζουν σημαντικά τις παραγγελίες τους» αναφέρει ο Ταμίας του Συλλόγου Καταστηματαρχών Εστίασης και Αναψυχής Αχαΐας και ιδιοκτήτης καταστήματος στο Ακταίο της Δ.Ε. Ρίου, Παναγιώτης Ματθαιόπουλος.

Δεν καλύπτονται οι ζημιές

«Εκτιμάμε ότι από την επόμενη περίοδο θα μπούμε σε μια κανονικότητα καθώς ο Μάιος αλλά και ο Ιούνιος, με εξαίρεση κάποια από τα Σαββατοκύριακα όπως το τελευταίο, ήταν απογοητευτικός. Οι επιχειρήσεις, οι εποχικές, ξεκινούν την προετοιμασία τους από το Πάσχα και φροντίζουν να υπάρχουν κάποια διαθέσιμα για τις προμήθειές τους. Τις πρώτες όμως διότι όλες οι επιχειρήσεις, σε πάγια βάση, συντηρούνται από τον κόσμο που έρχεται το Σαββατοκύριακο από την γύρω περιοχή, αναμένοντας τους υψηλούς τζίρους κατά την περίοδο Ιουλίου-Αυγούστου. Δυστυχώς κατά το προηγούμενο δίμηνο – τρίμηνο ο καιρός αλλά και οι εκλογές που έκοψαν πολλές από τις άδειες, δεν βοήθησε και πλέον πολλές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν προβλήματα» αναφέρει ο Γιώργος Σακελλαρόπουλος, πρόεδρος στο Σύλλογο Εμπορικής και Τουριστικής Ανάπτυξης Ανατολικής Αιγιαλείας.

Σανίδα σωτηρίας οι τουρίστες

«Οι παραγγελίες, έως και το πρώτο 15ήμερο του Ιουνίου, από καταστήματα εστίασης και αναψυχής σε είναι μειωμένες τόσο σε σχέση με την περίοδο Απριλίου – Μαΐου του 2023 όσο και σε σχέση με το 2022.Οι επιχειρήσεις έχουν περιορίσει τις παραγγελίες τους κατά 20% με συντηρητικούς υπολογισμούς. Το πρόβλημα δεν εστιάζεται μόνο σε αναψυκτικό και μπύρα αλλά επεκτείνεται γενικά στην τροφοδοσία, σε τρόφιμα και αναλώσιμα για τα μαγαζιά. Ένας ολόκληρος κύκλος επιχειρηματικής δραστηριότητας στον οποίο εντάσσονται παραγωγοί και προμηθευτές και έμποροι, αναμένεται να επηρεαστεί. Σανίδα σωτηρίας τουλάχιστο για την Αιγιάλεια, είναι ο τουρισμός που εκτιμούμε ότι μπορεί να κινηθεί σε θετικό έδαφος για το καλοκαίρι» σύμφωνα με τον Αιγιώτη Δημοτικό Σύμβουλο και επιχειρηματία στον κλάδο τροφοδοσία και διανομές Παναγιώτη Μαρινόπουλο.

Πότε αλλάζει το κλίμα…

«Συνάδελφοι επαγγελματίες λειτουργούν σε συνθήκες ασφαλούς λειτουργίας, περιορίζοντας το προσωπικό, το μενού και άλλες δαπάνες καθώς υπάρξει έντονη απαισιοδοξία. Αναμένουμε βελτίωση του καιρού και αισιοδοξούμε καθώς οι κρατήσεις στην περιοχή της Αιγιάλειας προμηνύουν ότι το δίμηνο Ιουλίου Αυγούστου θα είναι εξαιρετικό για την περιοχή μας με πολλούς τουρίστες, επισκέπτες και παραθεριστές, με έντονη δράση και σε επίπεδο πολιτιστικών εκδηλώσεων και κοινωνικής δραστηριότητας» σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού του δήμου Αιγιαλείας και επαγγελματία του κλάδου Στράτο Βαρδάκη.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr