background img
banner
banner

Ο μετασχηματισμός των ΕΛ.ΤΑ. έφερε προβληματική εξυπηρέτηση…

ΑΠΟΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ «ΔΙΑΝΟΜΗΣ» ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ

Αρνητικές επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση των κατοίκων της Αιγιάλειας έχει η πολιτική μετασχηματισμού, εκσυγχρονισμού και… ανάπτυξης των ΕΛ.ΤΑ. καθώς κάθε δύο μήνες κλείνουν κι άλλα ταχυδρομικά γραφεία. Στην Αιγιάλεια, τα εναπομείναντα γραφεία σε Αίγιο και Ακράτα λειτουργούν με έλλειψη προσωπικού, ενώ στο Διακοπτό εκεί όπου μπήκε το τελευταίο «λουκέτο» για την περιοχή, η εξυπηρέτηση γίνεται με… απεσταλμένο ταχυδρόμο ανά χωριό σε κεντρικά σημεία συνάντησης…

Συγκεκριμένα, μετά το κλείσιμο των ΕΛ.ΤΑ. Διακοπτού, γραφείο που εξυπηρετούσε πολύ κόσμο, η αλληλογραφία διανέμεται ως εξής: Υπάλληλος των ΕΛ.ΤΑ. μεταβαίνει στα χωριά αφού προηγουμένως ειδοποιήσει και σε συνεργασία με τον πρόεδρο σε κάποιο κεντρικό σημείο, ή στο κοινοτικό γραφείο ή σε κατάστημα, δίνει τις επιστολές στους παραλήπτες…

Αναγκαίο να οργανωθούν τα χωριά με οδούς και αριθμούς…

Βεβαίως αυτός ο τρόπος λειτουργίας των αγροτικών δρομολογίων σχετίζεται και με το γεγονός ότι τα χωριά στους περισσότερους δρόμους δεν έχουν οδούς και αριθμούς, με αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά δύσκολο για τον εκάστοτε διανομέα να καταφέρει να βρει το πού προορίζεται η κάθε επιστολή. Πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα που έχει ως αποτέλεσμα την κακή εξυπηρέτηση του κόσμου και τον κίνδυνο περαιτέρω μείωσης του προσωπικού που ασχολείται με τη διανομή.

Το πρόβλημα θα επιλυθεί εφόσον και οι πρόεδροι των κοινοτήτων σε συνεργασία με τον δήμο φροντίσουν για την ονομασία οδών και τον ορισμό αριθμών καθώς ένας ταχυδρόμος δεν μπορεί να γνωρίζει πώς ονομάζονται και πού διαμένουν οι κάτοικοι όλων των χωριών μίας Δημοτικής Ενότητας… Και βέβαια το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν αφορά μόνο τα χωριά του Διακοπτού αλλά και του Αιγίου όπου καλύπτονται πλέον, από Ροδιά ως Λόγγο μέσω του κεντρικού Ταχυδρομείου Αιγίου.

Σημειωτέον ότι στην Αιγιάλεια λειτουργούν εκτός των δύο γραφείων του Αιγίου, γραφείο στην Ακράτα με ελάχιστο προσωπικό, ενώ η Δυτική Αιγιάλεια εξυπηρετείται με δύο πρακτορεία στο Σαλμενίκο και τις Καμάρες, στα οποία ιδιώτες διαχειρίζονται το αντικείμενο των ΕΛ.ΤΑ.

Σε ό,τι αφορά το Αίγιο, διαθέτει μόλις έξι διανομείς και τρία άτομα στα δύο γραφεία για να καλύψουν μία πολύ μεγάλη περιοχή και τα ορεινά και πεδινά χωριά της…

Παρέμβαση του Περιφερειάρχη Νεκτάριου Φαρμάκη

Εν τω μεταξύ, τον προβληματισμό και την αντίθεσή του για τα «λουκέτα» στα ΕΛΤΑ εκφράζει με επιστολή του προς τον διευθύνοντα σύμβουλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων Γρηγόρη Σκλήκα ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης. Όπως επισημαίνει έγινε αποδέκτης παραπόνων πολιτών από την περιοχή και για τον λόγο αυτό κινητοποιήθηκε άμεσα, όταν γνωστοποιήθηκε το θέμα. Μεταξύ άλλων ο κ. Φαρμάκης επισημαίνει ότι η ύπαρξη των υποκαταστημάτων σε πολλές περιοχές της Δυτικής Ελλάδας, λαμβανομένης υπόψη και της γεωμορφολογίας της περιοχής, ήταν η τελευταία λύση που είχε απομείνει στους πολίτες προκειμένου να πραγματοποιούν ακόμα και χρηματοοικονομικές συναλλαγές, με αποτέλεσμα τώρα να αναγκάζονται να δαπανούν χρόνο και χρήμα για να μεταβούν στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Επίσης τονίζει ότι με την τελευταία σύμβαση που υπεγράφη και με βάση τον Ν.4053/2012 Αρ. 7 παρ. 1, τα ΕΛΤΑ έχουν ως υποχρεωτική αποστολή την παροχή καθολικών υπηρεσιών σε όλη την Ελλάδα. Αυτό σημαίνει ότι αποτελεί υποχρέωση των ΕΛΤΑ η διευκόλυνση της διακίνησης της αλληλογραφίας των πολιτών, των πληρωμών συντάξεων, οφειλών στο δημόσιο και κάθε είδους εξυπηρέτησης σε ανθρώπους που βρίσκονται μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα, που δεν δύναται να μετακινηθούν ή δεν έχουν την δυνατότητα χρήσης ψηφιακών μέσων, γεγονός σύνηθες σε απομακρυσμένες περιοχές και σε ηλικιωμένο πληθυσμό.

Μάλιστα χαρακτηρίζει δυσάρεστο το γεγονός ότι οι αποφάσεις συρρίκνωσης του δικτύου υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ ελήφθησαν χωρίς ενημέρωση και διαβούλευση με τις Αυτοδιοικητικές Αρχές που θα μπορούσαν να ενημερώσουν την Διοίκηση των ΕΛΤΑ για τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής.

Καταλήγοντας ο κ. Φαρμάκης αναφέρει πως όσο κι αν γίνεται αντιληπτή η ανάγκη εφαρμογής του σχεδίου αναδιοργάνωσης και εκσυγχρονισμού του δικτύου και των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ, δεν νοείται να παραβλέπεται ότι το κλείσιμο των υποκαταστημάτων δημιουργεί πρόσθετα εμπόδια στη μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλεται για περιφερειακή ανάπτυξη με ιδιαίτερη μνεία στις πιο ευάλωτες περιοχές της ελληνικής περιφέρειας. Για τους λόγους αυτούς, παρακαλεί θερμά να επανεξεταστεί το ζήτημα αναδιάρθρωσης του δικτύου υποκαταστημάτων δηλώνοντας πως τόσο ο ίδιος όσο και οι συνεργάτες του, είναι στη διάθεση της διοίκησης των ΕΛΤΑ για κάθε συνεργασία.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr