background img
banner
banner

Ουδέν νεότερο από «μέτωπα» στα ανατολικά…

ΣΕ ΥΨΗΛΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ  ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΙΑΚΟΠΤΟ

Το θέμα των εκτεταμένων κατολισθήσεων στην περιοχή του Διακοπτού με την παρατεταμένη περίοδο διακοπής της λειτουργίας των συρμών του Οδοντωτού κυριάρχησε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, νωρίς το απόγευμα της Δευτέρας, στην Πάτρα. Τη σχετική ερώτηση κατέθεσε ο περιφερειακός σύμβουλος Σπύρος Σκιαδαρέσης (επικεφαλής παράταξης της μείζονος μειοψηφίας κατά τη νέα αυτοδιοικητική περίοδο από 1η 1ου 2024) επισημαίνοντας ότι το γραφικό τρενάκι έχει ήδη συμπληρώσει 46 μέρες εκτός λειτουργίας απόρροια των κατολισθήσεων που έχουμε τελευταία σε κάθε κακοκαιρία, μετά την πυρκαγιά του περασμένου Ιουλίου.

«Επειδή εισερχόμαστε σε χειμερινή περίοδο κατά την οποία οι έντονες βροχοπτώσεις και τα καιρικά φαινόμενα θα ενταθούν, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν και νέες κατολισθήσεις και νέες διακοπές κυκλοφορίας» επεσήμανε ο κ. Σκιαδαρέσης χρεώνοντας αδιαφορία στην Περιφερειακή αρχή για τις επιπτώσεις της δυσάρεστης αυτής εξέλιξης, που οφείλεται βέβαια σε έκτατα φυσικά φαινόμενα.

«Η ερώτησή σας έρχεται με κεκτημένη ταχύτητα από την προεκλογική περίοδο» απάντησε ο Αντιπεριφερειάρχης Χαράλαμπος Μπονάνος, επισημαίνοντας ότι η αντιπολίτευση κινήθηκε σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους για το θέμα αυτό. «Η Περιφέρεια δεν είναι ‘επικίνδυνα αδιάφορη’ ούτε σφυρίζει σα να μην συμβαίνει τίποτα! Αλήθεια πείτε μας πότε κλείσαμε τα μάτια;» συνέχισε ο κ. Μπονάνος που αναφέρθηκε σε όλες τις ενέργειες, την κινητοποίηση στη διάρκεια της μεγάλης φωτιάς της 23-7-2023, την κινητοποίηση μηχανημάτων κατά τη διάρκεια των τελευταίων θεομηνιών, ‘Daniel’ και ‘Elias’ αλλά και την τελευταία μεγάλη κατολίσθηση.

Ιδιαίτερα για το τελευταίο συμβάν, στις 2-11-2023 ο Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. μίλησε για μια κατολίσθηση «τεράστια και επικίνδυνη» και υπενθύμισε ότι έχει κληθεί να συνδράμει τόσο το Πανεπιστήμιο Πατρών όσο και το ΕΑΓΜΕ (Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών).

«Το θέμα αυτό είναι πλέον αρμοδιότητα της κεντρικής κυβέρνησης , ένα μέτωπο τρία χιλιόμετρα όπου πέφτει όλο το βουνό» κατέληξε. Το λόγο πήρε και ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης επισημαίνοντας ότι έχει γίνει και σχετική συνάντηση με την Υφυπουργό Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου προκειμένου να επισπευστούν ενέργειες αποτίμησης της εξέλιξης του φαινομένου και της μελέτης για έργα αποκατάστασης.

«Μεγάλη η αστοχία στο Διακοπτό»

Για το ίδιο θέμα ο Θανάσης Μαυρομμάτης Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Έργων Δυτικής Ελλάδας, είπε ότι η Περιφέρεια δεν έχει αρμοδιότητα στη γραμμή του Οδοντωτού, είναι ευθύνη του ΟΣΕ, ούτε στα πρανή του Βουραϊκού που ανήκουν στη Δασική.

Επισημάνθηκε μάλισταστη συζήτηση ότι το θέμα της κατασκευής κορμο-φραγμάτων στα καμένα καθυστέρησε λόγω αδυναμίας της Δασικής Υπηρεσίας.
Στο θέμα παρενέβη και ο Κώστας Σπηλιόπουλος ο οποίος έχει θητεύσει και στη διοίκηση του ΟΣΕ. Αναφερόμενος σε δυσλειτουργίες και ιδιομορφίες του Οργανισμού, τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξει ουσιαστικός διάλογος για το θέμα της διαχείρισης του Οδοντωτού .

Ακόμη άσκησε κριτική στην Περιφέρεια για καθυστέρηση έγκαιρης, προληπτικής, παρέμβασης μετά τις φωτιές, έστω και αν τυπικά η ευθύνη είναι στην Δασική.

Μίλησε μάλιστα για «μεγάλη αστοχία» της Περιφέρειας, της Δασικής και της Πολιτείας ευρύτερα στην εκτίμηση του εύρους της κατολίσθησης και την έγκαιρη τοποθέτηση κορμοδεμάτων για να αποφθεχθούν, «εν τη γενέσει τους», τα τελευταία κατολισθητικά φαινόμενα και βέβαια οι σημαντικές επιπτώσεις τους.

Ο Κώστας Καρπέτας (επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας στο περιφερειακό από τη νέα αυτοδιοικητική περίοδο από 1η 1ου 2024) υποστήριξε ότι η Περιφέρεια επέδειξε αδιαφορία σε σχέση με το θέμα του Οδοντωτού, σημειώνοντας ότι κατολισθήσεις στο φαράγγι και αναστολή λειτουργίας του Οδοντωτού είχαμε, σε ετήσια βάση, από το 2019 έως και το 2022.

Από πλευράς των κ.κ. Μαυρομμάτη αλλά και του Αντιπεριφερειάρχη Φωκίωνα Ζαΐμη αναφέρθηκαν πάντως προβλήματα στη συνεννόηση με τον ΟΣΕ και τη διαχειρίστρια της γραμμής του Οδοντωτού ‘HELENIC TRAIN’.


Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr