background img
banner
banner

Ανάβει φωτιές η περαιτέρω αύξηση…

ΔΥΣΒΑΣΤΑΧΤΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΑΙΩΝΑ ΓΙΑ ΔΕΚΑΔΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

Βαθιά… το χέρι στην τσέπη χρειάζεται να βάζουν οι κάτοικοι του δήμου Αιγιαλείας ακόμη και για να μεταβούν από το ένα σημείο στο άλλο. Η επικείμενη και αναπόφευκτη αύξηση των διοδίων του Ελαιώνα, από την δικαιούχο Ολυμπία Οδό, έρχεται να προσθέσει ένα ακόμη βάρος στους πολυάριθμους εργαζόμενους που αναγκάζονται να περνούν καθημερινά από το σημείο. Δεν έφτανε η ακρίβεια και το υπέρογκο κόστος των καυσίμων που τους αναγκάζουν να δαπανούν τον… μισό μισθό τους στον δρόμο, έρχεται και η αύξηση του τέλους διοδίων κατά 9% από τον Ιανουάριο…

Από μία πρώτη έρευνα του Protionline.gr φαίνεται πως ο αριθμός των υπαλλήλων υπηρεσιών που πηγαινοέρχονται σε καθημερινή βάση από την Ανατολική Αιγιάλεια στο Αίγιο και αντίστροφα είναι περίπου 30. Αν υπολογίσει κανείς και αυτούς που εργάζονται στα Καλάβρυτα ή στον γειτονικό νομό Κορινθίας, τότε ο αριθμός είναι ακόμη μεγαλύτερος. Επιπλέον, υπάρχουν και εργαζόμενοι που απασχολούνται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις ή είναι οι ίδιοι επαγγελματίες. Σε αυτή την περίπτωση, μιλάμε για δεκάδες άτομα που εάν θέλουν να φτάσουν πιο γρήγορα στην εργασία τους ή μόλις σχολάσουν στα σπίτια τους, χρειάζεται να καταβάλουν το αντίτιμο του 3,30 ευρώ στα πιο ακριβά διόδια, αυτά του Ελαιώνα. Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς το πόσο δύσκολο θα είναι να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις που γεννά η επικείμενη αύξηση.

Μετά τα μέσα Δεκεμβρίου θα ανακοινώσουν τις αυξήσεις οι παραχωρησικούχοι

Να σημειωθεί ότι οι αυξήσεις ήταν το αντικείμενο… διαπραγμάτευσης του υπουργείου με τους παραχωρησιούχους των οδικών αξόνων κι όπως φαίνεται οι αυξήσεις θα γίνουν ωστόσο θα είναι μοιρασμένες στα 3 επόμενα χρόνια, ώστε να πληρωθεί η αναβαλλόμενη αύξηση των διοδίων του 2023. Το υπουργείο απέφυγε να ανακοινώσει την παραμικρή λεπτομέρεια για τη συνάντηση, ενώ «σιγή ασυρμάτου» τηρούν και οι εταιρείες παραχώρησης. Σύμφωνα όμως με πληροφορίες, φαίνεται ότι οι αυξήσεις θα επιμεριστούν σε 3 έτη, με κούρεμα της ονομαστικής αύξησης του 2023 στο 10%.

Η πρώτη αύξηση θα τεθεί σε ισχύ από αρχές του νέου έτους και μένει να ανακοινωθεί το πώς θα μοιραστεί. Το σενάριο θέλει ετήσια αναπροσαρμογή κατά 6%, στην οποία θα ενσωματωθεί, πιθανώς, και η αύξηση του πληθωρισμού 1,6% και αφορά στην προβλεπόμενη τιμαριθμική αναπροσαρμογή διοδίων του 2024. Από 2% συν τον πληθωρισμό κάθε έτους, θα διαμορφωθεί η αύξηση των διοδίων, που θα επωμιστούν οι χρήστες για τα έτη 2025 και 2026. Η κατανομή ωστόσο δεν αποκλείεται να διαφοροποιηθεί. Τα ποσά θα οριστικοποιηθούν με τις στρογγυλοποιήσεις που θα κάνουν οι εταιρείες ανά Σταθμό και Κατηγορία Οχήματος, με βάση όσα ορίζει κάθε σύμβαση και θα ανακοινώσουν τις επόμενες μέρες στο υπουργείο. Όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης, η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των Τελών Διέλευσης γίνεται για κάθε έτος βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Σεπτεμβρίου του προηγούμενου έτους. Αυτό είναι δηλαδή το ανώτατο περιθώριο της αύξησης.

Τις αυξήσεις ανά κατηγορία οχήματος θα ανακοινώσουν αναλυτικά οι παραχωρησιούχοι μετά τα μέσα Δεκεμβρίου, προκειμένου να ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2024. Τότε πάντως είναι βέβαιο πως στην περίπτωση που ο σταθμός του Ελαιώνα είναι εντός, θα πραγματοποιηθούν κινητοποιήσεις, ανάλογες με αυτών λίγων χρόνων πριν.

Ανάστατοι οι κάτοικοι της Ανατ. Αιγιάλειας

΄΄Το θέμα της αύξησης των διοδίων, είναι ένα ζήτημα που όχι μόνο μας προβληματίζει ιδιαίτερα, αλλά και μας στεναχωρεί και μας πιέζει. Υπάρχουν τουλάχιστον 30 με 40 άτομα, κάτοικοι της κοινότητας, που επί καθημερινής βάσης χρησιμοποιούν τα διόδια για τις διαδρομές τους μέχρι το Αίγιο ή άλλες περιοχές και αυτοί κυρίως, είναι εργαζόμενοι που πηγαινοέρχονται πρωί- απόγευμα, ιδιώτες και δημότες που μετακινούνται για τα ψώνια τους, αλλά και αρκετοί δημόσιοι υπάλληλοι.

Το θέμα είναι ότι, σε συνάρτηση με τη γενικότερη ακρίβεια και τις οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στην τσέπη του καταναλωτή, αυτό το κόστος είναι δυσβάσταχτο. Ο πολίτης δεν αντέχει πλέον τις συνεχόμενες ανατιμήσεις όλων και αναγκάζεται καθημερινά να βρίσκεται σε μία ατελείωτη ανασφάλεια. Σε κάθε περίπτωση, εμείς πρόκειται να αντιδράσουμε έντονα…΄΄, δήλωσε στo Protionline.gr για το ζήτημα, ο πρόεδρος της Κοινότητας Συλιβαινιωτίκων Παναγιώτης Κρικέτος. Επισήμανε δε, ότι το επόμενο βήμα, είναι μέσα στον μήνα Δεκέμβριο, ο οποίος μπήκε μόλις, να γίνει μία συζήτηση – πρόσκληση από το συμβούλιο της Κοινότητας σε όλους τους συλλόγους, τα σωματεία και τις κοινωνικές ομάδες της ευρύτερης περιοχής, ώστε να προγραμματιστεί μία μαζική αντίδραση και κινητοποίηση, η οποία σκοπό θα έχει την έντονη αντίδραση των δημοτών για την αύξηση και να δηλωθεί επίσημα η αντίρρηση του κόσμου για το συγκεκριμένο μέτρο.

Προβληματισμός από τη διοίκηση του Ε.Κ.Α.

Για το μείζον θέμα που απασχολεί, όπως φαίνεται, μεγάλο αριθμό εργαζόμενων, ρωτήθηκε από τo Protionline.gr ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αιγίου Παναγιώτης Γεωργόπουλος, ο οποίος τόνισε πως ΄΄οι εργαζόμενοι της Αιγιάλειας είναι αδικημένοι πάνω σε αυτό το δικαίωμά τους, διότι, όπως είπε, σε άλλους δήμους οι εργαζόμενοι έχουν σημαντικές ελαφρύνσεις μετακινούμενοι εντός αυτού΄΄. Ο κ. Γεωργόπουλος υπολόγισε πως μετακινείται καθημερινά μέσω της Ολυμπίας Οδού προκειμένου να μεταβεί στη δουλειά του, πλήθος κόσμου.
Όπως είπε, ΄΄υπάρχουν άνθρωποι που εργάζονται σε σούπερ μάρκετ, εργαζόμενοι σε υπηρεσίες και πάρα πολλοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, οι οποίοι μετακινούνται από σχολείο σε σχολείο για να καλύπτουν κενά. Μόνο για τις υπηρεσίες, μιλάμε για 27 με 30 άτομα. Είναι βέβαιο πως εάν ανακοινωθούν αυξήσεις, σαν Εργατικό Κέντρο θα αντιδράσουμε έντονα΄΄.

Δεν έχει δοθεί απάντηση στην επιστολή του δημάρχου Αιγιαλείας

Πληροφορίες πάντως θέλουν πολίτες του Αιγίου να ετοιμάζονται να ζητήσουν από τον δήμο Αιγιαλείας νέα παρέμβαση για το θέμα. Υπενθυμίζεται ότι ο δήμαρχος Δημήτρης Καλογερόπουλος είχε αποστείλει έγγραφο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στα τέλη Αυγούστου, ζητώντας την ένταξη του δήμου Αιγιαλείας στο πρόγραμμα δωρεάν διέλευσης μονίμων κατοίκων από τα διόδια της Ολυμπίας Οδού, ώστε με τη χρήση αυτού του δικαιώματος να ανακουφιστούν οικονομικά οι δημότες που καθημερινά κάνουν μετακινήσεις εντός του δήμου Αιγιαλείας αξιοποιώντας τον αυτοκινητόδρομο.

Αυτή τη στιγμή, στο πρόγραμμα δωρεάν διέλευσης μονίμων κατοίκων από διόδια συμμετέχουν δημότες από περίπου 25 δήμους όλης της χώρας που κάνουν χρήση των αυτοκινητοδρόμων εντός των ορίων του μόνιμου τόπου κατοικίας τους.

Στην επιστολή του, για την οποία ο δήμος Αιγιαλείας δεν έχει λάβει απάντηση, ο κ. Καλογερόπουλος ανέφερε: «Σχετικά με το πρόγραμμα δωρεάν διέλευσης μονίμων κατοίκων από διόδια και την πολύ μεγάλη συμβολή του στην οικονομική ανακούφιση των δικαιούμενων πολιτών, θα θέλαμε να υποβάλουμε και το δικό μας αίτημα να συμπεριληφθούν και οι μόνιμοι κάτοικοι του Δήμου Αιγιαλείας. Όπως γνωρίζετε, ο Δήμος Αιγιαλείας είναι από τους Δήμους της χώρας που φιλοξενούν σταθμό διοδίων με αποτέλεσμα να χωρίζεται στα δύο και να καθίσταται υποχρεωτική η οικονομική επιβάρυνση των μονίμων κατοίκων κατά την άσκηση του δικαιώματος της ελεύθερης πρόσβασης και επικοινωνίας εντός του γεωγραφικού πλαισίου του Δήμου. Παρακαλούμε να κάνετε δεκτό το αίτημά μας και να προβείτε στην εν λόγω ένταξη στο πρόγραμμα».


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr