background img
banner
banner

Η εστίαση κέρδισε την… παρτίδα των γιορτών

ΣΥΓΚΡΑΤΗΜΕΝΟΙ ΟΙ ΤΖΙΡΟΙ – «ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΣ» ΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ Η ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗ ΝΕΑ ΑΝΟΔΟΣ

Υπαίθρια πάρτι, ποτά στη μισή τιμή, ζωντανή μουσική, εορταστικά μενού, καφέ σε εξωτερικούς χώρους… Από όλα είχε ο «μπαξές» αυτή την εορταστική περίοδο στην Αιγιάλεια και όπως φαίνεται η προσπάθεια των επαγγελματιών εστίασης και αναψυχής, βρήκε ανταπόκριση.

Οι τζίροι μπορεί να μην… έπιασαν ταβάνι, ήταν ωστόσο ιδιαιτέρως αυξημένοι σε σχέση με την περίοδο πριν τις γιορτές, γεγονός στο οποίο συνετέλεσε και η επισκεψιμότητα που παρουσίασε η περιοχή.

Ένας από τους πιο ενημερωμένους επαγγελματίες της περιοχής, ο γραμματέας του Συλλόγου Επαγγελματιών Εστίασης – Αναψυχής Άγγελος Βλαχόπουλος, μιλώντας στο Protionline.gr για την εικόνα που παρουσίασε η Αιγιάλεια στο κομμάτι της αναψυχής – εστίασης κατά την περίοδο της εορταστικής κίνησης, ανέφερε χαρακτηριστικά: ΄΄Οι ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς που ζήσαμε σε όλη την Αιγιάλεια, δημιούργησαν πραγματικά μία πολύ καλή εικόνα από πλευράς επισκεψιμότητας. Ήταν μεγάλη η προσέλευση του κόσμου και πολλοί εκδρομείς προτίμησαν την περιοχή, γεγονός που ανέβασε μεν το prestige της Αιγιάλειας όμως δυστυχώς δε, το 80% όλων αυτών των επισκεπτών και όσων βγήκαν τις γιορτινές μέρες ήταν μόνο για βόλτα. Η μεγάλη αυτή προσέλευση δεν αποτυπώθηκε στην αγορά, στις πωλήσεις και στα “Ζ” των καταστημάτων. Ο κόσμος είναι σφιγμένος, προβληματισμένος και αρκετά διστακτικός στο να χαλάσει χρήματα. Ο μέσος καταναλωτής είναι πολύ επηρεασμένος από τις ανατιμήσεις, την ακρίβεια της καθημερινότητας και τις οικονομικές συνθήκες που επικρατούν΄΄.

Η οικονομική δυσπραγία δεν άφησε πολλά περιθώρια στην κατανάλωση

Σε άλλη ερώτηση του Protionline.gr για το ποια καταστήματα «κινήθηκαν» περισσότερο τις γιορτινές ημέρες και ποια ήταν η διαφορά από την περσινή σεζόν, ανέφερε: ΄΄Ο κόσμος προτίμησε τις οικονομικές – εύκολες λύσεις για το κομμάτι της αναψυχής και κυρίως τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες (η βραδινή έξοδος του μέσου Αιγιαλέα έχει περιοριστεί). Οι καταναλωτές αναζήτησαν συνδυαστικές εξόδους, «παντρεύοντας» φαγητό, ποτό και διασκέδαση, με λίγα χρήματα και όχι απαραίτητα νυχτερινές ώρες. Ο κόσμος δικαίως αναζητά εύκολες και φθηνές λύσεις για την έξοδό του, λύσεις που να συνδυάζουν και τη βόλτα του και το ποτό του και φυσικά φαγητό, διασκεδάζοντας ταυτόχρονα, αφού η κοινωνία διέπεται από στενά οικονομικά πλαίσια. Οι τζίροι δεν ήταν επ’ ουδενί αυτό που περιμέναμε, κάποιοι επιχειρηματίες πήγαν καλά, αλλά σαφώς αποτελούν την εξαίρεση. Ο καιρός βοήθησε αρκετά στο να βγει ο κόσμος και να περάσει όμορφα και χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού, ήταν η τελευταία μέρα του 2023, όπου από τους πεζόδρομους του κέντρου πέρασαν και διασκέδασαν χιλιάδες άνθρωποι΄΄.

΄΄Το πρόβλημα είναι ότι ο μέσος καταναλωτής έχει κακή ψυχολογία, δεν ξέρει τι του ξημερώνει και είναι αρκετά «μετρημένος» και στις αγορές των αγαθών και των προϊόντων αλλά και στο κομμάτι της εστίασης και της διασκέδασής του. Δυστυχώς, δεν μένουν λεφτά στην τσέπη του λόγω των καθημερινών υποχρεώσεων΄΄ επισήμανε ακόμη ο γραμματέας της Συλλόγου.

«Βραχνάς» οι ανακατατάξεις του ΦΠΑ

Να σημειωθεί ότι, αυτό το διάστημα ισχύει ο σχεδιασμός του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ο οποίος ορίζει τον ΦΠΑ στα σερβιριζόμενα αναψυκτικά στο 24%, από 13% που ήταν, κάτι που συνεχίζει να προκαλεί αντιδράσεις στον χώρο εστίασης και αναψυχής και τους εκπροσώπους του, αφού στο γενικό λιανεμπόριο, στα σουπερμάρκετ, τα περίπτερα και κατά τόπους μίνι μάρκετ, εξακολουθεί να ισχύει ο μειωμένος ΦΠΑ του 13%, κάτι που σημαίνει ότι στα καφέ και τα καταστήματα εστίασης της περιοχής, η λεμονάδα είναι ακριβότερη κατά 0,20 ευρώ σε σχέση με πριν λίγους μήνες, ενώ δεν αποκλείονται νέες ανατιμήσεις. ΄΄Κάνουμε το καλύτερο δυνατό, όλοι οι επαγγελματίες της περιοχής, κατανοώντας απόλυτα τον κόσμο. Πολλές φορές μάλιστα, «απορροφάμε» εμείς οι ίδιοι την οποία φορολογία της κυβέρνησης, γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς, δίχως να επιβαρύνει η κάθε ανατίμηση τον πελάτη. Το πιο μεγάλο μας… άγχος, είναι η αναμονή των μεγάλων αυξήσεων από 31/7 και μετά, καθώς με εντολή από το υπουργείο ενδέχεται να επιστρέψει το 24% στον ΦΠΑ σε ευρύτερο πλάνο. Εκεί, αν συμβεί αυτό, θα υπάρξουν τρομερά μεγάλες ανακατατάξεις στις τιμές, κάτι που απευχόμαστε…΄΄, σχολίασε ο κ. Βλαχόπουλος.

Υπενθυμίζεται ότι ο ΦΠΑ θα είναι διαφορετικός πλέον σε κάποια προϊόντα, αν αυτά καταναλωθούν μέσα στο κατάστημα απ’ το οποίο αγοράζονται ή αν καταναλωθούν εκτός. Μετά τα νέα δεδομένα για τους συντελεστές του ΦΠΑ, οι επιχειρηματίες προσαρμόζουν τις ταμειακές τους μηχανές. Οι επιχειρήσεις εστίασης, όπως καφετέριες και μπαρ καλούνται από την ΑΑΔΕ να χρεώνουν ξεχωριστά τα σερβιριζόμενα προϊόντα από αυτά που διατίθενται σε πακέτο, ώστε να είναι ξεκάθαρος και ο ανάλογος συντελεστής ΦΠΑ. Ενδεικτικά παραδείγματα μετά τις αλλαγές του ΦΠΑ: Μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2024 ο ΦΠΑ στα ροφήματα είτε αυτά σερβίρονται στο κατάστημα είτε λαμβάνονται «σε πακέτο» θα είναι 13%. Πρόκειται για τα εξής προϊόντα: Καφέ, Κακάο, Τσάι, Χαμομήλι, Αφεψήματα. Αντίστοιχα, ο ΦΠΑ σε αλκοολούχα ποτά θα είναι στο 24% είτε αυτά καταναλώνονται εντός του καταστήματος, είτε λαμβάνονται σε πακέτο. Ωστόσο, τα μη αλκοολούχα ποτά θα έχουν 24% ΦΠΑ αν καταναλώνονται μέσα στο κατάστημα, αλλά θα έχουν 13% ΦΠΑ αν ζητούνται «σε πακέτο».


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr