background img
banner
banner

Προβληματισμός για τις αλλαγές στις δομές…

ΦΕΡΝΟΥΝ ΤΑ… ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

Για τις αλλαγές που έρχονται από τη νέα σχολική χρονιά με τις προωθούμενες καινούριες δομές και την κατάργηση των υφιστάμενων, ενημερώνει τα μέλη του το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας, διαπιστώνοντας ότι κινούνται στην λογική των περικοπών προσωπικού, προβλέποντας πλήγμα και στην ειδική αγωγή…

Ειδικότερα, όπως τονίζεται από τον Σύλλογο, ΄΄διαβάζοντας προσεκτικά το υπό διαβούλευση Νομοσχέδιο (http://www.opengov.gr/ypepth/?p=3873), που καταργεί τις υπάρχουσες δομές και προωθεί την ίδρυση των  ΠΕ.Κ.Ε.Σ. (Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού) και των Κ.Ε.Σ.Υ (Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης).,  θεωρήσαμε ότι πρέπει να δώσουμε στη δημοσιότητα τις ακόλουθες επισημάνσεις. Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ., (ένα μόνο για την Περιφερειακή Διεύθυνση Π. & Δ. Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας με έδρα την Πάτρα και περιοχή ευθύνης του τρεις νομούς: Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας), έχουν ένα ευρύ φάσμα αρμοδιοτήτων ανάμεσα στις οποίες είναι ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός, η παρακολούθηση, ο συντονισμός και η στήριξη του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων και Ε.Κ., ο συντονισμός των Κ.Ε.Σ.Υ., Κ.Ε.Α., και Ε.Κ.Φ.Ε. της περιοχής ευθύνης τους, η επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, η οργάνωση της επιμόρφωσης, καθώς και η υποστήριξη του συλλογικού προγραμματισμού και της ανατροφοδοτικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου σε περιφερειακό επίπεδο΄΄.

Σύμφωνα με τον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών της περιοχής, ΄΄τα Κ.Ε.Σ.Υ, που θα είναι 2 στην Αχαΐα, με έδρα την Πάτρα, θα έχουν ως αποστολή την υποστήριξη των σχολικών μονάδων και Ε.Κ. της περιοχής ευθύνης τους για τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαίδευση και την προάσπιση της αρμονικής ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης και προόδου. Για την εκπλήρωση της αποστολής τους, τα Κ.Ε.Σ.Υ. δραστηριοποιούνται στους τομείς της διερεύνησης εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών, της διενέργειας εκπαιδευτικών αξιολογήσεων, του σχεδιασμού και της υλοποίησης εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων, καθώς και δράσεων επαγγελματικού προσανατολισμού, της υποστήριξης του συνολικού έργου των σχολικών μονάδων ή των Ε.Κ., της διενέργειας ενημερώσεων και επιμορφώσεων και της ευαισθητοποίησης του κοινωνικού συνόλου΄΄.

Εντελώς διαφορετικά αντικείμενα και τομείς ενοποιούνται σε μια δομή…

Μετά από τρίωρη αναλυτική ενημέρωση της πλειοψηφίας των μελών του Δ.Σ. του Συλλόγου από τη Σχολική Σύμβουλο της 7ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας κας Βασιλικής Φελούκα, θεώρησαν απαραίτητη μία γενικότερη ενημέρωση των συναδέλφων, μπροστά στις αλλαγές που έρχονται από τη νέα σχολική χρονιά. Όπως σημειώνουν, ΄΄καταργούνται τα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., οι Σ.Σ.Ν., τα Κ.Ε.ΣΥ.Π. και τα Κ.Ε.Π.Λ.Η.Ν.Ε.Τ. και στη θέση τους δημιουργούνται τα Κ.Ε.Σ.Υ, τα οποία συγκροτούνται σε επίπεδο Διεύθυνσης και είναι κοινά για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Εντελώς διαφορετικά αντικείμενα και τομείς ενοποιούνται σε μια δομή. Η λογική των καταργήσεων δομών έχει προφανή στόχο τις περικοπές προσωπικού. Φανερώνεται ακόμη, το τι πραγματικά κρύβεται πίσω από τη λογική της συμπερίληψης στην Ειδική Αγωγή, όπως την προωθεί το υπουργείο΄΄.

Εκτιμάται δε ότι ΄΄ειδικά η κατάργηση των Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής, θα φορτώσει εντελώς στις πλάτες των οικογενειών όλο το κομμάτι της διάγνωσης και στήριξης των παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και θα απαλλάξει το κράτος από τις ευθύνες του΄΄.

Σημειώνεται ότι σκοπός του Δ.Σ. του Συλλόγου είναι να διοργανώσει πριν τη λήξη του σχολικού έτους και οπωσδήποτε μετά τη 15η Ιουνίου, ημερίδα ενημέρωσης από τη Σχολική Σύμβουλο κα Φελούκα.

Πληθώρα τομέων και αντικειμένων των νέων μοντέλων αλλά με υποστελέχωση…

Καταλήγοντας, επισημαίνει: ΄΄Το Δ.Σ. του Συλλόγου θεωρεί σημαντικότατο το ρόλο του Σχολικού Συμβούλου για την εύρυθμη λειτουργία της κάθε σχολικής μονάδας, τόσο για την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών όσο και για   την εξισορρόπηση των ενδεχόμενων συγκρούσεων ανάμεσα στους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι αναμενόμενο ότι οποιαδήποτε δομή απομακρυσμένη, γραφειοκρατική και απρόσωπη, χωρίς καθοδηγητικό και συμβουλευτικό χαρακτήρα και χωρίς φυσική παρουσία στο σχολείο και στην τάξη δεν φαίνεται να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του εκπαιδευτικού χώρου. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς έχουν την ανάγκη της ανθρώπινης επαφής, της άμεσης  πρόσβασης στη σχολική μονάδα, της κατά πρόσωπον επαφής, της παραίνεσης και της ενθάρρυνσης΄΄.

΄΄Βρισκόμαστε στην άβολη θέση να κρίνουμε το σχεδιασμό του Υπουργείου, ζώντας ωστόσο από κοντά τα προβλήματα του χώρου μας και θεωρώντας ότι η πληθώρα τομέων και αντικειμένων των νέων μοντέλων και η υποστελέχωσή τους, όπως προκύπτει από το υπό ψήφιση νομοσχέδιο, δημιουργούν ένα προβληματικό περιβάλλον για το αύριο των σχολείων μας΄΄, καταλήγει το Δ.Σ. του Συλλόγου.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr