background img
banner
banner

«Βόμβα» στα θεμέλια της πλατείας Αγ. Λαύρας

ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΝΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΕ ΣΕ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ Ο ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ

Στον… αέρα βρίσκεται το έργο της ανάπλασης Εμπορικού Κέντρου Αιγίου, πλατειών Αγ. Λαύρας και Βάλφουρ και περιμετρικών οδών μετά την ανοιχτή δήλωση του εργολάβου ότι η εκτέλεσή του κρίνεται ασύμφορη, καθώς εξαιτίας της υψηλής έκπτωσης που είχε δώσει δεν μπορεί να καλύψει τις μεγάλες ανατιμήσεις στα υλικά, και άρα προτίθεται να αποχωρήσει! Ουσιαστικά, οι εκπρόσωποι της «AGT CONSTRUCTIONS A.T.E.» επιβεβαίωσαν τους φόβους δημοτικής αρχής, αντιπολίτευσης αλλά και όλων των Αιγιαλέων, ότι το έργο «παγώνει» με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Η σχετική ενημέρωση έγινε σε διαδημοτική σύσκεψη που συγκάλεσε ο δήμαρχος στο γραφείο του, τόσο για το συγκεκριμένο θέμα, όσο και για το μέλλον του ΑΕΙ στο Αίγιο αλλά και για τη μεταφορά των απορριμμάτων. Στην πρόσκληση του δημάρχου ανταποκρίθηκαν οι Χρήστος Γούτος, Βάσω Ψυχράμη και Γρηγόρης Τριανταφυλλόπουλος, ενώ δεν κατέστη εφικτό να παραστούν οι Τάκης Παπακωνσταντινόπουλος και Αγγελική Κουρή. Στο πρώτο μέρος της σύσκεψης, που ήταν «ανοιχτό» για τα μέσα ενημέρωσης και αφορούσε το μείζον ζήτημα του έργου της ανάπλασης, συμμετείχαν ακόμη ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Βασίλης Χριστόπουλος, καθώς και μηχανικοί της Τεχνικής Υπηρεσίας και ο προϊστάμενος Λεωνίδας Καράμπελας. Παρόντες ήταν ακόμη ο τεχνικός διευθυντής της αναδόχου εταιρείας, Σταύρος Σταυρίδης και ο εργοταξιάρχης της ανάπλασης, Γιώργος Γεωργακόπουλος.

Οι αστοχίες, τα σφάλματα, οι καθυστερήσεις και τα υλικά…

Η μελέτη του έργου, που όπως αποδείχθηκε είχε κάποιες αστοχίες, είχε εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο το 2017. Η έκπτωση που δόθηκε από την εταιρεία που προηγήθηκε και ανέλαβε ήταν στο 54,99% του κόστους του έργου, με την Τεχνική Υπηρεσία από τότε να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου ότι ενδέχεται τελικώς να μην μπορεί ο εργολάβος να αντεπεξέλθει και το έργο να τιναχθεί στον αέρα, με τους φόβους να επιβεβαιώνονται 14 μήνες μετά την έναρξη των εργασιών. Βεβαίως τότε η Οικονομική Επιτροπή είχε εγκρίνει την ανάθεση. Και βέβαια καθυστέρησε και η έναρξη των εργασιών καθώς καθυστέρησε να εγκατασταθεί το καλοκαίρι του 2020 ο εργολάβος της ΔΕΗ, ενώ υπήρξαν και διαπιστώσεις για «σφάλματα» στη μελέτη που έφεραν νέα ηλεκτρομηχανολογική μελέτη και τροποποιήσεις οι οποίες «εκκίνησαν» ενστάσεις για τον τρόπο που εγκρίθηκαν. Υπήρξαν όμως και τεχνικά εμπόδια, όπως τονίστηκε και στη χθεσινή σύσκεψη, τόσο από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο όσο και από τους υπηρεσιακούς παράγοντες του δήμου, όπως σπασμένοι σωλήνες, καλώδια υψηλής τάσης κ.ά. Επισημάνθηκε ακόμη χθες πως εδώ και καιρό έχουν δοθεί κατευθύνσεις στον εργολάβο για το πώς να λειτουργήσει με συγκεκριμένες εργασίες σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ωστόσο δεν το έπραξε, δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις να κηρυχθεί έκπτωτος, κάτι που θα διαφανεί σε τρεις ημέρες όπου εκπνέει η προθεσμία…

 

Ζητήθηκαν εξηγήσεις

Ο δήμαρχος Δημήτρης Καλογερόπουλος, κατά τη διάρκεια της χθεσινής σύσκεψης (20/9) , ανέφερε πως ενώ το έργο θα έπρεπε να έχει προχωρήσει, παραμένει ημιτελές δημιουργώντας πολύ μεγάλα προβλήματα στον κόσμο. ΄΄Δεν ξέρω τα τεχνικά ζητήματα αλλά η δουλειά μου είναι, όπως και των υπολοίπων επικεφαλής των παρατάξεων, να γνωρίζουμε με διαφάνεια τι φταίει και δεν προχωρά το έργο, δεν ξέρω αν αυτό που φταίει είναι υποκειμενικό ή αντικειμενικό, ζητώ μία καθαρή κουβέντα καθώς πρέπει να είμαστε αληθινοί απέναντι στον κόσμο΄΄.

Ο Χρήστος Γούτος επίσης ζήτησε να μάθει τι φταίει για την κωλυσιεργία και σε ποια σημεία δεν τηρήθηκε η σύμβαση. Επιπλέον, κατηγόρησε τον δήμαρχο ότι δίνει ελλιπή ενημέρωση για το θέμα και πως ο ίδιος γίνεται αποδέκτης της δικαιολογημένης αγανάκτησης του κόσμου. ΄΄Πείτε μας ξεκάθαρα με ανοιχτά λόγια τι έχει γίνει και τι ακριβώς προβλέπει η σύμβαση΄΄, ανέφερε χαρακτηριστικά. Η κ. Ψυχράμη τόνισε πως για ό,τι συμβαίνει δεν ευθύνεται η αντιπολίτευση, αλλά η τακτική του δημάρχου και ο τρόπος που διοικεί, αναφερόμενη στο ότι από πλευράς δημοτικής αρχής η καθυστέρηση είχε αποδοθεί στις ενστάσεις.

Ο τεχνικός διευθυντής της κατασκευάστριας εταιρείας, σημείωσε: ΄΄Εμείς αναλάβαμε με όλη την καλή θέληση και το πιο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε μέχρι και την τελευταία στιγμή ήταν οι ανατιμήσεις των υλικών. Η εταιρεία μας στο εξής δεν μπορεί να σηκώσει τέτοιο βάρος, αυτή τη στιγμή έχουμε ταυτόχρονα 15 έργα σε όλη την Ελλάδα και ζητάμε μία αποζημίωση για όσα έχουμε κάνει ως τώρα. Θέλουμε 89.000 ευρώ για να μείνουμε. Δεν είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε αν δεν τα λάβουμε. Το έργο χρειάζεται μία εκ νέου ηλεκτρομηχανολογική μελέτη διάρκειας τουλάχιστον δύο μηνών και μετά χρειαζόμαστε ακόμη τρεις μήνες΄΄. Ερωτώμενος από τον δήμαρχο για το εάν έχουν αφήσει κι άλλο έργο από αυτά που εκτελούν, καθώς ο κόσμος λέει πολλά, όπως είπε, ο κ. Σταυρίδης είπε πως έχουν σταματήσει ένα ακόμη τεχνικό έργο που εκτελούσαν στην Κρήτη.

Την ίδια ώρα πάντως αυτό που πολύ καλά γνωρίζουν οι πολίτες είναι ότι το πιο εμπορικό και πολυσύχναστο σημείο του Αιγίου, η πλατεία Αγ. Λαύρας, παραμένει σαν… βομβαρδισμένη, απροσπέλαστη και απρόσιτη, λειτουργώντας αποτρεπτικά ως προς την κυκλοφορία του κόσμου και την κίνηση των καταστημάτων.

Σε επαναδιαπραγμάτευση εάν κηρυχθεί έκπτωτος

Το ερώτημα που τίθεται είναι τι γίνεται στην περίπτωση που κηρυχθεί έκπτωτος ο εργολάβος; Αμέσως μετά ο δήμος θα καλέσει τις εταιρείες που καταθέσει προσφορά και είχαν αξιολογηθεί ως επόμενες στη βαθμολογία, με σκοπό να επαναδιαπραγματευτεί την εκτέλεση του έργου. Σε αυτή την περίπτωση βέβαια και με τα νέα δεδομένα στις τιμές των υλικών αλλά και με την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του έργου, είναι αμφίβολο εάν θα δοθούν και πάλι οι ίδιες εκπτώσεις… Πάντως, δεδομένου ότι ανάλογο πρόβλημα υφίσταται και με άλλα χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ έργα ανά την Ελλάδα, το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο να καλύψει τις αυξήσεις που έχουν πάρει τα υλικά, κάτι που θα ήταν ευχής έργο για την περίπτωση του Αιγίου…


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr