background img
banner
banner

«Βράζει» η εστίαση για την αύξηση ΦΠΑ στα αναψυκτικά

ΣΕ ΔΥΣΜΕΝΗ ΘΕΣΗ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ – ΄΄ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ΄΄ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ

Ως μία φθηνή κοροϊδία χαρακτηρίζουν οι επαγγελματίες της εστίασης και της αναψυχής στην περιοχή, τη μερική διατήρηση του ΦΠΑ στο 13%. Από τη μία η κυβέρνηση δεν έδωσε στον κλάδο τη μονιμότητα του μειωμένου Φόρου όπως συνέβη στην παροχή υπηρεσιών Τουρισμού και από την άλλη εκτόξευσε τον Φόρο στο 24% στα σερβιριζόμενα μη αλκοολούχα ποτά. Ο κλάδος διήνυσε μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο αυτό το φθινόπωρο και η στάση της πολιτείας απέναντί τους, τους προβληματίζει ιδιαίτερα…

Ειδικότερα, ο σχεδιασμός του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για αύξηση του ΦΠΑ στα σερβιριζόμενα αναψυκτικά στο 24%, από 13%, από το νέο έτος, έχει προκαλέσει αντιδράσεις τόσο στον χώρο εστίασης και αναψυχής όσο και στις βιομηχανίες αναψυκτικών. Η αύξηση του ΦΠΑ στα αναψυκτικά, η οποία θα ισχύσει επίσης για το εμφιαλωμένο αεριούχο νερό και τις μπίρες χωρίς αλκοόλ, επιβαρύνει αποκλειστικά τους κλάδους της καφεστίασης και φιλοξενίας (HoReCa), αφού στο λιανεμπόριο, σουπερμάρκετ, περίπτερα και μίνι μάρκετ, εξακολουθεί να ισχύει ο μειωμένος ΦΠΑ του 13%.

Συνδέοντας την αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ), κατηγορεί την κυβέρνηση για αναντιστοιχία με τις προεκλογικές εξαγγελίες και για «συνειδητή πολιτική εξαπάτηση των ελευθερο-επαγγελματιών και μικρών επιχειρήσεων».

Στην επιστολή τονίζεται ότι ο ΦΠΑ, ως οριζόντιος έμμεσος φόρος, επιβαρύνει περισσότερο τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα και ότι ο κανονικός συντελεστής του 24% είναι ο 4ος υψηλότερος στην Ευρώπη, «επιβαρύνει υπέρμετρα τα προϊόντα και υπηρεσίες καθώς αυξάνει την τελική τιμή τους, δηλαδή επιβαρύνει τον καταναλωτή, κατά το 1/4 σχεδόν».

Προσπαθούν να απορροφούν τις αυξήσεις αλλά… ως πότε;

Ερωτηθείς από το Protionline.gr για το πώς βλέπουν την αύξηση του Φόρου στα μη αλκοολούχα ποτά οι επαγγελματίες της περιοχής, ο γραμματέας του Συλλόγου Επαγγελματιών Εστίασης Αναψυχής Άγγελος Βλαχόπουλος, σημείωσε: ΄΄Οι επαγγελματίες της περιοχής το θεωρούν ως μία φτηνή κοροϊδία από πλευράς του υπουργείου. Στην κοινωνία, η εστίαση είναι ο βασικός παράγοντας και ο κινητήριος μοχλός για την τοπική οικονομία, για τον τουρισμό και για την ανάπτυξη και για τη σταθερότητα της αγοράς. Οι επιχειρηματίες της Αιγιάλειας κάνουν πραγματικά ό,τι μπορούν να μην μεταδίδεται το κυλιόμενο κόστος των αυξήσεων στον καταναλωτή και το κάνουν μόνο, όταν δεν υπάρχει άλλος τρόπος να το απορροφήσουν. Τα μέτρα που ίσχυαν στην εποχή επί κορωνοϊού είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που ισχύουν τώρα. Υπάρχει μεγάλο άγχος για την αύξηση του ΦΠΑ και δεν νομίζω πραγματικά ότι θα εξυπηρετήσει σε κάτι, ούτε τον καταναλωτή, ούτε φυσικά και τους εκπροσώπους του επιχειρείν. Οι επαγγελματίες της Αιγιάλειας κάνουν τα πάντα στον κλάδο της εστίασης για να “φυλάξουν” τον πελάτη αλλά δυστυχώς, αντί να υπάρξουν πραγματικά μέτρα στήριξης και βιώσιμες λύσεις, αν’ αυτού, βρισκόμαστε ως επαγγελματίες να ισορροπούμε συνέχεια σε ένα τεντωμένο σκοινί΄΄.

Πτώση της κίνησης κατά 30% τον Νοέμβριο

Στο ερώτημα του Protionline.gr για το πώς κινήθηκε ο κλάδος του στην περιοχή κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου, ο κ. Βλαχόπουλος επισήμανε: ΄΄Ο Σεπτέμβρης και ο Οκτώβριος ήταν σχετικά καλοί μήνες για τα καταστήματα εστίασης αναψυχής. Όμως ο Νοέμβριος είναι πτωτικός και καταγράφεται πτώση της κίνησης περίπου 30% από το προηγούμενο διάστημα΄΄. Ως προς την περίοδο των Χριστουγέννων και των γιορτών που έπονται, ο γραμματέας του Συλλόγου την χαρακτήρισε ως το μεγάλο “ερωτηματικό” αφού δεν μπορεί να ξέρει ούτε την ψυχολογία του κόσμου ούτε τις ρυθμίσεις που θα ισχύουν. ΄΄Υπάρχει μία συγκρατημένη αισιοδοξία ότι τελικά θα κινηθεί η αγορά και θα υπάρξει κόσμος΄΄, σχολίασε.

Όσο για τη σημερινή Black Friday είπε ότι κάποιοι επιχειρηματίες θα ακολουθήσουν την “ημέρα” και κάποιοι όχι και πως είναι στην κρίση του καθενός, ό,τι ακριβώς δηλαδή ίσχυσε και πέρυσι.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr