background img
banner
banner

Το Σ.Β.Α.Κ…. στρώνει τον δρόμο της πεζοδρόμησης

«ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΛΜΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ» ΕΙΠΕ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ – ΜΕΛΕΤΕΣ ΖΗΤΗΣΕ Η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ

Η έγκριση του εκπονηθέντος Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Δήμου Αιγιαλείας από το Δημοτικό Συμβούλιο την περασμένη Τετάρτη, φαίνεται πως… ανοίγει τον δρόμο ώστε να εφαρμοστεί το σχέδιο της δημοτικής αρχής για πεζοδρομήσεις στο κέντρο του Αιγίου.

Η μορφή των αναπλάσεων άλλωστε δεν είναι η μόνη που φανερώνει τις προθέσεις, μιας και επανειλημμένως ο δήμαρχος Δημήτρης Καλογερόπουλος έχει ταχθεί υπέρ των πεζοδρομήσεων. Χωρίς να είναι αρνητική η αντιπολίτευση, ζήτησε μελέτες και ολοκληρωμένο σχέδιο.

Οι αλλαγές στη φυσιογνωμία του κέντρου απαιτούν μελέτες, επισήμανε ο Κ. Σπηλιoπόπουλος

Κατά τη συζήτηση για το Σχέδιο κι ενώ επρόκειτο να προχωρήσει η ψηφοφορία, ο επικεφαλής της παράταξης «Αιγιάλεια Προορισμός» Κώστας Σπηλιόπουλος είπε πως μελετώντας το σχέδιο διαπίστωσε ότι έχει έναν προσανατολισμό πεζοδρομήσεων, με επίλυση των θεμάτων των μέσων μαζικής μεταφοράς, με δημιουργία πάρκινγκ για τη μείωση κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στις κεντρικές αρτηρίες. ΄΄Ψηφίζοντας αυτό το σχέδιο δίνουμε κατεύθυνσης κάτι που δεν είναι διόλου απλό αφού αλλάζει μορφή το κέντρο της πόλης και κατά τη γνώμη μου αλλάζει θετικά. Έχω όμως και κάποιες ενστάσεις. Για παράδειγμα η χρήση ποδηλάτων στο Αίγιο δεν είναι εφικτή λόγω της μορφολογίας της πόλης. Το ποδήλατο το προωθούν οι μελετητές σε όλες τις πόλεις όμως εδώ δεν είναι εύκολο στην πράξη. Επίσης αν μιλάμε για το ιστορικό κέντρο και τις πεζοδρομήσεις και υιοθετήσουμε το σχέδιο αυτό, αύριο ο Δήμος πρέπει να ξεκινήσει τις μελέτες για πεζοδρομήσεις σε όλο το ιστορικό κέντρο. Επίσης, για τα πεζοδρόμια λέει 1,20 έως 2,50 μέτρα τουλάχιστον χωρίς κανένα εμπόδιο. Αυτό σημαίνει ούτε δέντρο ούτε πινακίδα ούτε τραπεζοκαθίσματα. Γενικότερα προβλέπονται αλλαγές στη φυσιογνωμία του κέντρου κι αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό θέμα που συζητήσαμε μέχρι σήμερα εδώ΄΄, είπε ο κ. Σπηλιόπουλος, τονίζοντας πως θα πρέπει να ακολουθήσουν οι απαιτούμενες μελέτες.

΄΄Η μη παράδοση των κοινοχρήστων χώρων στον άνθρωπο μας έχει φέρει να υστερούμε΄΄, είπε ο Δ. Καλογερόπουλος

Ο δήμαρχος από την πλευρά του διευκρίνισε πως ΄΄η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για μία πολύ σημαντική αλλαγή στη λειτουργία της πόλης, όμως θέση της δημοτικής αρχής και προσωπική μου και το είχα εφαρμόσει και παλιότερα, είναι ότι οτιδήποτε δίνεται σε χρήση των ανθρώπων αναπτύσσεται και πως πρέπει το αυτοκίνητο να είναι σε δεύτερη μοίρα. Αντιλαμβάνομαι ότι θα υπάρχουν διλήμματα και συζητήσεις γι’ αυτή τη φιλοσοφία νομίζω ότι πρέπει πραγματικά να δώσουμε αυτές τις κατευθύνσεις. Αυτά που προβλέπει το ΣΒΑΚ δεν είναι δεσμευτικά. Είναι ένας οδηγός που δίνει μία γενικότερη κατεύθυνση και απεικονίζει την φιλοσοφία της πρότασης. Ελπίζω να υιοθετηθεί αυτή η πρόταση από όλο το δημοτικό συμβούλιο και είναι σίγουρο ότι είναι προς τη σύγχρονη κατεύθυνση. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να τολμήσουμε να λειτουργήσουμε έτσι όπως λειτουργούν όλες οι πόλεις, με χώρους πεζοδρομήσεων αναψυχής και λειτουργικότητας ούτως ώστε να δώσουμε την «ανάσα» που χρειάζεται ο κάθε πολίτης, αλλά και ταυτοχρόνως να δώσουμε και ένα στίγμα έλξης επισκεπτών΄΄.

Και πρόσθεσε ο κ. Καλογερόπουλος: ΄΄Στο τεχνικό πρόγραμμα είναι και το master plan της παραλίας άρα προχωρούμε σε κατευθύνσεις αρκετά ρηξικέλευθες που μέχρι τώρα πρέπει να ομολογήσουμε ότι ήταν στο μυαλό πάρα πολλών πλην όμως κάποιες αντιδράσεις δημιουργούσαν αναστολές στο να γίνουν τα βήματα που πρέπει. Ως άνθρωποι που ασχολούμαστε με τα κοινά πρέπει εμείς να δίνουμε το στίγμα μας και να περνάμε πολλές φορές κάθετα τον ποταμό για να φτιάξουμε την γέφυρα, για να είμαστε χρήσιμοι και ωφέλιμοι. Το πιο εύκολο θα ήταν να κάνουμε ό,τι γινόταν μέχρι τώρα, να καθόμαστε στην όχθη ή να πηγαίνουμε με τα ήσυχα νερά του ποταμού. Όμως γέφυρα δεν θα είχαμε…΄΄.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα παραδείγματα άλλων πόλεων, σημειώνοντας: ΄΄Φαίνεται ότι η μη παράδοση των κοινοχρήστων χώρων στον άνθρωπο τόσα χρόνια μας έχει φέρει να υστερούμε σε έλξη επισκεψιμότητας και οικονομικής ανάτασης. Μας έχουν δείξει οι άλλοι τι πρέπει να κάνουμε. Εμείς δεν πρέπει να ολιγωρούμε, πρέπει να τολμήσουμε και να είστε σίγουροι ότι αυτό θα είναι για το καλό των μελλούμενων γενιών΄΄.

Ο δήμαρχος αναφέρθηκε και σε ένα πείραμα στο οποίο είχε λάβει μέρος το 2016 όταν στήθηκαν δύο άνθρωποι με τα κινητά τηλέφωνα, ο ένας στο ΚΤΕΛ και ο άλλος στην οδό Σολωμού και διαπίστωσαν ότι από τα 37 αυτοκίνητα τα 32 πέρασαν πρώτα από το ένα σημείο και μετά από το δεύτερο πράγμα που δείχνει ότι διέσχισαν την Κλ. Οικονόμου και τη Μητροπόλεως. ΄΄Κάνουν ένα πέρασμα για να δουν μήπως είναι κάποιος γνωστός τους. Δεν είναι επιχείρημα αυτό. Προτείνω να κάνουμε το βήμα και θα δείτε ότι το μέλλον ανήκει σε αυτή τη φιλοσοφία και σε αυτή την επιλογή. Ας είμαστε αυτοκινητοδιώκτες και όχι ανθρωποδιώκτες΄΄, κατέληξε ο δήμαρχος.

Οι επιφυλάξεις Χρ. Γούτου

Ο επικεφαλής της παράταξης «Αιγιάλεια Μαζί για το Αύριο» Χρήστος Γούτος είπε πως πράγματι πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό ζήτημα όμως, απευθυνόμενος στον δήμαρχο, είπε: ΄΄Σας φοβάμαι δεν έχετε έντιμο πρότερο βίο όσον αφορά τα θέματα αυτά. Όταν βάλατε βγάλατε τα τραπεζοκαθίσματα στον δρόμο στη Μητροπόλεως εκεί απορήσαμε όλοι πώς έγιναν όλα στον… αέρα.
Γι’ αυτό διατηρούμε επιφυλάξεις. Θέλουμε επιτέλους να πάμε κάπως πιο οργανωμένα, να γίνουν κυκλοφοριακές μελέτες. Εγκρίνουμε το ΣΒΑΚ και διατηρούμε επιφυλάξεις για τη συνέχεια. Ας πάμε τεκμηριωμένα με τους ειδικούς με συγκοινωνιολόγους, με αυτούς που ασχολούνται με τις πόλεις. Ας μην πειραματιστούμε άλλο, διότι το πέρασμα στο κέντρο έχει να κάνει και με την κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου. Γι’ αυτό ας πάμε πολύ συγκροτημένα με το ανάλογο σχέδιο και χωρίς παρεμβάσεις σαν αυτές του παρελθόντος΄΄.

«Πρόβα» στην Τρίγωνη, απόφαση για τα ταξί

Ένα… πείραμα άτυπα έγινε τις τελευταίες ημέρες πάντως στο κάτω μέρος της Τρίγωνης Πλατείας όπου ο πλακόστρωτος δρόμος χρησιμοποιείτο από πεζούς. Όσο για το πάνω μέρος υπάρχουν οι διαβεβαιώσεις για παράδοσή του στην κυκλοφορία (των οχημάτων) σε δύο εβδομάδες. Επίσης, στο Δημοτικό Συμβούλιο της περασμένης εβδομάδας δόθηκε έγκριση για παραχώρηση κι άλλων θέσεων στην πιάτσα των ταξί η οποία προσωρινά βρίσκεται στην οδό Κλεομένους Οικονόμου, από την Βάλφουρ που ήταν επί σειρά ετών. Δεν αποκλείεται μάλιστα, να υπάρξει απόφαση για να διατηρηθεί στο σημείο αυτό μετά την παράδοση του έργου της ανάπλασης…


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr