background img
banner
banner

Μπαλάκι οι ευθύνες με τις απαλλοτριώσεις

ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΤΙΝΑΞΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΩΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΝ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΑΙΓΙΟΥ ΜΕ ΤΗ ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ

Στην ειδική, πρώτη, συνεδρίαση για τη λογοδοσία της Περιφερειακής αρχής του Νεκτάριου Φαρμάκη που έγινε την Τρίτη 19 Φεβρουαρίου, νωρίς το απόγευμα στην Πάτρα, μπήκε το θέμα της σύνδεσης του νέου λιμένα του Αιγίου με τη νέα εθνική (Ολυμπία) οδός το οποίο «λιμνάζει» εδώ και μια εξαετία περίπου.

Αφορμή της ερώτησης την οποία κατέθεσε ο νομικός και περιφερειακός σύμβουλος της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας «Νέα Δυτική» Φάνης Αδαμόπουλος ήταν το πρόσφατο αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του Protionline.gr σχετικά με την εμπλοκή που υπάρχει με τις απαλλοτριώσεις και το ποσό των 3 εκατ. ευρώ τα οποία αναζητά η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προκειμένου «ξεπαγώσει» η εργολαβία.

Ο κ. Αδαμόπουλος εξέφρασε την απορία του σχετικά με το γεγονός ότι ο αρχικός προϋπολογισμός για τις απαλλοτριώσεις ήταν μόλις 450 εκατ. ευρώ, για να φτάσει μετά τις πρώτες δικαστικές αποφάσεις, πλέον στα 3 εκατ. ευρώ! Επισήμανε μάλιστα ότι οι σχετικές επιστολές της Περιφέρειας προς τα αρμόδια Υπουργεία με τις οποίες έχει ζητηθεί πρόσθετη χρηματοδότηση μέσα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, είναι στα εκκρεμή εδώ και μια τριετία και πλέον φαίνεται ότι το έργο δεν έχει καμία τύχη!

Στην ερώτηση απάντησε ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Έργων Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Γιαννόπουλος εκτιμώντας ότι η ευθύνη, για την αρχική αστοχία της μελέτη με τον εσφαλμένο υπολογισμό των αποζημιώσεων για τους ιδιοκτήτες δεν είχε η παρούσα Περιφερειακή αρχή. Παράλληλα τόνισε ότι σχετικές παρεμβάσεις για να βρεθούν τα επιπλέον χρήματα ξεκίνησαν το 2020. Συμπληρωματικά ο κ. Αδαμόπουλος επεσήμανε ότι, το γεγονός πως το έργο βρίσκεται πλέον και… επίσημα στις καλένδες θα έχει και άλλες συνέπειες.

Κρίνοντας αναγκαία πλέον και την αναθεώρηση της αρχικής μελέτης και του προϋπολογισμού για την κατασκευή συνολικά του έργου. Σύμφωνα με τον κ. Αδαμόπουλο θα υπάρξει αύξηση της δαπάνης πλέον για αδρανή υλικά και κατασκευαστικές εργασίες στο 50% επιπλέον, εκτός από «φούσκωμα» του λογαριασμού για τις απαλλοτριώσεις. Όπως είχε αποκαλύψει to Protionline.gr αρχές Μαρτίου ο Δήμος Αιγιαλείας με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος βρίσκονται σε αναζήτηση επιπλέον χρηματοδότησης μετά την εκτίναξη του κόστους με τις αποζημιώσεις, έξι φορές πάνω σε σχέση με το αρχικό κόστος!

Οι ανάγκες διπλασιάζονται!

Το έργο, σύμφωνα με τον Αδαμόπουλο είναι πολύ πιθανό να μην δύναται να εκτελεστεί ούτε με τα 9 εκατ. ευρώ που ζητά σήμερα η Περιφέρεια! Ουσιαστικά, από το 2017 με την μη επικαιροποιημένη πλέον αρχική μελέτη, από τα 6,45 εκατ. ευρώ, το έργο διπλασιάζεται και μπορεί να φτάνει σήμερα -σε επίπεδο χρηματοδοτικών απαιτήσεων- τα 12 εκατ. ευρώ!

Σε νέα παρέμβασή του ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης θεώρησε ότι οι προβληματισμοί της αντιπολίτευσης δεν είναι παράλογοι και, για μια ακόμη φορά, δήλωσε την απορία του για την αρχική μελέτη και την «εκτίναξη» του κόστους των απαλλοτριώσεων! Η σύνδεση του λιμένα Αιγίου με τον αυτοκινητόδρομο της ΝΕΟ Κορίνθου-Πατρών μπήκε στο ΠΔΕ προκειμένου να αναβαθμίσει συνολικά την παραλιακή ζώνη του Αιγίου και να μετατρέψει τη λιμενική αυτή εγκατάσταση σε διαμετακομιστικό κόμβο με άμεση πρόσβαση, από τη ΝΕΟ Κορίνθου – Πατρών.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr