background img
banner
banner

Η εξυπηρέτηση των πολιτών και η αποτελεσματικότητα των υπαλλήλων του δήμου

ΤΕΘΗΚΑΝ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ Κ. ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

Ζήτημα λειτουργίας των υπηρεσιών του δήμου με ειδική αναφορά στην αποτελεσματικότητα ορισμένων υπαλλήλων, έθεσε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της προπερασμένης Τετάρτης ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης Κώστας Σπηλιόπουλος. Αφορμή στάθηκε η καταγγελία πολίτη για επιβολή προστίμου για χόρτα σε ιδιοκτησία του και η αγνόηση – όπως κατήγγειλε- των παραστατικών που φανερώνουν πως τα χόρτα κόπηκαν. Τις διατάξεις του νόμου σχετικά με τις υποχρεώσεις των ιδιοκτητών για λόγους ασφαλείας, γνωστοποίησε η αντιδήμαρχος Μαρία Ιατροπούλου.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Σπηλιόπουλου, ΄΄οι υπηρεσίες του δήμου πρέπει να έχουν ως προτεραιότητα την εφαρμογή του προγράμματος της δημοτικής αρχής και ο δεύτερος στόχος να είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη στα καθημερινά προβλήματα του και την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του. Δεν λέω πως δεν κάνουν όλοι καλά τη δουλειά τους. Η πλειοψηφία την κάνει. Υπάρχουν όμως και ορισμένοι που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους και μάλιστα τώρα που ο δήμος έχει έναν έμπειρο άνθρωπο για γενικό γραμματέα, πρέπει αυτά τα φαινόμενα να εκλείψουν΄΄.

Ο επικεφαλής της παράταξης «Αιγιάλεια προορισμός» αναφέρθηκε στο παράδειγμα πολίτη ιδιοκτήτη ακινήτου σε χωριό που η υπηρεσία τον ενημέρωσε ότι πρέπει να κόψει τα χόρτα κι αυτός έκανε το καθήκον του όμως η υπηρεσία δεν του το αναγνώρισε και του επέβαλε πρόστιμο. Όπως είπε, διαμαρτυρήθηκε έκανε ενστάσεις και η υπηρεσία δεν θέλει καν να τον ακούσει. Μάλιστα, παρών ήταν και ο καταγγέλλων πολίτης.

Πρόκειται για τον πρώην αντιδήμαρχο Αιγίου Θανάση Παπανικολόπουλο (φωτο) ο οποίος εξέθεσε το θέμα του. Ο κ. Σπηλιόπουλος ανέφερε και ένα ακόμη παράδειγμα μη αποτελεσματικής λειτουργίας υπηρεσίας του δήμου λέγοντας πως ΄΄πολίτης κατέθεσε αίτημα προκειμένου να λάβει την απαιτούμενη βεβαίωση από τον δήμο για να προβεί σε επένδυση όμως έφτασε στο… παραπέντε να χάσει το πρόγραμμα, αφού η αρμόδια υπηρεσία παρέκαμπτε τις διαδικασίες κωλυσιεργούσε, έλειπε… Ενημέρωσα τον δήμαρχο και προς τιμήν του έδρασε αμέσως όμως δεν είναι σωστό κάθε φορά που ένας πολίτης έχει ένα πρόβλημα να φτάνει στον δήμαρχο για να μπορέσει να βρει το δίκιο του. Ο πολίτης πρέπει να αισθάνεται τον Δήμο συμπαραστάτη και ο Δήμος οφείλει να τον στηρίζει΄΄.

Η… κατεύθυνση δημάρχου – γενικού γραμματέα

Ο δήμαρχος παρατήρησε ότι σχετικά με την εξυπηρέτηση των πολιτών υπάρχουν ζητήματα που έχουν σχέση με τη λειτουργία του Δημοσίου γενικότερα. ΄΄Η συνταγματική διάταξη της μονιμότητας είναι ένα οχυρό πίσω από το οποίο πολλές φορές υπάρχουν τα δίκια αλλά και κάποιες φορές άδικες συμπεριφορές αντιμετώπισης των πολιτών. Ήδη ο γενικός γραμματέας έχει στείλει εγκύκλιο προς τους υπαλλήλους επισημαίνοντας τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να συμπεριφέρονται στους πολίτες. Να είναι ευγενικοί, να αντιμετωπίζουν τα θέματα με συνείδηση κ.λπ. Σε σχέση με το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι σωστό να κατηγορείται υπάλληλος χωρίς να είναι εδώ να απαντήσει΄΄, είπε ο δήμαρχος.

Τι προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο

Η δε αντιδήμαρχος κ. Ιατροπούλου ανέλυσε το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τα μέτρα προστασίας για τα οικόπεδα και τους ακάλυπτους χώρους στις περιοχές εκτός ορίων οικισμών που δεν υπάρχει εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο. Όπως είπε, “ορίζεται ακριβώς η διαδικασία για το πώς πρέπει να κόβονται τα χόρτα. Την εφαρμογή την κάνουν οι δήμοι από πρώτη μέχρι 30 Απριλίου κάθε έτους θα πρέπει να ξεκινά αυτή διαδικασία και να συντηρούνται οι χώροι. Από την 1 Μαΐου μέχρι τις 31 Οκτωβρίου τα ακίνητα πρέπει να είναι καθαρά ώστε να μην έχουμε περαιτέρω προβλήματα με πυρκαγιές. Το πρόστιμο επιβάλλεται από την υπηρεσία κάθε φορά που διαπιστώνεται παράβαση. Εάν οποιοσδήποτε πολίτης νιώθει θιγμένος ή θεωρεί ότι έχει γίνει λάθος, έχει το δικαίωμα προσφυγής -ένστασης την οποία εξετάζει με πολύ μεγάλη προσοχή η υπηρεσία και αυτές είναι οι εντολές της διοίκησης. Αν δεν υποβληθεί η ένσταση του πολίτη, το πρόστιμο παγιώνεται. Από εκεί και μετά υπάρχουν νόμιμες διαδικασίες στις οποίες ο πολίτης μπορεί να προσφύγει΄΄. Επιπλέον, θεώρησε… άκυρο μία μοναδική περίπτωση να απασχολεί το Δημοτικό Συμβούλιο όταν τέτοια θέματα είναι συνηθισμένα στη δημοτική διοίκηση. Ζήτησε τέλος μεγαλύτερο σεβασμό στους ανθρώπους που υπηρετούν την δημοτική διοίκηση τόσα χρόνια.


Διαβάστε περισσότερα:
· · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr