background img
banner
banner

Στην… μοίρα της η Αιγιάλεια για τα αντιπλημμυρικά

ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΩΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ

Μπορεί οι βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών να ανέδειξαν τα κενά συμπληρωματικών έργων σε Ολυμπία Οδό και νέο σιδηρόδρομο, ωστόσο από συγκυρίες και μόνο μέχρι στιγμής δεν έχουν… πνιγεί άνθρωποι και περιουσίες…

Η ανάγκη αντιπλημμυρικής θωράκισης της Αιγιάλειας σε συγκεκριμένα σημεία κατά μήκος των δύο δικτύων παραμένει, με τον δήμο να έχει θέσει προ των ευθυνών τους, υπουργείο, διαχειριστές και κατασκευάστριες εταιρείες.
Είναι εμφανές ότι τα δύο μεγάλα αναπτυξιακά έργα δίνουν ώθηση στην Αιγιάλεια, πλην όμως κάποια ακάλυπτα σημεία θέτουν σε υψηλό κίνδυνο πολίτες και ιδιοκτησίες. Από τον δήμο έχουν αποτανθεί στην Εισαγγελία, καταθέτοντας και όλα τα έγγραφα που έχουν σταλεί προς τις αρμόδιες αρχές. Ωστόσο, μπορεί να διενεργείται προανάκριση, όμως δεν υπάρχει το παραμικρό νεότερο που θα μπορούσε να δημιουργεί την αίσθηση ότι θα εκτελεστούν άμεσα αντιπλημμυρικά έργα.

Ο τεχνικός σύμβουλος του δήμου, Απόστολος Λιόγκας έχει κάνει λεπτομερή καταγραφή των έργων που χρειάζονται σε συγκεκριμένα σημεία τα οποία και στο παρελθόν κατ’ επανάληψη έχει γίνει γνωστά στο υπουργείο με… συγκρατημένες δεσμεύσεις, ενώ έχουν ακουστεί και διάφορα ποσά που επίσημα ουδέποτε διατέθηκαν γι’ αυτούς τους σκοπούς, όπως π.χ. τα 34 εκατ. ευρώ που ποτέ δεν ήρθαν. Όπως ο ίδιος επισημαίνει στην «Π», ΄΄δεν έχουμε το παραμικρό νεότερο σε ό,τι αφορά την εκτέλεση συμπληρωματικών εργασιών παραπλεύρως τον μεγάλων έργων, με εξαίρεση μία προοπτική που υπάρχει να αξιοποιηθεί πλεόνασμα της ΕΡΓΟΣΕ για την εκτέλεση αντιπλημμυρικών στην Δυτική Αιγιάλεια, σε Ροδοδάφνη και Καμάρες, για τα οποία προχωρά και σχετική μελέτη΄΄. Μάλιστα, για τον σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε πρόσφατα και συνάντηση των ανθρώπων του δήμου με τους επιβλέποντες ώστε να επισημανθούν τα πιο επικίνδυνα σημεία και να γίνουν οι απολύτως αναγκαίες παρεμβάσεις.

Τα επικίνδυνα σημεία

Από εκεί και πέρα, έχουν ανατεθεί κάποιες μελέτες στην εταιρεία «ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ» χωρίς όμως να έχει γίνει γνωστό εάν έχουν ολοκληρωθεί και πότε θα αξιοποιηθούν. Παράλληλα όμως υπάρχουν σημεία που εκτιμήσεις τεχνικών αναφέρουν πως αργά ή γρήγορα θα δημιουργήσουν προβλήματα. Μεταξύ αυτών είναι η περιοχή Μπούφου Λαγκάδα που βρίσκεται πάνω από σχολεία, συγκεκριμένα σημεία στην Ανατολική Αιγιάλεια σε Νικολέικα, Ριζόμυλο και Βαλιμίτικα εκεί όπου απειλούνται ιδιοκτησίες καθώς και σε Ροδοδάφνη και Καμάρες. Μάλιστα, τεχνικοί εκτιμούν πως τα προβλήματα ως τώρα είναι διαχειρίσιμα μόνο και μόνο επειδή οι βροχές είναι μεν πολλές ωστόσο δεν είναι απότομες ώστε να κατεβάσουν μεγάλο όγκο υδάτων.

Προχωρούν οι εργασίες στην Ν.Ε.Ο. για την καθίζηση στο ύψος του Ελαιώνα

Μία φορά το φαινόμενο ήταν έντονο και παραλίγο να προκληθούν πολύ σοβαρές συνέπειες για την περιοχή, ενώ ακόμη δεν έχει τελειώσει η αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν. Ως γνωστόν, εξαιτίας των έντονων καιρικών συνθηκών που επικράτησαν στην περιοχή την Πρωτοχρονιά, σημειώθηκε κατάρρευση του σαραζανέτ που είχε τοποθετηθεί στην Παλαιά Εθνική, με αποτέλεσμα να υπάρξει καθίζηση του εδάφους στην Ν.Ε.Ο. που βρίσκεται ακριβώς από πάνω… Ως εκ τούτου πάρθηκαν προληπτικά μέτρα ασφαλείας για 3,2 χλμ. τα οποία ισχύουν ακόμη και σήμερα, ένα και πλέον μήνα μετά, παρότι οι οδηγοί λίγα μέτρα πιο πέρα πληρώνουν ένα από τα υψηλότερα τέλη διοδίων στη χώρα… Μάλιστα, στο συγκεκριμένο σημείο της παράκαμψης σημειώθηκε προχθές θανατηφόρο ατύχημα, το πρώτο που καταγράφεται στην περιοχή από την στιγμή που παραδόθηκε στην κυκλοφορία η Ν.Ε.Ο.
Για την πορεία των εργασιών στο συγκεκριμένο τμήμα ρωτήθηκε από την «Π» ο διευθυντής του έργου της Ν.Ε.Ο. περιοχής Αιγιάλειας, Τάσος Τσάκαλης, ο οποίος διαβεβαίωσε πως οι εργασίες συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς, κάνοντας την εκτίμηση ότι στο τέλος Φεβρουαρίου θα έχουν ολοκληρωθεί και η οδός θα έχει παραδοθεί ξανά στην κυκλοφορία, στην αρχική της μορφή.

«Έρχεται» το τρένο το καλοκαίρι

Και μπορεί τα έργα στην Ολυμπία Οδό, σε ό,τι αφορά την περιοχή να έχουν ολοκληρωθεί, πλην της αποκατάστασης του έκτακτου προβλήματος, σε… καλό δρόμο βρίσκεται η νέα σιδηροδρομική γραμμή αφού πληροφορίες θέλουν το τρένο να… μπαίνει στις ράγες μέσα στο καλοκαίρι, βέβαια με τη χρήση ντιζελομηχανής. Ήδη, προχωρά η δοκιμαστική λειτουργία που στις 15 Δεκεμβρίου έφερε και τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στην Αιγιάλεια, χωρίς να γίνει αντιληπτός, σε κλίμα ικανοποίησης ωστόσο, γιατί δεν υπάρχουν εμπόδια στην λειτουργία της γραμμής. Ταυτόχρονα όμως προχωρούν οι διαδικασίες για την ηλεκτροκίνηση που θα μειώσει σε μεγάλο βαθμό τον χρόνο των δρομολογίων. Ήδη βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο ώστε να προχωρήσει η διαδικασία της ανάθεσης.

Βάσω Ψυχράμη: «Ως τώρα μας έχει… λυπηθεί ο Θεός»…

Τα προβλήματα και τους κινδύνους που εγκυμονεί η έλλειψη αντιπλημμυρικών στην Αιγιάλεια, γνωρίζει όσο λίγοι η Βάσω Ψυχράμη που επί σειρά ετών ήταν αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων αλλά και υπεύθυνη της Πολιτικής Προστασίας του δήμου. Μάλιστα, ουκ ολίγες φορές, τόσο ο δήμαρχος όσο και η ίδια, έχουν παρέμβει ζητώντας έργα και εφιστώντας την προσοχή σε συγκεκριμένα σημεία.
Όπως αναφέρει η κ. Ψυχράμη, υποψήφια δήμαρχος Αιγιαλείας πλέον, ΄΄έχουμε κάνει πολλές προσπάθειες και οι Τοπικές Κοινότητες που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο κίνδυνο και από πλευράς δήμου, να πείσουμε για την αναγκαιότητα των έργων. Έχουν γίνει συναντήσεις, αυτοψίες από τους αρμόδιους και άπειρες συζητήσεις, πλην όμως, η περιοχή μας παραμένει ανοχύρωτη και θα μπορούσε να πει κανείς ότι, ως τώρα μας έχει… λυπηθεί ο Θεός και δεν έχει συμβεί κάποια καταστροφή. Κανείς όμως δεν μπορεί να εγγυηθεί κάτι για το μέλλον, καθώς και οι τεχνικοί διαβεβαιώνουν πως μία παρατεταμένη δυνατή νεροποντή, μπορεί να δημιουργήσει τεράστια προβλήματα σε ανθρώπους και ιδιοκτησίες΄΄.
Σύμφωνα με την κ. Ψυχράμη, κατά μήκος του δρόμου και του σιδηροδρόμου, είναι πολλά τα «ανοιχτά μέτωπα» και πλέον οι πιθανές επιπτώσεις έχουν γίνει το μόνιμο άγχος δήμου και κατοίκων. ΄΄Μας είχαν υποσχεθεί μελέτες και κονδύλι γι’ αυτούς τους σκοπούς που δεν ήρθαν ποτέ΄΄, προσθέτει η πρώην αντιδήμαρχος, τονίζοντας πως μεγάλη ευθύνη για την κατάσταση φέρει η κεντρική Πολιτεία που αδιαφορεί για τους κινδύνους, θα πρέπει όμως να αναλάβει τις ευθύνες της…


Διαβάστε περισσότερα:
· ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr