background img
banner
banner

Ξεκίνησε με προβλήματα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην περιοχή

ΠΩΣ ΒΙΩΝΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Το κλείσιμο των σχολείων, ο περιορισμός της παραγωγικής δραστηριότητας, τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας δημιουργούν τεράστια προβλήματα κοινωνικά, οικονομικά και ψυχολογικά και στις οικογένειες της περιοχής. Η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει ήδη ξεκινήσει, ωστόσο στο επίκεντρο του προβληματισμού της εκπαιδευτικής κοινότητας βρίσκεται ο κίνδυνος ότι λόγω των γνωστών προβλημάτων, να οδηγήσει σε ολόκληρες κοινωνικές κατηγορίες και σε εκπαιδευτικό αποκλεισμό.

Προβλήματα παρουσιάστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας κατά την εγγραφή των μαθητών στο ΠΣΔ που είτε δεν τους αναγνωρίζει είτε «πέφτει» το σύστημα. Επίσης υπάρχει ένας αριθμός μαθητών που δεν διαθέτουν διαδίκτυο ή υπολογιστή στο σπίτι τους. Η πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία, με τα ισχύοντα δεδομένα, είναι ακόμα πιο δύσκολη για συγκεκριμένες κατηγορίες μαθητών. Μάλιστα, έχει παρατηρηθεί η προθεσμία εγγραφών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο έως σήμερα Δευτέρα 30 Μαρτίου.

Σύμφωνα με το υπουργείο, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα πραγματοποιηθεί με δύο μεθόδους: α) τη σύγχρονη (σε πρώτη φάση αφορά τηλεδιασκέψεις μεταξύ εκπαιδευτικών) και β) την ασύγχρονη (μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών). α) Για τη σύγχρονη εκπαίδευση θα χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα Webex Meetings. β) Για την ασύγχρονη εκπαίδευση το ΥΠΑΙΘ προτείνει να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο πλατφόρμες, την e-me και την e-class.

«Η χρόνια πολιτική των περικοπών φανερώνει τη γύμνια του όλου εγχειρήματος»

Πώς όμως βιώνουν οι εκπαιδευτικοί της περιοχής τη διαδικασία και ποια πιστεύουν ότι είναι η δυναμική της; Ερωτηθείσα από τo protionline.gr η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας Δώρα Μαστραπά, επισήμανε: ΄΄Όλοι μας βρισκόμαστε μπροστά σε πρωτόγνωρες καταστάσεις. Το Υπουργείο έχοντας εγκαταλείψει τα δημόσια σχολεία (έχουμε καταγγείλει τη χρόνια υποχρηματοδότηση, αλλά και την μονίμως καθυστερημένη πρόσληψη αναπληρωτών), έρχεται τώρα να ανακοινώσει μεγαλεπήβολες δράσεις που όμως «κολλάνε» στην αντικειμενική πραγματικότητα. Έτσι παρά το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων με αίσθημα ευθύνης του παιδαγωγικού και κοινωνικού τους ρόλου, διέθεσαν τις δυνάμεις τους στο εγχείρημα κατανοώντας την ανάγκη επικοινωνίας και στήριξης των μαθητών/τριών τους, αλλά η χρόνια πολιτική των περικοπών απέναντι στη δημόσια παιδεία που ακολουθούν συστηματικά οι κυβερνήσεις, και ακολούθησε με ευλάβεια και η σημερινή, φανερώνει τη γύμνια του όλου εγχειρήματος. Συγκεκριμένα: Συνάδελφοι προσπαθούν να δημιουργήσουν λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και βρίσκονται αντιμέτωποι με το γεγονός ότι το σύστημα του Υπουργείου πέφτει. Ενίοτε τα καταφέρνουν τις πρώτες πρωινές ώρες. Άλλοι ενώ έχουν καταφέρει να εγγραφούν, δεν μπορούν να δουλέψουν με τις ασύγχρονες πλατφόρμες γιατί το σύστημα είναι υπερβολικά αργό ή τους «πετάει έξω». Πολλοί γονείς καταγγέλλουν ότι δυσκολεύονται να πάρουν κωδικούς από το Σχολικό Δίκτυο, αναγκάζοντας το υπουργείο να δώσει παράταση έως τις 30 Μαρτίου. Είναι σαφές ότι δεν έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό και σε σύνδεση με επαρκή ταχύτητα. Το ίδιο ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς που έχουν «γερασμένο» εξοπλισμό΄΄.

Εκείνο που παρατηρεί η κ. Μαστραπά είναι ότι ΄΄ακόμα και οι εκπαιδευμένοι στις ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής στην Εκπαίδευση) συνάδελφοι δεν είναι εκπαιδευμένοι στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που υπακούει σε άλλη λογική και κανόνες (όπως π.χ. ότι στην βασική εκπαίδευση χρησιμοποιείται επικουρικά, καθώς η ζωντανή τάξη είναι αναντικατάστατη) και απλώς αυτοσχεδιάζουν. Σεμινάρια γίνονται «στο πόδι» μπροστά στην έκτακτη ανάγκη κι αυτό δείχνει για μία ακόμη φορά την έλλειψη προετοιμασίας. Ταυτόχρονα ορισμένοι διευθυντές, παραγνωρίζοντας τα παραπάνω υπαρκτά προβλήματα, πιέζουν τους συναδέλφους να υλοποιήσουν τις απαιτήσεις του Υπουργείου με συνεχή τηλεφωνήματα και αποστολή μηνυμάτων γενόμενοι «βασιλικότεροι του βασιλέως». Ενώ το Υπουργείο δηλώνει ότι το εγχείρημα είναι προαιρετικό και για καθηγητές και για μαθητές κάποιοι διευθυντές ξεφεύγουν από τη γραμμή και υποχρεώνουν συναδέλφους (ακόμα και γυμναστές!) να δουλέψουν όλα τα μαθήματα φορτώνοντας έτσι επιπλέον και άσκοπα το σύστημα΄΄.

Συμπερασματικά, η πρόεδρος της τοπικής ΕΛΜΕ, τονίζει: ΄΄Σ’ αυτήν την κατάσταση το Υπουργείο θριαμβολογεί για την επιτυχία των αριθμών, αλλά κανείς δεν νοιάζεται για την ουσία. Σ’ αυτό το πλαίσιο κάποιοι συνάδελφοι έχουν βρει άλλους διαύλους ηλεκτρονικής επαφής και ψυχολογικής ή κοινωνικής στήριξης σε καθαρά ελεύθερη βάση. Έτσι υπηρετείται η πρόθεση του Υπουργείου να «είμαστε σ’ επαφή με τους μαθητές». Εκτός αν είναι άλλες οι προθέσεις του και έχουμε κάθε λόγο να είμαστε καχύποπτοι΄΄.

Οι προτάσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α/Βάθμιας Εκπαίδευσης

Την ίδια στιγμή, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας, μεταξύ άλλων, σημειώνει: ΄΄Οι δυσκολίες της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι λειτουργικές και συνεχώς προκύπτουν και θα προκύπτουν νέες. Το εγχείρημα είναι πρωτόγνωρο, αλλά η επιτυχία του δεν εξαρτάται από τον εκπαιδευτικό στον οποίο επιχειρείται να χρεωθεί η αποτυχία. Ένα σωρό ερωτήματα προκύπτουν. Έχουν όλα τα νοικοκυριά internet και H/Y; Πόσους Η/Υ πρέπει να διαθέτει ένα σπίτι; Πώς θα λειτουργήσουν 60.000 κυψέλες ταυτόχρονα σε τέσσερις ώρες σε σπίτια με δύο και περισσότερους μαθητές και με αρκετούς γονείς να εργάζονται ήδη εξ αποστάσεως; Ήδη πολλοί συνάδελφοι δεν μπορούν να εμπλουτίσουν τις κυψέλες τους και γονείς ταλαιπωρούνται να βγάλουν κωδικούς e-mail στο ΠΣΔ λόγω της υφιστάμενης σύνδεσης. Καίρια αναπάντητα ερωτήματα από τη στιγμή που το δίκτυο βγαίνει εκτός λειτουργίας καθημερινά. Ξεχωριστή αγωνία υπάρχει για τους μαθητές της Στ΄ Δημοτικού που «αφήνουν» φέτος τη βαθμίδα της Πρωτοβάθμιας΄΄.

Ο Σύλλογος προτείνει: “Την άμεση αναβάθμιση του ΠΣΔ που από 300.000 ξεπέρασε το 1.000.000 χρήστες. Την εγγραφή από την επόμενη χρονιά των μαθητών της Α τάξης μέσω myschool στο ΠΣΔ αυτόματα. Τη δημιουργία e-me Σχολείου – blog (πλατφόρμας) ή e-class Σχολείου – blog (πλατφόρμας) όπου κάθε τάξη ή τμήμα θα έχει δική του κυψέλη και οι εκπαιδευτικοί θα αναρτούν με τους κωδικούς τους τα μαθήματα χωρίς να έχει πρόσβαση άλλος εκπαιδευτικός παρά μόνο οι μαθητές τους. Έτσι θα αποσυμφορηθούν οι πλατφόρμες και το δίκτυο. Σύνδεση και ενεργοποίηση άμεσα των οπτικών ινών σε σχολεία και σπίτια, ώστε να πολλαπλασιαστεί η παρεχόμενη ταχύτητα και δωρεάν χρήση στους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αναβάθμιση, καταγραφή, εμπλουτισμός εξοπλισμού εργαστηρίων Η/Υ στην Πρωτοβάθμια καθώς έλεγχος και συντήρηση τους με αξιοποίηση ευρωπαϊκών και κρατικών κονδυλίων. Τοποθέτηση δασκάλου Πληροφορικής σε όλα τα σχολεία.” Και καταλήγει: ΄΄Επειδή ξαφνικά ανακαλύψαμε την Αμερική στο όνομα της τεχνολογίας, προτείνουμε στην ΔΟΕ, στο ΥΠΑΙΘ, στον κ. Περιφερειακό Διευθυντή και στους κ.κ. Συντονιστές Παιδαγωγικού Έργου ως plan B αυτό που φιλότιμα και με ενδιαφέρον έκαναν ως τώρα αρκετοί Σύλλογοι Διδασκόντων διατηρώντας επιτυχώς την επικοινωνία με γονείς και μαθητές: Να στέλνουν το υλικό τους μέσω e-mail, blogs και sites λαμβάνοντας υπόψη τα προσωπικά δεδομένα και τα πνευματικά δικαιώματα του υλικού που αναρτούν ή επισυνάπτουν΄΄.

Υπάρχει καλή θέληση από τους εκπαιδευτικούς…

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η άποψη έμπειρων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ο διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Ελίκης Δημήτρης Ελευθεριώτης, επισημαίνει στo protionline.gr: ΄΄Οι διαδικασίες που έχουν προκριθεί είναι χρονοβόρες και τα συστήματα που τις υπηρετούν δεν δύνανται να αντέξουν το φόρτο της δυναμικότητας των μαθητών και των εκπαιδευτικών, γι’ αυτό άλλωστε και δόθηκε παράταση στις εγγραφές. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν έχει την έννοια του γνωστικού αντικειμένου αλλά της απασχόλησης του μαθητή που βρίσκεται μέσα στο σπίτι, καθώς και της επαφής του με τον εκπαιδευτικό. Πραγματοποιείται ανάλυση της ύλης που ήδη έχει διδαχθεί, εμβάθυνση και επίλυση αποριών και επ’ ουδενί νέα παράδοση. Η διαδικασία γίνεται είτε στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις που έχουμε καταγράψει, είτε στο ιστολόγιο του εκάστοτε σχολείου, είτε ακόμη και τηλεφωνικώς΄΄.
Παρατήρησε ακόμη πως ΄΄το ζήτημα είναι να μην δημιουργηθούν δύο κατηγορίες μαθητών. Αυτών που έχουν πρόσβαση και αυτών που δεν έχουν. Η καλή θέληση υπάρχει από την πλευρά των εκπαιδευτικών, ωστόσο στην πράξη δεν είναι εύκολο το εγχείρημα. Σε θετική κατεύθυνση είναι η λειτουργία της εκπαιδευτικής τηλεόρασης για τις τάξεις Τετάρτη, Πέμπτη και Έκτη΄΄.

Χρήσιμη η διαδικασία για τα νήπια

Πόσο χρήσιμη είναι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα Νηπιαγωγεία; Μιλώντας στo protionline.gr η νηπιαγωγός, διευθύντρια του 3ου Νηπιαγωγείου Αιγίου Δήμητρα Λαμπροπούλου, τόνισε: ΄΄Ως εκπαιδευτικός σε Νηπιαγωγείο -το οποίο θεωρείται η πρώτη βαθμίδα εκπαίδευσης που συμβάλλει στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των νηπίων, παρέχοντάς τους τα κατάλληλα εφόδια όχι μόνο για γλωσσική και γνωστική ανάπτυξη, αλλά και για συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη – θεωρώ πολύ σημαντική την όποια καινοτόμο δράση βοηθάει προς την επίτευξη αυτού του σκοπού. Έτσι, δεδομένης της υφιστάμενης κατάστασης που βιώνουμε όλοι, μεγάλοι και μικροί, λόγω του COVID-19 και των μέτρων πρόληψης που λαμβάνονται για τον περιορισμό της εξάπλωσης αυτού, «αγκαλιάζω» θερμά την μέθοδο «εξ αποστάσεως εκπαίδευση», η οποία δεν υποκαθιστά την βασική λειτουργία και τον ρόλο του νηπιαγωγείου, αλλά λειτουργεί επικουρικά και συμπληρωματικά΄΄. Καταλήγοντας, επισήμανε: ΄΄Μέσω αυτού του εναλλακτικού τρόπου επικοινωνίας με τα παιδιά, μας δίνεται η δυνατότητα να λειτουργούμε ως «πομποί», παρέχοντάς τους τα κατάλληλα ερεθίσματα και ενθαρρύνοντάς τα να αναπτύξουν την δημιουργικότητά τους και να διαχειριστούν τον ελεύθερο χρόνο τους. Το πιο βασικό είναι ότι με αυτό τον τρόπο μπορούμε να τα βοηθήσουμε να βρουν αποτελεσματικούς τρόπους να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, όπως το άγχος ή τον φόβο, είτε μέσω παιχνιδιού, ζωγραφικής, κ.ά., είτε μέσω συζήτησης΄΄.

‘‘Σε θετική κατεύθυνση αρκεί να πετύχει’’

Εν τω μεταξύ, σε θετική κατεύθυνση, πέραν των προβλημάτων ως προς την εφαρμογή της, βλέπουν οι γονείς την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μιλώντας στo protionline.gr, ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δ. Αιγιαλείας Μένιος Κουτρόπουλος, είπε: ΄΄Γνωρίζουμε πως δεν είναι καθ’ όλα έτοιμο το σύστημα και ότι πολλοί γονείς δεν έχουν καταφέρει ακόμη να εγγράψουν τα παιδιά τους. Οτιδήποτε όμως κι αν κάνουν τα παιδιά στο σπίτι και πηγάζει από την Εκπαίδευση, είναι θετικό. Ο χρόνος είναι πολύς, ο περιορισμός τους στο σπίτι δύσκολος και οποιαδήποτε εποικοδομητική δραστηριότητα μόνο καλό θα κάνει. Γνωρίζουμε ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί και δεν… φιλοδοξεί να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική διαδικασία όμως είναι καλό που δρομολογήθηκε, αρκεί να καταφέρει να προχωρήσει στην πράξη΄΄.

Σε ό,τι αφορά το πώς εξελίσσεται η κατάσταση, ο κ. Κουτρόπουλος ανέφερε: ΄΄Υπάρχει η διαβεβαίωση πως δεν θα χαθεί η σχολική αλλά ούτε και η ακαδημαϊκή χρονιά. Σαν γονείς αγωνιούμε, προέχει ωστόσο η υγεία και η ασφάλεια των παιδιών μας΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr