background img
banner
banner

Περίοδος επανεκκίνησης και ανάπτυξης για το σύνολο του δήμου

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΥ ΝΤΙΝΟΥ ΣΤO PROTIONLINE.GR

Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Αιγιαλείας, δημοτικός σύμβουλος από τον Ερινεό με την παράταξη του δημάρχου, ανοίγει τα χαρτιά του σήμερα στo protionline.gr και μιλά για όλους και για όλα. Αυτοδιοικητικός με μακρά εμπειρία στα αυτοδιοικητικά έδρανα, έχει συνεργαστεί με τέσσερις δημάρχους, αποκαλύπτει, κρίνει και οραματίζεται για μια καλύτερη Αιγιάλεια.

Το τελευταίο δημοτικό συμβούλιο έγινε μέσω τηλεδιάσκεψης. Τι αποκομίσατε από αυτή τη διαδικασία και πώς αυτή οργανώθηκε;

Η αλήθεια είναι ότι για τα περισσότερα μέλη του δημοτικού συμβουλίου ήταν μία πρωτόγνωρη διαδικασία. Εγώ,λόγω της επαγγελματικής μου ιδιότητας, τη γνώριζα άριστα και θέλω να τονίσω ότι αν και ήταν η πρώτη φορά που οργανώθηκε, κατά γενική ομολογία ήταν ένα πολύ συγκροτημένο δημοτικό συμβούλιο, με απόλυτη τάξη στην διαδικασία, που ξεπέρασε κάθε αρχική προσδοκία.

Είναι εντυπωσιακό ότι τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου προσαρμόστηκαν και ανταποκρίθηκαν πολύ γρήγορα στη διαδικασία και αυτό έφερε το συνολικό, καλό αποτέλεσμα και την ομαλή ολοκλήρωση του συμβουλίου.

Πρέπει να τονίσω ότι ο τεχνικός σύμβουλος του δήμου κ. Λυκουρέντζος στήριξε άψογα τεχνικά τη διαδικασία, διόρθωσε κάθε δυσλειτουργία καθ΄ όλη τη διάρκεια του συμβουλίου και αυτό μου έδωσε τη δυνατότητα να μπορώ να ελέγξω την ομαλή ροή του.

Και μην ξεχνάτε, ότι ήταν από τις πρώτες τηλεδιασκέψεις Πανελλαδικά, σε επίπεδο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Το μείζον θέμα του συμβουλίου ήταν η μείωση δημοτικών τελών που έφερε η μειοψηφία. Γιατί το καταψήφισε η πλειοψηφία;

Τα θέματα στο δημοτικό συμβούλιο και ειδικά τα θέματα που αφορούν τα οικονομικά του δήμου, δηλαδή την εκτέλεση του προϋπολογισμού του, είναι υποχρεωτικό να έχουν τεκμηριωμένη εισήγηση, να αφορούν ανάλογη και ισόποση μείωση των κωδικών εισόδων και εξόδων του προϋπολογισμού και φυσικά να έχουν την έγκριση της οικονομικής υπηρεσίας του δήμου. Σε κάθε άλλη περίπτωση, ακόμα κι αν ένα θέμα που αφορά τα οικονομικά του δήμου ψηφιστεί με μεγάλη πλειοψηφία ή και ομόφωνα, χωρίς να φέρει τα ανωτέρω χαρακτηριστικά, δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να επικυρωθεί ως απόφαση αλλά αντίθετα θα ακυρωθεί συνολικά.

Άρα λοιπόν ένα τέτοιο θέμα δεν το φέρνεις για λόγους εντυπωσιασμού, μόνο και μόνο για να κάνεις πολιτική (μικρο – πολιτική), το φέρνεις τεκμηριωμένα όπως προβλέπεται, εάν η στόχευσή σου είναι η πραγματική ανακούφιση των δημοτών. Είναι σαφές με όσα αναφέρω, ότι και στην περίπτωση της εισήγησης μείωσης των δημοτικών τελών αλλά και στο θέμα της μείωσης των τελών άρδευσης,σε καμία περίπτωση οι εισηγήσεις των μελών της αντιπολίτευσης δε θα προκαλούσαν πραγματικό αποτέλεσμα, ακόμα και σε περίπτωση  ψήφισης από το δημοτικό συμβούλιο.

Επειδή όμως εμάς, ως Δημοτική Αρχή, έχοντας την ευθύνη λειτουργίας του Δήμου, μας ενδιαφέρει η σοβαρή αντιμετώπιση των πραγμάτων, προκειμένου να παραχθεί έργο, που θα έχει ως αποτέλεσμα την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, αλλά και επειδή πρέπει να διαμορφώνουμε την πολιτική μας σύμφωνα με τις εκάστοτε συνθήκες, όπως οι σημερινές που διανύομε και είναι αναμφισβήτητα δύσκολες για όλους μας, είμαστε έτοιμοι να προσαρμόζουμε την πολιτική (οικονομική), του δήμου στα δεδομένα της στιγμής. Η απόφαση της δημοτικής αρχής είναι να εκπονήσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εξόδου από την κρίση, με στοχευμένες παρεμβάσεις ανακούφισης, τόσο των επιχειρήσεων όσο και του συνόλου των δημοτών μας.Αυτό θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με όλους τους φορείς του δήμου, ώστε το τελικό σχέδιο να αντιμετωπίζει συντονισμένα και ολοκληρωμένα τις επιπτώσεις που επέφερε η κρίση και θα ανακουφίζει πραγματικά όλους τους πληγέντες (επιχειρήσεις και ιδιώτες) στο δήμο μας.

Στην περίπτωση της εισήγησης μείωσης των δημοτικών τελών αλλά και στο θέμα της μείωσης των τελών άρδευσης, σε καμία περίπτωση οι εισηγήσεις των μελών της αντιπολίτευσης δε θα προκαλούσαν πραγματικό αποτέλεσμα, ακόμα και σε περίπτωση  ψήφισης από το δημοτικό συμβούλιο.

Η πλειοψηφία στο συμβούλιο είναι οριακή και τη συμπληρώνουν τρεις παρατάξεις. Πόσο δύσκολη είναι αυτή η σύνθεση;

Επειδή έχω εμπειρία έξι τετραετιών στην τοπική αυτοδιοίκηση, τις τέσσερις εκ των οποίων έχω υπηρετήσει στη θέση του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, θα σας πω ότι, περίπου το 95% των αποφάσεων λαμβάνονται με μεγάλη πλειοψηφία ή ομόφωνα. Αποφάσεις που επιφέρουν τριβές, αντιθέσεις ή διαφορετικές απόψεις, είναι κάτω από το 5% του συνόλου των αποφάσεων και έχουν σχέση με τις βασικές πολιτικές επιλογές στα μεγάλα θέματα της εκάστοτε δημοτικής αρχής. Αυτές οι αποφάσεις εκτός του ότι πρέπει να πείσουν την πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου,περνάνε από τη βάσανο στο εσωτερικό των δημοτικών ομάδων. Όσο πιο επεξεργασμένες και στοχευμένες ως προς το αποτέλεσμα είναι οι πολιτικές αυτές, τόσο μεγαλύτερη αποδοχή βρίσκουν από τις παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου.  Άρα λοιπόν μία δημοτική αρχή που έχει όραμα και συνθέτει, δύναται να έχει την αποδοχή των προτάσεών της, χωρίς να χρειάζεται να έχει με το μέρος της την πλειοψηφία των μελών του δημοτικού συμβουλίου. Για αυτό και υποχρέωση της δημοτικής αρχής είναι να πείθει για τις επιλογές της. Άλλωστε ο νόμος που διέπει την αυτοδιοίκηση, (κάτι που συμβαίνει σε σχεδόν όλα τα ευρωπαϊκά κράτη), επιτάσσει τη σύνθεση και τη συνεργασία ευρύτερων παρατάξεων με σκοπό τη διοίκηση, κάτι που στην περίπτωση του Δήμου Αιγιαλείας μέχρι στιγμής αποτελεί ένα πολύ πετυχημένο παράδειγμα.

Ο ρόλος του συμβουλίου έχει υποβαθμιστεί σε σχέση με το παρελθόν, ή έχει αλλάξει και επαναπροσδιορισθεί ο ρόλος του;

Το Δημοτικό Συμβούλιο είναι το κυρίαρχο όργανο της λειτουργίας του Δήμου και αποτελεί τη δημοκρατική εκπροσώπηση της τοπικής κοινωνίας.

Είναι αλήθεια, ότι οι τροποποιήσεις που επήλθαν στο νομοσχέδιο «Κλεισθένης», που διέπει τη λειτουργία της τοπικής αυτοδιοίκησης Α και Β βαθμού, τον Αύγουστο του 2019, έδωσαν υπερεξουσία στον Δήμαρχο και στην εκλεγμένη παράταξη,σε ένα ευρύ φάσμα αρμοδιοτήτων, όπως η συγκρότηση των συμβουλίων των νομικών προσώπων, των δημοτικών επιχειρήσεων, των επιτροπών του δήμου κλπ. Ακόμα όμως και σε αυτή την περίπτωση, το δημοτικό συμβούλιο παραμένει κυρίαρχο και από τον τρόπο λειτουργίας του εξαρτάται η καταξίωση των δημοτικών παρατάξεων, στα μάτια της εκάστοτε τοπικής κοινωνίας.

Κύριο μέλημά μου, έχοντας την ευθύνη της λειτουργίας του, ως Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου, είναι το επίπεδό του να είναι υψηλό, να δημιουργώ τις προϋποθέσεις για να έχει κύρος στην κοινωνία, γιατί αντικατοπτρίζει την εικόνα του πολιτικού προσωπικού του δήμου.

Για το λόγο αυτό εκφράζομαι θεσμικά, λειτουργώ με δικαιοσύνη απέναντι σε όλους, προσπαθώ να προλάβω οποιαδήποτε εκτροπή του, στέκομαι δίπλα στα μέλη του, και τηρώ σε μεγάλο βαθμό την διαδικασία που προβλέπει ο κανονισμός λειτουργίας του, προστατεύοντας έτσι την εικόνα του.

Μία δημοτική αρχή που έχει όραμα και συνθέτει, δύναται να έχει την αποδοχή των προτάσεών της, χωρίς να χρειάζεται να έχει με το μέρος της την πλειοψηφία των μελών του δημοτικού συμβουλίου.

Έχετε συνεργαστεί από τη θέση του προέδρου με τέσσερις δημάρχους. Πως αξιολογείτε Σκανδάμη, Κληρονόμο, Παναγόπουλο και Καλογερόπουλο σε επίπεδο διακυβέρνησης;

Έχω συνεργαστεί σε επίπεδο Προέδρου Δημοτικού Συμβουλίου με τέσσερις δημάρχους, αρχής γενομένης το 2000 με τον αείμνηστο Μιχάλη Σκανδάμη, στον τότε Καποδιστριακό Δήμο Ερινεού, όπου κληθήκαμε να περάσουμε από τη λειτουργία κοινοτήτων στη λειτουργία ενός ενιαίου δήμου, κάτι που ήταν αρκετά δύσκολο και προκαλούσε αναταράξεις, λόγω κυρίως των τοπικιστικών αντιλήψεων πολλών ετών, που έπρεπε να μετουσιωθούν σε σύνθεση απόψεων για την λειτουργία ενός ενιαίου σώματος. Η επιτυχημένη παρουσία του έμπειρου πρώην κοινοτάρχη Καμαρών και μετέπειτα δημάρχου Μιχάλη Σκανδάμη, συνετέλεσε ώστε να τεθούν οι βάσεις της λειτουργίας του δήμου.

Η παρουσία του επόμενου Δημάρχου, του Λευτέρη Κληρονόμου, ο τρόπος προσέγγισης και το επίπεδο συνεργασίας λειτουργούσαν καταλυτικά στη λειτουργία της ομάδας ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Έτσι τέθηκε η βάση για την ουσιαστική ενοποίηση και ανάπτυξη του δήμου.

Η προσωπική συνεργασία μου με τον Θανάση Παναγόπουλο στο Δήμο Αιγιαλείας ήταν σε καλό επίπεδο, αλλά εκτιμώ ότι χρειαζόταν εκ μέρους του δημάρχου μεγαλύτερη αυτοκυριαρχία, ψυχραιμία και σταθερότητα στις αποφάσεις για τη λειτουργία του δήμου.

Αναφορικά με τον Δημήτρη Καλογερόπουλο, του οποίου οι ικανότητες είναι γνωστές σε όλους, κύρια χαρακτηριστικά του είναι η στήριξη και ο σεβασμός στο έργο των συνεργατών του, η λήψη ορθών αποφάσεων, η αποτελεσματικότητά του, η  προσήλωση στο τελικό αποτέλεσμα και η διορατικότητά του.

Ποια θεωρείτε δυσκολότερη ή σημαντικότερη στιγμή στην αυτοδιοικητική σας δράση;

Μέσα από τη μακρόχρονη πορεία μου στην τοπική αυτοδιοίκηση, είναι βέβαιο ότι έχω αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις, αλλά έχω απολαύσει και τη χαρά της δημιουργίας και της αποτελεσματικότητας προς όφελος των δημοτών.

Η περίοδος 2008 – 2011 πραγματικά ήταν μία πολύ δύσκολη περίοδος από κάθε άποψη,τόσο για εμένα προσωπικά αλλά και για το συνόλο σχεδόν του δημοτικού συμβουλίου του τότε δήμου. Κλήθηκα και κληθήκαμε να αντιμετωπίσω και να αντιμετωπίσουμε δύσκολες καταστάσεις στη λειτουργία του δήμου, με πολύ έντονες αντιπαραθέσεις, ακραίες θα έλεγα, που αποτέλεσαν μία δυσάρεστη εμπειρία για όλους μας.

Αντίθετα, η προηγούμενη περίοδος (επί Κληρονόμου) ήταν περίοδος ανάπτυξης, δημιουργικής συνεργασίας και έργων υποδομής σε όλο το μήκοςκαι πλάτοςτου τότε δήμου.

Η τωρινή θητεία, αν και το διάστημα είναι μικρό, μου δημιουργεί την προσδοκία ότι εάν συνεχίσουμε στο ίδιο επίπεδο και δεν υπάρξουν αστάθμητοι παράγοντες, θα είναι μία περίοδος επανεκκίνησης και ανάπτυξης για το σύνολο του δήμου.

Το δημοτικό συμβούλιο παραμένει κυρίαρχο και από τον τρόπο λειτουργίας του εξαρτάται η καταξίωση των δημοτικών παρατάξεων, στα μάτια της εκάστοτε τοπικής κοινωνίας. 

Η κυβέρνηση διαχειρίστηκε την υγειονομική κρίση πολύ καλά κατά γενική ομολογία. Πώς την αξιολογείτε στο οικονομικό πεδίο;

Είναι γεγονός ότι η αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης (COVID-19) έχει ως σήμερα επιτυχές αποτέλεσμα. Όμως δυστυχώς μετά από μία δεκαετή οικονομική κρίση, όπου υπήρξε ένα χρονικό διάστημα δύο περίπου ετών που βαδίζαμε σε μία ομαλότητα, δημιούργησε αντίστροφη τάση, διότι η ευάλωτη οικονομία μας είναι δύσκολο να μπορέσει να ανακάμψει και πάλι γρήγορα. Αν και φύσει αισιόδοξος, φοβάμαι ότι το επόμενο διάστημα θα επιφέρει δύσκολες οικονομικές συνθήκες, που θα επηρεάσουν τόσο τους ιδιώτες όσο και το επιχειρείν. Είμαστε μία χώρα που η βαριά της βιομηχανία είναι ο τουρισμός, στον οποίο η υγειονομική κρίση έχει ήδη προκαλέσει για την ερχόμενη σεζόν τεράστια ζημιά, συμπαρασύροντας με τον τρόπο αυτό το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας μας. Επειδή η κρίση είναι παγκόσμια και δεν αφορά μόνο τη χώρα μας, ας ευχηθούμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα καταλάβει επιτέλους ότι υγειονομική κρίση και πολιτική λιτότητας είναι εκρηκτικό μείγμα για τις οικονομίες όλων των χωρών – μελών που μπορεί να προκαλέσει ανήκεστο βλάβη και να επιφέρει φτωχοποίηση μεγάλου μέρους της κοινωνίας. Άρα λοιπόν χρειάζονται κεντρικά σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης γενναίες αποφάσεις και χρηματοδοτικά εργαλεία που να αποτρέψουν τις οικονομίες των χωρών να βυθιστούν στην ύφεση.

Είστε Περιφερειακός διευθυντής στην Εθνική Τράπεζα. Μπορούν οι τράπεζες να βοηθήσουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να σταθούν στα πόδια τους και πως βλέπετε να γίνεται αυτό;

Αν και ομιλώ με την θεσμική μου ιδιότητα και όχι με την επαγγελματική μου, θα σας πω ότι η παρατεταμένη κρίση της ελληνικής οικονομίας είχε ως αποτέλεσμα να συμπαρασύρει σε κρίση και το τραπεζικό σύστημα της χώρας. Οι τράπεζες κατόρθωσαν να βρίσκονται σήμερα σε ένα πολύ καλύτερο επίπεδο και να είναι έτοιμες να χρηματοδοτήσουν και πάλι την επιχειρηματικότητα, διαθέτοντας τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία. Για να υπάρξει ανάπτυξη σε μία χώρα βασική προϋπόθεση συνιστά  η χρηματοδότηση των συντελεστών της οικονομίας από το τραπεζικό σύστημα. Στη χώρα μας οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες και αυτές βλήθηκαν από την οικονομική κρίση, χρειάζονται κεφάλαια για την επανεκκίνησή τους. Θεωρώ ότι είναι το κατάλληλο timing, γιατί από τη μία έχουμε το τραπεζικό σύστημα το οποίο είναι σε θέση πλέον να διαθέσει κεφάλαια στην αγορά και από την άλλη έχουμε τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα που βρίσκεται σε στάδιο αναδιοργάνωσης και είναι έτοιμη να χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια αυτά στην ανάπτυξη της.

Με τον Δημήτρη Καλογερόπουλο, του οποίου οι ικανότητες είναι γνωστές σε όλους, κύρια χαρακτηριστικά του είναι η στήριξη και ο σεβασμός στο έργο των συνεργατών του, η λήψη ορθών αποφάσεων, η αποτελεσματικότητά του, η  προσήλωση στο τελικό αποτέλεσμα και η διορατικότητά του.

Τι εύχεστε για το μέλλον σε σχέση με την Αιγιάλεια.

Εύχομαι οι συμπολίτες μου να βγουν υγιείς και το τέλος της υγειονομικής κρίσης να μας βρει όλους εδώ.

Επίσης εύχομαι το όραμα της δημοτικής αρχής να υλοποιηθεί, και συγκεκριμένα :

  • να προχωρήσει η ολοκλήρωση του αποχετευτικού έργου με την κατασκευή των εσωτερικών δικτύων σε όλο το μήκος και πλάτος του δήμου μας
  • να καταστεί ο δήμος μας τουριστικός προορισμός, με την αξιοποίηση τόσο της δημοτικής περιουσίας, όσο και με τις κατάλληλες επενδύσεις ώστε να αποκτήσει σύγχρονες τουριστικές υποδομές, αξιοποιώντας το υπέροχο φυσικό του περιβάλλον του και την μεγάλη ιστορία του
  • να δημιουργηθούν υποδομές (οδοποιία, σύγχρονα δίκτυα άρδευσης) ώστε να αναπτυχθεί ο ξεχωριστός πρωτογενής τομέας του Δήμου Αιγιαλείας
  • καθώς και να πραγματοποιηθεί ανάπλαση του ιστορικού κέντρου του Αιγίου ώστε να αποκτήσει ταυτότητα γίνει μία πόλη αναφοράς.

Κλείνοντας, προσδοκία μου είναι ο Δήμος μας να φτάσει σε επίπεδο που θα αποτελεί σημείο αναφοράς και δε θα υπολείπεται σε τίποτα από οποιονδήποτε άλλο Δήμο της χώρας μας.


Κατηγορίες Άρθρου
ΠΡΟΣΩΠΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr