background img
banner
banner

Άνοιγμα των σχολείων με ανησυχία από τους γονείς

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ

Την προσεχή Δευτέρα 11 Μαΐου επιστρέφουν στα θρανία οι μαθητές της Γ’ Λυκείου με τα σχολεία να έχουν δύο ζώνες λειτουργίας. Ήδη, έχουν γίνει γνωστοί οι όροι με τους οποίους θα λειτουργούν, με τους γονείς ωστόσο, τόσο σε επίπεδο Ένωσης Συλλόγων Γονέων Αιγιάλειας όσο και Ομοσπονδίας Δυτικής Ελλάδας να εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους…
Από Δευτέρα πάντως Θα γίνει διαίρεση τμημάτων σε 2 υπο-τμήματα (1,5 μ. απόσταση και έως 15 μαθητές ανά τμήμα). Θα ισχύει εκ περιτροπής διδασκαλία στα 2 υποτμήματα (Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή / Τρίτη-Πέμπτη και αντίστροφα).

Μέτρα πρόληψης και προφύλαξης

Αντισηπτικά στο σχολείο, φυσικός εξαερισμός και καθαρισμός 2 φορές την ημέρα. Διαφορετικά διαλείμματα και απαγόρευση λειτουργίας κυλικείων. Προαιρετική χρήση μάσκας στην τάξη και στα μέσα μεταφοράς μαθητών. Δυνατότητα μη προσμετρώμενης απουσίας για μαθητές που έχουν ειδικό λόγο (βάσει δήλωσης γονέα/κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου ευπαθούς ομάδας στο σπίτι όπως έχει οριστεί από την Επιτροπή, ή ατόμου που νοσεί). Ζωντανή παρακολούθηση μαθήματος εξ αποστάσεως για όσους μαθητές έχουν ειδικό λόγο απουσίας από το σχολείο. Προαγωγικές και Απολυτήριες Εξετάσεις. Μη διενέργεια προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων. Έμφαση στην κάλυψη της ύλης (οδηγίες Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής). Αξιολόγηση βάσει βαθμών τετραμήνων.

Ανοίγουν τα φροντιστήρια

Στις 11 Μαΐου ανοίγουν και τα φροντιστήρια αλλά μόνο για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου στα οποία θα ισχύουν αντίστοιχα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης όπως 1,5 μέτρο απόσταση μεταξύ μαθητών και το όριο 15 μαθητών ανά τμήμα.

Σε τοποθέτησή της, η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δ. Αιγιαλείας τονίζει για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων: ΄΄Η πανδημία της νόσου του κορονοϊού, κηρύχθηκε διεθνώς από τον Παγκόσμιο Οργανισμό υγείας (Π.Ο.Υ), ως δημόσια κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Η χώρα μας, αλλά και ολόκληρος ο πλανήτης, δοκιμάστηκε σε ένα πρωτόγνωρο φαινόμενο πανδημίας: «στον πόλεμο με έναν αόρατο εχθρό», που δυστυχώς απέφερε την απώλεια πολλών ανθρώπινων ζωών. Γνωρίζουμε ότι μεταδίδεται μέσω άμεσης επαφής με αναπνευστικά σταγονίδια ενός μολυσμένου ατόμου καθώς και από το άγγιγμα μολυσμένων επιφανειών με τον ιό, με πύλες εισόδου το πρόσωπο, τα μάτια, τη μύτη, το στόμα. Σήμερα, τα παιδιά και οι νέοι αποτελούν τον κινητήριο μοχλό της επόμενης γενιάς. Κάθε κρίση παρουσιάζει την ευκαιρία να τους βοηθήσει αφενός να μάθουν, και να καλλιεργήσουν το αίσθημα της συμπόνιας και αφετέρου να αυξήσουν την ανθεκτικότητα. Παράλληλα τους δίνεται η δυνατότητα να χτίσουν μια ασφαλέστερη κοινωνία και μια κοινότητα που φροντίζει τα μέλη της΄΄.

Στις επιπτώσεις της καραντίνας αναφέρει: ΄΄Η συμμετοχή των μαθητών, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις διαδικασίες προστασίας από τον ιό και η αντιμετώπιση της καθημερινότητας με την πανδημία (COVID-19) επέφερε ικανότητες που δεν είχαν αντιληφθεί οι μαθητές, αλλά παράλληλα τους ¨όπλισε¨ με δεξιότητες, γνώσεις και συνήθειες που θα τους βοηθήσουν στο άμεσο και απώτερο μέλλον τους. Στην επόμενη περίοδο, στην περίοδο της κανονικότητας που θα ξεκινήσει διαδοχικά την 11/05 & 18/05/2020, η προστασία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και ολόκληρης της σχολικής κοινότητας είναι ιδιαίτερα σημαντική. Οι μαθητές θα επιστρέψουν στα θρανία για 10 -12 ημέρες καθώς τα μαθήματα δεν θα διεξάγονται σε καθημερινή βάση. Οι τάξεις θα κατατμηθούν προκειμένου να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός, και η παρουσία των μαθητών στο σχολείο θα γίνεται εκ περιτροπής΄΄.

Ζητούνται ουσιαστικά μέτρα

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η Ένωση σημειώνει πως ΄΄η επαναλειτουργία όλων των εκπαιδευτικών δομών θα πρέπει να συνοδεύεται από ουσιαστικά μέτρα για την πρόληψη διασποράς του κορωνοϊού στην μαθητική κοινότητα. Οι ακόλουθες σκέψεις, αποτελούν εύλογα ερωτήματα και προβληματισμούς εν όψει της έναρξης των σχολείων σε λίγες μέρες: Θα έχουν εξοπλιστεί όλα τα σχολεία με όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής υγιεινής και πρόληψης (π.χ. επάρκεια αντισηπτικών, χειροπετσέτων μιας χρήσης, σαπουνιών κ.λπ.). Θα έχουν καλυφθεί όλα τα σχολεία με επαρκές προσωπικό καθαριότητας που θα εξασφαλίζει την καθαριότητα καθ΄ όλη τη διάρκεια λειτουργίας των μαθημάτων και όχι απλά κατά την έναρξη της ημέρας και στο τέλος αυτής; Επαρκούν οι αίθουσες των σχολικών μονάδων προκειμένου να τηρηθούν οι προβλεπόμενες αποστάσεις; Τι έχει προβλεφτεί για την προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών στη σχολική μονάδα; Πως θα γίνεται αυτή; Τι πρόβλεψη υπάρχει για τις μεταφορές των μαθητών με λεωφορεία και ταξί για λόγους αποφυγής συνωστισμού. Η συνύπαρξη ενήλικων ατόμων, ευπαθών ομάδων αλλά και μαθητών στο ίδιο λεωφορείο όπου οι μία κατηγορία είναι απαραίτητο να φορούν μάσκες και οι μικροί μαθητές συνίσταται να φορούν; Τι ενημέρωση θα υπάρξει (πριν την έναρξη) για την υγιεινή και ασφάλεια των μαθητών; Τι πρόβλεψη υπάρχει για την επάρκεια των εκπαιδευτικών, δεδομένου ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες; Ποια μέτρα θα ληφθούν για τη στήριξη των μαθητών των Ειδικών σχολείων, ώστε να απασχολούνται και να απολαμβάνουν τη στήριξη που τους αξίζει; Για τους μαθητές που ανήκουν, είτε οι ίδιοι, είτε άτομα του οικογενειακού τους περιβάλλοντος σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού και επομένως, η παραμονή τους στην οικία τους κρίνεται απαραίτητη, υπάρχει κατάλληλος και επαρκής εξοπλισμός, έτσι ώστε να καθίσταται εφικτή η σύνδεσή τους με τις αίθουσες διδασκαλίας; Τι πρόβλεψη υπάρχει για τις τουαλέτες οι οποίες δεν επαρκούν για το μαθητικό πληθυσμό που φιλοξενούν;΄΄.

Σύμφωνα με το Δ.Σ. της Ένωσης, ΄΄το σχολείο αποτελεί βασικό κοινωνικό θεσμό, μέσω του οποίου μορφώνονται και διαπαιδαγωγούνται οι νέοι, με στόχο τη μετατροπή τους σε ώριμους, υπεύθυνους και δημιουργικούς πολίτες. Μέσα από το σχολικό περιβάλλον, οι μαθητές αναπτύσσουν σχέσεις με τους συμμαθητές τους, μαθαίνουν να συνεργάζονται, να διαπλάθουν την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν τις κλίσεις και τις ικανότητές τους, ενώ παράλληλα μαθαίνουν υποχρεώσεις και ευθύνες, το σωστό και το δίκαιο, ώστε να γίνουν άνθρωποι συνετοί με αρχές και αξίες. Άλλωστε όπως ανέφερε και ο Κοσμάς ο Αιτωλός «Καλύτερα, αδερφέ μου, να έχεις ελληνικό σχολείον εις την χώραν σου, παρά να έχεις βρύσες και ποτάμια, διότι οι βρύσες ποτίζουν το σώμα, τα σχολεία όμως ποτίζουν την ψυχή. Και ωσάν μάθεις, παιδί μου, γράμματα, τότε λέγεσαι άνθρωπος»΄΄.

Τι ζητά από τον δήμο Αιγιαλείας

Καταλήγοντας, η Ένωση προσθέτει: ΄΄Συνηγορούμε στην επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, όμως αφενός η λειτουργία τους θα πρέπει να συμβαδίσει με την ασφάλεια υγιεινής όλων και αφετέρου θα πρέπει να τηρηθούν εις το ακέραιο (από όλους τους υπεύθυνους φορείς π.χ. Δήμος Αιγιαλείας) όλα τα μέτρα προστασίας και οι υποδείξεις των ειδικών προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr