background img
banner
banner

ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΤΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΑΙΓΙΟΥ: Αγώνας δρόμου μέχρι τις 8 Μαρτίου

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ Η ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΣΕ 14 ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

Λιγότερο από μήνας έχει μείνει για όσους Αιγιαλείς δεν έχουν δηλώσει τα ακίνητα περιουσιακά στοιχεία τους, στο Εθνικό Κτηματολόγιο. Η παράταση που δόθηκε από την ίδια την υπηρεσία στην εκπνοή του ‘21 ισχύει ουσιαστικά μέχρι τις 8 Μαρτίου, όπου είναι και η τελευταία προθεσμία υποβολής των αιτήσεων. Το Γραφείο Κτηματογράφησης Αιγίου λειτουργεί περίπου τρία χρόνια και ήδη, συγκαταλέγεται στα πιο οργανωμένα γραφεία, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να ενημερώνει το ευρύ κοινό για τις υποθέσεις του καθημερινά, είτε με ραντεβού και φυσική παρουσία, είτε μέσω της ιστοσελίδας με λεπτομερείς πληροφορίες ή περιγραφές.

Για ποιες περιοχές είχε ξεκινήσει το πρόγραμμα στις 8 Νοεμβρίου

Η ανάρτηση των κτηματολογικών στοιχείων αφορούσε τις κοινότητες Αιγίου, Ζήριας, Νέου Ερινεού, Καμάρων, Αγίου Κωνσταντίνου, Βαλιμιτίκων, Δημητρόπουλου, Διγελιωτίκων, Κουλούρας, Λόγγου, Ροδοδάφνης, Σελιανιτίκων, Σελινούντος του δήμου Αιγιαλείας (της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας) στα γεωγραφικά πλαίσια της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Ελληνικού Κτηματολογίου, η διαδικασία της ανάρτησης αρχικά είχε διάρκεια δύο μηνών για τους κατοίκους εσωτερικού και τεσσάρων για όσους μένουν στο εξωτερικό, αλλά πλέον έχει δοθεί παράταση μέχρι τις αρχές του ερχόμενου μήνα.

Αιτήσεις και μέσω διαδικτύου

Για πρώτη φορά μάλιστα, οι αιτήσεις μπορούν να υποβάλλονται πλήρως και ψηφιακά, χωρίς την υποχρέωση του πολίτη για αυτοπρόσωπη παρουσία στο Γραφείο Κτηματογράφησης. Οι ιδιοκτήτες, αφού επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας στην ιστοσελίδα www.ktimatologio.gov.gr μπορούν να ελέγχουν και να επιβεβαιώνουν ή να διορθώνουν την καταγραφή της ιδιοκτησίας τους, αποφεύγοντας έτσι δικαστικές επιλύσεις που κοστίζουν σε χρόνο, χρήμα και ταλαιπωρία. Οι υπηρεσίες που παρέχονται, περιλαμβάνουν την περιγραφή και τη νομική πληροφορία των ακινήτων (Κτηματολογικός Πίνακας), τα όρια των γεωτεμαχίων (Κτηματολογικό Διάγραμμα) ενώ στις περιπτώσεις που δεν συμφωνούν τα στοιχεία, μπορούν να υποβάλλουν αίτηση διόρθωσης ηλεκτρονικά στο www.ktimatologio.gr ή στο γραφείο κτηματογράφησης, κατόπιν ραντεβού στο 2691026058.

Ασπράγκαθος: ‘‘Είμαστε στο 70% σε σχέση με τα προβλεπόμενα δικαιώματα’’

Μιλώντας στο protionline.gr ο προϊστάμενος του “Γραφείου Κτηματολόγιου Αιγίου” Κωνσταντίνος Ασπράγκαθος, τόνισε: “Η Αιγιάλεια είναι από τις περιοχές που η προσέλευση του κόσμου σχεδόν από τις πρώτες μέρες, ήταν ικανοποιητική. Αυτή τη στιγμή είμαστε στο 70% σε σχέση με τα προβλεπόμενα δικαιώματα. Όταν “μπήκε” η ημερομηνία 17/03/21 για την κατάθεση των δηλώσεων, ήμασταν υποχρεωμένοι να τις συγκεντρώσουμε, να τις επεξεργαστούμε μία – μία και έπειτα να γίνει η δημόσια ανάρτηση. Αυτό ήταν ένα “πάζλ”, μια χρονοβόρα διαδικασία και τελικά, πριν περίπου τέσσερις μήνες έγινε η ανάρτηση των ιδιοκτησιών που δηλώθηκαν. Ο κόσμος ενημερώθηκε είτε μέσω ταχυδρομείου, είτε μέσω των κωδικών TAXIS από την επίσημη ιστοσελίδα” ανέφερε ο κ. Ασπράγκαθος ο οποίος έχει αρκετή δραστηριότητα και εμπειρία επάνω στο αντικείμενο, έχοντας εργαστεί επί σειρά ετών σε περιοχές της Κοζάνης, της Βόρειας Ελλάδας γενικότερα, αλλά και της πρωτεύουσας.

Η ενημέρωση για τα ακίνητα

Η διαδικασία έχει ξεκινήσει τρεις μήνες και είτε δια αλληλογραφίας, είτε μέσω της πλατφόρμας, ο κόσμος μπορεί να ενημερωθεί για τα στοιχεία του φυσικού προσώπου, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα της ένστασης, για τα σημεία που μπορεί ο καθένας να διαφωνεί σε σχέση με την ακίνητη περιουσία του. Οι ενημερωμένοι υπάλληλοι του Γραφείου μπορούν να εξυπηρετήσουν σε πολλά θέματα τους απλούς πολίτες όλες τις καθημερινές ημέρες, με την λειτουργία του Τμήματος να υφίσταται από Δευτέρα έως Παρασκευή, από τις 8 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα και κάθε Τετάρτη μέχρι τις 8 το βράδυ. Η ηλεκτρονική διεύθυνση είναι [email protected].

Η παράταση της προθεσμίας

Η ημερομηνία που ίσχυε μέχρι πρότινος για την υποβολή των αιτήσεων στο Γραφείο Αιγίου ήταν μέχρι τις 10 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους, αλλά με απόφαση του Δ.Σ. του Κτηματολογίου Α.Ε. έχει δοθεί παράταση μέχρι τις 8 του Μαρτίου. Να σημειωθεί ότι, η εν λόγω παράταση “εξυπηρετεί” επιπλέον και τις συνθήκες covid, με τους πολίτες και τους εργαζόμενους να επιτυγχάνουν τον μη συγχρωτισμό κατά την προσέλευση, ενώ υπάρχουν και λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης κατά της πανδημίας του κορωνοϊού.

«Οι Αιγιαλείς είναι πολύ ενημερωμένοι και συνεπείς»

Ερωτώμενος ο προϊστάμενος, αν ο κόσμος “μπερδεύεται” με την όλη διαδικασία και αν υπάρχουν περιπτώσεις που δεν κατανοούν τι ακριβώς πρέπει να κάνουν, επισήμανε: “Οι δημότες είναι αρκετά ενημερωμένοι. Στη συντριπτική πλειοψηφία τους ξέρουν και κατανοούν εύκολα αυτά που χρειάζονται και όσα απαιτούνται. Υπάρχει και ένα ποσοστό βεβαίως, κυρίως λίγο μεγαλύτερης ηλικίας άνθρωποι, που χρειάζονται την συνδρομή οικείων τους προσώπων για βοήθεια, ή την κατεύθυνση τους από κάποιον τεχνικό ή νομικό σύμβουλο. Συγχρόνως, η υπηρεσία μας διεκπεραιώνει και τις νέες δηλώσεις οι οποίες προκύπτουν, για νέα δικαιώματα και μεταβιβάσεις, ενώ υπάρχουν ακόμα ιδιοκτησίες οι οποίες δεν είναι δηλωμένες ακόμα και οι ενέργειες γι’ αυτά, έχουν ήδη ξεκινήσει” κατέληξε να πει ο ευγενής προϊστάμενος του Κτηματολογικού Γραφείου.

Έκδοση πιστοποιητικού Κτηματογραφούμενου Ακινήτου

Τέλος, να σημειωθεί ότι οι μεταβιβάσεις ακινήτων που γίνονται αυτή την περίοδο (έστω και αν πρόκειται για ενδοοικογενειακή κίνηση) γίνονται καθημερινά μέσω του πιστοποιητικού του Κτηματογραφούμενου Ακινήτου και ο καθένας μπορεί να το δηλώσει, σε αντίθετη περίπτωση δεν μπορεί να ξεκινήσει τις διαδικασίες της όποιας μεταβίβασης.
Όσοι από τους δημότες της Αιγιάλειας δεν έχουν σκεφτεί να δηλώσουν την περιουσία τους ή το ακίνητο τους ακόμα, καλό θα ήταν να το πράξουν… Το Γραφείο της οδού Μητροπόλεως μπορεί να παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες στους δημότες ή να κλείσει άμεσο ραντεβού ενημέρωσης. Η υπηρεσία λειτουργεί βάσει πρωτοκόλλου με μέγιστο αριθμό ατόμων λόγω covid-19 και η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική.

Πώς λειτουργεί το Κτηματολογικό Γραφείο Αιγίου – Τι υπηρεσίες εκτελεί

Το Γραφείο της οδού Μητροπόλεως 21, έχει συσταθεί τον Απρίλιο του ‘19. Σχεδόν αμέσως, ξεκίνησε η “χαρτογράφηση” της ευρύτερης περιοχής και οι υποβολές των δηλώσεων και όπως αποδείχθηκε, η συμμετοχή του κόσμου ήταν αρκετή. Αρχικά, τα άτομα που εργάστηκαν σε πρώτο χρόνο στο Κτηματολόγιο, ήταν πάνω από δέκα. Από τότε, τμηματικά έχουν μειωθεί αφού έχει γίνει η προσθαφαίρεσή τους σύμφωνα με τις ανάγκες και τις συνθήκες που επικρατούν πλέον. Αυτή τη στιγμή, το Τμήμα στελεχώνουν έξι συνολικά άτομα. Όλοι τους, είναι εργαζόμενοι με αρκετή εμπειρία και επάνω στο αντικείμενό του ο καθένας, ενώ υπάρχει η απαιτούμενη εκπαίδευση και ταυτόχρονα, κρίνονται αρκετοί ως αριθμός για να διεκπεραιώνουν τις όποιες υποθέσεις προκύπτουν για την εξυπηρέτηση των δημοτών, ικανοποιώντας κάθε περίπτωση της καθημερινότητας.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr