background img
banner
banner

Υποτονική ως ώρας η Μεγάλη Εβδομάδα για την τοπική αγορά

ΧΡΩΜΑ ΕΒΑΛΑΝ ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΟ ΚΛΙΜΑ

Με τα… χρώματα της άνοιξης προσπαθούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές οι έμποροι, διαπιστώνοντας πως η Μεγάλη Εβδομάδα οδεύει προς κορύφωση, δεν ισχύει όμως το ίδιο και με τις αγορές. Η τοπική αγορά βρίσκεται στη «μέγγενη της ακρίβειας» και η κίνηση διόλου θυμίζει ότι βρισκόμαστε τρεις ημέρες πριν το Πάσχα…

Μέσα σε όλα αυτά, καταστηματάρχες της οδού Μητροπόλεως λίγο κάτω από το ύψος της Ανδ. Λόντου, έντυσαν με χρώματα κολόνες και δέντρα, δίνοντας μία άλλη αίσθηση κι έναν εορταστικό τόνο στην αγορά, σε λίγα μόλις μέτρα απόσταση από τις πολύχρωμες ομπρέλες, φανερώνοντας πως η ανάγκη ψυχολογικής ανάτασης είναι και δική τους και όχι μόνο των καταναλωτών. Στην πραγματικότητα η εμπορική κίνηση, κυρίως σε εμπορικά καταστήματα υποδημάτων και ενδυμάτων είναι πολύ κατώτερη και των περιστάσεων και των προσδοκιών. Και παρότι ο καιρός θυμίζει κάπως… άνοιξη, οι ανατιμήσεις στην ενέργεια δεν αφήνουν περιθώρια για αγορές, παρά μόνο για τα απαραίτητα.

΄΄Θα έλεγε κανείς πως είμαστε στη Μ. Τετάρτη άρα ο κόσμος θα ψωνίσει. Όμως χθες η κίνηση ήταν υποτονική για τα δεδομένα της Μ. Εβδομάδας΄΄, ανέφερε στo protionline.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού, Εισαγωγικού και Επιχειρηματικού Συλλόγου Αιγιαλείας Λάμπης Παπαδόπουλος. Μάλιστα, επισήμανε πως υπάρχουν και πολλές ακυρώσεις επισκεπτών αλλά και έχοντες παραθεριστικά σπίτια στην Αιγιάλεια δεν έχουν καταφθάσει, λόγω της υψηλής τιμής των καυσίμων. ΄΄Δυστυχώς, δεν βλέπουμε σε κανέναν τομέα της αγοράς ανάκαμψη. Εκτιμώ πως ο κόσμος θα βγει από σήμερα για αγορές στα φαγώσιμα. Θέλω να πιστεύω πως έστω την τελευταία στιγμή θα κάνουν ψώνια ώστε να πέσει χρήμα στην αγορά και να στηριχθεί το εμπόριο που βάλλεται πανταχόθεν΄΄, πρόσθεσε ο κ. Παπαδόπουλος.

Πτώση των αγορών και της αγοραστικής δεινότητας το πρώτο τρίμηνο του έτους

Την ίδια στιγμή, προβληματισμό προκαλούν τα στοιχεία έρευνας που δημοσιοποίησε η εταιρεία «Netrino», για τη μείωση της κατανάλωσης το πρώτο τρίμηνο του 2022. Η γενική αίσθηση που επικρατούσε το τελευταίο διάστημα, έδειχνε ότι το κύμα ανατιμήσεων έχει επιφέρει σημαντικό πλήγμα στην κατανάλωση, αλλά τα μετρήσιμα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν, αποκαλύπτουν το μέγεθος της ζημιάς στην αγορά. Το πρώτο τρίμηνο του έτους, πέντε στους δέκα καταναλωτές έχουν μειώσει «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ και οκτώ στους δέκα, έχουν περιορίσει τις αγορές σε ένδυση και υπόδηση στο μέγιστο βαθμό.

Το 43% των νοικοκυριών επαρκεί το οικογενειακό εισόδημα για τις αναγκαίες αγορές, για το 30% αυτών, φτάνει μόνο για τα απαραίτητα και αυτό με δυσκολία, ενώ ποσοστό 12% δήλωσαν αδυναμία αγοράς ακόμα και των αναγκαίων. Στην άλλη πλευρά, μόνο το 15% των νοικοκυριών, δήλωσε επαρκές εισόδημα που περισσεύει και για αποταμίευση. Σύμφωνα με την έρευνα, στην αγορά ένδυσης/υπόδησης οκτώ στους δέκα (ποσοστό 81%) έχουν μειώσει «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους το πρώτο τρίμηνο του έτους. Ποσοστό 10% των ερωτηθέντων έχει μειώσει «λίγο», ενώ «καθόλου» απαντά ποσοστό μόνο το 9% των ερωτηθέντων….


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr