Απρόσεκτοι, επικίνδυνοι και κυρίως επιθετικοί είναι οι Έλληνες οδηγοί, σύμφωνα με τη μεγάλη ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Ipsos και του ιδρύματος VINCI Autoroutes που έγινε σε 12.400 άτομα από 11 ευρωπαϊκές χώρες.
Το 67% παραδέχτηκε ότι έχει βρίσει άλλο οδηγό, το 63% έχει κορνάρει χωρίς λόγο σε άλλο οδηγό (παρόμοια επίδοση έχει και η Ισπανία) και το 50% έχει κρατήσει υπερβολικά μικρή απόσταση με το όχημα άλλου οδηγού που τον εκνευρίζει. Παράλληλα, η Ελλάδα ήταν τρίτη χώρα στις θετικές απαντήσεις στις ερωτήσεις «αν έχετε προσπεράσει δεξιά σε αυτοκινητόδρομο» και «αν έχετε κατεβεί από το όχημα για να εξηγηθείτε με άλλον οδηγό».
Πρώτη βγαίνει κατά μέσο όρο η χώρα μας και στην επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά. Το 48% των Ελλήνων οδηγάει χωρίς να φοράει ζώνη, το 41% μιλάει στο τηλέφωνο χωρίς εξαρτήματα hands-free και το 27% έχει οδηγήσει στη ΛΕΑ (πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσοστό από όλες τις ερωτώμενες χώρες).
Αν και θεωρούν την υπερβολική ταχύτητα ως την κορυφαία αιτία τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, το 86% των Ελλήνων και γενικότερα των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχεται ότι ξεπερνάει το όριο ταχύτητας. Επιπροσθέτως, όσον αφορά στην οδηγική συμπεριφορά, το 49% των Ελλήνων δεν χρησιμοποιεί τα φλας και το 16% παραδέχεται ότι οδηγεί υπό την επήρεια υπερβολικής ποσότητας αλκοόλ.
Γενικότερα, η έλλειψη προσοχής αναδεικνύεται στο μεγαλύτερο και πιο επικίνδυνο πρόβλημα κατά τη διάρκεια της οδήγησης, καθώς το 78% των Ελλήνων οδηγών και το 82% των Ευρωπαίων παραδέχεται ότι στρέφει το βλέμμα του εκτός δρόμου για περισσότερο από 2 δευτερόλεπτα. Παράλληλα, το 54% των οδηγών στην Ελλάδα αναγνωρίζει ότι κάποιες φορές είναι λιγότερο συγκεντρωμένο και ότι αφαιρείται κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Τέλος, ενδιαφέρον έχει και το εύρημα ότι το 46% των Ελλήνων (και το 42% των Ευρωπαίων) συνεχίζουν την οδήγηση αν και νιώθουν πολύ κουρασμένοι, γιατί είναι υποχρεωμένοι.