background img
banner
banner

Η «βουτιά» του τουρισμού παρέσυρε τους εργαζόμενους σε… δίνη

ΣΕ ΑΠΕΛΠΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ

Όσο η θερμοκρασία ανεβαίνει και πλησιάζουμε στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν, τόσο θα περίμενε κανείς ότι η επισκεψιμότητα στην Αιγιάλεια θα ωφελούσε κλάδους του τουρισμού – επισιτισμού και θα δημιουργούσε νέες θέσεις εργασίας. Η πραγματικότητα όμως είναι πολύ διαφορετική από τους στόχους του υπουργού Τουρισμού Β. Κικίλια, σε ό,τι αφορά την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και στην προσέλκυση ταξιδιωτών που δαπανούν μεγάλα χρηματικά ποσά.

Τα καταστήματα της Αιγιάλειας στις τουριστικές περιοχές παραμένουν μισοάδεια τις καθημερινές, η κατανάλωση γίνεται με φειδώ και οι εργαζόμενοι σε μεγάλο βαθμό αντιμετωπίζουν την εξαντλητική και βαθιά εκμεταλλευτική φύση της δουλειάς τους.

Ενώ οι ιθύνοντες παρουσιάζουν μια ειδυλλιακή εικόνα της τουριστικής δραστηριότητας για το 2022, που κατάφερε να ξεπεράσει πανδημίες, πολέμους και ενεργειακές κρίσεις, αυτό δεν ισχύει, τουλάχιστον στην Αιγιάλεια: Δεκάδες εργαζόμενοι στον τουρισμό έχουν εγκαταλείψει τις θέσεις τους μετά την πανδημία, σκεπτόμενοι την έλλειψη σταθερού ωραρίου-ρεπό-αδειών, μετακινήσεις κ.λπ. που υφίστανται, αλλά και το πόσο εύκολα μπορεί αυτή να χαθεί εξαιτίας ενός εξωγενούς παράγοντα (κορωνοϊός, καραντίνες και κλειστά σύνορα, που άφησε την πλειονότητα των εργαζομένων στον αέρα).

Έτσι δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν στραφεί σε άλλους τομείς, επιλέγοντας συνειδητά να απέχουν από το επάγγελμα και κάποιοι άλλοι να μην έχουν καν επαγγελματικές προτάσεις, αφού η λίγη πελατεία έχει φέρει μειωμένες βάρδιες. Βεβαίως, υπάρχουν κι αυτοί που αναζήτησαν την τύχη τους σε τουριστικές περιοχές, μη περιμένοντας πότε… θα ανοίξει η σεζόν για την Αιγιάλεια.

Πτώση του τουρισμού στην Αιγιάλεια 80% τις καθημερινές και 40% τα Σαββατοκύριακα

Τα όσα γνωστοποίησε ο πρόεδρος του Σωματείου Επισιτισμού Τουριστικών Επαγγελμάτων και Ξενοδοχοϋπαλλήλων Αιγιαλείας και Καλαβρύτων Κώστας Γιάχος, ήρθαν να ταρακουνήσουν κάπως όσους ισχυρίζονται ότι η τοπική οικονομία θα στηριχθεί το φετινό καλοκαίρι από τους επισκέπτες. «Φέτος έχουμε μείωση του τουρισμού τα Σαββατοκύριακα κατά 40% και τις καθημερινές 80%, σε σχέση με την περίοδο πριν τον κορωνοϊό».

Κι από τη στιγμή που ούτε το 2019 η Αιγιάλεια συγκαταλεγόταν στους κατ’ εξοχήν τουριστικούς προορισμούς, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι το τουριστικό προϊόν της Αιγιάλειας έχει πλέον συρρικνωθεί.

Όπως ανέφερε στο protionline.gr ο κ. Γιάχος, ΄΄εκπροσωπώ έναν σύλλογο που γνωρίζει εκ των έσω το πόσο κινείται η τοπική οικονομία εξαιτίας των επισκεπτών. Στην προκειμένη περίπτωση, και παρότι έχουμε ήδη μπει στον Ιούλιο, η κατάσταση στην Αιγιάλεια, είναι άκρως απογοητευτική.
Η αύξηση των τιμών των καυσίμων λειτουργεί αποτρεπτικά για την τοπική κοινωνία αλλά και για τους Αθηναίους που αποτελούν τη νούμερο ένα πηγή επισκεπτών για την περιοχή μας.
Τις καθημερινές, υπάρχει πολύ περιορισμένη κίνηση στα καταστήματα εστίασης και αναψυχής, με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες να μην μπορούν να προσλάβουν και να συντηρήσουν κόσμο. Διανομείς φαγητού, μάγειρες, ψήστες, γκαρσόνια, μουσικοί, όλοι γνωρίζουμε πως η σεζόν έχει μικρύνει απελπιστικά.
Δηλαδή παλιότερα άρχιζε στις αρχές Μαΐου και τελείωσε στα τέλη Οκτωβρίου. Τώρα ο τουρισμός στην Αιγιάλεια έγινε ένας μήνας, ενώ η μεγαλύτερη στήριξη έρχεται από έχοντες σπίτια στην περιοχή ή τους φιλοξενούμενους και όχι από κατ’ εξοχήν τουρίστες που επέλεξαν την Αιγιάλεια για τις φετινές διακοπές τους΄΄. και συνέχισε: ΄΄Μολονότι είμαστε ένας προνομιακός τόπος σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας, δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε τους ρυθμούς ανάπτυξης στην τουριστική αγορά κι έχουμε μείνει πολύ πίσω΄΄.

Εξαντλητικά ωράρια, κακές συνθήκες και πολύ χαμηλά μεροκάματα….

Ο κ. Γιάχος θίγει και τα εργασιακά θέματα. ΄΄Παρατηρούμε ότι δεν υπάρχει κόσμος να δουλέψει στα μαγαζιά. Αυτό τι σημαίνει; Ότι λίγοι μπορούν να ανεχθούν τα εξαντλητικά ωράρια σε πολύ δύσκολες συνθήκες και με ελάχιστα χρήματα. Το μεροκάματο δεν ξεπερνά τα 25 με 30 ευρώ και σε πολλές επιχειρήσεις υπάρχει εκμετάλλευση.
Τα ένσημα μπορεί να είναι δύο την εβδομάδα. Όμως θα έπρεπε και οι επαγγελματίες, από τη στιγμή που έχουν προχωρήσει σε αυξήσεις στα βασικά είδη (3 ευρώ η πίτα και 3,5 ο καφές), να αποδίδουν κάτι και στο προσωπικό έτσι ώστε να δίνουν κίνητρο΄΄.

Ο πρόεδρος του Σωματείου παρατήρησε ακόμη πως υπάρχει γενικότερα πτώση της κίνησης στην Αιγιάλεια, γεγονός που αποδίδεται στην έλλειψη χρημάτων. Όπως είπε, ΄΄οι Αιγιώτες δεν ξεκινούν να πάνε στα Σελιανίτικα για μπάνιο. Οι επισκέπτες δεν έρχονται όλα τα Σαββατοκύριακα.

Σκεφτείτε ότι την περασμένη Τετάρτη το βράδυ στα καταστήματα της παραλίας Σελιανιτίκων, δεν μπορούσε να μετρήσει κανείς 50 παρέες΄΄. Και μιλάμε για μία περιοχή που θεωρείται από τις πιο τουριστικές στην Αιγιάλεια με πολλά καταστήματα.

Άμεσα η υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας

Τέλος, ο κ. Γιάχος έδωσε και μία θετική εξέλιξη, επισημαίνοντας πως ΄΄μετά από 5 χρόνια προσπαθειών πολλών σωματείων και της Ομοσπονδίας μας το Εθνικό Συμβούλιο Εργασίας έβγαλε θετική γνωμοδότηση για να υπογραφεί η συλλογική σύμβαση εργασίας στον τουρισμό. Θα περιλαμβάνει και μπαρ, και καφετέριες και ζαχαροπλαστεία και εστιατόρια και διανομείς.
Ειδικά γι αυτούς θα υπάρχει ειδική παράγραφος που θα αναφέρεται ο τρόπος αμοιβής τα ωράρια εργασίας τα ατομικά μέσα προστασίας και γενικά όλοι οι παράμετροι που ήταν στην Ελλάδα εντελώς ανοργάνωτοι. Συλλογική σύμβαση δεν υπήρχε παρά μόνο τα μεγάλα νησιά΄΄.

΄΄Ελπίζουμε έτσι να διασφαλιστούν εργαζόμενοι στον επισιτισμό και στην Αιγιάλεια όπου υπάρχουν παιδιά που δουλεύουν ως γκαρσόνια και Κυριακές σε εξαντλητικά ωράρια με 25 ευρώ΄΄, κατέληξε ο πρόεδρος του Σωματείου.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr