background img
banner
banner

Καταγράφει ρεκόρ στις αφίξεις αλλά όχι στις… εισπράξεις

Ο ΦΕΤΙΝΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ ΜΕ ΑΙΧΜΗ ΤΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

Στο ζενίθ η επισκεψιμότητα, στο ναδίρ η κατανάλωση. Μία εβδομάδα πριν το τέλος του Αυγούστου και φαίνεται πως τα συμπεράσματα για την τουριστική κίνηση της σεζόν, μπορούν να εξαχθούν με τα μέχρι τώρα δεδομένα. Οι πληρότητες στα παραλιακά καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης και σε ξενοδοχειακές μονάδες της Αιγιάλειας, το διάστημα μεταξύ 12 με 21 Αυγούστου όχι μόνο “έπιασαν” αλλά και ξεπέρασαν το 95%, ενώ το “αγκάθι” του φετινού καλοκαιριού, παρέμεινε η ακρίβεια των αγαθών και το υπέρογκο κόστος σε ενέργεια και προϊόντα πρώτης προτεραιότητας.

Ο κόσμος φαίνεται να λειτουργεί με μεγάλη φειδώ και “στενότητα” ακόμα και στα πιο απλά πράγματα της καθημερινότητάς του, ενώ κάνει ταυτόχρονα τις διακοπές του. Και ενώ η τουριστική σεζόν δεν έχει ολοκληρωθεί και κατά πολλούς, θα συνεχιστεί μέχρι και τα μέσα του Σεπτέμβρη, αυτή… δείχνει ξεκάθαρα ότι είναι πολύ καλύτερη σε σχέση με την περσινή χρονιά, πληθυσμιακά. Τα τουριστικά “νούμερα” αναφέρουν ότι, η δυτική πλευρά του δήμου ήταν πιο καλή από το ’21 κατά 30%, οι ορεινές περιοχές και προορισμοί κατά 20% περίπου, ενώ στην ανατολική πλευρά της Αιγιάλειας το ποσοστό αυτό ξεπέρασε κατά πολύ το 40%.

Περίπατοι, “βότσαλα” και πάρτι στις αυλές

Το μεγάλο “ερωτηματικό” παραμένουν για φέτος οι εισπράξεις. Αυτό που φάνηκε από τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου και κορυφώθηκε το Σαββατοκύριακο 20-21 Αυγούστου, ήταν ότι το “πορτοφόλι” του επισκέπτη – καταναλωτή “άνοιγε” δύσκολα και επιλεκτικά. Σύμφωνα με πολλούς επιχειρηματίες, ο κόσμος που επισκέφθηκε στην ευρύτερη περιοχή με σκοπό να παραθερίσει, περιόριζε τις εξόδους του στο ελάχιστο, ακόμα και στις πιο βασικές “ανάγκες” του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα μάλιστα, είναι ότι οι επισκέπτες που έχουν εξοχικές κατοικίες ή σπίτια στην περιοχή, ενώ ήρθαν για διακοπές στον τόπο τους, εν τούτοις δεν έβγαιναν για ποτό, φαγητό, διασκέδαση ή καφέ, επιλέγοντας και βρίσκοντας άλλους τρόπους να περάσουν τις ημέρες τους, όπως στις βεράντες των σπιτιών, στα βότσαλα με φίλους, σε ¨περαντζάδες¨ και περιπάτους ή μικρά αυτοσχέδια ολιγομελή “πάρτι” σε αυλές.

Η Αιγιάλεια σημείωσε εντυπωσιακή τουριστική αύξηση και το εκδρομικό ρεύμα, ειδικά τις τέσσερις τελευταίες εβδομάδες, ήταν πολύ μεγάλο. Προφανώς τα δύο χρόνια της πανδημίας του κορωνοϊού, λειτούργησαν εντελώς θετικά στην ψυχολογία του κόσμου, ώστε να αναζητήσει διακοπές, χαλάρωση και ανεμελιά. Ο κύριος όγκος των εκδρομέων και για φέτος, ήταν επισκέπτες από τον νομό Αττικής αλλά και εξωτερικός τουρισμός, δηλαδή από διάφορες χώρες της Ευρώπης (Γερμανοί, Άγγλοι, Αυστριακοί, Πολωνοί, Γάλλοι), σε ποσοστό 70% του συνόλου.

Η παθολογία της φετινής σεζόν, εστιάζεται στην αδυναμία του επισκέπτη να δαπανήσει όσα χρήματα θα ήθελε, καθώς οι καταστάσεις που βιώνει ο σύγχρονος άνθρωπος σε σχέση με την οικονομία και τις υποχρεώσεις του, τον ανάγκασαν να “κόψει” μέχρι και τις πιο βασικές του ανάγκες για διασκέδαση. Οι συνεχείς ανατιμήσεις, η ακρίβεια στα προϊόντα άμεσης ανάγκης και κυρίως, η ενέργεια και το πετρέλαιο, ήταν ο μόνος λόγος που την προπαραμονή της Παναγίας, 13 Αυγούστου, στο κέντρο της πόλης του Αιγίου, ο ένας στους δύο που κυκλοφορούσε στην αγορά δεν ήταν κάτοικος Αιγιάλειας.

Αύξηση της επισκεψιμότητας κατά 15 έως 20% σε εβδομαδιαία βάση

Την “μερίδα του λέοντος” κέρδισε η ανατολική πλευρά του δήμου, όσον αφορά την συνολική επισκεψιμότητα, με τα καταλύματα σε Διακοπτό, Ακράτα, Αιγείρα, Κράθιο ή άλλες παραλιακές περιοχές να αγγίζει το διάστημα 21 Ιουνίου με 21 Αυγούστου το 98%. Μεγάλο ρόλο στην συνολική εικόνα του τουρισμού και της προσέλκυσης, έπαιξαν οι δεκάδες εκδηλώσεις, πολιτιστικού χαρακτήρα ή βραδιές διασκέδασης (θεατρικές παραστάσεις, πανηγύρια και μουσικές νύχτες, θερινά σινεμά και μικρές εκδηλώσεις που διοργάνωσαν τοπικοί φορείς και σύλλογοι) ενώ οι δραστηριότητες που υπήρξαν σε όλο το φάσμα του δήμου, ήταν τόσο συχνές, που πολλοί εκδρομείς κινήθηκαν “συνδυάζοντας” τις διακοπές τους με κάποιες από αυτές. Μεγάλη εντύπωση έκανε το γεγονός ότι, κάθε εβδομάδα από τις 21 Ιουλίου μέχρι και χθες 22 Αυγούστου, η επισκεψιμότητα σημείωνε αύξηση 15-20%.

Μιλώντας στο protionline.gr ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Στράτος Βαρδάκης, σχολιάζοντας την τουριστική κίνηση που σημείωσε η Αιγιάλεια το τρέχον θέρος, ανέφερε: “Η περιοχή απόλαυσε για πρώτη φορά, εδώ και τρία χρόνια, μια προτίμηση άνευ προηγουμένου και μάλιστα, μεγαλύτερη από αυτήν που είχαμε φανταστεί. Όμως δυστυχώς, οι παραθεριστές δεν κινήθηκαν προς τα μαγαζιά. Υπάρχει πολύς κόσμος στους δρόμους, στις πλατείες, στις ακρογιαλιές και στις παραθαλάσσιες περιοχές, όμως μόνο το 30-40% κάθεται σε κάποιο κατάστημα. Η κατανάλωση νομίζω ότι ήταν στα χαμηλότερα επίπεδα που θα μπορούσε να είναι. Ο κόσμος έχει επηρεαστεί βαθιά από τις συνεχείς ανατιμήσεις στα αγαθά και την οικονομική κρίση που μαστίζει την χώρα. Πολλές επιχειρήσεις της περιοχής περίμεναν αυτή την εποχή ως “μάννα εξ ουρανού” για να μπορέσουν να ορθοποδήσουν, να σταθούν. Δεν το κατάφεραν. Ο κόσμος δεν έχει λεφτά και όσοι έχουν, φοβούνται να τα διαθέσουν” τόνισε ο κ. Βαρδάκης, ενώ στην ερώτηση εάν μέχρι τα τέλη του Σεπτεμβρίου, υπάρχει “χρόνος” να αλλάξει η εικόνα της φετινής χρονιάς, ήταν απαισιόδοξος, λέγοντας ότι “…όσα ήταν να γίνουν, έχουν ήδη γίνει. Δεν θα υπάρξει διαφοροποίηση”.

Στο 95% η πληρότητα στην Ανατ. Αιγιάλεια αλλά όλοι ξοδεύουν με φειδώ

«Το φετινό καλοκαίρι στην ανατολική πλευρά του δήμου είχε δώσει το “στίγμα” του από νωρίς ότι θα ήταν και ανοδικό και επιτυχημένο. Τις τελευταίες έξι εβδομάδες “απολαύσαμε” την επισκεψιμότητα με την πληρότητα να αγγίζει το 95% στην περιοχή, ακόμα και τις καθημερινές. Νομίζω ότι και οι επιχειρηματίες του κλάδου, αλλά και οι εκπρόσωποι της εστίασης και αναψυχής θα συμφωνήσουν μαζί μου, πως πρόκειται για έναν καλό και τουριστικά επιτυχημένο καλοκαίρι» ήταν τα λόγια του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Ανατολικής Αιγιάλειας Γιώργου Σακελλαρόπουλου, μιλώντας στo protionline.gr για το θέμα. Όμως αυτό που παρατηρήθηκε σε όλο το φάσμα του δήμου, ίσχυσε και για την περιοχή. Σχολιάζοντας την πρόθεση του επισκέπτη να ξοδέψει χρήματα, ο κ. Σακελλαρόπουλος, δήλωσε: «Ο κόσμος δεν έχει να χαλάσει. Θέλει, αλλά δεν μπορεί. Εκεί, εντοπίστηκε το πρόβλημα και δυστυχώς το υπόλοιπο του θέρους δεν είναι ικανό να ανατρέψει αυτό το σκηνικό. Η πληρότητα τον Αύγουστο ξεπέρασε το 95%, αλλά δύσκολα οι εκδρομείς γέμιζαν τα καταστήματα, τα εστιατόρια, τις καφετέριες. Όλοι περιορίστηκαν στα απαραίτητα και έκαναν διακοπές με φειδώ. Αυτό ήταν πολύ ορατό».


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr