background img
banner
banner

Ελπίζουν στις… άδειες του Αυγούστου για ανάκαμψη

ΣΕ ΜΕΤΡΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ Η ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ ΣΕ ΑΚΟΛΗ ΚΑΙ ΕΛΑΙΩΝΑ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

Στους εκδρομείς των μαζικών αδειών του Αυγούστου “ποντάρουν” οι επιχειρηματίες και οι ντόπιοι στις παραλιακές κοινότητες της Αιγιάλειας, προκειμένου να πάρει τα… πάνω του ο τουρισμός και να “αβγατίσει” η επισκεψιμότητα, καθώς για φέτος και με την ισχύουσα εικόνα που επικρατεί, περισσότερο ανησυχία και προβληματισμό δημιούργησε η κατάσταση αυτή, παρά “χάρισε” κάποια ικανοποίηση.

Στις δύο “must” και απάνεμες, τις τελευταίες εβδομάδες, παραλίες της Αιγιάλειας Άκολη και Ελαιώνα, θα περίμενε κανείς “έκρηξη” επισκεψιμότητας, η οποία ωστόσο ως τώρα δεν έχει έρθει… Δύο από τις πιο όμορφες και πολυσύχναστες ακτογραμμές της περιοχής, η παραλία της Άκολης και η ακτή του Ελαιώνα είναι τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα της μικρής πτώσης του φετινού τουρισμού, σε σχέση με την περσινή χρονιά, η οποία να σημειωθεί ότι ήταν εν μέσω covid. Οι επιχειρηματίες και αρκετοί εκπρόσωποι της εστίασης – αναψυχής των δύο παραλιακών χωριών, αναφέρουν ότι σε σχέση με την περσινή θερινή περίοδο η κίνηση έχει μειωθεί 20% στην ακτή της δυτικής Αιγιάλειας και τουλάχιστον 10% στον Ελαιώνα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι, ότι και οι πληρότητες στα καταλύματα, δεν σταθεροποιήθηκαν φέτος κατά τον μήνα Ιούλιο και δεν έπιασαν τα επίπεδα που θα ήταν επιθυμητά, με εξαίρεση μονάχα τα τελευταία Σαββατοκύριακα του Ιουλίου. Ο κόσμος δε, που εργάζεται σε τουριστικές επιχειρήσεις και οι δεκάδες μαγαζάτορες των δύο περιοχών, εναποθέτουν πλέον τις ελπίδες τους, στους αδειούχους – εκδρομείς του Αυγούστου, οι οποίοι από σήμερα και μέχρι τα τέλη του μήνα, δείχνουν να προτιμούν τις διακοπές στην περιοχή λόγω κοντινής απόστασης (σε αντίθεση με τον προηγούμενο μήνα) και με τις πληρότητες σε Καταλύματα Βραχυχρόνιας Μίσθωσης απ’ την μία και ξενοδοχειακά συγκροτήματα από την άλλη, να αγγίζουν το 90%.

Με 14 παραλιακά καταστήματα η κάθε μία

Να διευκρινιστεί ότι, στις δύο παραλίες που εστιάζει το σημερινό ρεπορτάζ του protionline.gr, τα καταστήματα που δουλεύουν στην ακτογραμμή κατά μήκος τους είναι 14 επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος στην κάθε μία, οι οποίες ως επί το πλείστον είναι εστιατόρια και καφετέριες – σνακ μπαρ. Επίσης, μεγάλο ρόλο στην επισκεψιμότητα των δύο περιοχών, έπαιξε το γεγονός ότι ο αέρας και τα μελτέμια που επικρατούν στην ευρύτερη περιοχή είναι απόλυτα ευνοϊκά, με αποτέλεσμα την αύξηση των λουόμενων σε καθημερινή βάση, καθώς πρόκειται για “εύκολες” ακτές και για οικογένειες και βεβαίως, για όσους δεν θέλουν να κολυμπούν με κύματα ή με έντονα θαλασσινά ρεύματα.

Τέλος, να σημειωθεί ότι και στα δύο “must” σημεία του φετινού καλοκαιριού, η καθαριότητα και η οργάνωση μετρά πως είναι στα μεγάλα πλεονεκτήματα, όπως επίσης και το γεγονός ότι στην πλειοψηφία των καταστημάτων δεν χρεώνονται καν οι ξαπλώστρες, ενώ οι τιμές τους στα αγαθά που προσφέρουν, είναι σε λογικά για την εποχή πλαίσια.

Ο κόσμος θέλει αλλά… δεν μπορεί

Κατά γενική ομολογία, την φετινή καλοκαιρινή σεζόν την χαρακτηρίζει μία ορατή μετριότητα μέχρι στιγμής. Πολλοί πίστεψαν αρχικά, ότι λόγω της ανάγκης του κόσμου να “ξεδώσει” και να περάσει ανέμελα και όμορφα έπειτα από δύο χρόνια στερήσεων και δεκάδων υγειονομικών “όχι” λόγω του κορωνοϊού, η τουριστική ανάπτυξη θα ήταν ραγδαία. Τελικά, η ακρίβεια σε ενέργεια και πετρέλαιο, οι αλματώδεις αυξήσεις σε είδη πρώτης ανάγκης και στα βασικά αγαθά, έχουν αποδειχθεί ένας “χειρότερος κορωνοϊός” που δεν αφήνει κανένα περιθώριο αισιοδοξίας, ότι θα μπορούσε η φετινή τρέχουσα σεζόν να καταγράφει ως επιτυχημένη ή περίοδος ανάκαμψης και ανάπτυξης.

Μιλώντας στo protionline.gr ο πρόεδρος της Κοινότητας Ροδοδάφνης Γιώργος Παλαιολογόπουλος, εκπρόσωπος ενός από τους πιο σημαντικούς αλλά και πολυσύχναστους τουριστικούς προορισμούς σε επίπεδο δήμου, διευκρίνισε ότι η σεζόν μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχει ξεπεράσει την μετριότητα, από άποψη εισροής τουριστών και επιλογής διακοπών στην φιλόξενη παραλία: “Είναι ξεκάθαρο ότι η κίνηση είναι μειωμένη κατά 20% σε σχέση με το καλοκαίρι του ‘21.

Τελικά, η οικονομική κρίση και η ακρίβεια που υπάρχει, αφήνει ένα ξεκάθαρο “στίγμα” για τη συνολική εικόνα του τουρισμού. Νομίζω ότι οι τρεις επόμενες εβδομάδες, θα καθορίσουν και το τελικό αποτέλεσμα της φετινής σεζόν και το αν θα μπορούμε τελικά να χαμογελάσουμε ή όχι…” ανέφερε ο έμπειρος τοπικός “άρχοντας” της περιοχής. Μάλιστα, επισήμανε ότι πολύς κόσμος – κυρίως από την Αττική που είναι και ο κύριος “όγκος” επισκεπτών – βγαίνει σε άδεια από την εργασία του αυτές τις μέρες, άρα ίσως να αναμένεται ικανοποιητική αύξηση κόσμου.

Γ. Παλαιολογόπουλος: “Ο κόσμος είναι πιεσμένος σε οικονομικό πλαίσιο”

Σύμφωνα με τον κ. Παλαιολογόπουλο, η τουριστική κίνηση είναι πεσμένη και δεν θα υπάρξουν δραματικές αλλαγές ως προς το καλύτερο: «Πιστεύω ότι το τριήμερο της Παναγίας θα είναι αυτό που θα φέρει και τον περισσότερο κόσμο στην περιοχή. Στην Αιγιάλεια και ειδικά στην δυτική πλευρά του δήμου, οι παραλίες δεν έπιασαν καμία στιγμή μέχρι τώρα το ανώτερο επίπεδο που θα μπορούσαν. Ο κόσμος είναι πιεσμένος σε οικονομικό πλαίσιο και οι δυνατότητες του είναι περιορισμένες, το “πορτοφόλι” του εκδρομέα και του καταναλωτή, δεν είναι άνετο. Αυτό μπορεί να το διαπιστώσει κάποιος στο τι παραγγέλνει ο κόσμος στα καταστήματα της παραλίας και πώς συμπεριφέρεται βάσει κατανάλωσης».

Η ακρίβεια έχει προβληματίσει πάρα πολύ τον κόσμο που ποθεί να κάνει διακοπές μεν, αλλά ταυτόχρονα δεν μπορεί να “χαλάσει” ή να συμπεριφερθεί πιο… αβέρτα. Και ο καταλήγει: «Τα Σαββατοκύριακα είναι πολύ πιο καλά από τις καθημερινές. Εμείς σαν κοινότητα, οφείλουμε να παρέχουμε σε κάθε επισκέπτη όλες τις ανέσεις που είναι δυνατό να διαθέτουμε, δεδομένων των συνθηκών και στον τομέα της καθαριότητας και των τιμών και κάθε άλλης παροχής, δίχως να “χαμηλώνει” η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται» τόνισε.

Β. Τζαβάρας: “Είμαστε συγκριτικά στο 10% κάτω σε σχέση με πέρυσι”

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν οι εκτιμήσεις αλλά και τα λόγια του προέδρου της Κοινότητας Ελαιώνα, Βασίλη Τζαβάρα, σχολιάζοντας την τουριστική κίνηση στο χωριό, αλλά και την γενικότερη επισκεψιμότητα που εμφανίζει να έχει η όμορφη παραλία της ανατολικής πλευράς του δήμου: “Είμαστε 10% κάτω σε σχέση με πέρυσι. Στους δρόμους υπάρχει αρκετή κίνηση και τις ώρες αιχμής, πραγματικά έχει πολύ κόσμο. Αυτό όμως δεν σημαίνει αυτόματα ότι ο κόσμος ξοδεύει και πολλά χρήματα, ταυτόχρονα. Πολλά καταστήματα αναψυχής και εστίασης, δεν έχουν καταφέρει ακόμα να έχουν τον λαό που θα ήθελαν, δηλαδή να μην πέφτει “καρφίτσα”. Θέλω να πιστεύω ότι οι δύο επόμενες βδομάδες θα είναι πολύ καλές, από άποψη εσόδων και πληρότητας, καθώς τα καταλύματα της περιοχής μας δείχνουν να ξεπερνούν σε κρατήσεις το 90% της συνολικής δυναμικότητάς τους” ανέφερε ο πρόεδρος.

Επισήμανε δε, ότι οι τουρίστες και οι επισκέπτες που έχουν καταφθάσει στο χωριό, είναι αρκετά φειδωλοί στις καταναλώσεις τους και ότι είναι ορατή η διάθεση του κόσμου να περιορίσει τις δαπάνες του στις διακοπές του όσο το δυνατό πιο πολύ. «Από την πλευρά μας κάνουμε ό,τι μπορούμε για να καταστήσουμε την κοινότητά μας πιο ελκυστική, μεριμνούμε για την καθαριότητα, έχουμε αναθέσει σε άνθρωπο να καθαρίζει καθημερινά τα καλαθάκια της παραλίας, διαθέτουμε άνετους χώρους, όμορφη παραλία, υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και ευελπιστούμε πως ο κόσμος θα εκτιμήσει την ποιότητα της περιοχής μας και θα την τιμήσει», κατέληξε ο πρόεδρος του Ελαιώνα.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr