background img
banner
banner

Από 2,9 έως 3,8 ευρώ η τιμή της λαγάνας

ΚΡΑΤΟΥΝ ΑΜΥΝΑ ΣΤΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΑΡΤΟΠΟΙΙΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΑ ΣΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΕΝ’ ΟΨΕΙ ΚΑΘΑΡΑΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ

Μπορεί οι Αιγιαλείς να έχουν ήδη δρομολογήσει τις αγορές τους για το σαρακοστιανό τραπέζι, ωστόσο οι περισσότεροι μέχρι και χθες Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου, στέκονταν στους πάγκους ή τα ράφια των καταστημάτων, κοιτάζοντας τα προϊόντα και τηρώντας “στάση αναμονής”. Το βέβαιο είναι, ότι το φετινό καθαροδευτεριάτικο τραπέζι, προβλέπεται πιο… “αλμυρό” από κάθε άλλη φορά, καθώς οι τιμές σε όλα τα νηστίσιμα είναι αυξημένες από 10% έως και 40% σε σχέση με πέρυσι, ενώ η φετινή τιμή της λαγάνας θα είναι ακριβώς όσο ήταν και πέρσι. Δηλαδή… “τσουχτερή”.

Τις πωλήσεις θα καθορίσουν οι καταναλωτές της… τελευταίας στιγμής

Οι επαγγελματίες της Αιγιάλειας, αναφέρουν ότι οι τιμές των προϊόντων είναι… τσιμπημένες δίχως την υπαιτιότητά τους και αυτό, δεν βοηθάει καθόλου τη σχέση της “αγοράς – ζήτησης”. Πολλοί καταναλωτές, κοιτούν και φέρονται διστακτικά και με δυσπιστία στον εκάστοτε πωλητή, έστω και αν τον εμπιστεύονται ή είναι μόνιμοι πελάτες του! Έτσι, παρατηρείται το φαινόμενο ότι οι αγοραστές των αγαθών της Καθαράς Εβδομάδας, ειδικά στο κέντρο της πόλης του Αιγίου, προμηθεύονται μικρότερες ποσότητες από αυτές που πραγματικά θα ήθελαν να “παρουσιάσουν” στο γιορτινό, πλούσιο (συνήθως…) τραπέζι τους για τα Κούλουμα. Από την πλευρά τους, οι επαγγελματίες της Αιγιάλειας εκτιμούν ότι το ενδιαφέρον των καταναλωτών αναμένεται να αυξηθεί από σήμερα τμηματικά, ενώ το αποκορύφωμα των αγορών αναμένεται αύριο Σάββατο. Επιπλέον, πολλοί Αιγιαλείς συμπεριφέρονται συχνά ως… “καταναλωτές της τελευταίας στιγμής”, προσπαθώντας έτσι να λειτουργήσουν συνδυαστικά, βάσει και του διαθέσιμου χρόνου τους αλλά και της διερεύνησης της χαμηλότερης τιμής του εκάστοτε προϊόντος που αναζητούν.

Στο “καλάθι της σαρακοστής” μπαίνουν προϊόντα για την ερχόμενη Κ. Δευτέρα

Πρόκειται για ένα μέτρο της κυβερνήσεως προς ενίσχυση του οικογενειακού προϋπολογισμού για την αγορά νηστίσιμων προϊόντων, που περιλαμβάνονται ως επιπλέον ενίσχυση, με τα είδη που υπάρχουν στην λίστα ήδη. Ο χαλβάς (διαφόρων τύπων) και οι νηστίσιμες σαλάτες (στυλ αλοιφή) προστέθηκαν στην λίστα, ενώ υπάρχουν πλέον και κατεψυγμένα είδη θαλασσινών προϊόντων. Πολλοί επιχειρηματίες της περιοχής αναφέρουν ότι αυτά τα μέτρα, είναι… “μέτρα – ημίμετρα” που ουσιαστικά δεν ωφελούν την τσέπη του καταναλωτή σε πρακτικό επίπεδο. Άλλοι επαγγελματίες όμως, κάνουν λόγο ότι η πολιτική που ακολουθεί το υπουργείο, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Να σημειωθεί ότι η λαγάνα, δεν περιλαμβάνεται στο “καλάθι της σαρακοστής” καθώς θεωρείται είδος που μπορεί να διαθέσει αποκλειστικά και μόνο, ένα αρτοποιείο.

Α. Τηλιγάδης: «Κοντά στις περυσινές τιμές η λαγάνα»

«Οι εκπρόσωποι των αρτοποιείων στην Αιγιάλεια έχουν προσαρμόσει πλήρως τις τιμές της λιανικής πώλησης της παραδοσιακής λαγάνας, με τις ανάγκες της αγοράς και την τσέπη του καταναλωτή. Παρ’ όλο που η αύξηση της ενέργειας και των υλικών είναι τεράστια για τον επαγγελματία, αυτός “φύλαξε” και θα “φυλάξει” κατά πολύ τον μέσο Αιγιαλέα καταναλωτή. Αν υπάρξει αύξηση στο προϊόν σε σχέση με πέρυσι, αυτή δεν θα ξεπεράσει επ’ ουδενί ένα 10% και αυτό, είναι ένα μεγάλο “επίτευγμα” όλων των ανθρώπων του κλάδου, που κατανοούν την οικονομική κατάσταση που επικρατεί στην κοινωνία και το νοικοκυριό» ανέφερε στo protionline.gr ο πρόεδρος της Συντεχνίας Αρτοποιών Αιγιάλειας και επιχειρηματίας Άρης Τηλιγάδης, μιλώντας για τις αυξήσεις που ακούγεται ότι θα γίνουν στην τιμή της λαγάνας. Σε άλλη ερώτηση και για την μεγάλη εισροή των επισκεπτών που αναμένεται στην Αιγιάλεια, ο κ. Τηλιγάδης και με την ιδιότητά του ως αντιπροέδρου του Επιμελητηρίου Αχαΐας, τόνισε: “Από αύριο το απόγευμα μέχρι και το απόγευμα της Κ. Δευτέρας η περιοχή “περιμένει” πολύ λαό. Αυτό τουλάχιστον λένε οι κρατήσεις ξενοδοχείων και η πρόθεση των τουριστών για το τριήμερο. Θεωρώ ότι θα υπάρξει μεγάλο “πλεονέκτημα” στην οικονομική ζωή του τόπου από αυτή η μαζική εισροή επισκεπτών που διαφαίνεται”.
Οι αρτοποιοί και οι έμποροι της Αιγιάλειας έκαναν μία μεγάλη προσπάθεια να κρατήσουν τις τιμές στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα. Και φαίνεται ότι το κατάφεραν καλά, μέχρι στιγμής.

Μάλιστα, εκπρόσωποι των κλάδων κάνουν λόγο για απορρόφηση στο μεγαλύτερο ποσοστό των αυξήσεων από τους ίδιους, προτού φτάσει καν στην τελική τιμή που θα πληρώσει ο καταναλωτής. Εν τω μεταξύ, στο μέτρο του καλαθιού του νοικοκυριού συνεχίζει να επενδύει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Από τα επίσημα στοιχεία προκύπτει ότι από τα 864 προϊόντα που περιλαμβάνει η συγκεκριμένη λίστα αγαθών, τα 70 παρουσίασαν αύξηση τιμών, τα 97 παρουσίασαν μείωση και 692 παρέμειναν αμετάβλητα. Όσο για την πλατφόρμα του Market-Pass που απευθύνεται σε όλους τους δικαιούχους ανεξάρτητα τον λήγοντα αριθμό του ΑΦΜ, οι αιτήσεις πανελλαδικά ξεπέρασαν τις 700.000 τις πρώτες 48 ώρες τις εφαρμογής του. Γεγονός που αποδεικνύει περίτρανα το ότι ο μέσος καταναλωτής, χρειάζεται ενίσχυση στην τσέπη του, μέχρι και το τελευταίο… ευρώ.

Κ.Διαμαντής: “Ο κόσμος θέλει αλλά δεν μπορεί…”

Μιλώντας στo protionline.gr για την κίνηση των ημερών αλλά και αυτό που προβλέπει να συμβεί το ερχόμενο τριήμερο, ο επιχειρηματίας της οδού Μητροπόλεως Κώστας Διαμαντής, τόνισε: “Όλα τα καταστήματα της περιοχής κάνουν μεγάλο “αγώνα” να μην αλλάξουν τις τιμές τους, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί περαιτέρω ο καταναλωτής. Στο μαγαζί μου, έχω τις ίδιες ακριβώς τιμές από τα Χριστούγεννα. Ο αγοραστής είναι ήδη πιεσμένος οικονομικά και δεν μπορώ, ούτε και θέλω να τον “επιβαρύνω” επιπλέον, σεβόμενος την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά” τόνισε αρχικά, ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης “Ζήκος Delicatessen”, ξεκαθαρίζοντας ότι όλα τα μικρά καταστήματα, τα παντοπωλεία και τα ντελικατέσεν της περιοχής, δεν έχουν παρά ελάχιστες αποκλίσεις από τις τιμές που υπάρχουν στα κοινά προϊόντα (μακαρόνια, γάλα, γιαούρτι ή φέτα) που πουλάει ένα σούπερ μάρκετ.

“Κρατήσαμε ακριβώς τις ίδιες τιμές με την περσινή σεζόν”

“Η επιχείρηση μου έχει απορροφήσει όλες τις κοινωνικές αυξήσεις που έχουν γίνει σε όλα τα αγαθά, δίχως να επηρεαστεί καθόλου η τελική τιμή που θα πληρώσει ο Αιγιαλέας πελάτης μου. Όμως δυστυχώς… ο κόσμος θέλει, αλλά δεν μπορεί. Η οικονομική αστάθεια που επικρατεί, έχει προβληματίσει υπερβολικά τον καταναλωτή. Ο κόσμος έχει χάσει το χαμόγελο απ’τα χείλη του και έχει επηρεαστεί βαθιά από τα προβλήματα της καθημερινότητάς του. Επιπλέον, υπήρξαν περιπτώσεις παραγωγών που αύξησαν τα τιμολόγια τους λόγω των αυξήσεων των καυσίμων και της ενέργειας, κατ’ εμένα αδίκως. Εκεί, υπήρξε μεγάλο θέμα για κάθε επιχείρηση τέτοιους είδους, όπως η δική μου. Στα προϊόντα της σαρακοστής, έχουμε καταφέρει και τα κρατήσαμε ακριβώς με τις ίδιες τιμές που υπήρχαν και πέρσι. Δεν έχει αυξηθεί κανένα απολύτως είδος στο μαγαζί μου, γιατί σεβόμαστε τον πελάτη μας και κατανοούμε τις δυσκολίες που περνάει” ανέφερε ο κ. Διαμαντής.

Τέλος, να σημειωθεί ότι σε όλη την Αιγιάλεια η τιμή της λαγάνας θα κυμανθεί από 2,90 ευρώ μέχρι 3,80 (ανάλογα το βάρος και την ποιότητα) ενώ ο παραδοσιακός χαλβάς και οι ελιές, θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με τις προηγούμενες εβδομάδες. Όλα τα υπόλοιπα είδη του γιουρτινού τραπεζιού, εκτός από τα θαλασσινά (νωπά ή κατεψυγμένα) θα παραμείνουν αμετάβλητα.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr