background img
banner
banner

Eκπτώσεις στις… εκπτώσεις κάνουν οι καταναλωτές

ΜΕΙΩΜΕΝΗ Η ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ – «ΑΔΙΑΚΟΠΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ» ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

Είκοσι εννέα ημέρες έχουν συμπληρωθεί από την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων που ξεκίνησαν τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου και ακόμη δεν έχει δοθεί η προσδοκώμενη ώθηση στην αγορά. Αντιθέτως, οι πωλήσεις των καταστημάτων ακολουθούν την “παγωμάρα” των ημερών και οι τζίροι κυμαίνονται όχι μόνο σε μειωμένα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι, αλλά γενικότερα επικρατεί… βαρομετρικό χαμηλό.

Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι τα τέλη του τρέχοντος μήνα και η πρώτη καταγραφή του “παλμού” της αγοράς αλλά και το ποια είναι η πρόθεση των καταναλωτών για ψώνια, δεν είναι ευοίωνη. Μάλιστα δεν θα ήταν υπερβολή να αναφέρει κανείς στο ότι οι 7 στις 10 τοπικές επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης, αντιμετωπίζουν πλέον σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας.

Σύμφωνα με τους εμπόρους της ευρύτερης περιοχής, οι τιμές είναι αρκετά μειωμένες σε είδη ένδυσης αλλά και παπούτσια και θεωρούν ότι αυτή είναι η πλέον κατάλληλη περίοδος για να κάνουν τα ψώνια τους και να επωφεληθούν οικονομικά, με κάθε τρόπο. Από την άλλη όμως, το συνεχές “πρέσινγκ” που υφίστανται τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις της περιοχής, συνεχίζεται με… βολές κατά ριπάς από κάθε πιθανή κατεύθυνση. Οι αγορές από ηλεκτρονικές πλατφόρμες διαδικτυακών καταστημάτων έχουν αυξηθεί κατά 70% σε σχέση με την προ των κορωνοϊό εποχή, ενώ ο άτυπος “πόλεμος” που δέχεται η τοπική αγορά από άλλες, μεγαλύτερες πόλεις και οργανωμένες αλυσίδες καταστημάτων ρούχων και λοιπών προϊόντων, είναι πραγματικά τεράστιος.

Οι Αιγιαλείς, περίμεναν την περίοδο των εκπτώσεων ώστε να μπορούν να προμηθευτούν σε χαμηλότερες τιμές διάφορα είδη ένδυσης και υπόδησης, καθώς βρισκόμαστε ήδη στην “καρδιά” του χειμώνα, όμως η συνολική εικόνα στην μέχρι στιγμής πρόθεση αγοράς και κίνηση στα καταστήματα και στους δρόμους, είναι απογοητευτική. Η κίνηση είναι πολύ υποτονική και αυτό καταγράφεται από το σύνολο των εμπορικών καταστημάτων, όχι μόνο στο κέντρο του Αιγίου αλλά σχεδόν σε όλο τον δήμο Αιγιαλείας. Αναγκάζοντας βέβαια, τους επαγγελματίες να κάνουν… μαύρες σκέψεις για το μέλλον και να βρίσκονται σε απόγνωση.

Σπ. Σπυρόπουλος: «Ο κόσμος δεν έχει χρήματα και αυτό οφείλεται στην ακρίβεια όλων των αγαθών»

«Η κατάσταση είναι δραματική σε όλα τα καταστήματα της περιοχής και από τότε που άρχισαν οι εκπτώσεις. Οι τζίροι παραμένουν καθηλωμένοι και δυστυχώς, τα τρία – τέσσερα τελευταία χρόνια, είναι πάρα πολύ δύσκολα τα πράγματα. Ωστόσο αυτό το φετινό δεν έχει ξαναγίνει και ειδικότερα, σε περίοδο εκπτώσεων, αυτή η εικόνα που παρουσιάζουν τα εμπορικά καταστήματα είναι πρωτόγνωρη. Σε σχέση με πέρυσι και την αντίστοιχη χειμερινή εκπτωτική περίοδο, η κίνηση είναι αισθητά μειωμένη» ανέφερε στο protionline.gr ο έμπορος Σπύρος Σπυρόπουλος.

Αναφορικά με τα αίτια που έχουν διαμορφώσει αυτό το δυσμενές περιβάλλον για την τοπική αγορά, ο κ. Σπυρόπουλος επισήμανε: «Είναι εμφανές ότι ο κόσμος δεν έχει χρήματα και αυτό οφείλεται στη μεγάλη ακρίβεια όλων των αγαθών και τις υποχρεώσεις της ελληνικής πραγματικότητας που έχει κάθε νοικοκυριό. Οι καταναλωτές πληρώνουν Εφορία, ΔΕΗ, η αύξηση του κόστους ενέργειας έχει επιβαρύνει υπερβολικά τους καταναλωτές της Αιγιάλειας και δεν μένουν επουδενί, χρήματα για αγορές».

«Το μεγάλο ερώτημα που τίθεται είναι πώς θα βγουν τα έξοδα για τα μαγαζιά, πώς θα είναι βιώσιμη η λειτουργία τους»

Ερωτηθείς για το εάν το τοπικό εμπόριο πλήττεται από τις αγορές μέσω διαδικτύου, ο κ. Σπυρόπουλος, σημείωσε: «Αυτό είναι μία απτή πραγματικότητα. Ο κόσμος έμαθε το e-shop όταν χρειάστηκε να κάνει τις αγορές του, κατά την περίοδο του covid-19 που ήμασταν κλειστά. Του έγινε βίωμα και συνεχίζει. Βεβαίως, θα πρέπει να γνωρίζει πως έτσι υπάρχει απώλεια για την τοπική οικονομία. Επιπλέον, πολλά καταστήματα βάζουν εκπτώσεις στο διαδίκτυο που ναι μεν μπορεί να φτάνουν π.χ. το 70%, πλην όμως μπορεί να είναι σε περσινά είδη, κομμάτια παλαιότερης κλάσης, κάτι που ο κόσμος δεν το ξέρει και βεβαίως, δεν αναγράφεται πουθενά. Ωστόσο δελεάζεται και ψωνίζει».

Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Σπυρόπουλου, ο οποίος είναι και Οικονομικός Επόπτης στην Ομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Πελοποννήσου Ν.Δ. Ελλάδος, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας και Ιθάκης, μόλις το 30% των εμπορικών καταστημάτων της Αιγιάλειας έχουν e-shop. Τέλος, ερωτηθείς για το τι μέλλει γενέσθαι, απαντά: «Αυτό αποτελεί τον έντονο προβληματισμό των εμπορικών επιχειρήσεων και το συζητάμε και στην Ομοσπονδία. Κανείς δεν γνωρίζει τι θα γίνει, πώς θα εξελιχθεί όλο αυτό και ποιες θα είναι οι τελικές επιπτώσεις. Διότι το ερώτημα που τίθεται είναι πώς θα βγουν τα έξοδα για τα μαγαζιά. Και χάνουμε κέρδος, μειώνοντας το κόστος στις εκπτώσεις και δεν υπάρχουν οι προσδοκώμενες πωλήσεις. Και βέβαια και τα λειτουργικά έξοδα των καταστημάτων έχουν αυξηθεί εξαιτίας των ανατιμήσεων».

Ντία Παναγοπούλου: «Εάν θέλουμε πραγματικά να μην γίνουμε “φάντασμα του εαυτού μας” ως πόλη πρέπει να παραμείνουμε ενεργοί»

“Δεν είμαστε ενθουσιασμένοι από την μέχρι στιγμής κίνηση στην αγορά της πόλης, αλλά και ευρύτερα σε όλο τον δήμο Αιγιάλειας. Τα πράγματα είναι υποτονικά, δεν έχουμε την αναμενόμενη, έντονη κίνηση όπως θα ελπίζαμε σε περίοδο εκπτώσεων και το άγχος των επαγγελματιών αυξάνεται κάθε μέρα όλο και πιο πολύ. Δυστυχώς υπάρχει «διαρροή» αγορών προς γειτονικές πόλεις και θα έλεγε κανείς ότι αδίκως μεν, συμβαίνει δε, η Πάτρα μάς “καταπίνει”. Δυστυχώς πολλοί ντόπιοι καταναλωτές, δεν έχουν καταλάβει ότι το συμφέρον μας είναι να στηρίξουμε την πόλη που ζούμε, το χρήμα να πέφτει στον τόπο διαμονής και να ισχυροποιείται η τοπική οικονομία” τόνισε η γραμματέας του Εμπορικού, Εισαγωγικού και Επιχειρηματικού Συλλόγου Αιγιάλειας Ντία Παναγοπούλου για την κατάσταση που επικρατεί στην ευρύτερη περιοχή, εν μέσω των ισχυουσών εκπτώσεων.

Μάλιστα, “μοιράστηκε” την ανησυχία της με του protionline.gr, λέγοντας ότι “εάν θέλουμε να παραμείνουν οι θέσεις εργασίας, εάν θέλουμε να αποτελέσει “ζωντανό κύτταρο” στην τοπική οικονομία ο εμπορικός κόσμος, εάν θέλουμε πραγματικά να μην γίνουμε ένα “φάντασμα του εαυτού μας” ως πόλη και να παραμείνουμε ενεργοί, πρέπει όλοι μας να κατανοήσουμε άμεσα την αναγκαιότητα του να “πέφτει” κάθε ευρώ διαθέσιμο για ψώνια, στην περιοχή. Κάθε δημότης οφείλει να στηρίξει την τοπική κοινωνία και την οικονομία του τόπου” κατέληξε να πει η κ. Παναγοπούλου.

Κατάστημα VS ίντερνετ

Μιλώντας για την “απώλεια” πωλήσεων, από την τεράστια “απειλή” που ονομάζεται διαδίκτυο, η εκπρόσωπος του συλλόγου, τόνισε: “Είναι πολύ μεγάλο θέμα η διαδικτυακή “πόλη” και οι αγορές ρούχων και παπουτσιών μέσω του ίντερνετ. Θεωρώ ότι είναι πλέον ο νούμερο ένα “ανταγωνιστής” του φυσικού καταστήματος και αυτό αποτελεί ήδη το πιο σοβαρό πρόβλημα για τον μέσο επαγγελματία που δραστηριοποιείται στην περιοχή μας. Δυστυχώς, τα μέτρα του covid-19 εξοικείωσαν τον κόσμο με τις αγορές μέσω ίντερνετ. Θα μου πείτε, αυτό θα συνέβαινε κάποτε. Ναι, αλλά όχι με αυτούς τους ρυθμούς. Βεβαίως, οι ηλεκτρονικές αγορές γίνονται από άτομα μέχρι 55 ετών επί το πλείστον, που είναι εξοικειωμένα. Οι μεγαλύτεροι, προτιμούν το φυσικό κατάστημα ή δεν ξέρουν τον χειρισμό στο διαδικτυακό περιβάλλον και να τα καταφέρνουν με την ανάλογη τεχνολογία”

Ερωτώμενη για το ζήτημα της ποιότητας των προϊόντων που υπάρχουν και στο ίντερνετ και στον φυσικό χώρο ενός εμπορικού καταστήματος, η κ. Παναγοπούλου σημείωσε ότι «πολλές φορές συμβαίνει να σου αποστέλλεται αυτό που βλέπεις στο κατάστημα, παρά μόνο σε επώνυμα σάιτ. Πρέπει ο καταναλωτής να είναι σίγουρος ότι η αγορά θα έχει τις προϋποθέσεις ασφαλείας ποιότητας, ότι θα δίδεται η δυνατότητα αλλαγής του προϊόντος, πως η τιμή που αναφέρεται ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα σε αυτό που βλέπει. Αυτό γίνεται μόνο στα επίσημα και μεγάλα σάιτ αγορών. Υπάρχουν πολλές “ύποπτες” σελίδες, δυστυχώς».

«Κατά το διάστημα των lock down της πανδημίας του κορωνοϊού, ο κόσμος “έμαθε” και εκπαιδεύτηκε να ψωνίζει διαδικτυακά, αλλά έχασε την επαφή με το φυσικό κατάστημα, τη βόλτα, το χάζεμα στις βιτρίνες. Αυτό ήταν μία καταστροφή», πρόσθεσε.

Τέλος, σε άλλη ερώτηση του protionline.gr για το κατά πόσο ο μέσος Αιγιαλέας καταναλωτής επιλέγει συχνά ή όχι, τις επώνυμες μάρκες και τα γνωστά προϊόντα, δήλωσε: «Η αγορά του Αιγίου έχει είδη για όλα τα βαλάντια. Αν θέλει κάποιος αγοραστής κάτι πολύ οικονομικό, απευθύνεται ακόμη και σε εμπορικά καταστήματα ξένων συμφερόντων που λειτουργούν στην περιοχή. Εκεί τουλάχιστον, υπάρχει η δυνατότητα της άμεσης επαφής με το εκάστοτε προϊόν, μπορεί να το δοκιμάσει, έστω και αν αυτό, προφανώς, είναι ποιοτικά διαφορετικό από αυτό που ψάχνει. Ακόμη και στις βιοτεχνίες που λειτουργούν στην περιοχή και διαθέτουν καταστήματα, μπορεί να βρει ποιοτικά είδη και σε καλές τιμές».

«Η αγορά στο Αίγιο αυτή τη στιγμή “αργοπεθαίνει”»

Αμέσως μετά, η κ. Παναγοπούλου ανέφερε ότι είναι σαφές πως τα πολυκαταστήματα μπορούν από την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων να πουλήσουν σε πολύ μεγάλα ποσοστά, τα οποία η μικρομεσαία επιχείρηση του Αιγίου θα τα βάλει προς το τέλος, με σκοπό να «ξεστοκάρει». Το ζήτημα είναι, σύμφωνα με τα λεγόμενά της, «ότι μέχρι να καταφέρει να βάλει ο μικρομεσαίος τα είδη σε τιμές έκπτωσης 50%, ο καταναλωτής θα έχει κάνεις τις αγορές του από τα πολυκαταστήματα. Κι εδώ έγκειται το θέμα της καταναλωτικής συνείδησης. Οφείλουμε να περιμένουμε να αξιολογούμε τις καταστάσεις και να έχουμε ως γνώμονα και κριτήριο το πώς θα υποστηρίξουμε την περιοχή μας».

«Το Αίγιο αυτή τη στιγμή “αργοπεθαίνει” και δεν είναι ότι είναι πως υπάρχουν κακοί επαγγελματίες ή τα εμπορεύματα δεν είναι εξαιρετικά. Αντιθέτως. Είναι ότι η αγορά, έχει χτυπηθεί όχι μόνο μέσω του διαδικτυακού αλλά και οικονομικά. Ελπίζω η “μαγεία” του να μπαίνεις σε ένα μαγαζί δεν χάθηκε, πρέπει να ξανακερδηθεί το κίνητρο του αγοραστή. Το άγγιγμα του ρούχου, η μυρωδιά του χώρου, η επικοινωνία με τον πωλητή, είναι απαραίτητα. Χάσαμε το αίσθημα της επικοινωνίας, της βόλτας στην αγορά, που είναι πολύ βασικό και πρέπει με κάποιο τρόπο, να το ξανακερδίσουμε».


Διαβάστε περισσότερα:
· · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr