background img
banner
banner

Πλησιάζει η ώρα για τον μεγάλο ποδηλατόδρομο

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΖΑΪΜΗ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΔΙΑΚΟΠΤΟ – ΑΙΓΙΟ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΔΡΑΣΕΩΝ ΤΟΥ Υ.Π.ΕΝ. ΓΙΑ ΤΗΝ «ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ» ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ

Η Περιφέρεια επιβεβαίωσε και πρόσφατα ότι παραμένει ο ισχυρότερος σύμμαχος του αγώνα που δίνει η τοπική αυτοδιοίκηση, προς την πλευρά της κεντρικής εξουσίας, με στόχο να εξασφαλίσει τη χρήση και αξιοποίηση της μήκους 14 χλμ. παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Διακοπτό – Αίγιο, με σκοπό να μετατραπεί αυτή στο μεγαλύτερο ποδηλατοδρόμιο/μο της Αχαΐας, ίσως και της Δυτικής Ελλάδας.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας Φωκίων Ζαΐμης έσπευσε με πρόσφατη επιστολή του προς τον Ευθύμιο Μπακογιάννη, το νέο Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υ.Π.ΕΝ., να επαναλάβει και προς τη νέα Κυβέρνηση ένα αίτημα που για πρώτη φορά κατατέθηκε το 2020: Την παραχώρηση της κατηργημένης γραμμής του ΟΣΕ Διακοπτού – Αιγίου, στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, η οποία ενδιαφέρεται μα προχωρήσει την μελέτη και κατασκευή του μεγάλου αυτού ποδηλατοδρόμου.

Σχετική επιστολή εκ μέρους του κ. Ζαΐμη, με το ίδιο αίτημα, έγινε και στις 24 Οκτωβρίου του 2022, προς την τότε Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Μαρία Έλλη Γεράρδη. Όπως είναι γνωστό, από το 2010 με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής για την κατασκευή του νέου ΠΑΘΕΠ (Πειραιάς, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ειδομένη), το Τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη αποτέλεσε μια από τις πρώτες κύριες διακλαδώσεις του ΠΑΘΕΠ στο οποίο αναμένεται να «κουμπώσει» και το τμήμα της νέας γραμμής Ροδοδάφνη, Ρίο, Πάτρα.

Το παλαιό, μετρικό, σιδηροδρομικό δίκτυο πέρασε σε αναστολή λειτουργίας και τότε ξεκίνησαν οι πρώτες συζητήσεις με ΟΣΕ και ΓΑΙΑ-ΟΣΕ (αρμόδια για το τμήμα της ακίνητης περιουσίας του παλαιού και νέου σιδηροδρόμου) για την παραχώρηση χρήσης του τρένου από το Διακοπτό στο Αίγιο. Η σχετική στρατηγική χρήσης του δικτύου σιδηροδρόμων χαράσσεται, από τότε, σε επίπεδο Περιφέρειας με άξονες

εκσυγχρονισμός και βελτίωση του ενεργού δικτύου όπως ο οδοντωτός Διακοπτό – Καλάβρυτα,
άμεση ανακατασκευή και αξιοποίηση του δικτύου του ΟΣΕ που είναι υπό κατασκευή όπως το Κάτω Αχαΐα – Πύργος και
μεταφορά στην Περιφέρεια και την Τοπική Αυτοδιοίκηση των τμημάτων του δικτύου τα οποία είναι καταργημένα, όπως το Διακοπτό – Αίγιο.

«Παρόμοιο ακριβώς έργο έχει δρομολογηθεί στον νομό Κορινθίας με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, άμεσα σχετιζόμενο με την ‘βιώσιμη κινητικότητα’ στις πόλεις την οποία μελετούμε και σχεδιάζουμε και σε επίπεδο Περιφέρειας. Έχουμε εδώ και μια τριετία δεσμευθεί ότι, εφόσον προχωρήσει και ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης στην Περιφέρεια, δρομολογούνται άμεσα οι κατάλληλες ενέργειες για μελέτη- χρηματοδότηση από αντίστοιχο Ε.Π. (σ.σ. επιχειρησιακό πρόγραμμα) ενός έργου που θα υπηρετεί όχι μόνο το δήμο Αιγιαλείας αλλά και την ευρύτερη περιοχή. Που θα αποτελεί αναπόσπαστο μέλος μιας πολιτικής προώθησης της ‘βιώσιμης κινητικότητας’ και θα συνδέει τον ποδηλατόδρομο με το τρένο και τον Οδοντωτό στο Διακοπτό αλλά το λιμάνι του Αιγίου. Χαράσσουμε ουσιαστικά ένα δρόμο που θα φέρει πιο κοντά την περιοχή που είναι κατά μήκος της γραμμής, με τους κατοίκους σε όλη την Αιγιαλεία, και επισκέπτες από την Πάτρα και εκδρομείς του Λεκανοπεδίου και άλλων περιοχών. Αναμένουμε με αγωνία, μετά από τη νέα αλληλογραφία, να λήξει η εκκρεμότητα με την ΓΑΙΑ-ΟΣΕ καθώς ήδη ο ΟΣΕ και το Υπουργείου Υποδομών έχουν αποχαρακτηρίσει την παλαιά γραμμή» αναφέρει ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Ζαΐμης.

Παρέμβαση Χρήστου Γούτου

«Πρόκειται πραγματικά για μια παρέμβαση μεγάλη η οποία θα διαμορφώσει ένα νέο τοπίο σε μια περιοχή η οποία διαθέτει ήδη προδιαγραφές, πανέμορφες ακτές, πλούσια ιστορία με υψηλό επίπεδο παροχών φιλοξενίας και εστίασης. Με τον μεγάλο ποδηλατοδρόμιο/μο ο οποίος θα πλαισιωθεί με νέες δομές αλλά και θα συνδεθεί με ήδη υπάρχουσες δομές που κοσμούν κοινόχρηστους χώρους, πλατείες και πεζοδρόμους, σ ένα μεγάλο αριθμό από κοινότητες που παρεμβάλλονται κατά μήκος της παλαιάς Σιδ. Γραμμής, ο στόχος για την παραγωγική ανάπτυξη της περιοχής μας μπαίνει ουσιαστικά σε σταθερές ράγες. Η νέα Δημοτική αρχή, τα ηνία της οποίας φιλοδοξούμε άμεσα να αναλάβουμε, θα δώσει ώθηση σε μια σημαντική διεκδίκηση την οποία έχει εντάξει στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της η Περιφέρεια» σχολιάζει από την πλευρά του ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Χρήστος Γούτος.

Η αλλαγή πλεύσης…

Στόχος της νέας επιστολής του κ. Ζαΐμη προς τον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού του Υ.Π.ΕΝ. είναι να μεταφέρει το θέμα από το Υπουργείο Υποδομών το οποίο -τόσο επί υπουργίας του Κ. Καραμανλή όσο και σήμερα, με τη νέα ηγεσία του Χρήστου Σταϊκούρα- έχει δώσει προτεραιότητα στο έργο της ανάταξης του σιδηροδρόμου στη χώρα, στο τμήμα του ενεργού και υπό κατασκευή νέου δικτύου.

Σε αυτό το πεδίο, τον ΠΑΘΕΠ και την γραμμή του Προαστιακού, υπάρχουν ως γνωστό πολλές εμπλοκές γι αυτό και η Π.Δ.Ε. θεωρεί άμεση προτεραιότητα την απεμπλοκή της ΓΑΙΑ-ΟΣΕ ώστε η αξιοποίηση της παλαιάς γραμμής να περάσει στο πεδίο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και την β’ιώσιμη κινητικότητα’ των πόλεων. Σ ένα πεδίο όπου βασικοί «παίκτες» είναι πλέον η αιρετή Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση και οι ΟΤΑ, με τις πολιτικές τους για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και τις «βιώσιμες μετακινήσεις».

Με βάση την «βιώσιμη κινητικότητα», το ποδήλατο αλλά και τα φιλικά – ήπια μεταφορικά μέσα, όπως το τρενάκι και τα ηλεκτροκινούμενα λεωφορεία, είναι ο σχεδιασμός του αύριο στον οποίο συμμετέχουν τόσο η Π.ΔΕ. όσο και η αυτοδιοίκηση με το δήμο Αιγιαλείας και προσωπικά τον κ. Γούτο που είναι από τους πρώτους υποστηρικτές της πρωτοβουλίας αυτής, εκ μέρους της Π.Δ.Ε. και του κ. Ζαΐμη.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr