background img
banner
banner

Αύξηση γιορτινών τζίρων για λίγους

ΩΣ… «ΜΑΝΝΑ» ΕΞ ΟΥΡΑΝΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ Η ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Τα γιορτινά λαμπιόνια στις βιτρίνες των εμπορικών καταστημάτων του Αιγίου αρχίζουν το ένα μετά το άλλο να σβήνουν. Πλέον τα καταστήματα “ντύνονται” με τις εκπτώσεις των ημερών, οι οποίες θα ισχύσουν από σήμερα Δευτέρα 8 Ιανουαρίου και μέχρι τα τέλη του ερχόμενου μήνα, σε μία ακόμα προσπάθεια τόνωσης και ισχυροποίησης της τοπικής αγοράς από ντόπιους και ξένους καταναλωτές.

Μπορεί η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα να αυξήθηκε από τα μέσα του Δεκεμβρίου μέχρι και τα τέλη της εβδομάδας που έφυγε, όμως επ’ ουδενί έπιασε τις επιδόσεις και τα “Ζ” περασμένων ετών. Η πιο αποδοτική περίοδος της χρονιάς, έχει ξεκινήσει όμως παραμένει μουντή εξαιτίας της ακρίβειας και των διαφόρων ανατιμήσεων, των απανωτών χτυπημάτων με την αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού και επιπλέον, τη συρρίκνωση της κεντρικής αγοράς σε δύο – τρεις δρόμους, καθώς η τάση του να μαζεύονται όλοι οι καταστηματάρχες σε… λίγα τετραγωνικά συνεχίζεται, μετατρέποντας έτσι το εμπόριο σε καθημερινό αγώνα επιβίωσης και το κόστος των όποιων αγαθών σε έναν “βραχνά” για το καταναλωτικό κοινό.

Μίξη γεγονότων… συγκρατούν την αγορά

Κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, οι καταναλωτές έδειχναν συγκρατημένοι και διστακτικοί, με την εικόνα σε σχέση με πέρυσι (την αντίστοιχη περίοδο) να αλλάζει μόνο κατά το 10% σε καταστήματα δώρων, ένδυσης – υπόδησης και λευκών ειδών, ενώ η… μία ή άλλη φαίνεται να είναι η τελική εικόνα σε σχέση με την περσινή σεζόν στα μαγαζιά με αρτοσκευάσματα, μανάβικα, αλλά και καταστήματα ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών. Η “επιστροφή” του κορωνοϊού και η οικονομική δυσπραγία τού μέσου δημότη έχει εξαντλήσει εμπόρους και μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες δυστυχώς, δεν έχουν αποφύγει την “απειλή” του μόνιμου λουκέτου, αφού στους Αιγιαλείς λείπει κάτι πολύ βασικό και κομβικό για μία ισορροπημένη και ποιοτική ζωή, στην καθημερινότητά τους: Τα διαθέσιμα χρήματα.

Κατά το εορταστικό ωράριο των προηγούμενων εβδομάδων τα καταστήματα δούλευαν πρωί – απόγευμα και με συνεχές πρόγραμμα και μπορεί η κίνηση στους δρόμους να θεωρήθηκε ικανοποιητική, δεν συνέβη το ίδιο όμως με τις αγορές, αφού οι περισσότεροι, πραγματοποιούσαν αναγνωριστικές βόλτες, είτε γιατί άφηναν τα ψώνια τους για την περίοδο των εκπτώσεων που ήδη έχει ξεκινήσει, είτε γιατί λόγω της οικονομικής δυσπραγίας και της “ανασφάλειας” που επικρατεί στον οικογενειακό προϋπολογισμό, αδυνατούν να κάνουν τις αγορές που επιθυμούν και ο φόβος του να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις πληρωμές λογαριασμών και των παγίων εξόδων, είναι πιο ορατός από ποτέ άλλοτε.

Η «Ονειροχώρα» βοήθησε αισθητά

Τις τελευταίες ημέρες μία δυνατή… ώθηση που έδωσε η επισκεψιμότητα που σημείωσε η πλέον επιτυχημένη – κατά γενική ομολογία η πιο οργανωμένη όλων – Ονειροχώρα του Πάρκου των Χριστουγέννων, έγινε αιτία να αρχίσει να ανακάμπτει λίγο η κίνηση κατά τη διάρκεια των εορτών. Είναι γεγονός ότι ο πιο απαιτητικός οικονομικά μήνας είναι ο Δεκέμβριος, όμως τα χαρακτηριστικά των φετινών ημερών ήταν τρία: Πρώτον, η “παγωμένη” προτίμηση των καταναλωτών να αγοράσουν ρούχα και τα παπούτσια από τα κεντρικά καταστήματα του Αιγίου, δεύτερον η επιμονή του μέσου δημότη να μην στερείται τις εξόδους για φαγητό και ποτό και βέβαια, το ότι πλέον η κεντρική αγορά, λογίζεται αποκλειστικά και μόνο ότι είναι ακριβώς τρεις δρόμοι, και αυτοί υπό προϋποθέσεις και πρωτίστως, ανάλογα τις ανάγκες του κόσμου, των ανθρώπων κάθε ηλικίας.

Λ. Παπαδόπουλος: “Το τοπίο στο εμπορικό κομμάτι της πόλης δεν είναι… φιλόξενο”

Για τον γ΄ αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας και πρώην πρόεδρο του Εμπορικού Εισαγωγικού και Επιχειρηματικού Συλλόγου Αιγιαλείας Λάμπη Παπαδόπουλο, τα πράγματα είναι απλά και… αναμενόμενα. Μιλώντας στo Protionline.gr για το ποια ήταν η εικόνα των φετινών γιορτών στην περιοχή και η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα, τόνισε χαρακτηριστικά: “Τα εμπορικά μαγαζιά στο Αίγιο τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα με την συρρίκνωση και τις διάφορες πιέσεις που δέχονται. Τα λουκέτα δεν έχουν σταματημό. Πιέζουμε πολλά χρόνια και την πολιτεία και την τοπική αυτοδιοίκηση αλλά και την κυβέρνηση, να τονώνουν τις μικρές αγορές και το εμπόριο στα μικρά αστικά κέντρα όπως είναι το εμπορικό κομμάτι του Αιγίου, αλλά δεν έχουμε καταφέρει τίποτα γιατί οι συνεχόμενες φορολογίες, η ακρίβεια και τα κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο καταναλωτής και ο δημότης, επισκιάζουν κάθε πρόθεση αγοράς που έχει, αφού θέλει αλλά δεν μπορεί…” ήταν το πρώτο σχόλιο του κ. Παπαδόπουλου. Σε άλλη ερώτηση του Protionline.gr και για το ζήτημα της συρρίκνωσης της αγοράς σε ολιγάριθμους οδούς, ανέφερε ότι είναι γεγονός ότι η κίνηση περιορίζεται μόνο σε δύο με τρεις δρόμους στο κέντρο και ότι όλο το υπόλοιπο κομμάτι διαθέτει σποραδικά καταστήματα. Όπως σημείωσε, αυτό το φαινόμενο ξεκίνησε πριν από περίπου 20 χρόνια όταν μονοδρομήθηκε η οδός Μητροπόλεως, κάτι που όπως δήλωσε, λειτούργησε πολύ αρνητικά για την κίνηση και την “περατζάδα” των καταναλωτών.

“Δυστυχώς βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση, να διαπιστώνουμε ότι κάθε χρόνο συρρικνώνεται η αγορά από 10 οδούς, σε δύο ή τρεις δρόμους και όλα τα καταστήματα που υπήρχαν στις οδούς Μελετοπούλων, Παναγιωτοπούλων, Μητροπόλεως ή σε άλλους παράδρομους, να μεταφέρονται σιγά – σιγά στο κομμάτι της οδού Κλεομένους Οικονόμου. Το αποτέλεσμα αυτό, δίνει μεν ένα κίνητρο στον εκάστοτε καταναλωτή ότι κάνοντας μία βόλτα μπορεί να τα βρει όλα “μαζί”, όμως σταματά πια η διεύρυνση της πόλης στο εμπορικό της κομμάτι, κάτι που θα καταστεί σε λίγα χρόνια εντελώς καταστροφικό. Δυστυχώς οι επιχειρήσεις δεν αντέχουν, τα μικρά μαγαζιά δεν τζιράρουν και προβλέπω και το 2024, νέα λουκέτα. Παρ’ όλα αυτά, η σχέση του ντόπιου επιχειρηματία και του δημότη – καταναλωτή, ήταν πάντα βασισμένη στην εμπιστοσύνη και την ειλικρίνεια. Και αυτό, μετρά αρκετά…», επισήμανε ακόμη ο κ. Παπαδόπουλος. Τέλος βάσει των στοιχείων που έχει συλλέξει, η συνολική κίνηση στα κεντρικά καταστήματα ήταν 10% πιο καλή από την περσινή χρονιά, δίχως όμως αυτό το στοιχείο να αφορά όλα τα μαγαζιά της περιοχής.

Ελ. Πίκουλα – Μπομποτσιάρη: «Να «ποντάρουμε» σε αμεσότητα και εμπιστοσύνη»

Μιλώντας στo Protionline.gr για την τοπική αγορά, η επιχειρηματίας Ελισσάβετ Πίκουλα Μπομποτσιάρη, σημείωσε: “Υπήρξε αυξημένη κίνηση κατά την περίοδο των εορτών κατά 30% σε σχέση με πέρυσι, αλλά αυτό αφορούσε βέβαια τα καταστήματα που δεν πωλούν ρουχισμό και παπούτσια. Οι Αιγιαλείς έχουν δείξει πολλές φορές ότι θέλουν να στηρίξουν την τοπική αγορά και τα εμπορικά καταστήματα, όμως το μεγάλο πρόβλημα της ακρίβειας αλλά και ο «πόλεμος» των αγορών από το διαδίκτυο «πληγώνουν» τα μαγαζιά του ιστορικού κέντρου του Αιγίου. Ζούμε σε ρυθμούς γρήγορους και ο καταναλωτής θέλει την αμεσότητα και την εμπιστοσύνη. Εκεί πρέπει να στηριχτούμε όλοι οι επιχειρηματίες, για να μπορούμε να επαναφέρουμε τη σταθερότητα και να έχουμε ένα πιοδημιουργικό αντικείμενο”. Η κ. Πίκουλα ξεκαθάρισε ότι η αύξηση των επισκεπτών των γιορτών βοήθησε αρκετά στο να «ρολαρει» η αγορά και πως το μυστικό μιας υγιούς και παραγωγικής αγοράς, είναι η σχέση μεταξύ των επιχειρηματιών και των καταναλωτών και φυσικά, η αμεσότητα της εμπιστοσύνης αφενός, αλλά και της ανάπτυξης αφετέρου, σε ένα ευρύτερο κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr