background img
banner
banner

Προστασία και καλλωπισμός σε… πρώτο πλάνο

ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΕΓΚΑΙΡΩΣ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΟΠΕΣ ΧΟΡΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

Νωρίτερα από τα προηγούμενα χρόνια προχωρά φέτος η διαδικασία της ανάθεσης της υπηρεσίας κοπής χόρτων σε κοινόχρηστους χώρους και στις έξι Δημοτικές Ενότητες του δήμου Αιγιαλείας. Δίνοντας έμφαση στην πρόληψη, επιθυμούν να… έχουν καθαρίσει μέχρι την 1η Μαΐου που ξεκινά η αντιπυρική περίοδος. Ταυτόχρονα, στοχεύουν και στην καθαριότητα και αισθητική αναβάθμιση των κοινόχρηστων χώρων στο πλαίσιο της βελτίωσης της καθημερινότητας του πολίτη.

Όπως αναφέρει στο Protionline.gr, ερωτηθείς σχετικά, ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Νίκος Καραΐσκος, ΄΄ο λόγος που φέτος προχωρούν εγκαίρως οι διαδικασίες είναι γιατί έχουμε προϋπολογισμό νωρίτερα από τις προηγούμενες χρονιές και από του χρόνου θα είμαστε έτοιμοι πολύ νωρίτερα. Σκοπός μας είναι αφενός η προστασία και ασφάλεια των πολιτών δεδομένου του κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιών από μεγάλη βλάστηση και αφετέρου ο καλλωπισμός του δήμου μας που αποτελεί σημαντικό θέμα για τη δημοτική αρχή. Έτσι λοιπόν προχωράμε τις διαδικασίες, το έργο του καθαρισμού των χόρτων θα ανατεθεί και θα ξεκινήσει άμεσα΄΄.

Αδυναμία εκτέλεσης της Υπηρεσίας από το Τμήμα Πρασίνου

Να σημειωθεί ότι το έργο και για τις έξι Δ.Ε. γίνεται με ανάθεση σε ιδιώτες λόγω αδυναμίας εκτέλεσης της υπηρεσίας με ίδια μέσα. Λαμβάνεται δε υπόψη το γεγονός ότι ο Δήμος Αιγιαλείας έχει υψηλό ποσοστό κάλυψης της επιφάνειάς του με δάση (περίπου 600.000 στρέμματα) και ταυτόχρονα έχει υποστεί κατά το πρόσφατο παρελθόν σοβαρότατες ζημιές από πυρκαγιές σε όλη την έκτασή του, τόσο στα δάση όσο και σε καλλιεργούμενες εκτάσεις (με μεγάλο αντίκτυπο στην ελαιοκαλλιέργεια – μείωση της παραγωγής και του κατά κεφαλήν εισοδήματος των παραγωγών).
Αξίζει να αναφερθεί πως είναι τόσο μεγάλος ο όγκος των εργασιών που είναι αδύνατον να καλυφθεί από το Τμήμα Περιβάλλοντος, Πρασίνου και Πολιτικής Προστασίας, το οποίο είναι στελεχωμένο συνολικά από 11 υπαλλήλους (μόνιμους και αορίστου χρόνου), εκ των οποίων το εργατοτεχνικό προσωπικό κατανέμεται ως εξής: Ένας εργάτης ΥΕ, εργάτης κοιμητηρίων. Ένας υπάλληλος ΔΕ ως οδηγός. Από τους υπόλοιπους εννιά υπαλλήλους του τμήματος, η δυναμική στην κοπή χόρτων είναι της τάξης του ενός υπαλλήλου, δύο υπάλληλοι χειρίζονται την μηχανή του γκαζόν, ένας εκτελεί τα μικρά κλαδέματα, ένας υπάλληλος εκτελεί τα καθημερινά ποτίσματα στους χώρους πρασίνου κατά τους εαρινούς και θερινούς μήνες, όπου δεν είναι εγκατεστημένο αρδευτικό σύστημα και οι υπόλοιποι εκτελούν βοηθητικές εργασίες.

Τεράστιες οι ανάγκες του Δήμου

Ελήφθη ακόμη υπόψη το γεγονός ότι οι ανάγκες της Υπηρεσίας σε κοπές χόρτων σε δημόσιους – δημοτικούς χώρους είναι ιδιαίτερα μεγάλες κατά την εαρινή και θερινή περίοδο, προκειμένου να ληφθεί μέριμνα για την προστασία των πολιτών, της ιδιωτικής και δημόσιας περιουσίας, καθώς επίσης και ότι οι παραπάνω ανάγκες αυξάνονται όταν έχουμε διαρκείς ανοιξιάτικες ή φθινοπωρινές βροχοπτώσεις δεδομένου του ότι τα χόρτα αναβλαστάνουν και χρειάζονται εκ νέου κοπή.

Αξιοσημείωτο είναι ακόμη το γεγονός ότι ο Δήμος έχει και την αρμοδιότητα αυτεπάγγελτης κοπής χόρτων σε ιδιωτικά οικόπεδα με χρέωση των ιδιοκτητών στην περίπτωση που οι τελευταίοι μετά από έγγραφη εντολή της αρμόδιας υπηρεσίας του δήμου δεν προβούν με δικά τους μέσα στον καθαρισμό των χώρων τους. Μάλιστα, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι φέτος το έργο είναι ακόμη μεγαλύτερο για τον δήμο καθώς αναλαμβάνει και τους κοινόχρηστους χώρους ιδιοκτησίας του καταργηθέντος Νομικού Προσώπου. Επιπλέον, ειδικά στη Δ.Ε Αιγίου περιλαμβάνονται οι χώροι οι οποίοι απαιτούν διαρκή φροντίδα όπως είναι οι ακόλουθοι: Μπούφαλο, Πάρκο Υψηλών Αλωνίων, Πλατεία Υψηλών Αλωνίων, Κήπος Δημαρχείου, Πλατεία Περιμετρικής, Πλατεία Δεξαμενής, Κήπος Δικαστηρίων, Κόμβος Χιόνι, Κόμβος Ελίκης, Κόμβος- συμβολή Οδών Αιγιαλέως και Αναπαύσεως Πλατεία Αγίου Αθανασίου – Τροχαία, Νέα Πλατεία Αγίου Αθανασίου, Πλατεία Παύλου Μελά, Κοινόχρηστοι χώροι Εργατικών Κατοικιών Αγίων Αποστόλων, Αναπαύσεως και Διγελιωτίκων, Πλατεία Αγορά και Κοινοτικό Γραφείο Τέμενης, Πλατεία Μυρτιάς, Κηπάριο Πρώτη Μάη, Τρίγωνο Σολωμού, Κεντρικές οδοί. Επίσης, το Τμήμα Περιβάλλοντος Πρασίνου και Πολιτικής Προστασίας έχει την ευθύνη για τον καθαρισμό κοινοχρήστων χώρων εντός των σχολείων (Είκοσι πέντε εκπαιδευτικές μονάδες) αλλά και μεγάλους κοινόχρηστους χώρους – αλάνες διάσπαρτους μέσα στη Κοινότητα (πχ Πλατεία Μεσηνέζι, Παγοποιείο κ.λπ.) και οικόπεδα δημοτικά τα οποία χρήζουν καθαρισμού. Τέλος, το Τμήμα έχει στην ευθύνη του την φροντίδα των χώρων πρασίνου στους οποίους βρίσκονται οι παιδικές χαρές.

27.000 ευρώ για κάθε Δ.Ε.

Προκειμένου να γίνεται ο καθαρισμός κοινοχρήστων χώρων, οικοπέδων για λόγους πρόληψης πυρκαγιάς, κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου έτους 2024, για λόγους κάλυψης της ανάγκης ετήσιας κοπής χόρτων σε Κοινόχρηστους χώρους και προκειμένου να μην δημιουργηθεί δυσλειτουργία από την μη διεκπεραίωση αιτημάτων πολιτών, προέδρων Κοινοτήτων κτλ καθώς και για τη διεκπεραίωση του συνόλου των εργασιών που αφορούν σε κοινόχρηστους χώρους πρασίνου, που απαιτούν καθημερινή φροντίδα και για τις ανάγκες της πολιτικής προστασίας για την πρόληψη εκδήλωσης πυρκαγιών, εξαιτίας της ξερής βλάστησης, εγκρίθηκαν από τη Δημοτική Επιτροπή 27.000 ευρώ για κάθε μία από τις έξι Δημοτικές Ενότητες.
Η χρονική διάρκεια της υπηρεσίας ορίζεται σε 12 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, όπως αυτή καθορίζεται ως προς το αντικείμενο των παρεχομένων υπηρεσιών, την διάρκεια και την περιοχή εκτέλεσης αυτής.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ · ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr