background img
banner
banner

Έτοιμος να σφυρίξει πριν το Πάσχα…

ΜΕ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΟΔΟΝΤΩΤΟΥ ΣΤΙΣ ΡΑΓΕΣ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΟΣΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΕΡΕΖΑΚΗ

Για τον σχεδιασμό που βρίσκεται σε εξέλιξη με στόχο την επιστροφή του Οδοντωτού στις ράγες μίλησε στο Protionline.gr ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης. Ο κ. Τερεζάκης επισημαίνει ότι, ήδη, τμήμα της γραμμής Διακοπτό – Νιάματα, έχει πάρει το «πράσινο φως» για να κυκλοφορήσει με ασφάλεια το τρένο που έχει διακόψει μετά την μεγάλη κατολίσθηση της 26-2-2024.

«Αυτή τη στιγμή γίνεται ανίχνευση της γραμμής να δούμε τι γίνεται από βράχους και πέτρες στο τμήμα μετά το 4ο χλμ., έως και Καλάβρυτα. Να δούμε ποιες είναι οι θέσεις και η έκταση του πιθανού προβλήματος με τα βράχια για να λάβουμε τα μέτρα μας και να επανεκκινήσουμε τον Οδοντωτό» επισημαίνει ο κ. Τερεζάκης. Ο ΟΣΕ έχει ήδη στα χέρια του την προκαταρκτική μελέτη του Πανεπιστημίου Πατρών που αφορά τα «σημεία κινδύνου» στα 22 χλμ. της γραμμής και παρεμβάσεις που μπορεί να γίνουν διαφορετικές φάσεις, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Με δύο μελέτες για την προστασία της γραμμής

«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά πλέον, ως όρο, ανθεκτικότητα όλων των έργων υποδομής έναντι της κλιματική αλλαγής. Ο ΟΣΕ σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει σε αυτό το επίπεδο παρεμβάσεις σε όλη την Ελλάδα. Αυτό που ήδη δηλαδή γίνεται στη Θεσσαλία μετά τον Daniel, μελετάται και αλλού…» εξηγεί ο διευθ. σύμβουλος του ΟΣΕ και συνεχίζει: «Έχουμε μπροστά μας, έως το Πάσχα 17 μέρες να κάνουμε μια προσπάθεια να εντοπίσουμε τα μέρη που απαιτείται να δείξουμε ιδιαίτερη προσοχή και μετά να το ξεκινήσουμε. Στην επόμενη φάση θα μπουν σε σειρά όλα τα έργα που απαιτούνται με τα οποία θα εξασφαλίσουμε τον Οδοντωτό σιδηρόδρομο από διαχρονικά προβλήματα και αδυναμίες που επιδεινώθηκαν μετά τη φωτιά που είχαμε το 2007 μέσα φαράγγι όταν κάηκαν τα περισσότερα δέντρα που συγκρατούσαν με τις ρίζες τους τα νερά στις πλαγιές. Προχωράμε με δύο μελέτες, μια γεωλογική αποκατάστασης της γραμμής που έχει ανατεθεί στο Πανεπιστήμιο ενώ, επίσης, ο ΟΣΕ έχει προχωρήσει στην πρόσκληση εξειδικευμένου μελετητικού γραφείου σε έργα προστασίας πρανών από πτώση βράχων και μεγάλες κατολισθήσεις».

Ο κ. Τερεζάκης αναφέρεται και στην ανάγκη ολοκλήρωσης των αντιπλημμυρικών που έχει αναλάβει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με τα κορμοδέματα και τα συρματοκβώτια («σαραζανέτι»), παράλληλα και με τα σημαντικά αντιδιαβρωτικά του Δασαρχείου στην περιοχή των καμένων. «Έχουμε μεταφορά χιλιάδων τόνων από υλικά που θα έπρεπε να συγκρατούνται εν τη γεννέση του φαινομένου. Ο όγκος αυτός δεν συγκρατείται πια όταν φύγει το υλικό από το βουνό και φτάσει στα πεδινά» αναφέρει ο κ. Τερεζάκης.

«Να σταματήσει η κινδυνολογία»

Ο διευθ. σύμβουλος το ΟΣΕ ξεκαθαρίζει ότι η επιστροφή του Οδοντωτού στις ράγες είναι τεχνικό θέμα και δεν αφορά δεσμεύσεις έργων με διαγωνιστικές διαδικασίες αλλά ούτε είναι και θέμα δικαστικών ερευνών. Παράλληλα εκτιμά ότι θα πρέπει να σταματήσει η κινδυνολογία σε σχέση με την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών.

«Ο Οδοντωτός υφίσταται τις επιπτώσεις της φωτιάς του περασμένου Ιουλίου… δεν είναι μόνο το τρένο που έχει υποστεί επιπτώσεις, είναι και η οδοποιία στην παλαιά και τη νέα εθνική οδό. Στον ΟΣΕ είχαμε δύο φορές πρόβλημα στο Διακοπτό, την πρώτη φορά το τρένο επέστρεψε στη βάση και τη δεύτερη φορά (26-2-2024) επειδή το φαινόμενο ήταν σε εξέλιξη, σταματήσαμε προσωρινά στα Νιάματα για λόγους ασφαλείας. Δεν κινδύνευσε όμως κανείς επιβάτης» καταλήγει.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr