background img
banner
banner

Πολλές και διαφορετικές οι απόψεις για την πεζοδρόμηση

ΕΜΜΕΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ  ΒΑΡΔΑΚΗ ΠΟΥ ΤΑΣΣΕΤΑΙ ΥΠΕΡ ΤΩΝ MINI BUS ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΩΝ

Την στιγμή που ο δήμος Αιγιαλείας πατά… γκάζι για την κατάθεση αναπτυξιακού σχεδίου για την χρηματοδότηση του έργου της ανάπλασης, σύλλογοι και φορείς εκφράζουν την αγωνία αλλά και τις προτάσεις τους, κυρίως όχι σε ό,τι αφορά την αρχιτεκτονική μελέτη που βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης, αλλά την κυκλοφορία των οχημάτων. Όπως φαίνεται, παρότι σε αυτή την φάση από πλευράς δήμου δεν τίθεται τέτοιο θέμα, η πεζοδρόμηση… συγκεντρώνει διαφορετικές απόψεις και διχάζει παραγωγικούς φορείς.

Τοπικοί φορείς και άμεσα ενδιαφερόμενοι αναμένουν να γίνουν γνώστες των όσων θα περιλαμβάνει η μελέτη της ανάπλασης, καταθέτοντας τις προτάσεις τους ώστε να ληφθούν υπόψη από την δημοτική αρχή στο αναπτυξιακό σχέδιο που θα καταθέσει. Ο Εμπορικός και Εισαγωγικός Σύλλογος Αιγιαλείας, ανακοίνωσε ότι εμμένει στις θέσεις του για μη πεζοδρόμηση της Οδού Κλεομένους Οικονόμου, προτείνοντας άμεση έναρξη δρομολογίων Mini Bus στο κέντρο της πόλης, διερχομένων από τις οδούς Κλεομένους Οικονόμου και Μητροπόλεως προς διευκόλυνση του αγοραστικού κοινού και όχι μόνο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, ζητώντας και δημιουργία χώρων στάθμευσης για την εξυπηρέτηση του κόσμου, με το τελευταίο να βρίσκει άπαντες σύμφωνους.

Το ερώτημα πώς μπορούν να συνυπάρξουν τα mini bus με τα αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης, θέτει ο πρόεδρος του Συλλόγου Εστίασης Αναψυχής και πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του δήμου, Στράτος Βαρδάκης, προφανώς… ορμώμενος από την ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου. Ο κ. Βαρδάκης λέει «ναι» στην πεζοδρόμηση, «ναι» στο mini bus αλλά όχι στα αυτοκίνητα…

΄΄Η πόλη πρέπει να βρει τις σωστές ισορροπίες΄΄

Συγκεκριμένα, επισημαίνει: ΄΄Με αφορμή σχετικό σχόλιο συλλόγου που θέλει τα mini bus στο κέντρο μαζί με τα αυτοκίνητα, έχουμε να επισημάνουμε ότι είναι απαγορευτική η συνύπαρξη του mini bus με την ταυτόχρονη κυκλοφορία των αυτοκινήτων. Φανταστείτε τα μποτιλιαρίσματα που έχουν να συμβούν και την εικόνα γενικότερα μέσα από κορναρίσματα, εκνευρισμό και κοσμητικά επίθετα… Πολλές φορές έχουμε στο μυαλό μας λάθος ιδέες και ότι η λύση μπορεί να βρίσκεται σε αυτό στο οποίο αντιστεκόμαστε. Αυτό δεν σημαίνει πως μια πόλη πρέπει να εξοβελίσει το αυτοκίνητο. Αντίθετα, σημαίνει ότι πρέπει να βρει τις σωστές ισορροπίες΄΄.

Παράλληλα, ο κ. Βαρδάκης σχολιάζει: ΄΄Το κέντρο της πόλης ανήκει στους πεζούς. Η πόλη ως ζωντανός χώρος είναι χώρος πεζών. Ο τελικός πελάτης του κέντρου των πόλεων είναι ο άνθρωπος και όχι το αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο είναι από τα μέσα που παίρνει ο άνθρωπος για να χρησιμοποιήσει στην πόλη. Αν οι πόλεις σχεδιαστούν με πελάτη το αυτοκίνητο και όχι τον άνθρωπο, τότε αποτυγχάνουν΄΄.

Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι σε πρώτη φάση στον δήμο δεν σκέφτονται για πεζοδρομήσεις σε Κλ. Οικονόμου ή Μητροπόλεως, παρά μόνο προσανατολίζονται στην κατεύθυνση πεζοδρόμησης των δύο κάθετων οδών (Γερμανού και Ζαΐμη) της πλατείας Αγ. Λαύρας, με σκοπό την διαπλάτυνσή της, κάτι που προβλέπεται από την επικαιροποιημένη μελέτη κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης και έχει γίνει ήδη γνωστό. Το μόνο σημείο της αρχιτεκτονικής μελέτης, σύμφωνα με πληροφορίες, που έχει να κάνει με πεζοδρόμηση, είναι η πρόβλεψη υλικών και κατασκευής στα νέα τμήματα των δρόμων που θα αναπλαστούν, τα οποία θα ενδείκνυνται σε περίπτωση που μελλοντικά αποφασιστεί κάποια πεζοδρόμηση.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr