background img
banner
banner

Στη Διεύθυνση Υγιεινής καταφεύγουν οι πολίτες

ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΕΧΡΙ ΩΡΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ

Με αγωνία περιμένουν οι πολίτες της Αιγιάλειας να γίνουν πράξη οι εξαγγελίες της δημοτικής αρχής για γρήγορη αποσυμφόρηση από τα απορρίμματα που σχηματίζουν ολόκληρα βουνά στις γειτονιές της Αιγιάλειας.

Η εξαίρεση που δόθηκε με πολιτική απόφαση για μεταφορά στον ΧΥΤΑ Κοζάνης, δεν έχει ακόμα ενεργοποιηθεί πλήρως, αν και έγιναν κάποια δοκιμαστικά δρομολόγια. Προτεραιότητα όμως θα δοθεί στην αποσυμφόρηση του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στην Τέμενη, που σηκώνει όλο το βάρος της αποκομιδής, πριν βγουν εντατικά τα συνεργεία στους δρόμους.
Η κατάσταση βεβαίως, είναι τραγική και πολλοί είναι οι πολίτες που καταφεύγουν στη Διεύθυνση Υγιεινής της Περιφέρειας, λαμβάνοντας την απάντηση πως η υπηρεσία έχει ήδη κάνει τρεις μηνύσεις στο δήμο Αιγιάλειας, αλλά η Εισαγγελία δεν παρεμβαίνει.

Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει σαφής εικόνα πόσα είναι τα σκουπίδια στο ΣΜΑ και πόσα στους δρόμους, με τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις να κάνουν λόγο για 10.000 τόνους.

Ανενεργή η πρέσα

Στο ΣΜΑ, έχει εγκατασταθεί μονάδα κινητής διαλογής στερεών αποβλήτων από την εταιρεία Αρχιδρόμων, προκειμένου να γίνεται μια πρώτη διαλογή από τα ογκώδη ή ανακυκλώσιμα υλικά, ενώ έχει ολοκληρωθεί η πρέσα για τη μείωση του όγκου, χωρίς να έχει γνωστό από τη δημοτική αρχή, αν θα χρησιμοποιηθεί σε αυτή τη φάση.

Με την πρέσα, θα μπορούσε να μειωθεί ο όγκος κατά 30% αλλά τα υπολείμματα μπορούν να πάνε μόνο στο Βιολογικό, κάτι που θα έβαζε σε κίνδυνο τη λειτουργία του. Εξάλλου, ο λόγος που επιλέχθηκε η Κοζάνη, είναι γιατί διαθέτει μεγάλους ΧΥΤΥ (Χώρου Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων).

Συνεπώς, τα σκουπίδια θα φεύγουν χύμα σε φορτηγά ερμητικά κλειστά, για να μην αποκτήσει και η υπόλοιπη Ελλάδα… αέρα Αιγιάλειας.

ΜΠΡΟΣΤΑ: “Μεταφορά απορριμμάτων χωρίς οικονομική εξόντωση του δήμου”

Εντωμεταξύ για ακόμα μια φορά, η παράταξη “ΜΠΡΟΣΤΑ”, παρεμβαίνει με ανακοίνωσή της σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα των απορριμμάτων, τονίζοντας τα εξής:
Η απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών να δοθεί έγκριση ώστε να υπογραφεί σύμβαση μεταξύ του Δήμου Αιγιάλειας και του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Δυτικής Μακεδονίας για να ξεκινήσει η μεταφορά των απορριμμάτων στον ΧΥΤΑ Κοζάνης εμφανίζεται από πλευράς κυβέρνησης και δημοτικής αρχής σαν σημαντική επιτυχία.

Αυτός άλλωστε ήταν και ο στόχος των εκάστοτε κυβερνήσεων με την συνενοχή των δημοτικών αρχών στην Αιγιάλεια και πολλούς άλλους δήμους στην Επικράτεια. Να οδηγηθούν τα πράγματα σε αδιέξοδο για να δεχτεί ο δημότης την οποιαδήποτε «λύση» όσο αιματηρή και αν είναι οικονομικά, μπροστά στην άμεση απειλή της υγείας του και της οικονομικής καταστροφής του τόπου του. Το έδαφος είχε στρωθεί καλά για την επέλαση της «αποτελεσματικής » ιδιωτικής πρωτοβουλίας! Η σύμβαση προβλέπει 120 ευρώ ανά τόνο για μόλις 15.000 τόνους ,ενώ ήδη υπάρχουν 8-10.000 τόνοι για άμεση μεταφορά.

Η αποκομιδή και η μεταφορά θα βαρύνει τον δήμο μαζί με το κόστος των 130 ευρώ ανά τόνο. Ήδη το δημοτικό συμβούλιο ενέκρινε ποσό 566.000 χιλιάδες ευρώ που προορίζονταν για επενδύσεις για την μεταφορά των απορριμμάτων για λόγους «έκτακτης ανάγκης», εκτός των 2 περίπου εκ ευρώ που δαπανάται ανά έτος. Δηλαδή η αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών σημαίνει για το κράτος και την δημοτική αρχή, οικονομική εξόντωση του δημότη που αυτός θα καλύψει αυτό το ποσό. Και αν δεν έχει ο δήμος χρήματα, πρέπει να κινδυνεύσουν οι δημότες από μολυσματικές ασθένειες;
Η κίνηση Μαχητική Προοδευτική Συνεργασία Της Αιγιάλειας (Μ.ΠΡΟ.Σ.Τ.Α) που είναι η μόνη παράταξη που έχει τις πιο σοβαρές και ρεαλιστικές προτάσεις για την μόνιμη λύση του προβλήματος της διαχείρισης των απορριμμάτων, προτείνει για την άμεση προσωρινή λύση του προβλήματος να μην δαπανηθεί ούτε ένα ευρώ. Να αναλάβουν κυβέρνηση, περιφέρεια την προσωρινή λύση με χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό όπως θα έκαναν σε μια άλλη περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπως από φυσικές καταστροφές κλπ και να δρομολογηθεί άμεσα η μόνιμη λύση μέσω του περιορισμού του όγκου των αποβλήτων.

Τέλος για την μεταφορά μπορεί ο Δήμος να συμβάλει στον περιορισμό του κόστους αφού διαθέτει εξοπλισμό με φορτηγό και κάδους με άδεια από το Υπουργείο Συγκοινωνιών για μεταφορά 40 τόνων ημερησίως που θα είναι περισσότερα αν το υλικό υποστεί συμπίεση.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr