background img
banner
banner

Τέλη Απριλίου το τρένο καταφθάνει στο Αίγιο!

ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ ΣΤΟΝ ΟΣΕ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΚΙΑΤΟ- ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ – ΥΠΟΛΕΙΠΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ Η ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ

Αντίστροφα μετρά πλέον ο χρόνος ώστε το τρένο να… κυλήσει και πάλι στις ράγες. Η ΕΡΓΟΣΕ παρέδωσε στον ΟΣΕ το τμήμα Κιάτου – Ροδοδάφνης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και σε ένα τρίμηνο, μετά από πολλά χρόνια, το τρένο θα καταφθάσει στο Αίγιο.

Όπως έγινε γνωστό από την ΕΡΓΟΣΕ την Παρασκευή, ΄΄ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε για χρήση από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ το Τμήμα της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Κορίνθου – Πάτρας από την έξοδο του Σταθμού Κιάτου μέχρι το Αίγιο (Ροδοδάφνη). Ειδικότερα παραδόθηκε το σύνολο της Επιδομής (Σκυρογραμμή) μήκους 140 χλμ. (διπλής γραμμής, των 70 χλμ. κάθε μία), που έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες συρμών έως 200 χλμ./ώρα, διαθέτει σύγχρονο σύστημα αμφίδρομης Σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση επιπέδου ασφαλείας ETCS 1 και εξυπηρετεί τους νεοκατασκευασμένους τρεις Σιδηροδρομικούς Σταθμούς Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου και τις έξι Στάσεις Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης΄΄.

Αναφέρει ακόμη πως ΄΄η διαδικασία παράδοσης στον ΟΣΕ από την ΕΡΓΟΣΕ των προαναφερομένων Σταθμών και Στάσεων και των λοιπών ηλεκτρομηχανολογικών έργων κατά μήκος της Γραμμής είναι σε εξέλιξη, ενώ με την ολοκλήρωση της τηλεδιοικούμενης Σηματοδότησης και την εκτέλεση δοκιμών με Συρμούς που διαθέτουν σύστημα ασφαλείας ETCS, θα παραδοθεί στο ΟΣΕ το πλήρες Έργο για να τεθεί σε κυκλοφορία (Προβλεπόμενος χρόνος, Απρίλιος 2020)΄΄.

Είχε προηγηθεί το «τελεσίγραφο» από τις Βρυξέλλες κατόπιν συζήτησης με θέμα την επιστροφή κονδυλίων για τα σιδηροδρομικά έργα, στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη. Η έκβαση της συνάντησης υπήρξε θετική, καθώς δεν αποφασίστηκε επιστροφή της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, ωστόσο τέθηκε διορία για πλήρη ολοκλήρωση των έργων υποδομής-επιδομής έως τον Απρίλιο του 2020.

Εφικτός ο στόχος

Στη συνέχεια κρίθηκε πως η προθεσμία που δόθηκε είναι απολύτως εφικτή, κάτι που σημαίνει ότι την ερχόμενη άνοιξη, ο ανακαινισμένος σιδηροδρομικός άξονας θα είναι πλέον κατασκευαστικά ολοκληρωμένος μέχρι και τη Ροδοδάφνη, εξυπηρετώντας γρήγορα και με ασφάλεια τους κατοίκους της Αιγιάλειας.

Ερωτηθείς από το protionline.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος, επιβεβαίωσε το γεγονός ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία παραλαβής των έργων για το τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη.  Συγκεκριμένα, όπως έκανε γνωστό, ΄΄έχουν παραδοθεί στον ΟΣΕ οι γραμμές από την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να παραδοθεί η σηματοδότηση και βέβαια οι σταθμοί που είναι ακόμη σε εκκρεμότητα΄΄.

Αναφορικά με το εάν είναι εφικτός ο στόχος, ο κ. Σπηλιόπουλος είπε: ΄΄Η ΕΡΓΟΣΕ έχει δεσμευθεί και εγγράφως, τόσο στον ΟΣΕ όσο και στην Ε.Ε. ότι μέχρι τα τέλη Απριλίου θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια, οι εκκρεμότητες είναι εφικτό να καλυφθούν σε αυτό το διάστημα, άρα η γραμμή μπορεί να λειτουργήσει μέχρι τη Ροδοδάφνη΄΄.

Βεβαίως, σε πρώτη φάση θα ξεκινήσουν δρομολόγια με ντιζελοκίνητα τρένα και σε μεταγενέστερη φάση, με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης, ηλεκτροκίνητα τρένα, κάτι που ωστόσο φαίνεται πως καθυστερεί καθώς έχει μπλοκάρει η σύμβαση και βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Αναμένονται τα υβριδικά σε ενάμιση χρόνο

Όπως και να έχει, ΄΄το τρένο και ντιζελοκίνητο θα είναι εξαιρετικά γρήγορο και ασφαλές και θα εξυπηρετήσει σε μεγάλο βαθμό και τους Αιγιαλείς, πολύ περισσότερο δε από τη στιγμή που σε ενάμιση χρόνο αναμένεται να γίνει υβριδικό΄΄, πρόσθεσε ο Αιγιώτης πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ.

Υπενθυμίζεται πως το έργο, με ανάδοχο τη ΜΕΤΚΑ, αφορά την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 71 χλμ. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 273 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας Β’ του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» μέσω του ΕΣΠΑ 2007-2013.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr