background img
banner
banner

Αντίδραση για το υπό διαβούλευση πολυνομοσχέδιο

ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ

Τις αντιρρήσεις των μελών του ως προς το περιεχόμενο του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία που προωθεί το υπουργείο Παιδείας, εκφράζει το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας. Μάλιστα, καυτηριάζει το γεγονός ότι σε’ αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, με την απειλή ενός φονικού ιού και εν αναμονή της επιστροφής στη σχολική καθημερινότητα, το υπουργείο υιοθετεί επιθετική – όπως αναφέρει- στάση απέναντι στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης.

Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλει το Δ.Σ. του Συλλόγου, ΄΄εν μέσω πανδημίας προωθείται η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο! Άραγε ρωτήθηκαν πριν απ’ αυτή την εισήγηση εκπαιδευτικοί των τάξεων ή οι προτάσεις γίνονται από άτομα που βρίσκονται στη βολική θέση ενός γραφείου; Τα τελευταία χρόνια οι δυσκολίες των μαθητών όλων των βαθμίδων τόσο σε μαθησιακό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο συμπεριφοράς είναι ολοφάνερες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο εκπαιδευτικός να δίνει αγώνα για την ισότιμη και ισόνομη εκπαίδευση όλων των παιδιών την ψυχολογική τους στήριξη και την αποδοχή τους από το σύνολο της τάξης. Πώς θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη; Πώς θα είναι ασφαλή 25 παιδιά αλλά και οι εκπαιδευτικοί τους σε αίθουσες ολίγων τετραγωνικών με τα αλλόκοτα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία;΄΄.

Φόβοι για συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων

΄΄Από την άλλη πλευρά΄΄ – τονίζει – ΄΄η καθιέρωση του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών ανά τάξη στα 7θέσια και πάνω Δημοτικά και των 16 στα διθέσια και πάνω Νηπιαγωγεία θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών και φυσικά σε μηδενικές προσλήψεις αναπληρωτών΄΄.

Αντίθετοι στην καθιέρωση αγγλικής στα Νηπιαγωγεία

Αναφορικά με την πρόταση του υπουργείου για το Νηπιαγωγείο, ο Σύλλογος σημειώνει: ΄΄Το Nηπιαγωγείο που σαν τον τελευταίο τροχό της αμάξης έμεινε στον πάγο, όσο αφορά στην ενημέρωση για την τηλεκπαίδευση. Στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας εισάγεται το αντικείμενο των Αγγλικών. Είναι απλή σύμπτωση ότι η Αγγλική γλώσσα είναι ο τομέας ειδικότητας της υφυπουργού; Ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές, που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής και είναι παιδαγωγικά και επιστημονικά αστήρικτες. Τα παιδιά προνηπιακής και νηπιακής ηλικίας έχουν ανάγκη από σταθερότητα και η σχέση τους με τη Νηπιαγωγό είναι κεφαλαιώδης στη διαμόρφωση της προσωπικότητας τους. Η εμπλοκή πολλών προσώπων στην ευαίσθητη ηλικία των μαθητών 4 -6 ετών, σε τίποτα δεν ωφελεί παρά μόνο προωθεί ένα καθεστώς «διαίρει και βασίλευε» μεταξύ των συναδέλφων΄΄.

Πού θα έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους του Συλλόγου το υπουργείο θα έπρεπε να δώσει προτεραιότητα στην καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής, στην ενίσχυση των κονδυλίων για τις κτηριακές υποδομές και στη στήριξη του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου που σαφέστατα με την πρόσληψη ειδικοτήτων, απειλείται.

Στο Πολυνομοσχέδιο δεν προτείνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου, για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό.
Από την άλλη, κρίνει πως η τοποθέτηση Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία κρίνεται απαραίτητη. Όπως τονίζει, ΄΄δεν μπορεί η ευθύνη, όχι μόνο για παιδαγωγικά αλλά και για κοινωνικά, ψυχολογικά και αλλά ζητήματα, που αφορούν αυτές τις ειδικότητες, οι οποίες υπάρχουν σήμερα ενδεικτικά στα σχολεία, να μεταφέρεται για μια ακόμα φορά στις πλάτες των εκπαιδευτικών μέσω του θεσμού των Εκπαιδευτικών Εμπιστοσύνης (Ε.Ε.). Δεν είναι λίγες οι φορές που τα προβλήματα που παρουσιάζονται στη σχολική τάξη είναι δύσκολα στη διαχείρισή τους. Όσο κι αν ο εκπαιδευτικός έχει την ευαισθησία και τη διάθεση για τη στήριξη των μαθητών του και το κάνει με την ψυχή του, οι δύσκολες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες της εποχής μας και η έξαρση στον αριθμό των μαθησιακών δυσκολιών κρίνει απολύτως απαραίτητη τη στελέχωση των σχολείων με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς΄΄.

Διακρίνεται πρόθεση για κενά σε Τμήματα Ένταξης και Παράλληλης Στήριξης

Το Δ.Σ. του Συλλόγου εκτιμά πως οι διατάξεις για κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης, ακάλυπτα. Ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής είναι απολύτως αναγκαίο όλοι οι μαθητές από την πρώτη μέρα του σχολείου να έχουν τον εκπαιδευτικό δίπλα τους. Καταγγέλλει ακόμη το γεγονός πως ΄΄οι διατάξεις του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση αποτελούν και τους δείκτες ελέγχου όλων των παραπάνω αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων.
Η αξιολόγηση δεν αντιμετωπίζει τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών για ουσιαστική μόρφωση. Δεν έχει καμία σχέση με την επίλυση των προβλημάτων των σχολείων αλλά και του ίδιου του έργου του εκπαιδευτικού. Επί της ουσίας γίνεται ακόμα πιο βαθιά η κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών με διάφορα κριτήρια και ειδικά με τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα΄΄.

Και καταλήγει: ΄΄Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας αρκεί για να αποτιμήσουν οι εκπαιδευτικοί της κάθε σχολικής μονάδας το έργο μιας χρονιάς, να διορθώσουν, να επαναξιολογήσουν και να θέσουν νέους στόχους που θα προαγάγουν δασκάλους και μαθητές. Η εξωτερική αξιολόγηση που προσπαθεί να επιβάλει το Υπουργείο κρύβει την παγίδα της αστυνόμευσης και της επιτήρησης, μειώνει τη δημιουργικότητα και τον ενθουσιασμό των εκπαιδευτικών και καταστρατηγεί δικαιώματα που κατακτήθηκαν με συνδικαλιστικούς με αγώνες εδώ και χρόνια΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr