background img
banner
banner

Δύσκολες οι συνθήκες της σύνδεσης και… άγχος για την τελική ευθεία

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΑ… ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΙΟΥΝΙΟΥ

Ο τρόπος διεξαγωγής των μαθημάτων είναι πια… διαφορετικός από την φυσική επικοινωνία μέσα στην τάξη, ανάμεσα σε μαθητές και καθηγητές. Το ίντερνετ και η παράδοση της ¨υποχρεωτικής¨ διδακτέας ύλη μέσα από μία οθόνη, δεν φαίνεται ούτε να βοηθά και πολύ και ούτε σαφώς να την προτιμούν οι μαθητές, έστω και αν είναι βίωμα της γενιάς τους η τεχνολογία και το διαδίκτυο. Τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο βέβαια, όταν πρόκειται για μαθητές της Γ’ Λυκείου, οι οποίοι είναι στην «τελική ευθεία» προς το ζητούμενο: Τις πανελλήνιες εξετάσεις.

Οι τρεις κυρίαρχοι προβληματισμοί των μαθητών που σε λίγους μήνες θα ¨χτυπήσουν¨ την πόρτα των ανώτερων σχολών, είναι οι δυσκολίες που φέρνει η ¨υποχρεωτική¨ εκπαίδευση μέσω δικτύου, η διαδικασία των εξετάσεων και κατά πόσο αυτές θα είναι αξιοκρατικές και τέλος η έλλειψη της αμεσότητας που υπάρχει και… στερούνται, στις τάξεις των σχολείων. Το protionline.gr  συνομίλησε με δύο μαθητές της τελευταίας τάξης του Λυκείου και καταγράφει τους προβληματισμούς, τους στόχους, την ανησυχία τους και τις πρακτικές που αντιμετωπίζουν κατά τις ¨ημέρες του κορωνοϊού¨. Τα μαθήματα μέσω του ίντερνετ δεν δείχνουν ότι… αποδίδουν περισσότερο από την εκμάθηση στο σχολείο ή μέσω των ιδιαιτέρων μαθημάτων. Ο φόβος τους δε, για την διαδικασία των εξετάσεων μέσω του ίντερνετ, καλά κρατεί…

Οικονομόπουλος: «Η προετοιμασία ξεκινά από τα προηγούμενα έτη, όχι στην τελική ευθεία»

Ο Γιώργος Οικονομόπουλος, είναι μαθητής της Γ΄ Λυκείου στο ΓΕΛ των Καμαρών. Οι γονείς του, Βασιλική και Σταύρος, είναι… υπερήφανοι για αυτόν, όχι μόνο επειδή στοχεύει στην κτηνιατρική, αλλά πρωτίστως γιατί είναι ένα εξαίρετο παιδί. Από μικρός ο Γιώργος, είχε όνειρο να γίνει ένας καλός κτηνίατρος και να προσφέρει τις υπηρεσίες του στα ζώα, που τόσο αγαπά. Το αρχικό ερέθισμα το πήρε από την θεία του, που είναι κτηνίατρος. Κάθε καλοκαίρι έκανε ¨πρακτική εξάσκηση¨ κοντά της… ¨χτίζοντας¨ έτσι, τον στόχο του και το όνειρό του. Ξεκίνησε αυτόν τον… δρόμο της προετοιμασίας από τα προηγούμενα έτη και προσπαθούσε να είναι πάντα τακτικός και προσηλωμένος. Η προετοιμασία του όμως, δεν περιορίστηκε στα μαθήματα του σχολείου και το διάβασμα και όπως αναφέρει ο ίδιος ‘‘ναι μεν οι καθηγητές στο φροντιστήριο κάνουν καταπληκτική δουλειά… αλλά κατά την γνώμη μου το ιδιαίτερο μάθημα είναι πιο αποδοτικό και από τα μαθήματα στο σχολείο’’.

«Οι ταχύτητες του ίντερνετ είναι αρκετά χαμηλές και συχνά προκύπτουν θέματα»

Ερωτώμενος ο μαθητής, για τις συνθήκες και την διεξαγωγή της τηλεκπαίδευσης, αναφέρει: «Οι καθηγητές προσπαθούν να κάνουν το καλύτερο για εμάς. Βρισκόμαστε όλοι όμως… υπό αντίξοες συνθήκες. Το μόνο ερώτημα που γεννιέται στον κάθε μαθητή, είναι το κατά πόσο θα είναι αξιοκρατική και σωστή η βαθμολόγηση. Αν δηλαδή, θα γίνει με ορθό τρόπο, ποια θα είναι η διαδικασία των συνθηκών, λόγω του κορωνοϊού. Τα διαδικτυακά μαθήματα είναι μια μεγάλη ¨ταλαιπωρία¨ και για τους εκπαιδευτικούς και για τα παιδιά. Υπάρχει όμως αλληλοκατανόηση και στήριξη εκατέρωθεν, καθώς οι συνθήκες πολλές φορές είναι δραματικά δύσκολες. Οι ταχύτητες του διαδικτύου είναι χαμηλές και συχνά υπάρχουν διακοπές στη σύνδεση, καθυστέρηση ή κακό σήμα» τονίζει στo protionline.gr ο νεαρός μαθητής που τυγχάνει να είναι αντιπρόεδρος του 15μελούς, στο σχολείο του.

«Μαθητές και καθηγητές ¨εκθέτουν¨ τον  προσωπικό τους χώρο σε κοινή θέα»

Ο μαθητής της Γ’ Λυκείου, σε άλλη ερώτηση για το ποιες είναι οι διαφορές της εκπαίδευσης μεταξύ φυσικού τρόπου και διαδικτύου, επισημαίνει: «Θέλοντας και μη… κάθε μαθητής ενσωματώνεται και ακολουθεί την διαδικασία. Ζούμε σε έναν κόσμο που τα πάντα γίνονται μέσω της τεχνολογίας. Όμως… η τηλεκπαίδευση δεν έχει καμία σχέση με τον παραδοσιακό τρόπο μαθήματος, με ότι αυτό συνεπάγεται… Πέρα από τα τεχνολογικά προβλήματα που προκύπτουν στην δικτυακή εκμάθηση, χάνεται ουσιαστικά η αμεσότητα της τάξης, η έννοια της δια ζώσης επαφής.

Δυστυχώς, έχουμε μπει όλοι στην δύσκολη θέση, να μην είναι το μάθημα ¨προσωπικό¨ πια, όπως στην κατ’ ιδίαν επαφή επί της τάξης. Μετατρέπεται σε μια ¨κοινής θέας εκπαίδευση¨ καθώς πολλές φορές και μαθητές και καθηγητές ¨εκθέτουν¨ τον προσωπικό τους χώρο ή δεν υπάρχει η σιγουριά της τάξης σε κάτι που θα πεις, πως δεν θα σχολιαστεί. Είναι αναγκαίο κακό να σε ακούν… 22 οικογένειες ουσιαστικά (!) και όχι μόνο οι συμμαθητές. Αυτό δεν μπορεί να ελεγχθεί ούτε να αλλάξει».

Γιοβά:«Χρειάζεσαι διάβασμα, προσήλωση και τον απόλυτο προγραμματισμό για να πετύχεις»

Η Ειρήνη Χρυσοβαλάντου Γιοβά, είναι μαθήτρια του ΓΕΛ Ακράτας και… στην τελική ευθεία της προετοιμασίας της, για τις πανελλήνιες εξετάσεις. Είναι κόρη της Ελένης Γιοβά – Σμύρη και του Κωνσταντίνου Γιοβά. Η νεαρή κοπέλα, έχει σαν στόχο την ιατρική σαν επιστήμη και προετοιμάζεται για αυτό από τις προηγούμενες τάξεις, με προσήλωση και επιμονή.

Ο υψηλός της στόχος που ούτως ή άλλως είναι η ιατρική σχολή… δεν είναι μόνο αυτό που ονειρεύεται, αλλά κυρίως η ¨ανθρώπινη¨ πλευρά του επαγγέλματος, καθώς την ελκύει η έννοια της προσφοράς προς τον συνάνθρωπο. Οι ιδιάζουσες δυσκολίες που αντιμετωπίζει φέτος, λόγω των υποχρεωτικών διαδικτυακών μαθημάτων και της όλης διαδικασίας, δεν δείχνουν να την… πτοούν και τόσο. Παραμένει προσηλωμένη στην ¨αγάπη¨ της, ώστε να είναι σε λίγους μήνες μια φοιτήτρια στην Ιατρική Σχολή Αθηνών και για αυτό… όπως και η ίδια επισημαίνει «εάν ένα παιδί έχει αποφασίσει ότι θέλει οπωσδήποτε να περάσει και να πετύχει… πρέπει να έχει απαραίτητα καλή ψυχολογία και τον σωστό προγραμματισμό».

«Υπάρχει χρόνος για διάβασμα… άλλα δεν  συγκρίνονται οι δύο τρόποι εκπαίδευσης»

Σε ερώτηση του protionline.gr για το πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι πρακτικά η διαδικτυακή εκμάθηση και αν αυτή αποδίδει πραγματικά, η Ειρήνη – Χρυσοβαλάντου, λέει: «Η διαδικασία και μέσω του Webex στο σχολείο, αλλά και κάθε άλλης πλατφόρμας της εκπαίδευσης στο δίκτυο, δεν είναι καθόλου εύκολη. Η δια ζώσης εμπειρία, δεν μπορεί να συγκριθεί σε καμία περίπτωση με την τηλεκπαίδευση σε οποιαδήποτε μορφή της. Ειδικά στα επαγγέλματα της κατεύθυνσης όπως αυτήν που έχω επιλέξει… η κατάσταση της εκπαίδευσης μέσω οθόνης, δεν καθίσταται και η καλύτερη δυνατή λύση.

Ο μαθητής καλείται να έχει περισσότερη συγκέντρωση και επιμονή, όταν μαθητεύει μέσω ίντερνετ. Ναι μεν, υπάρχει περισσότερος χρόνος διαβάσματος με αυτόν τον τρόπο και μια ¨ελευθερία¨ του ωραρίου, αλλά θεωρώ ότι δεν βοηθάει πιο πολύ η τηλεκπαίδευση ένα παιδί, από το μάθημα εντός της τάξης στο σχολείο και την αμεσότητα του. Βεβαίως, είναι και θέμα, κατά πόσο αγαπάς αυτό που έχεις στοχεύσει. Οι συνθήκες είναι εξαιρετικά δύσκολες αλλά πιστεύω πως θα τα καταφέρω».

«Πολλά προβλήματα με την σύνδεση και μη… άνετο το περιβάλλον μέσω μιας οθόνης»

Τα πρακτικά προβλήματα που προκύπτουν σε κάθε μαθητή αυτό το διάστημα, δεν είναι και… λίγα. Οι μικρές ταχύτητες του διαδικτυακού τόπου, η κακή σύνδεση και το μη ευέλικτο ωράριο των μαθημάτων μέσω της κάθε πλατφόρμας, είναι όσο να ‘ναι… ένας ¨γόρδιος δεσμός¨.

Όπως εξηγεί η μαθήτρια της Γ’ Λυκείου, «συνήθως μπαίνω για μάθημα μέσω του στατικού υπολογιστή. Πολλές φορές όμως, προκύπτουν προβλήματα και αναγκάζομαι να ενεργοποιώ τα δεδομένα, τα οποία έχουν σαφώς μεγαλύτερη πιστότητα.

Στην περιοχή που ζω, στην Άμπελο, το ίντερνετ δεν ¨φτάνει¨ πάντοτε και στην καλύτερη κατάσταση που θα ήθελα να είναι!

Το σήμα κάνει διακοπές και έχει τύχει να πάω στο γραφείο του πατέρα μου να κάνω μάθημα, κοντά στην παραλία δηλαδή, που εκεί πιάνει πιο καλό σήμα.

Η προετοιμασία μου βασίστηκε με τα υγειονομικά μέτρα της επιδημίας και τις συνθήκες της. Αυτό το διάστημα κάνω περισσότερα μαθήματα, αλλά διαβάζω το ίδιο με πριν. Όταν είσαι μπροστά από μια οθόνη συνέχεια… κουράζεσαι περισσότερο» αναφέρει η μαθήτρια της Γ’ Λυκείου και καταλήγει: «η αξιοκρατία των εξεταστών… έγκειται στον εκάστοτε καθηγητή. Μπορεί να ευνοηθείς ή όχι. Δεν παίζουν ρόλο μόνο η ύλη και οι γνώσεις σου, αλλά και η… στιγμή».


Κατηγορίες Άρθρου
ΠΡΟΣΩΠΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr