background img
banner
banner

θα… γεμίσουν νέα εξοχικά

ΟΙ ΠΑΡΑΛΙΑΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

Ολοένα και αυξάνεται η ζήτηση για αγορά εξοχικής κατοικίας το τελευταίο διάστημα στην Αιγιάλεια, η οποία δείχνει να παραμένει μία σταθερή αξία στο επενδυτικό “χρηματιστήριο”. Μάλιστα, οι ειδικοί προβλέπουν περαιτέρω ανάπτυξη μέχρι το 2027 και μεγαλύτερη ζήτηση, ειδικά σε περιοχές όπως η Άκολη, η Ακράτα, ο Λόγγος και ο Ελαιώνας.

Η αγορά δεύτερης κατοικίας δείχνει τη “δύναμη” της, ύστερα από μία δεκαπενταετία μεγάλης “απραξίας” και εσωστρέφειας, καθώς το 20% της αγοραστικής δύναμης, έχει τον οικονομικό τρόπο να προβεί σε μία τέτοια αγορά, καθώς έχει το απαραίτητο “κομπόδεμα”.

Οι ανακατατάξεις της κοινωνικής ζωής δεν αποτελούν εμπόδιο στην αγορά νέας εξοχικής κατοικίας

Ο κορωνοϊός που έπληξε την ανθρωπότητα επί 2,5 χρόνια, οι προκλήσεις που απορρέουν από τον πόλεμο στην Ουκρανία αλλά, οι πληθωριστικές μεταβλητές και η τεράστια ακρίβεια σε όλα τα αγαθά πρώτης και δεύτερης ανάγκης, φαίνονται να μην… στέκονται πια ικανά εμπόδια για να πτοήσουν τη ζήτηση για δευτερεύουσα, εξοχική κατοικία. Οι ειδικοί στον κλάδο αναφέρουν ότι η ισχυροποίηση της ζήτησης για εξοχικά δείχνει φέτος να ευνοείται επιπλέον και από τις πολύ καλές επιδόσεις που καταγράφει ο τρέχων θερινός τουρισμός αλλά και από τις σημαντικά χαμηλές τιμές που ισχύουν σε όλη την χώρα, τιμές πολύ πιο προσιτές από άλλους μεσογειακούς προορισμούς ή πρωτοκλασάτα μέρη επισκεψιμότητας.

Πάσης φύσεως επενδύσεις…

Επιπλέον, πολλοί είναι και οι λόγοι για τους οποίους ξένοι ή Έλληνες μεγαλοεπιχειρηματίες – επενδυτές ενδιαφέρονται σιγά – σιγά να επενδύσουν στην περιοχή της Αιγιάλειας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, τα ξενοδοχεία που πρόκειται να δημιουργήσουν μεγαλοεπιχειρηματίες, ξενοδοχειακές μονάδες που θα πρωτοστατήσουν στην ευρύτερη περιοχή της Αιγιάλειας την επομένη εικοσαετία στον χώρο του τουρισμού. Για ορισμένους μάλιστα με… “γερό πορτοφόλι”, μια αγορά εξοχικής κατοικίας αυτή την περίοδο, είναι ένα απόλυτο μέσο για να διαφοροποιήσουν τα επενδυτικά χαρτοφυλάκιά τους και να αντισταθμίσουν την πληθωριστική διαδικασία. Για τους περισσότερους όμως, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος, να επιτύχουν μεγάλη απόδοση της επένδυσής τους.

Αύξηση των ξένων στις αγορές

Οι ξένοι αγοραστές πετυχαίνουν πολύ φθηνότερη τιμή από αυτήν που θα μπορούσαν να βρουν στις χώρες καταγωγής τους, με τους αγοραστές από Γερμανία, Αγγλία και Γαλλία να είναι οι περισσότεροι από όλους. Επιπλέον, πολλοί ξένοι επενδυτές ελκύονται από τη μακροπρόθεσμη σταθερότητα που προσφέρει η αγορά ακινήτων, καθώς σε σύγκριση με άλλες χρηματοοικονομικές επενδύσεις, η αγορά εξοχικής οικείας σε προορισμούς όπως η Αιγιάλεια, αποτελεί λιγότερο ασταθή επένδυση από ό,τι άλλες.

Οι Έλληνες της διασποράς… επιστρέφουν

Μεγάλο “κομμάτι” από την αγοραστική “πίτα” τέτοιων κατοικιών αποτελούν οι Έλληνες της διασποράς, ιδιαίτερα όσοι ζουν στις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά και την Αυστραλία. Είναι συνήθως άνθρωποι από 50 ετών και πάνω που έχουν επενδύσει σε ελληνικά ακίνητα τα τελευταία χρόνια, κυρίως στον τόπο καταγωγής τους ή σε μέρη που “δέθηκαν” για συναισθηματικούς λόγους. Αυτοί οι αγοραστές, βλέπουν μια βίλα στην Ελλάδα ως έναν τρόπο να επανασυνδεθούν με τις ρίζες τους ή να εξασφαλίσουν ένα δεύτερο σπίτι για διακοπές και συνταξιοδότηση. Πολλοί από αυτούς τους αγοραστές δε, ενδιαφέρονται επίσης για την ανακαίνιση παραδοσιακών ελληνικών σπιτιών ή και τη διατήρηση της πολιτιστικής τοπικής κληρονομιάς.

Χ. Μουρτζούχος: “Θα εκφραστεί μεγαλύτερη ζήτηση στην εξοχική κατοικία”

Πολλοί είναι οι κάτοικοι της Αιγιάλειας που αποφασίζουν αυτό το διάστημα να πουλήσουν ένα οικόπεδο, μία εξοχική κατοικία ή ένα παλαιό σπίτι που τυχαίνει να έχουν στην κατοχή τους προκειμένου να “ανασάνουν” οικονομικά λόγω της μεγάλης κρίσης που ζει η κοινωνία, ενώ ταυτόχρονα οι επενδυτές ανοίγουν τον “κύκλο” της ανάπτυξης της Αιγιάλειας με νέο τουρισμό, ενισχύοντας τη συνολική επισκεψιμότητα. Μιλώντας στo Protionline.gr, ο Σύμβουλος Ακίνητης Περιουσίας Χρήστος Μουρτζούχος που δραστηριοποιείται στην ευρύτερη περιοχή της Αιγιάλειας και όχι μόνο, ανέφερε για την εικόνα που παρουσιάζει αυτή η επενδυτική προοπτική: “ Η αγορά εξοχικών δείχνει μια αυξημένη ζήτηση, όπως κάθε καλοκαίρι. Από τη ζήτηση έως την πώληση όμως, υπάρχει μεγάλη απόσταση. Ασφαλή συμπεράσματα για την αγορά εξοχικής κατοικίας θα μπορέσουν να βγουν με το πέρας της τρέχουσας καλοκαιρινής σεζόν, καθώς τότε είναι η περίοδος που εκφράζεται και η μεγαλύτερη ζήτηση εξοχικής κατοικίας. Οι περιοχές στις οποίες επικεντρώνεται το ενδιαφέρον, είναι σίγουρα οι παραλιακοί οικισμοί και χωριά της Αιγιάλειας, με τον Λόγγο, την Άβυθο, το Διακοπτό, την Ακράτα και τον Ελαιώνα, να έχουν την μερίδα του λέοντος”.

“Έκρηξη” ενδιαφέροντος σε εξοχικές κατοικίες από 70.000 ευρώ έως 100.000 ευρώ

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Μεσιτικής Εταιρείας κ. Μουρτζούχο, η αγορά εξοχικής κατοικίας προσελκύει και Έλληνες και ξένους αγοραστές. “Η αναλογία σίγουρα είναι υπέρ του Έλληνα, όμως από φέτος υπάρχουν σαφή δείγματα ενδιαφέροντος και από τις αγορές του εξωτερικού. Το γραφείο μας, έχει αναπτύξει δυνατές σχέσεις με άλλα γραφεία του εξωτερικού, εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή εκπροσώπηση των ακινήτων της Αιγιάλειας στις αγορές της Ελλάδος αλλά και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ποικίλης δυναμικότητας” τόνισε. Μάλιστα ξεκαθάρισε ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον για εξοχικές κατοικίες στην περιοχή καλύπτει ένα ευρύ φάσμα τιμών. “Η γκάμα είναι από μικρότερα παραθεριστικά διαμερίσματα των 70.000€ – 100.000€ έως και μεγαλύτερες μονοκατοικίες άνω των 150τ.μ. και σε τιμές που ανέρχονται από 250.000 – 400.000€. Η περιοχή μας, διαθέτει και ακίνητα πάνω από τις προαναφερθείσες τιμές, αλλά ακόμη το επενδυτικό ενδιαφέρον για πολυτελή (άνω των 500.000€) ακίνητα στην Αιγιάλεια είναι αρκετά χαμηλό”.

Γ. Βασιλακόπουλος: «Η δευτερεύουσα κατοικία μπορεί να αποφέρει πολλά στην περιοχή, αλλά υπό όρους»

«Έχω υπάρξει ως νέος – πέρα από τις ειδικές γνώσεις που κατέχω πλέον στο κομμάτι του τουρισμού – εργαζόμενος σε διάφορες εταιρείες κρουαζιέρας και γνωρίζω την περιοχή της Αιγιάλειας εδώ και πολλά χρόνια. Γνωρίζω πώς λειτουργεί και τη δυνατότητα των υποδομών που έχει. Πολύ παλαιά, υπήρχανε διάφορα ξενοδοχεία με ιδιαίτερα μεγάλη δυναμική όπως το hotel poseidon, το ξενοδοχείο Ελίκη στα Βαλιμίτικα ή τη μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα στη Ροδιά και το Κλαμπ Μεντιτερανέ. Δυστυχώς, η Αιγιάλεια είναι η μοναδική περιοχή που γνωρίζω, που όχι μόνο δεν κράτησε αυτή την τουριστική δυναμική που είχε, αλλά έχει υποβαθμιστεί τελείως σε απελπιστικό σημείο. Τα ξενοδοχεία που ήδη υπάρχουν στην Αιγιάλεια δεν είναι μονάδες capacity, δουλεύουν διαφορετικά. Η δευτερεύουσα, εξοχική κατοικία μπορεί να αντικαταστήσει άνετα την έλλειψη γενικής ξενοδοχειακής υποδομής στην περιοχή, αλλά υπό όρους. Χρειάζεται πλάνο από γνώστες του αντικειμένου, χρειάζονται καινοτομίες, εργοδότες και εργαζόμενοι που να γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενό τους και φυσικά… αρκετές επιδοτήσεις, κεφάλαια…» ανέφερε στo Protionline.gr ο Αιγιώτης Διδάκτωρ των Οικονομικών Επιστημών Γιάννης Βασιλακόπουλος, ο οποίος ζει και μεταδίδει τις γνώσεις του στην εξελιγμένη επιχειρηματική δραστηριότητα της τουριστικής ανάπτυξης μέσω νέας τεχνολογίας, στο Παρίσι, τα τελευταία είκοσι χρόνια.

Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις ερασιτεχνισμού στην χώρα, στον νευραλγικό τομέα των επενδύσεων και της τουριστικής ανάπτυξης γενικότερα, και η Αιγιάλεια δεν αποτελεί εξαίρεση.
Ο κ. Βασιλακόπουλος κλείνοντας τις εκτιμήσεις του για την αύξηση ή όχι του ενδιαφέροντος για αγορά εξοχικής κατοικίας, ανέφερε ότι το πιο σημαντικό κομμάτι για μία περιοχή, είναι να επωφελείται εις το έπακρον της θέσεως που έχει στον χάρτη και των φυσικών πόρων που διαθέτει. «Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι πρωτοκλασάτος τουριστικός προορισμός και για να γίνει, χρειάζονται πάρα πολλά χρήματα και αρκετές δεκαετίες επενδύσεων.

Μπορεί όμως να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα που έχει. Ας πούμε για παράδειγμα, το ότι είναι σε κοντινή απόσταση από την πρωτεύουσα ή τον συνδυασμό που διαθέτει βουνό – θάλασσα, που έτσι συνδυαστικά προσφέρουν μόνο λίγες περιοχές στην Ελλάδα. Χρειάζεται συσπείρωση για να τουριστική ανάπτυξη και να υπάρξει συζήτηση «μυαλών». Η άνθιση στο χώρο της αγοράς εξοχικής κατοικίας στην Αιγιάλεια χρειάζεται συγκεκριμένο πλάνο από πολλούς φορείς, χρειάζονται ενεργά μυαλά για να υλοποιήσουν νέες καινοτομίες και ιδέες. Χρειάζεται να τινάξουμε από πάνω μας, τις παλαιές απόψεις περί ανάπτυξης και τις ερασιτεχνικές νοοτροπίες του νεοέλληνα που δεν αποδίδουν πια».


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ · ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr