background img
banner
banner

Η Αιγιάλεια έξω από τον «χάρτη» των αποκαταστάσεων

Την «έκρηξη» του επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας στο Δήμο Αιγιαλείας και πρώην βουλευτή Κώστα Σπηλιόπουλου προκάλεσε το τελευταίο συμβάν με τον εγκλωβισμό συρμού μεταξύ καταπτώσεων βράχων και μεγάλου όγκου φερτών υλικών, μετά από την νέα υπερχείλιση του Βουραϊκού μέσα στο φαράγγι, στο ύψος της περιοχής των καμένων της Δ.Ε. Διακοπτού.

Η πολιτική αναφορά του στo Protionline.gr για «κυβερνητική αμέλεια έναντι της Αιγιάλειας και ευρύτερα της Δυτικής Ελλάδας σε σχέση με την εκτέλεση αντιδιαβρωτικών έργων σε άλλες περιοχές της χώρας» έρχεται σε συνέχεια της αρχικής, ήπιας, κριτικής που είχε ασκήσει στα τέλη του έτους, στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδος, για «πολιτική αστοχία» στο σχεδιασμό των αναγκαίων αντιπλημμυρικών στην περιοχή.

Παράλληλα ακολουθεί χρονικά άμεσα και την αναφορά του προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου προς την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και το Υπουργείο Περιβάλλοντος στην οποία ο Γιώργος Μπέσκος ζητά ευθύνες για το γεγονός ότι «μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει τα αναγκαία αντιδιαβρωτικά και αντιπλημμυρικά έργα που προβλέπονται και απαιτούνται στον ορεινό όγκο που κάηκε, με αποτέλεσμα μετά από απλές βροχοπτώσεις να γίνονται κατολισθήσεις και να υπάρχει κίνδυνος για τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα όσων χρησιμοποιούν το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο».

Καμία πρόοδος

«Την ίδια μέρα που είχαμε το συμβάν στο Διακοπτό σε δελτίο Τύπου ο αρμόδιος Υπουργός ΥΠΕΝ κ. Σκυλακάκης μας ενημερώνει ότι σε Πάρνηθα , Δυτική Αττική, Εύβοια και Έβρο έχουν ολοκληρωθεί αντιδιαβρωτικά έργα εκατ. ευρώ σε ποσοστό 70%. Μόνο στη Δυτική Αττική σε περιοχές με ελάχιστο επίπεδο κλίσης σε Μάνδρα, Τανάγρα και Ασπρόπυργο, έγιναν ήδη έργα 1,5 εκατ. ευρώ. Το μόνο συμπέρασμα είναι ότι απλά η Αιγιάλεια δεν είναι μέσα στα… πόδια τους για να τους ζαλίζει, γι αυτό και δεν έχουμε πρόοδο ούτε στο μισό τοις εκατό!» αναφέρει επισημαίνοντας και την ευθύνη τοπικών φορέων, Δήμου και Περιφέρειας.

«Η περιοχή που κάηκε το καλοκαίρι έχει, εκατέρωθεν, την Ολυμπία οδό και το τρένο του Οδοντωτού. Ήταν αναμενόμενο λοιπόν ότι το νερό, με την απότομη κλίση που υπάρχει, θα έκλεινε είτε την εθνική, είτε το τρενάκι… το οποίο τελικά έχει υποστεί τις μεγαλύτερες συνέπειες. Ο χρόνος πέρασε και κατά την τεχνική μου άποψη, χάθηκε κιόλας. Ό,τι είχε διασωθεί σε επίπεδο βλάστησης και κυρίως οι σπόροι, παρασύρθηκαν, το νερό έχει χαράξει τη ροή του πλέον, αγροτικοί δρόμοι και μονοπάτια έγιναν χείμαρροι και παραπόταμοι. Η αντιμετώπιση θα είναι πολύ πιο δύσκολη, η αναγέννηση της φύσης θα καθυστερήσει ένα χρόνο και, όταν την άνοιξη ξεκινήσουν τα όποια αντιδιαβρωτικά έργα, θα έχουμε βιώσει πιθανότατα και νέες καταστροφές…» καταλήγει.

Η αναφορά Μπέσκου

Στην αναφορά του στον Πρωθυπουργό, το ΥΠ.ΕΝ., τον Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας, το Υπουργείο Μεταφορών, τη διοίκηση του ΟΣΕ και την Εισαγγελέα του Α.Π., ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αιγίου ρωτά:

– Ποιά αντιδιαβρωτικά και αντιπλημμυρικά έργα έχουν γίνει στην περιοχή που αναφέρομαι στην παρούσα από τον Αύγουστο 2023 μέχρι και σήμερα;

-Ποιό το ύψος των κονδυλίων που έχουν διατεθεί από τις προβλεπόμενες πιστώσεις για την εκτέλεση αντιδιαβρωτικών και αντιπλημμυρικών έργω;

-Εαν έχουν γίνει κορμοδέματα στις περιοχές του ορεινού όγκου που κάηκε;

Μια επιτροπή, τρεις επικεφαλής και τρεις στόχοι…

Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο Αιγιαλείας την Τετάρτη 21 του μηνός, το σώμα ομόφωνα αναβάθμισε σε κυρίαρχο το θέμα της αξιοποίησης της παλαιάς σιδηροδρομικής υποδομής κατά μήκος του Δήμου Αιγιαλείας με άξονα βέβαια και την αξιοποίηση του τρένου του Οδοντωτού μέσα από τη σύσταση διαδημοτικού φορέα από Αιγιάλεια και Καλάβρυτα, θέμα για το οποίο φαίνεται να υπάρχει συμφωνία τουλάχιστο σε επίπεδο δήμων.

Ο Κώστας Σπηλιόπουλος είναι ο πρώτος που έθεσε το θέμα κατά την περίοδο που τιμόταν και η επέτειος των 120 ετών από την πρώτη λειτουργία του Οδοντωτού. Με απόφαση του κ. Καλογερόπουλους ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο αναλαμβάνει συντονιστής της επιτροπής για την αξιοποίηση του δικτύου του ΟΣΕ με συμμετοχή του Δημάρχου αλλά και του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Χρήστου Γούτου.

«Η Επιτροπή αυτή είναι στο ανώτατο επίπεδο καθώς ο στόχος για την αναβάθμιση του παλαιού δικτύου είναι ζήτημα κομβικό για ολόκληρη την Αιγιάλεια. Ως συντονιστής με βάση και την εμπειρία μου στους σιδηροδρόμους, έχω θέσει τρεις βασικούς στόχους:

-Πρώτος είναι η τεκμηρίωση σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του δήμου, του πάνδημου αιτήματος για την αξιοποίηση του δικτύου και των υποδομών που περιλαμβάνει και τον Οδοντωτό.

-Δεύτερος στόχος μας να παραχωρηθεί στο δήμο η διαχείριση του ανενεργού τμήματος της γραμμής μετά την κατασκευή της νέας διπλής ηλεκτροδοτούμενης γραμμή, στην περιοχή της Ανατολικής Αιγιαλείας και την παραλιακή στο Αίγιο.

-Τρίτος στόχος είναι να ξεμπλοκάρει το έργο της σύνδεσης του νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού με την πόλη το οποίο παρουσιάσει εμπλοκή στο κομμάτι με τις απαλλοτριώσεις» αναφέρει ο κ. Σπηλιόπουλος.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr